Δοκιμάζουμε τα Renault Twingo 1.0 SCe 65 & Renault Scenic 1.3 TCe 140


Δύο γαλλικά μοντέλα σε δύο μεγέθη, που κόντρα σε όλα, συνεχίζουν να προκαλούν χωρίς υπερβολές και με ένα DNA ξεκάθαρα γαλλικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/8/2021

Σε συνέντευξή του στο Car and Driver ο Αντώνης Βολάνης, ο διάσημος Έλληνας σχεδιαστής, είχε δηλώσει πως «Για να είσαι δημιουργικός, πρέπει να είσαι επαναστάτης, να μη δέχεσαι τίποτα από ό,τι σου λένε ως δεδομένο». Είναι ο άνθρωπος που με το Matra Rancho και το Renault Espace έδωσε στον αυτοκινητικό μας πολιτισμό δύο νέα segments: τα SUV αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου και τα MPV πολυχρηστικά αυτοκίνητα.

Έναν απόγονο του Espace και από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα για σειρά ετών, το νέο Renault Scenic, οδηγούμε εδώ. Και μαζί, άλλο ένα επαναστατικό αυτοκίνητο της γαλλικής φίρμας που τυγχάνει αυτήν τη στιγμή το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Renault, και τόσο γουστόζικο και ανατρεπτικό, που ο Έλληνας σχεδιαστής το έβαλε στα οικογενειακά του αυτοκίνητα. Δεν είναι τυχαίο, μιας και «Το να είσαι κόντρα στο ρεύμα είναι ωραίο σε ένα σύστημα που, συνήθως, ρέπει στη σιγουριά και στην ασφάλεια», σύμφωνα με τη σοφία που απέκτησε μετά από δεκαετίες γαλλικού εργασιακού βίου o κ. Βολάνης.

Renault Twingo 1.0 SCe 65: Τόσο δα μικρό

Να, λοιπόν, και το Twingo, ένα τόσο δα μικρό αυτοκίνητο που, όπως το Twingo πρώτης γενιάς, φρόντισε να αφήσει το σχεδιαστικό και κατασκευαστικό του αποτύπωμα στη σύγχρονη αυτοκίνηση, αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζεται να έχεις οδηγικό pedigree για να ξεχωρίσεις. Απόδειξη; Σήμερα, που όλοι έχουν δώσει το βάρος τους στην ηλεκτροκίνηση και σε μεγάλα SUV αμαξώματα, το Twingo παραμένει μια αυθεντία.

Κινητήρας πίσω, κίνηση στους πίσω τροχούς και τοπολογία RR, που λίγοι έχουν τα κότσια να διατηρούν (λέγε με, Porsche). Και μάλιστα εδώ, σε ένα αυτοκίνητο πόλης με 3,61 μέτρα μήκους και 2,49 (παρακαλώ!) μέτρα μεταξονίου. Είναι προφανές ότι η μηχανολογική τοπολογία έχει δώσει τα ανάλογα εχέγγυα για να δημιουργήσεις ένα αυτοκίνητο με αυθεντικές αναλογίες: μικρό εμπρός μέρος, καμπίνα σαν κουκούλι, κοφτό πίσω, κι αυτό ήταν.Το Scenic, από την άλλη, σε κοιτάζει με την ωριμότητα και τη «σοφία» που διατρέχει το όνομα μιας 30χρονης πορείας στα πολυμορφικά. Μπορεί ο τυφώνας «SUV» να έχει ισοπεδώσει στο πέρασμά του πολλές κατηγορίες, όμως το όνομα είναι ακόμα ισχυρό και οι Γάλλοι δεν το βάζουν κάτω.

