Dacia Spring Extreme Electric 65 - Οδηγούμε στην Αυστρία το πιο φθηνό ηλεκτρικό SUV που φέρνει την επανάσταση!


Ένα εντυπωσιακό μικρό ηλεκτρικό SUV είναι το νέο Spring της Dacia με απόδοση 65 ίππων, που αναμένεται στη χώρα μας με τιμές κοντά στα 20.000 ευρώ! 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. : DACIA
  • 9/8/2023

Η Dacia δεν εφησυχάζει ποτέ. Κι αυτό φαίνεται και από το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό δημιούργημα, το Dacia Spring Extreme Electric 65, ένα μικρό SUV του οποίου η σπουδαιότητα είναι αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους του. Το οδηγούμε στην Αυστρία για να ανακαλύψουμε αν πρόκειται για το next big thing της Dacia.

Έχοντας τα τελευταία χρόνια όλο και μεγαλύτερο ρόλο στα τεκταινόμενα του Renault Group, η ρουμανική φίρμα πήρε το χρίσμα έτσι ώστε κάθε μοντέλο της να είναι πλέον «λιτό αλλά cool, στιβαρό και εκδρομικό, προσιτό οικονομικά και οικολογικό», σύμφωνα με τη διακήρυξη της φίρμας. Έτσι φρεσκάρισε την εικόνα της με νέο λογότυπο, νέα μάσκα στα μοντέλα της και νέες ευκολίες.

Αλλά, πριν σας αναλύσουμε τα της γκάμας Extreme βρεθήκαμε στη... χειμωνιάτικη, λόγω καιρού, Βιέννη (Μάη μήνα) για τη νέα ατραξιόν της μάρκας, το Spring (άνοιξη στα αγγλικά) Extreme Electric 65. Ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλες προσδοκίες που κυκλοφορεί ήδη στις αγορές όλου του κόσμου, (Κίνα, Ινδία, Λατινική Αμερική) και από το 2021 στην Ευρώπη. Και που σε λιγότερο από 2 χρόνια ύπαρξής του, έχει πουλήσει πάνω από 110.000 μονάδες στην ήπειρό μας, ενώ είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο σε πωλήσεις στην ώριμη σε θέματα ηλεκτροκίνησης Γαλλία, καλύπτοντας στις περισσότερες περιπτώσεις τις ανάγκες των οικογενειών ως το πρώτο αυτοκίνητο.

Τούτο λοιπόν το μικρό και θαυματουργό σε πωλήσεις ηλεκτρικό, θα το δούμε Ιούνιο τρέχοντος έτους και στη χώρα μας στην...extreme έκδοση. Με μήκος 3,73 m, πλάτος 1,62 m, ύψος 1,51 m και μεταξόνιο στα 2,42 μέτρα είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-A της Renault.. Είναι μικρό, σχεδόν όσο ένα Twingo ενώ έχει απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 150 mm ορίζοντας, μαζί με τις αισθητικές του ιδιαιτερότητες την εικόνα ενός σκληροτράχηλου SUV. Δείχνει κουκλίστικο όμορφο αλλά συνάμα σοβαρά υλοποιημένο σαν... εξερευνητικό rover.

Το εσωτερικό δε δείχνει φτωχό. Είναι μεν αφαιρετικό και καμωμένο με σκληρά πλαστικά αλλά θα βρείτε ό, τι θέλετε και χρειάζεστε αν και κάποια εργονομικά περίεργα θα βρείτε μόλις δείτε τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων. Εντούτοις θα βρείτε από οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη 7 ιντσών για τα πολυμέσα (και με ελληνικό μενού), μέχρι τις κλασικές ανέσεις. Όσο για τους τέσσερις επιβάτες μπορούν να βολευτούν σχετικά καλά με μόνο θέμα το χώρο για τα γόνατα εμπρός και το άνοιγμα των πίσω θυρών. Κι από την άλλη έχει πορτμπαγκάζ στα 300 λίτρα (!).

Το Spring Extreme ELECTRIC 65, όπως προφανώς φαίνεται από την ονομασία του εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 48 kW (65 PS) και 113 NM ροπής. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι υπάρχει και μία βασική έκδοση, η Spring ELECTRIC 45 η οποία χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα σε πιο βασική υλοποίηση, όμως δε θα έρθει στη χώρα μας.

Πίσω, στο σπιντάτο μοντελάκι που οδηγούμε στα περίχωρα αλλά και downtown Βιέννη (όπου με ακτίνα στροφής στα 4,8 μέτρα, διαπρέπει σε ευελιξία), και να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας αγγίζει τις 14.700 rpm, διαθέτοντας έναν αποδοτικό μειωτήρα που βοηθά στη βέλτιστη μεταφορά ροπής στους εμπρός, κινητήριους τροχούς ακόμα και σε δύσκολες ανωφέρειες μέχρι 35%!

