BMW iX M60 [Test Drive]: Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο ηλεκτρικό SUV με τις εκρηκτικές επιδόσεις


Έχοντας δοκιμάσει το νέο φουτουριστικό SUV της BMW στις απλές του εκδόσεις έμενε ένα κομμάτι ακόμη από το παζλ του εξηλεκτρισμού της φίρμας να μπει στη θέση του. Μπήκε, παρκάροντας μόνο του τους 619 ίππους του. Αυτό είναι η νέα iX M60. Πόσο... M είναι;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/7/2022

Το είχαμε δει να στέκει σε μια πλαγιά στα ορεινά της Αυστρίας αλλά με σφραγισμένες τις φωτογραφικές των κινητών μας, μήνες πριν στην πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση των i4 και iX. Έτσι έπρεπε να δοκιμάσουμε πρώτα την απλή iX και να περιμένουμε να έρθει καλοκαίρι και μαζί του στη χώρα μας ένα κονβόι από Γερμανία με τα ισχυρότερα ηλεκτρικά SUV που έχουν παραχθεί ποτέ στη Γερμανία (πλην Tesla) για μια πρώτη δοκιμή λίγων… ωρών ενός συμβόλου του γερμανικού engineering.

Ο λόγος για το iX M60, έναν εκρηκτικό συνδυασμό προκλητικού design, ποιότητας (παντού) και ισχύος. Και δεν είναι μόνο οι 619 ίπποι που μπορεί να αποδώσει (έστω και στιγμιαία με ενεργοποιημένο το Launch Control και τη σπέσιαλ ρύθμιση της ανάρτησης της ρυθμισμένης από το M Division). Είναι και τα 1.100 Nm που σε καθηλώνουν με τα εγκεφαλικά σου κύτταρα να προσπαθούν να καταλάβουν τι συνέβη και χρειάστηκες μόλις 3,8 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, έχοντας από την άλλη τελική στα 250 km/h και ρεύμα αρκετό για να πας Θεσσαλονίκη (μέγιστη αυτονομία 566 km).

Ηλεκτρική τετρακίνηση λοιπόν με δύο ηλεκτροκινητήρες, τον εμπρός να αποδίδει 258 ίππους και τον πίσω 489 έχοντας μπαταρίες ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας 111,5 kWh, μαζί με μπόλικη εξωτική τεχνολογία. 

Αλουμινένιο πλαίσιο space frame και χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) για την οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα προκειμένου να υπάρχει τέλεια ακαμψία (υπάρχει!) και όσο γίνεται μικρότερο βάρος.

Μελετημένη αεροδυναμική, αερανάρτηση που χαμηλώνει το αμάξωμα και ήδη χαμηλά τοποθετημένο κέντρο βάρους. Kαι να ένα ανοικονόμητο σε φυσικές διαστάσεις όχημα, που όμως στρίβει και κινείται με σιγουριά και ευελιξία χάρη στην ενεργή τετραδιεύθυνση.

Το εσωτερικό είναι νέο και λίγο θυμίζει M (έως καθόλου). Το BMW Operating System 8 υλοποιείται μέσω του ενιαίου Curved Display υψηλής ευκρίνειας, μαζί με απτικούς διακόπτες στην επενδεδυμένη με ξύλο κάτι-σαν-κονσόλα. Το εξαγωνικό τιμόνι δεσπόζει για να θυμίζει τις καταβολές M αν και τα καθίσματα δεν είναι καθόλου σπορ. Οι χώροι είναι άφθονοι για όλους και για όλα με ένα αφαιρετικό σαλόνι υψηλής καλαισθησίας. 

Μόνο η ηλεκτροχρωμική γυάλινη οροφή δε μας άρεσε μιας και όσο και να προσπαθεί τη ζέστη ενός μεσογειακού καλοκαιριού την περνά στην καμπίνα, με συνεπακόλουθο τη διαρκή λειτουργία του κλιματισμού.

Και αν περιμένετε να μάθετε για τα οδηγικά λίγο πολύ τα αναφέραμε. Απίστευτη δομική ακαμψία, ακόμη πιο απίστευτη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά που παλεύει να καλμάρει τα 2.659 κιλά του (καλά διαβάσατε!) μέσω των δύο ηλεκτροκινητήρων.

Υποστροφή θα εμφανιστεί και γρήγορα μάλιστα αν η άσφαλτος είναι γλιστερή, αλλά διορθώνεται γρήγορα ενώ με το «γκάζι» του πίσω άξονα, μπορεί και χορογραφίες να κάνει αυτό το «τέρας» με τα Pirelli 275/40-R22.

Όλη τούτη την ώρα ο εικονικός ήχος επιτάχυνσης σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς κάποιο μαχητικό από τον Πόλεμο των Άστρων, πράγμα βέβηλο για τους petrolheads οι οποίοι όμως το πιθανότερο είναι να βλέπουν πάντα το πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου που κοστίζει «από» 132.230 ευρώ, κι ας μην είναι ένα γνήσιο M με την hardcore τάξη των πραγμάτων (κάτι που πετυχαίνει σίγουρα η i4 M50). Παραδίνοντας τα κλειδιά λίγες ώρες αργότερα, νιώσαμε ότι αφήναμε πίσω ένα κομμάτι από ένα μέλλον της Αυτοκίνησης που ήρθε με φούρια σήμερα. Άλλωστε 619 ίπποι είναι αυτοί!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW iX Μ60 2022   TIMH €132.250   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 455(619)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 1.100

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,8 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 21,9 kw/100km, 0

BMW iX Μ60 2022

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΦΡΕΝΑ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.