Έχουν φτιάξει, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο που λίγο ακόμα και θα μπορούσε να σταθεί σαν ένα Scenic RX (για όσους θυμούνται το RX4), τόσο με το σχήμα του, όσο και με τις πινελιές που έχει: πλαστικές ποδιές, τροχοί με ζάντες 20(!) ιντσών. Αν θεωρήσουμε ότι το κύριο αυτοκίνητο μιας οικογένειας είναι το… οικογενειακό και για την κάθε ημέρα έχουμε τον… διαβολάκο, τότε ας ξεκινήσουμε με το Twingo που σε υποδέχεται σε ένα γνώριμό μας, πια, περιβάλλον, με σκληρά πλαστικά απλή νεανική σχεδίαση και κάποιες πινελιές για να φωτίσει το σκουρόχρωμο ταμπλώ.

Θέσεις για μικροπράγματα δεν υπάρχουν πολλές, όπως δεν έχει πολλές τσέπες ένα εφαρμοστό τζην. Και είναι ακριβώς αυτό το Twingo. Ένα τζην για τέσσερις οι οποίοι θα βολέψουν και τα λίγα πράγματά τους στον χώρο αποσκευών των 240 λίτρων. Για το supermarket και τις λοιπές βαριές εργασίες που κάθε πνιγμένος-μέχρι-τον-λαιμό οικογενειάρχης χρειάζεται, υπάρχει το Scenic. Οδηγώντας το Twingo χαίρεσαι κάθε μέρα να στρίβεις στο Παγκράτι, στην Κυψέλη, στο Γκάζι.

Οι φυσικές του διαστάσεις το κάνουν να χωράει άνετα παντού και η παροιμιώδης ακτίνα κύκλου στροφής των 4,3 μέτρων προκαλεί ένα μειδίαμα ανακούφισης όταν, πηγμένος καταμεσής τής κίνησης, βρίσκεις τρόπο και χώρο να κάνεις αναστροφή για να ξεφύγεις.

Τιμόνι ελαφρύ, κινητήρας απλός, τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός με 65 ίππους και μόνο 95 Nm ροπής που, δυστυχώς, υπό πίεση ακούγεται λίγο παραπάνω από ό,τι θα θέλαμε, κι ένα πεντάρι κιβώτιο που βοηθά εντός της πόλης, αλλά είναι οριακό για ένα ταξιδάκι. Είναι, πάντως, οικονομικό σε κατανάλωση.

TECHI NFO

Renault Twingo 1.0 SCe 65

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣΣΕΣΕΙΡΑ. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 998cc. ΙΣΧΥΣ 65 PS/5.300 rpm. ΡΟΠΗ 95 Nm/4.000 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 3.615x1.646x1.541 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.492 mm. ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 240 L. ΒΑΡΟΣ 975 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h 15,1 sec. ΤΕΛΙΚΗΤΑΧΥΤΗΤΑ158 km/h. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 5,1/6,8 L/100 km. CO2 116 g/km, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ12.980 €. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 0 €.

Renault Twingo

Το 1992, το κοινό ξαφνιάστηκε από τη χαριτωμένη εμφάνιση του μικρού αυτοκινήτου πόλης. Η ρύθμιση του εσωτερικού με το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα και το εμπρός κοντό τμήμα επέτρεψαν τη δημιουργία χώρου από μεγαλύτερες κατηγορίες. Ξεκίνησε να διατίθεται σε τέσσερα χρώματα λανσαρίσματος: μπλε, κόκκινο, πράσινο και κίτρινο. Ο «Βάτραχος», όπως έγινε γνωστό το Twingo, δεν διέθετε λευκό χρώμα στην παλέτα του. Αν μη τι άλλο, τολμηρό!

Renault Scenic 1.3 TCe 140: Μέγεθος Large

Βγαίνοντας από τη μια στιγμή στην άλλη από το Twingo και μπαίνοντας στο Scenic, θαρρείς και ο χώρος διεστάλη γύρω σου. Η αίσθηση οδήγησης εδώ προσομοιάζει με αυτήν ενός SUV με υψηλή θέση οδήγησης, εξαιρετική εποπτεία του περιβάλλοντος, χάρη στις λεπτές διπλές εμπρός κολόνες και τα πλευρικά φινιστρίνια και αξεπέραστη πρακτικότητα, με το κλασικό για τα πολυμορφικά της Renault συρόμενο ερμάριο 13 λίτρων ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που είναι πολύ βολικό.

