Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro [Test Drive] - Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο EV SUV


Η μόνη ουσιαστική διαφορά τού Q4 Sportback e-tron από το Q4 e-tron έχει να κάνει με τη γωνία κλίσης του αμαξώματος στο πίσω μέρος του. Αρκεί αυτό για να αλλάξει και τον χαρακτήρα του αμιγούς ηλεκτροκίνητου crossover/SUV μοντέλου της Audi;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 10/7/2022

Αρχικά, η ιδέα για εισαγωγή της Audi στην αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παραγωγής ήταν δεδομένη και καθόλου πρωτότυπη. Η σχηματοποίησή της είχε τη μορφή ενός τυπικού crossover/SUV. Η αναγκαιότητα για την ανάληψη λελογισμένου επιχειρηματικού κινδύνου κατά τη δημιουργία και διάθεση στην αγορά τού Q4 e-tron επέβαλε μια αντιπροσωπευτική παρουσία του μοντέλου (και της εταιρείας) στην πιο δημοφιλή κατηγορία οχημάτων.

Λίγο αργότερα ήρθε η σειρά τού Q4 Sportback e-tron, δηλαδή της πιο «νεανικής» και σπορτίφ σε εμφάνιση εκδοχής του μοντέλου. Υπό το πνεύμα της κατασκευαστικής προσέγγισης «ένα όχημα για οτιδήποτε και για οποιονδήποτε», η Audi θέλησε να έχει στην γκάμα οχήματα της νέας τεχνολογίας κίνησης για κάθε κατάσταση καθημερινής μετακίνησης. Είτε για τη μετακίνηση εντός πόλης είτε για το ταξίδι, η ηλεκτροκίνηση έπρεπε να «περιβάλλεται» από μια ευρύτερα αποδεκτή μορφή. Και το Q4 Sportback e-tron έρχεται, ενδεχομένως,  να την κάνει ακόμα πιο ελκυστική.  

Σαν coupé

Γράφουμε «ενδεχομένως», επειδή στην περίπτωση της συγκεκριμένης εκδοχής το σχεδιαστικό και οπτικό αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση αντίθετων στοιχείων. Η έντονη, πολυκύμαντη διαμόρφωση του εμπρός μέρους, με τις γωνιώδεις ακμές και τη  μεγάλη σε έκταση μάσκα  συνδυάζεται με τις απλές και πιο «γλυκές» γραμμές στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Επιπλέον, οι σχετικά μεγάλων διαστάσεων τροχοί, οι θόλοι αυτών και οι μικροί πρόβολοι προσθέτουν στον SUV χαρακτήρα του μοντέλου και το κάνουν να δείχνει ψηλότερο και ογκωδέστερο από όσο είναι πραγματικά.

Το οκταγωνικό περίγραμμα της μάσκας αναμορφώνει το χαρακτηριστικό «πρόσωπο» της Audi, με τη σχεδόν κάθετη ενιαία επιφάνεια να περικλείει το εταιρικό σύμβολό της. Στο Q4 Sportback e-tron (όπως και στο Q4 e-tron), οι τέσσερις τεμνόμενοι κύκλοι καλύπτουν ή περιβάλλονται από μια σειρά από αισθητήρες, οι οποίοι χρησιμεύουν για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

Η κεκλιμένη οροφή είναι αρμονική ως προς τη διαμόρφωση της καμπύλης της. Στο πίσω μέρος του, το αυτοκίνητο δείχνει σαν coupé (τόσο έντονη είναι η κλίση εκεί), ενώ έχει διαμορφωθεί μια αεροτομή στην άκρη της πίσω πόρτας. Με αυτή, διατηρείται μια αναλογία στους όγκους εμπρός πίσω, αλλά και ενισχύεται η σπορτίφ εικόνα που επεδίωξαν να έχει το μοντέλο.

Audax

Το Q4 Sportback e-tron 50 quattro θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «τολμηρό» ως προς την υλοποίησή του, επειδή προσπαθεί να μεταφέρει στην ηλεκτροκίνητη πραγματικότητα της αυτοκίνησης την ποιοτική κατασκευή (όπως την έχει ορίσει και την εφαρμόζει η Audi)  και την τεχνολογία. Στη συγκεκριμένη εκδοχή του, η ονομασία «quattro» στον προσδιορισμό της ονομασίας του φανερώνει την ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν σε κάθε άξονα.

Αυτός που βρίσκεται εμπρός είναι ασύγχρονος, έχει μέγιστη ισχύ 109 PS, μέγιστη ροπή 162 Νm και μπορεί να περιστρέφεται ως τις 14.000 rpm. Ο πίσω, είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει μέγιστη ισχύ 204 PS και μέγιστη ροπή 310 Nm, ενώ δύναται να περιστρέφεται ως τις 16.000 rpm. Η συνδυαζόμενη μέγιστη ισχύς τους φτάνει στους 299 PS και η μέγιστη ροπή στα 460 Nm.

