Δοκιμάζουμε τη baby limo BMW 216d Gran Coupe


Κάπου εκεί, ανάμεσα στις εκατοντάδες ίππων των M3 και M4 Competition με τα οποία κατακευραυνώνει η BMW τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, δοκιμάζουμε την πιο μικρή, εντυπωσιακή λιμουζίνα της βαυαρική φίρμας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/6/2021

Θυμόμαστε ακόμα την μυστική επίδειξη που μας είχε κάνει προ διετίας η BMW στο Μόναχο δείχνοντάς μας την πρώτη της προσπάθεια σε προσθιοκίνητη λιμουζίνα. Η 2 Gran Coupe έδειχνε από τότε ευχάριστα διαφορετική και καλλίγραμμη. Σαφώς δεν έχει τη σιλουέτα της αξεπέραστης CLA όμως η BMW έδωσε στον πολύ κόσμο λόγο κι αφορμή να κοιτάξουν και προς Μόναχο μεριά για μια συμπαγή και πρακτική, τετράθυρη μπερλίνα με όλα τα γονίδια της Σειράς 1 αλλά και επιπλέον χώρους που τόσο μα τόσο τους έχει ανάγκη μεγάλη μερίδα οδηγών.

Κι όλα αυτά με σπορ «αέρα» όπως είναι οι χωρίς πλαίσια παραθύρων πόρτες, αλλά και οι φυσικές της αναλογίες (μήκος 4.526 mm, πλάτος 1.800 mm, ύψος 1.420 mm, μεταξόνιο 2.670 mm). Επιπλέον, όμως είναι πρακτική με χώρο αποσκευών 430L έχοντας συνάμα την αχίλλειο πτέρνα του στενού ανοίγματος της θύρας που αποτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων από εκεί (μπορείτε όμως από την καμπίνα, ρίχνοντας τα καθίσματα). «Μουράτη» λοιπόν με προσεγμένες λεπτομέρειες που δίνουν τον τόνο της ονομασίας προέλευσης με φώτα εμπρός αλλά κυρίως πίσω και αναλογίες που θυμίζουν 4άρα. Αλλά και κλειστή μάσκα, και air curtains που δεν υπάρχουν και με μόνη εισαγωγή αυτή στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αφού οι ανάγκες ψύξης του συνόλου είναι περιορισμένες.

Το κλασικό βαυαρικό εσωτερικό νέας γενιάς σε υποδέχεται με ομογενοποιημένο ταμπλό σε σχέση με τα υπόλοιπα μεγάλα μοντέλα της BMW, με ψηφιακή οθόνη και full ελληνικό μενού, άρτια ποιότητα αλλά και μια κάποια αυστηρότητα που θα μπορούσε να ξεπεραστεί με κάποιες πιο νεανικές πινελιές (μια επίσκεψη στο configurator μπορεί να σας δώσει κάτι πιο «ζωντανό). Οι χώροι είναι καλοί για τα συμπαγή δεδομένα του πατώματος και η ζωή κυλά ποιοτικά εντός της. Όχι πάντα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW 2 Gran Coupe 216d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ79

Ο τρικύλινδρος turbo diesel κινητήρας των 116 ίππων ενώ είναι γενικά και συνολικά ήσυχος, τόσο σε χαλαρή λειτουργία όσο και στο ταξίδι, πάλλεται ολόκληρος για δέκατα του δευτερολέπτου κάθε φορά που εκκινεί με το Start/Stop. Απενεργοποιείστε το και απαλλαγείτε από αυτή την παραφωνία.

Από την άλλη, παρά το run flat σετ ελαστικών 225/40-R18 Bridgestone Turanza T005 υπάρχει μια καλή αίσθηση άνεσης για τα δεδομένα της τεχνολογίας προστασίας από κλατάρισμα αλλά και με βάση όσα μας έχει συνηθίσει η BMW καθώς, τελικά, τα σκληρά ελαστικά αλλά και οι μαλακές αναρτήσεις σε εγκάρσια και σαμαράκια συνεργάζονται πολύ καλά.

Στρίβει ωραία με μια μικρή μόνο αίσθηση ότι θα υποστρέψει αλλά από την άλλη με το σύστημα ελέγχου ολίσθησης τροχών ARB, εγκατεστημένο στη μονάδα ελέγχου κινητήρα, γνωστό από το BMW i3s, νιώθεις μια σιγουριά σε πιεσμένο ρυθμό.

Ο οποίος όμως επιτυγχάνεται δύσκολα καθώς ο κινητήρας είναι πολύ ασθενικός (ειδικά στο πρόγραμμα Eco Pro, χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις στα υπόλοιπα δύο προγράμματα παραμετροποίησης κινητήρα και διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων, Comfort και Sport) και δεν μπορεί να στηρίξει τη σαφώς καλή μηχανολογία και το στήσιμο του πατώματος. Paddles δεν υπάρχουν στο τιμόνι (τι να τα κάνεις άλλωστε εδώ) και γενικά η ροπή των 270 Nm σε ένα «στενό παράθυρο» απόδοσης από τις 1.750 μέχρι τις 2.250 rpm δεν προσφέρει κάτι συναρπαστικό εκτός από την οικονομία στο καύσιμο με 8,1 L/100 km σε πιεσμένο τέμπο και 6,1 L/100 km, μέση κατανάλωση.

Η προπέλα στο καπό τελικά δε σε απογειώνει σε αυτό το μοντέλο. Απλά σε ταξιδεύει με την υπογραφή της BMW, με μια επαυξημένη αίσθηση πολυτέλειας/πρακτικότητας στη μικρομεσαία κατηγορία και με χαμηλό κόστος κτήσης (στα 34.380 ευρώ) και χρήσης με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την υπό προϋποθέσεις σημαντική οικονομία καυσίμου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW 2 Gran Coupe 216d 2021   TIMH €34.380   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 86(116)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.750-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 120 g/km

BMW 2 Gran Coupe 216d 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΝΟΙΓΜΑ ΘΥΡΑΣ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