Ένα μοτέρ-ποίημα σε ευστροφία, τράβηγμα και αποδοτικότητα με 140 PS και 240 Nm ροπής από 1.333 τετρακύλινδρα cc, βρίσκεται στις υπηρεσίες ενός αμαξώματος που έχει τα κιλάκια του στα 1.529 kg. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κινείται το καλλίγραμμο αλλά βαρύ σκαρί με πιο… οικογενειακό τρόπο από ό,τι ένα συμπαγές, μικρότερο αυτοκίνητο. Αλλά μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Εδώ είναι ένα σαλόνι-καθιστικό με συρόμενα και διαιρούμενα πίσω καθίσματα (προτιμήστε και τα τραπεζάκια Easy Life στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων), 2,734 μέτρα μεταξονίου και 572 λίτρα χώρου αποσκευών με μόλις 4,4 μέτρα μήκους.

Ναι, είναι μάλλον μονόδρομος ένα τέτοιο αυτοκίνητο για όποιον θέλει χώρους και κλασική, για Renault, προσήλωση στις αξίες της ασφάλειας και της ενδιαφέρουσας οδικής συμπεριφοράς, προσπερνώντας το σκόπελο της SUVμάνιας και υπέρ ενός καλαίσθητου συνόλου. Και αν αναρωτιέστε τι γίνεται από άνεση, με έναν μαγικό τρόπο οι μηχανικοί της Renault φρόντισαν να εξοπλίσουν το αυτοκίνητο με τα ελαστικά-πασπαρτού Conti Eco Contact 5 195/55-R20 και με μια ρύθμιση που ρέπει προς το μαλακό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κλίσεις και μια… οδοστρωτηριακή συμπεριφορά σε κάθε είδους λακκούβα. Μην αναζητήσετε επιμύθιο ή «ποιο είναι καλύτερο». Τόσο το Twingo, όσο και το Scenic είναι άριστα για τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν και έχουν αυτό το κάτι, την αύρα τού διαφορετικού που τα καθιστά ελκυστικά όχι μόνο για τις επιμέρους κατασκευαστικές, μηχανολογικές ή χωροταξικές ποιότητες.

Οι τιμές τους, από την άλλη, δεν είναι χαμηλές (του Scenic είναι σχεδόν διπλάσια αυτής του Twingo), αλλά ειλικρινά θα τα προτείναμε και τα δύο, προκειμένου να καλύψουν στο 100% όλες τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας με περισσότερους από έναν οδηγούς. Σε κάθε περίπτωση δε, η Renault βάζει άλλο ένα λιθαράκι επαναστατικότητας στην καθόλου βαρετή ιστορία της.

TECH INFO

Renault Scenic 1.3 TCe 140

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.333cc. ΙΣΧΥΣ140 PS/5.000 rpm. ΡΟΠΗ 24 0Nm/1.600 rpm. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 4.406x1.866x1.653 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.734 mm, ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 572 L. ΒΑΡΟΣ 1.529 kg . ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h10,5 sec. ΤΕΛΙΚΗΤΑΧΥΤΗΤΑ196 km/h. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 5,5/8,2L/100 km. CO127 g/km. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 27.890 €. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 81,28 €.

Renault Scénic

Ως το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, το Scénic έγινε αμέσως αντικείμενο λατρείας από τις οικογένειες, όταν κυκλοφόρησε το 1996.Το κοινό γοητεύτηκε από την πολυχρηστικότητα, τους αποθηκευτικούς χώρους και την ευχάριστη διαβίωση που προσέφερε. Με το Scénic, η Renault ξεκίνησε ένα νέο segment που γρήγορα έγινε βασικός παίκτης στην Ευρώπη, αυτό των compact MPV (Multi Purpose Vehicle).