Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT


Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.

  • 19/12/2017

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης Φωτό: Γιώργος Κούτος

Είναι περασμένη η ώρα και στα τούνελ της Αττικής Οδού η κίνηση είναι αραιή. Εκεί, μέσα στη νύχτα το νέο Sportage φωτίζει όμορφα και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Σταματημένο ή εν κινήσει θα τραβήξει το βλέμμα. Είναι η θωριά του, οι αναλογίες, η σχεδίαση των επιμέρους συστατικών του, όπως η μάσκα, τα εμπρός Led ή τα πίσω φωτιστικά, που το κάνουν πολύ hi-tech. Ή μπορεί να είναι η στάνταρ πίσω αεροτομή και η εν γένει εντύπωση ότι το νέο Sportage έχει κάτι από Sport, σε έναν γονιδιακό κώδικα που έχει φτάσει μετά από τέσσερις γενιές σε μια κορύφωση αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Ποιοτική κατασκευή, καλοφινιρισμένη και σαφώς τίμια, δείχνει ότι μπορεί να αντέξει το κάτι παραπάνω σε βάθος χρόνου.

Και tech

Μια πρόχειρη ματιά και μόνο στην προϊοντική παρουσίαση του αυτοκινήτου μάς αποκαλύπτει κάτι σπάνιο: Η ενδελεχής ανάλυση υλικών, τεχνικών συναρμολόγησης και κατασκευής δείχνει ότι η Kia έχει πάρει στοιχεία από την ιαπωνική τεχνο-λαγνεία και την ευρωπαϊκή σχολή των αεροδυναμικών συντελεστών της καταστολής θορύβου, της εργονομίας και της αντιληπτής ποιότητας. Αυτό δείχνει όχι μόνο ειλικρίνεια αλλά και βαθιά γνώση στη δημιουργία αυτοκινήτων. Από το αμάξωμα, τον χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, που έχουν αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία του νέου Sportage κατά 39% (!) συγκριτικά με το παλιό και τις τεχνικές συγκόλλησης, μέχρι την ενισχυμένη έδραση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων και με υποπλαίσιο πίσω) για καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στο όριο. Και από τις τεχνικές μείωσης θορύβου μέχρι την πλούσια διασυνδεσιμότητα το Sportage είναι «παιδί της εποχής του».

Στο εσωτερικό του η είσοδος γίνεται με κάποια μικρή δρασκελιά, δείγμα της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου, και μας υποδέχεται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο σαλόνι, από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι και οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο σε όλες τις διαστάσεις αλλά και μεγάλες πίσω πόρτες με ευρύ άνοιγμα. Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός ιδιαίτερα γενναιόδωρος με πάτωμα 2 επιπέδων, αναλόγως των αναγκών, και αγγίζει τα 503 λίτρα, διαθέτοντας μάλιστα και σχετικές, μικρές θήκες αλλά και μια μικρή, σπουδαία πατέντα, αυτήν της δυνατότητας φύλαξης της πτυσσόμενης εταζέρας κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Πίσω στα της καμπίνας, το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό και παρά την πληθώρα διακοπτών είναι απόλυτα εργονομικό, ίσως από τα καλύτερα της κατηγορίας. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η αισθητική συνοχή σχεδίασης, υλικών και αισθητικής, αφού μέχρι και η γραμματοσειρά στους χάρτες του συστήματος πλοήγησης είναι κοινή με αυτήν των οργάνων και των διακοπτών. Μόνο μία ένσταση έχει να κάνει με την υφή των στιλπνών πλαστικών σε διακόπτες και κονσόλα. Εδώ λίγη λάκα δεν θα έβλαπτε. Σε ό,τι έχει να κάνει με ευκολίες και εξοπλισμό, υπάρχει... πλούτος. Από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μέχρι αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με ιονιστή, σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, Wi-Fi και θύρα USB και line-in, σύστημα bluetooth, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε κεκλιμένο οδόστρωμα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών μέχρι τις διπλές παροχές ρεύματος.

Δεν βρήκαμε όμως κάποιο από τα τρέχοντα συστήματα, όπως σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και ένδειξη ορίων ταχύτητας, που είναι «θέσφατο» πιο ακριβών εκδόσεων, ή αυτόνομο φρενάρισμα και παρκάρισμα. Και πάμε στα τεχνικά.

 

Πολύ δυνατό

 

Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είχαμε δει και στην πρώτη μας οδηγική επαφή με το τετρακίνητο Sportage 1.6T των 177 ίππων πριν από μερικούς μήνες. Εδώ στην έκδοση δοκιμής μας την diesel, με κίνηση μονάχα στους εμπρός τροχούς, έχει διαφορετική κλιμάκωση, καθότι διαφορετική είναι και η φιλοσοφία κίνησης με έναν παντοδύναμο diesel κινητήρα στο 1,7 λίτρο, ο οποίος στηρίζεται στη φιλοσοφία του απλού 1,7 των 115 ίππων που καθόλου απλός δεν είναι σε τεχνολογία με 16 βαλβίδες, ελαφρύ μπλοκ, πιστόνια με ειδική επίστρωση για μειωμένες τριβές, ενισχυμένα ελατήρια βαλβίδων, ψεκασμό καυσίμου common-rail στα 2.000 bar και turbo μεταβλητής γεωμετρίας για απόδοση 141 ίππων και 340 Nm ροπής σε ένα μάλλον μικρό όμως εύρος από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 rpm. Το μοτέρ «στροφάρει» γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερα ενοχλητική χροιά (είναι και πολύ καλή η ηχομόνωση). Δίχως υπερβολή αυτό το Sportage με αυτό το μοτέρ είναι ίσως το πιο... Grand Touring αυτοκίνητο της KIA στην Ελλάδα. Μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο (παρότι διαθέτει Sport Mode με επιλογή από το ανάλογο μπουτόν), αλλά μόλις εκκινήσει μπορεί γρήγορα να πιάσει ταχύτητες εξωπραγματικές για τη φύση του αυτοκινήτου. Κι αυτό με ησυχία που θα έκανε πολλούς ανταγωνιστές του να... ντρέπονται. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι γρήγορο, όχι όμως τόσο όσο ένα DSG, μάλλον επειδή οι Κορεάτες –που εξέλιξαν το δικό τους κιβώτιο– θέλησαν να το προφυλάξουν από την πλουσιότατη ροπή που δίνει ο κινητήρας. Τα κατεβάσματα θέλουν τον χρόνο τους, αλλά ίσως δεν θα χρειαστείτε ποτέ άσκοπες αλλαγές, καθώς η ροπή και η αυτόματη εναλλαγή σχέσεων σε κάνουν να ξεχνάς να εμπλακείς εσύ σε αυτή τη διαδικασία. Στην άσφαλτο αυτό το Sportage θα κινηθεί πολύ καλά και σίγουρα με αμεσότητα στον τρόπο που κινεί τη μάζα του και με ένα σύστημα διεύθυνσης τυπικό για την κατηγορία. Κρατά (θα μπορούσε και καλύτερα αν «φορούσε» μια πιο καλή τετράδα ελαστικών) και όταν η πρόσφυση «σπάσει» θα εμπλακεί το ESP απλά και διακριτικά. Στο χώμα δείχνει μια θαυμάσια ικανότητα να μην κουράζει τους επιβάτες αλλά και να μην στρεβλώνει ιδιαίτερα, αλλά εδώ θέλει προσοχή καθώς η έλλειψη τετρακίνησης και η άφθονη ροπή του κινητήρα μπορεί σε «ύπουλο» τερέν, όπως γρασίδι ή πευκοβελόνες με νωπό χώμα, να δημιουργήσουν μεγάλες τάσεις σπιναρίσματος με το ESP στη θέση off ή αδυναμία εύκολης εκκίνησης με το ESP on. Κατά τα λοιπά, τις ημέρες δοκιμής η κατανάλωση έδωσε νούμερα από 7,1 μέχρι 8,0 l/100km, τα δε φρένα χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα δεν δείχνουν μεγάλη αντοχή σε έντονη καταπόνηση.

 

Καλό, αλλά…

 

Το Kia Sportage έχει καταφέρει να κάνει πολύ κόσμο να στρέψει την προσοχή του επάνω του. Με τη σχεδίαση, την τεχνολογία, τον εξοπλισμό και τις εγγυήσεις (πλήρης 7ετής είναι αυτή), οι Κορεάτες δείχνουν ότι είναι σίγουροι για τον εαυτό τους ακόμη κι αν παράγουν αυτοκίνητα στη Σλοβακία όπως το Sportage. Από την άλλη βεβαίως σε μια κατηγορία που γίνεται κυριολεκτικά «πόλεμος» με αυτοκίνητα όπως το Peugeot 3008 (που έγινε και Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2017) ή τα νέα Ford Kuga και VW Tiguan, τα 27.990 ευρώ της έκδοσης δοκιμής μας Upgrade δεν είναι λίγα. Εξαργυρώνουν ένα καλά –όχι κορυφαία– εξοπλισμένο και δυνατό αυτοκίνητο που δεν έχει καμία «παιδική ασθένεια» και δείχνει πιο premium απ' ό,τι είναι. Δείχνει. Το προτιμάμε για τα top μηχανολογικά χαρακτηριστικά του και την αίσθηση της λιμουζίνας που μπορεί να δώσει σε μακρινά ταξίδια.

 

TECHINFO

 

 KIA SPORTAGE 1.7 DIESEL 141 PS DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.685

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 105(141)/4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 340/1.750-2.500

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 4.480x1.855x1.635

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.670

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.470

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 503/1.492

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 62

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 11,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 185

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,4/4,7

ΜEΙΚΤΗ* 4,9

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 7,4

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 129

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 27.990

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ) 154,8

ΥΠΕΡ

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ
  • ΑΝΕΣΗ
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
  • ΧΩΡΟΙ
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ

  • ΤΙΜΗ
  • ΜΑΛΑΚΟ ΟΤΑΝ ΠΙΕΣΤΕΙ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   9
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ   8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ    8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ    8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ    9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ    9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ    9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ   8
  • VALUE FOR MONEY    7

ΣΥΝΟΛO 84