Συνάμα, αυτό βοηθά στο να μην πάει ούτε... ηλεκτρόνιο χαμένο από τη μπαταρία Νικελίου/Μαγγανίου της Sunwoda, βάρους 188 κιλών με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 26,8 kWh που έχει το μέγεθος μιας...βαλίτσας και βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Σε ό, τι αφορά τις επιδόσεις, το Spring Extreme ELECTRIC 65 επιταχύνει από 0 - 50 km/h σε 3,9 sec, και 0-100 km/h σε 13,7 sec, μια χαρά νούμερα, καθώς το βάρος του είναι μόλις 975 κιλά, ενώ και η ρεπρίζ από τα 80 στα 120 km/h, φτάνει στα 13,5 sec με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 125 km/h.

Είναι όμως βέβαιο ότι όλοι θα θέλετε να μάθετε πόσο μακριά πηγαίνει με μία φόρτιση. Σύμφωνα με τη Dacia τούτο το Spring πετυχαίνει αυτονομία 220 km (κατά WLTP) ενώ στον αστικό ιστό μπορεί να καλύψει μέχρι και 305 km, με μία υποσχόμενη μέση κατανάλωση πέριξ των 13,8 kWh/100 km αν και σε μεικτή χρήση είδαμε 11,3 L/100km. Επίσης χάρη στον διακόπτη Eco στο ταμπλώ, μπορείτε να περιορίσετε την απόδοση ισχύος και τη μέγιστη τελική ταχύτητα κι έτσι να αυξήσετε ακόμη περισσότερο την αυτονομία.

Πολύ... αυτοκίνητο

Οδηγώντας, τούτο το Spring φαίνεται αμέσως να δηλώνει παρών σε μια κατηγορία που δείχνει ότι μπορεί να κυριεύσει όχι μόνο με τον αισθητικό αλλά και με τον χρηστικό του χαρακτήρα. Ξεπερνώντας την αρχική, πρωτόλεια αίσθηση από τον ήχο κλεισίματος των θυρών διαπιστώνεις ότι θόρυβος δεν ακούγεται ιδιαίτερα, ούτε πιάνοντας τριψήφιες ταχύτητες, ενώ δείχνει να πατά με άνεση και εξαιρετική συγκρότηση (ελάχιστοι κραδασμοί) φορώντας ελαστικά της LingLong σε διάσταση 165/70-R14 (μια διάσταση από τα παλιά που φέρνει μια δόση θόρυβο κύλισης στην καμπίνα).

Υπεύθυνοι της Dacia με τους οποίους συνομιλήσουμε μας ανέφεραν ότι πέρα από την κλασική τοπολογία αναρτήσεων με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχουν ρυθμιστεί τα αμορτισέρ για πιο προοδευτική αποσβετικότητα σε ανώμαλο έδαφος, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο ακριβές πέριξ της ευθείας (ελαφρύ όμως) αλλά συνάμα πιο ελαφρύ λόγω αστικού προσανατολισμού σε σχέση με το απλό Spring 45.

Σύμφωνα, από την άλλη, με στοιχεία της Dacia, ο μέσος χρήστης ενός Spring διανύει καθημερινά 31 km με ταχύτητα 26 km/h, ενώ ένα 75% φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι άρα πολλοί από εσάς μάλλον εμπίπτετε στα... specs του ιδανικού χρήστη με μια πλήρη φόρτιση σε απλή πρίζα να χρειάζεται 13 ώρες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το Spring Extreme 65 θα διατεθεί και ως cargo van.

Έχει ενδιαφέρον το νέο μοντέλο της Dacia καθώς μπορεί να απαντήσει στις ηλεκτρικές προκλήσεις του σήμερα, χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία. Το Spring έχει έρθει λοιπόν και στη χώρα μας και μπορείτε να δείτε αναλυτικά τιμές και εκδόσεις πατώντας εδώ.

Οικογένεια Dacia Extreme

Για την ενίσχυση της εικόνας του νέου ρόλου της, η Dacia δημιούργησε μια εξοπλιστική έκδοση για όλα της τα μοντέλα (Spring, Sandero Stepway, Duster και Jogger) την Extreme, που δείχνει πιο κοντά στη φύση, με έναν outdoor χαρακτήρα τόσο στις αποχρώσεις όσο και στα υλικά (πλαστικά και ποδιές, ύφασμα ανθεκτικό στη χρήση που πλένεται εύκολα σε ταμπλώ και πόρτες) τη διακόσμηση με σχεδιαστικά στοιχεία τοπογραφίας αλλά και στις τεχνολογίες.

Για παράδειγμα, τα Sandero Stepway Extreme και Jogger Extreme έχουν στο βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα Extended Grip, σπέσιαλ λειτουργία του ESP και του ASR που δεν "πνίγει" τους τροχούς αφήνοντάς τους να περιστρέφονται πιο ελεύθερα, ώστε να βρίσκουν καλύτερη πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο κινείται σε σαθρό έδαφος, ενώ το Duster Extreme έχει επιπλέον και τετρακίνηση.

Η Dacia όμως δεν έμεινε μόνο σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο καθώς δημιούργησε ένα "οικοσύστημα" από κατασκηνωτικές ευκολίες, όπως το Sleep Pack που μέσω μια αναδιπλούμενης ξύλινης κατασκευής, μετατρέπει το πίσω μέρος του Jogger σε κρεβατοκάμαρα για καλομαθημένους κατασκηνωτές με μήκος 1,9 m και πλάτος 1,3 m, ή αντίσκηνο που προσαρμόζεται στο πίσω μέρος του Jogger.