Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLB και GLB 35 AMG


H Mercedes-Benz εμπλέκεται ουσιαστικότερα στην κατηγορία των compact SUV με την καινούργια GLB-Class, ένα Crossover/SUV μοντέλο που δείχνει εξαρχής τον έντονο χαρακτήρα του και την πολυτελή κατασκευή του, χωρίς να παραμελούνται οι επιδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 27/11/2019

Η Mercedes-Benz πρόσθεσε ένα ακόμα SUV στην γκάμα της, την GLB-Class. Ήταν ένα αναμενόμενο «βήμα» έπειτα από την εγνωσμένη πρόθεσή της να δημιουργήσει και από ένα Crossover/SUV μοντέλο σχεδόν σε κάθε κατηγορία στην οποία αντιπροσωπεύεται εμπορικά. Η GLB-Class βασίστηκε στην πλατφόρμα «MFA II», δηλαδή αυτή η οποία χρησιμοποιείται ήδη στις A-Class και B-Class (είναι το όγδοο μοντέλο, ή έκδοση αυτών, στο οποίο χρησιμοποιείται).

Η ευελιξία που παρέχει αυτή (πλατφόρμα) παρέχει δομικά, επέτρεψε στους μηχανικούς της Mercedes-Benz να κάνουν την GLB-Class είτε δικίνητη είτε τετρακίνητη («4MATIC»), είτε πενταθέσια είτε επταθέσια. Στην τελευταία περίπτωση, τα δύο επιπλέον καθίσματα αναδιπλώνονται στον χώρο αποσκευών και μπορούν να δεχτούν επιβάτες με ύψος έως 1,68 μέτρα. Επίσης, το αμάξωμα της επταθέσιας έκδοσης είναι κατά 0,4 cm ψηλότερο συγκριτικά με αυτό της πενταθέσιας (1.662 mm έναντι 1.658 mm, αντίστοιχα). 

Οι κινητήρες

Η GLB-Class θα διατίθεται με τόσο με τον 1.33 turbo βενζινοκινητήρα των 163 PS/5.500 rpm (GLB 200) όσο και με τον δίλιτρο turbo των 224 PS/5.800 rpm (GLB 250 4MATIC). Σε ό,τι αφορά την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, θα διατίθεται με τον καινούργιο των 1.950 cc, σε τρεις εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του. Την GLB 180d των 116 PS/3.400-4.400 rpm, την GLB 200d των 150 PS/3.400-4.440 rpm, τόσο δικίνητη όσο και τετρακίνητη, και την GLB 220d 4MATIC των 190 PS/3.800 rpm.

Τέλος, θα υπάρχει και η κορυφαία έκδοση GLB 35 AMG 4MATIC με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 306 PS. Το νέο μοντέλο της Mercedes-Benz θα διατίθεται είτε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είτε με αυτό των οκτώ σχέσεων. Η GLB 35 AMG διαθέτει το AMG SPEEDSHIFT DCT 8G και επιταχύνεται από το 0-100 km/h σε 5,2 sec.

Το σύστημα τετρακίνησης

Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «4MATIC», υπό κανονικές συνθήκες μεταδίδει την κίνηση κατά 80% εμπρός και 20% πίσω όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Eco» στο σύστημα «Dynamic Select». Όταν επιλεγεί το πρόγραμμα «Sport», η αναλογία γίνεται 70%-30%, εμπρός-πίσω. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς της ροπής έως 50%-50% μεταξύ των δύο αξόνων.

Η Mercedes-Benz προσφέρει την GLB-Class και με πακέτο «Off road» όπου υπάρχουν περισσότερες επιλογές στο σύστημα «Dynamic Select» αναφορικά με την προσαρμογή μετάδοσης της ροπής στους τροχούς, αναλόγως της υφής του εδάφους. Επίσης, με αυτό υπάρχουν και τα συστήματα «Hill Start Assistance» και «Downhill Speed Regulation» τα οποία υποβοηθούν τον οδηγό να κινηθεί σε απότομη ανηφόρα ή κατηφόρα, αντίστοιχα.

