Δοκιμάζουμε: KIA Picanto 1.0 67 PS EX Premium Navi


Η KIA διαθέτει στην γκάμα του mini της, του Picanto, τρεις εκδόσεις βενζινοκινητήρων. Η βασική εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό, τρικύλινδρο 1.000άρη των 67 PS και αφήνει, ειδικά μέσα στην πόλη, τις καλύτερες εντυπώσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/3/2018

Ας υποθέσουμε ότι είστε γονιός και πως το... βλαστάρι σας απέκτησε πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης, αλλά εσείς δε θέλετε να παίρνει συχνά από εσάς το δικό σας αυτοκίνητο. Η πρώτη σκέψη σας είναι να προχωρήσετε στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου, το οποίο, όμως, δε θα είναι αυξημένου μεγέθους, επομένως και κόστους. Έτσι, καλείστε να επιλέξετε μία πρόταση από αυτές της μικρότερης κατηγορίας, της Α που αποκαλείται αλλιώς και mini. Οι επιλογές είναι σαφώς πάρα πολλές, αλλά αυτές που συνδυάζουν πολλά (αν όχι όλα τα) πλεονεκτήματα είναι λίγες. Μια από αυτές, λοιπόν, είναι το Picanto της KIA, το οποίο βρίσκεται πλέον στην τρίτη γενιά του, η οποία είναι σαφώς η πιο ολοκληρωμένη απ’ όλες.

Εντάξει, από πλευράς σχεδίασης, το σύγχρονο Picanto ίσως είναι κάπως υπερβολικό. Πολλοί μπορεί να το βρουν έτσι στα σημεία, ενώ άλλοι πιστεύουν πως η σχεδίασή του είναι υπερβολική στο σύνολο των γραμμών τους. Όπως και να ‘χει, περί ορέξεως... Το θέμα μας είναι σίγουρα πόσο καλό είναι το Picanto ως αυτοκίνητο, και όχι ως μοντέλο της... πασαρέλας. Έτσι, ξεκινάμε με το «ουκ εν τω πολλώ το ευ», δηλαδή ένα αυτοκίνητο δε χρειάζεται να είναι μεγάλο για να είναι και καλό. Τι κι αν έχει μήκος μόνο 3,6 μέτρα; Τι κι αν εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα μόλις 998 cc; Το μηχανικό σύνολο του Picanto με τα 67 PS είναι -ιδιαίτερα για την πόλη- υπέρ του δέοντος επαρκές, έχει σχετικά αθόρυβη λειτουργία και μπορεί να επιταχύνει το mini της KIA με ικανοποιητική ταχύτητα. Με άλλα λόγια, κινούμενος κανείς μέσα στα όρια της πόλης, θα καταφέρει να ξεφύγει με ευκολία από τις διάφορες κακοτοπιές ή παγίδες, όπως άλλοι, πιο αργοί οδηγοί κτλ.

 

Οικονομικό

Την ίδια στιγμή, το Picanto με τα 67 PS θα καταναλώσει λίγη βενζίνη, εκτός αν ο οδηγός του... ξεχάσει το δεξί πόδι του πάνω στο δεξί πεντάλ. Χάρη, δε, στις περιορισμένες διαστάσεις του, το κορεατικό mini θα ελιχθεί με ευκολία, ενώ, βέβαια, θα σταθμεύσει χωρίς να επιφυλάσσει δυσκολίες στον οδηγό του, χάρη και στην κάμερα οπισθοπορείας, που θα βοηθήσει τα μέγιστα τον οδηγό. Όσο για τον εξοπλισμό, μια και περάσαμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θα το ζήλευαν ελαφρώς παλιότερα αυτοκίνητα ακόμα και μεγαλύτερων κατηγοριών. Εκτός αν πριν από πέντε-έξι χρόνια περιμένατε εσείς να δείτε στη μικρότερη κατηγορία αυτοκινήτων ESP, 6 αερόσακους, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που μεταξύ άλλων, απεικονίζει και τις πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης κτλ.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το τιμόνι του Picanto λειτουργεί με μεγάλη αμεσότητα, όντας υψηλότερου επιπέδου σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς, ενώ πολύ καλό βαθμό αποσπά και η απόκρισή του. Ταυτόχρονα, ο κύκλος στροφής περιορίζεται στα μόλις 9,4 μέτρα! Πολύ καλή είναι η άποψή μας και για την ανάρτηση, αφού ο οδηγός αισθάνεται το αυτοκίνητο πλέον πολύ σταθερό, ενώ στις στροφές δεν παρουσιάζονται τόσο μεγάλες κλίσεις όσο στο παρελθόν. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετικά εύχρηστο και μπορεί κανείς να κάνει εύκολες και γρήγορες αλλαγές από οποιαδήποτε σχέση προς οποιαδήποτε άλλη. Από την άλλη τώρα, αν δε σας αρέσει το χειροκίνητο κιβώτιο και προτιμάτε το αυτόματο, το επιπλέον κόστος ανέρχεται στα 800 ευρώ.

 

Χωροταξικά

Επιστρέφοντας στο εσωτερικό, αξίζει να αναφερθεί πως ο χώρος είναι πλέον αρκετός ακόμα και για επιβάτες πολλών... κυβικών. Εντάξει, στην πίσω σειρά θέσεων τρεις επιβάτες θα στριμωχτούν, ωστόσο ως προς τις υπόλοιπες διαστάσεις δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ο χώρος των αποσκευών; Αν και στην πρώτη γενιά του Picanto επρόκειτο για ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα, στην τελευταία τα 255 λίτρα, τα οποία με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να φτάσουν ακόμα και τα 1.010, είναι σε κάθε περίπτωση άφθονα, για να ικανοποιήσουν όλες τις μεταφορικές ανάγκες.

Από εκεί και πέρα, το σύγχρονο Picanto μπορούμε να πούμε πως ακολουθεί τις επιταγές της εποχής του, αφού φέρει πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, ενώ αξιομνημόνευτο στοιχείο είναι και η εργονομία. Κάθε αντικείμενο μπορεί να πάρει τη θέση του χωρίς να εμποδίζει τη λειτουργία κάποιου προγράμματος ή την οδήγηση.

Τι ζητάει η KIA για το Picanto με το 1.000άρη κινητήρα των 67 PS; Οι τιμές ξεκινούν από τα 11.290 ευρώ (βασική έκδοση LX Inmotion) και φτάνουν έως τα 11.990 ευρώ για την κορυφαία EX Premium Navi. Αν επιλέξετε το Picanto 1.0 MPI στην πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση όχι μόνο δε θα το μετανιώσετε, αλλά θα το χαρείτε κιόλας. Όχι μόνο εσείς, αλλά και το... βλαστάρι σας!

YΠΕΡ

  • ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ,
  • ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ,
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ

  • ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ,
  • ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΦΛΥΑΡΟ
 

TECH INFO

KIA Picanto 1.0 67 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΚΑΥΣΙΜΟΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 49(67)/5.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)96/3.500
ΚΙΒΩΤΙΟΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΜΑΞΩΜΑ 
ΜXΠXΥ (mm) 3.595x1.595x1.485
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)2.400
ΒΑΡΟΣ (kg)860
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max255/1.010
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)35
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 
0-100 km/h (s) 14,3
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)161
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*5,6/3,7
ΜEΙΚΤΗ*4,4
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ6,7
ΕΚΠΟΜΠΗCO2(g/km)*101
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)11.990
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)98,9

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

KIA Picanto 1.0 67 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ   7
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ  9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ  8
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ8

VALUE FOR MONEY

8
ΣΥΝΟΛΟ       79