Στη συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου, οι μπαταρίες αποτελούνται από 288 στοιχεία και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 82 kWh (76,6 kWh πραγματική). Σύμφωνα με την Audi, μπορούν να προσδώσουν στο αυτοκίνητο μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 497 km (κατά WLTP) και μπορούν να φορτίσουν σε παροχή συνεχούς ρεύματος μέχρι 135 kW.

Εσωτερικά

To Q4 Sportback e-tron, ως μοντέλο, βασίζεται στην πλατφόρμα «MEB» του Ομίλου VAG, στην εκδοχή της η οποία χρησιμοποιείται και σε άλλα ηλεκτροκίνητα οχήματα αυτού, όπως το Skoda Enyaq ή το Volkswagen ID.4. Χαρακτηριστικό της είναι ο πολύ καλός διαθέσιμος εσωτερικός χώρος για τους επιβάτες και της αποσκευές τους, αλλά και η δυνατότητά της να ενσωματώνει σύγχρονα συστήματα.

Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση, αλλά δεν κουράζουν. Τα εμπρός έχουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα. Δεν είναι μόνον η αίσθηση του εκεί καθίσματος που συμβάλλει σε αυτό, είναι και το γεγονός ότι έχουν μεγάλο ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους. Επειδή η οροφή είναι χαμηλότερη από αυτή του Q4 e-tron κάποιος θα θεωρεί ότι το ωφέλιμο ύψος θα αποτελεί μειονέκτημα για τους πίσω συνεπιβάτες. Όμως, στην πραγματικότητα αυτό είναι ικανοποιητικό ακόμα και υψηλόσωμους, τόσο λόγω του σχετικά χαμηλά τοποθετημένου εκεί καθίσματος, όσο και της λίγο κεκλιμένης (προς τα πίσω) πλάτης αυτού. Τέλος ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μεγαλύτερος (κατά 15 lt) στο Q4 Sportback e-tron σε σχέση με αυτόν του Q4 e-tron λόγω της ευρύτερης διαμόρφωσής του μεταξύ των πίσω θόλων του οχήματος.

«Είναι γρήγορο στον δρόμο»;

Η απάντηση στο ερώτημα είναι ότι το Q4 Sportback e-tron μπορεί να επιταχύνει με έντονο ρυθμό στην ευθεία, όπως συμβαίνει με κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Η ύπαρξη των δύο ηλεκτροκινητήρων και η συνδυαζόμενη ροπή των 460 Nm «εξαφανίζει» προς στιγμήν τον όγκο του, μόλις ο οδηγός πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ. Βεβαίως, η επιτάχυνση δεν είναι αντίστοιχη των άμεσων ανταγωνιστών του, όπως του Volvo C40 Recharge Twin Pure, για παράδειγμα (πάντως, το σουηδικό μοντέλο είναι αισθητά ισχυρότερο σε απόδοση).

Αν ο οδηγός προσπαθήσει να κινηθεί με γοργό ρυθμό σε δρόμο πέραν της ευθείας, το βάρος του Q4 Sportback e-tron, αλλά και ο εν γένει χαρακτήρας του θα «διαμαρτυρηθούν» και δεν θα ανταποκριθούν στην πρόθεσή του. Η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι άνετη, αλλά δείχνει να μην απορροφά πάντα αποτελεσματικά τις ταλαντώσεις, τόσο εντός, όσο και εντός δρόμου.

Το αποτέλεσμα

Το Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro είναι ένα ομοιογενές αυτοκίνητο, με πολύ υψηλό μέσο όρο σε κάθε τομέα του. Προσφέρει την ποιότητα, την τεχνολογία, την ιστορία που έχει η γερμανική εταιρεία και την οποία αντιπροσωπεύει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και στην εποχή άνθισης της ηλεκτροκίνησης.

Με δεδομένο το τεχνολογικό βάθος, τόσο της Audi, όσο και του Ομίλου VAG και με τη σιγουριά που αυτό εξασφαλίζει, το Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro έρχεται να ενισχύσει την εικόνα των πιο «αδύναμων» εκδοχών του μοντέλου, αλλά και να γίνει αντικείμενο επιλογής για όποιον θέλει ένα οικογενειακό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με πληθωρική υπόσταση και ελκυστική εμφάνιση. Αλλάζει ο χαρακτήρας του σε σύγκριση με την αντίστοιχη εκδοχή του Q4 e-tron; Όχι. Απλώς, τραβά περισσότερο τα βλέμματα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q4 Sportback e-tron 50 quattro 2022   TIMH €61.800   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΥΟ/ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΕΜΠΡΟΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΙΣΩ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 220/299  ΡΟΠΗ Nm/rpm 460

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,2 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17,5 kWh/100km, 0

AUDI Q4 Sportback e-tron 50 quattro 2022

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΚΑΛΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΣΤΥΛ SPORTBACK.

ΚΑΤΑ ΒΑΡΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ, ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.