Εξοπλισμός

Ως μια γνήσια Mercedes-Benz η GLB-Class διαθέτει υψηλό επίπεδο κατασκευής και πολυτελή χαρακτήρα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό της είναι πολύ καλής ποιότητας. Η σχεδίαση και η διαμόρφωση του εσωτερικού ταιριάζει στον χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα εκτός δρόμου όχημα, αλλά με τον τρόπο υλοποίησης της γερμανικής εταιρείας. Το ταμπλό έχει κάθετη διαμόρφωση ενώ ξεχωρίζουν σαφώς οι οθόνες του συστήματος «MBUX» («Mercedes-Benz User Experience») και οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί που παραπέμπουν σε τουρμπίνα.

Πρώτες εντυπώσεις

Η GLB-Class είναι ένα καλοκατασκευασμένο και αρκετά ευρύχωρο όχημα και οι άνθρωποι της Mercedes-Benz την προσδιορίζουν ως ένα αυτοκίνητο που έχει περισσότερο χώρο από ένα station wagon, με τις εκτός δρόμου ικανότητες ενός SUV. Με διαστάσεις 4.634 mm μήκος, 1.834 mm πλάτος και 1.658 mm ύψος (για την πενταθέσια, 1.662 mm για την επταθέσια) είναι ένα αυτοκίνητο που εξ’ κατασκευής δίνει τη δυνατότητα να προσφέρει ικανό εσωτερικό χώρο. Αναφορικά με το μεταξόνιό της, είναι 2.829 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών της κυμαίνεται από τα 560-1.755 λίτρα για την πενταθέσια εκδοχή της. Στην επταθέσια, η μικρότερη τιμή της είναι 179 λίτρα.

Παρότι η Mercedes-Benz άργησε να παρουσιάσει την GLB-Class, σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα των ανταγωνιστών της, το αποτέλεσμα δείχνει τουλάχιστον ικανοποιητικό. Η ποιότητα κατασκευής της είναι πολύ καλή και η επιλογή σκληρού πλαστικού σε ορισμένα σημεία του ταμπλό έγινε σκόπιμα, για να ενισχύεται ο εκτός δρόμου χαρακτήρας της. Σε αυτές τις συνθήκες, το σύστημα τετρακίνησης «4MATIC» λειτουργεί αποτελεσματικότατα, ιδίως με τη χρήση του συστήματος «Downhill Speed Regulation», όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε στο έντονα λασπωμένο έδαφος που κινηθήκαμε. 

Εντός δρόμου, η έκδοση με τον 1.33 βενζινοκινητήρα έχει αξιοπρεπή απόδοση της ροπής από τις χαμηλές rpm. Η ανάρτηση της είναι σφιχτή αλλά δεν κουράζει στο ταξίδι, ενώ οι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά. Να σημειώσουμε ότι στην επταθέσια εκδοχή της GLB-Class υπάρχει η δυνατότητα να σύρεται το μεσαίο κάθισμα προς τα εμπρός για να διευκολύνεται η είσοδος και η αποβίβαση των επιβατών που μεταφέρονται στα δύο πίσω καθίσματα της τρίτης σειράς (προαιρετικός εξοπλισμός).

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 190 PS (220d) ταιριάζει στο ύφος της GLB-Class, τόσο με την απόδοση της ροπής του από τις χαμηλές rpm όσο και με την ισχύ του όταν χρειαστεί. Επίσης, η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ενώ πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση.

Τέλος, η GLB 35 AMG καταφέρνει να συνδυάζει τις σπορ επιδόσεις με τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του νέου μοντέλου. Αν και δεν πιστεύουμε ότι ο ιδιοκτήτης της θα επιχειρήσει εύκολα να την οδηγήσει εκτός δρόμου, θα εκπλαγεί όταν το επιχειρήσει από τις ικανότητές της.

Προς το παρόν, δεν έχει οριστικοποιηθεί πότε θα ξεκινήσει η διάθεση της GLB-Class στη χώρα μας, ωστόσο οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν το αυτοκίνητο. Η λεγόμενη βασική τιμή της ξεκινά από τα 37.235 ευρώ για την GLB-Class 200 Auto, από τα 51.365 ευρώ για την GLB-Class 250 4MATIC, από τα 43.280 ευρώ για την GLB-Class 180d Auto και από τα 50.635 ευρώ για την GLB-Class 200d 4MATIC Auto.