Δοκιμάζουμε το 2017 Toyota C-HR 1.8 HSD [photos]


Kάθε τόσο η Toyota παρουσιάζει κάποια τεχνολογία ή κάποιο μοντέλο με τη δική της θεώρηση των πραγμάτων, κάνοντας τη διαφορά σε μια κατά τα άλλα mainstream, ευρεία προϊοντική παλέτα αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά. Δεν ξεχνούμε αυτοκίνητα όπως η Celica, τα RAV4 και Prius. Η παρουσίαση του C-HR είναι μία από αυτές τις φορές.

  • 9/3/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

To νέο μοντέλο έρχεται σε πρώτη ανάγνωση να συναγωνιστεί άλλα μοντέλα στην τόσο δημοφιλή κατηγορία των SUV. Ισως επιτυχώς δεν ονομάστηκε Urban Cruiser όπως θεωρητικά θα έπρεπε με βάση την παράδοση της Toyota.

Ακολούθησε το παράδειγμα του RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive ή ελληνιστί «ενεργό τετρακίνητο όχημα αναψυχής»), μόνο που εδώ κάποιες νέες παράμετροι μπαίνουν στην εξίσωση με το C-HR (Coupe High-Rider ή σε πιο ελεύθερη απόδοση, «κουπέ υψηλής θέσης οδήγησης»).

Το αυτοκίνητο είναι πολύ σημαντικό για την Toyota όχι μόνο γιατί δείχνει να πειραματίζεται σε ένα υβρίδιο οχήματος (μόνο το Juke μπορεί να συγκριθεί ως ιδέα και όχι ως μέγεθος) αλλά και επειδή σχεδίαση, κινητήρες και το πιο δύσκολο ίσως για τη φίρμα, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης δημιουργήθηκαν από την αρχή, ορίζοντας με αυτό τον τρόπο ένα νέο ξεκίνημα για την Toyota.

Διατίθεται δε μόνο με κινητήρες βενζίνης στα 1.2 λίτρα turbo με μηχανικό ή με αυτόματο κιβώτιο αλλά και τετρακίνηση και βέβαια με υβριδική προσθιοκίνητη διάταξη, όπως το αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Φτερά, δραματικές ακμές, μεγάλα γωνιώδη φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, έχει αναλογίες ενός αυτοκινήτου κουπέ (στο πίσω μέρος θυμίζει…Honda Civic). Με διαχύτες, με μεγάλη αεροτομή και μικρό πίσω κρύσταλλο, όλα κάνουν το C-HR να δείχνει πιο μικρό απ' ό,τι είναι (με μήκος 4,36 μέτρα, πλάτος 1,79 μέτρα και μόλις 1,55 μέτρα ύψους).

Αυτό είναι επιτυχία μιας και το αυτοκίνητο έχει έναν «κόντρα ρόλο» στην κατηγορία όπου ευδοκιμούν αυτοκίνητα με υψηλές καμπίνες για απόδοση ευρυχωρίας αλλά και… παραστήματος. Η διχρωμία, δε, δίνει σπουδαία σπορ εικόνα στο «δικό μας» C-HR και βέβαια η ποιότητα συναρμογής -ειδικά με τόσες δύσκολες επιφάνειες- αριστεύει.

Αλλη αίσθηση

Μπαίνεις στο εσωτερικό, βολεύεσαι εύκολα στην οδηγοκεντρική θέση και η μία έκπληξη διαδέχεται την άλλη. Οπως και στο εξωστρεφές του αμαξώματος, έτσι κι εδώ δεν υπάρχει χώρος για παρερμηνείες.

Τεχνολογία, δυναμισμός και νεανικότητα σε ίσες δόσεις, καμωμένα όλα με κορυφαία υλικά, άριστα σε συναρμογή που ελάχιστα, εδώ κι εκεί θυμίζουν ότι ανήκουν στον κυρίαρχο της…πεπατημένης και της λογικής (όπως το ψηφιακό… ρολογάκι στο κέντρο του ταμπλό). Μπλε πινελιές της ακριβής έκδοσης, διαμαντέ μοτίβα στις γρίλιες των ηχείων στα πάνελ των θυρών, μέχρι και στον σκούρο, σπορτίβικο ουρανό της καμπίνας όλα έχουν μια νέα προσέγγιση.

Η μεγάλη υπερ-ευανάγνωστη οθόνη αφής 8 ιντσών με πλήρως εξελληνισμένο μενού (με ελληνικές φωνητικές εντολές) ξεχωρίζει αμέσως. Και βέβαια το ηχοσύστημα το φροντισμένο από την JBL που σε επίπεδο χροιών, διαχωρισμού και δυναμικών μπαίνει εύκολα στην κορυφή της κατηγορίας οχημάτων/τιμής. Στάνταρ πολλά, ιδίως όσα έχουν να κάνουν με ασφάλεια όπως το Toyota Safety Sense με συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης (και με προστασία πεζών), ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και ενεργή διόρθωση πορείας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας αλλά και αυτόματη λειτουργία προβολέων και Cruise control προσαρμοζόμενης ταχύτητας. Κι όλα αυτά μαζί βέβαια με πλειάδα συστημάτων ευστάθειας και αερόσακων, για να μη σταθούμε στην υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα ή στην προειδοποίηση πίεσης ελαστικών και την κάμερα οπισθοπορείας. Το μόνο που πραγματικά λείπει από τον στάνταρ εξοπλισμό είναι το σύστημα πλοήγησης.

Η εργονομία από το πολυλειτουργικό τιμόνι είναι παιχνιδάκι παρά τον πακτωλό πληροφοριών και εύκολα θα μάθει κανείς να ελέγχει τα τόσα υπομενού. Μας έλειψε μόνο ένα κλασικό περιστροφικό μπουτόν για την ένταση του ήχου κι ένα για απευθείας επιλογή συχνότητας στο ραδιόφωνο. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν τόσο εμπρός όσο και πίσω. Εδώ πίσω όμως τα πράγματα είναι κάπως αντιφατικά.

Βλέπετε, παρά τις μεσαίες φυσικές διαστάσεις της νέας, πολλά υποσχόμενης πλατφόρμας TNGA (Toyota New Global Architecture), στα 2,64 μέτρα μεταξονίου, η coupe σχεδίαση της οροφής αλλά και η συνολική γραμμή του αυτοκινήτου (με τις κρυφές χούφτες των πίσω θυρών), στερεί πόντους ύψους, τετραγωνικά εκατοστά γυαλιού από τα πλευρικά παράθυρα αλλά και περιμετρική ορατότητα. Εδώ όπως και στον χώρο αποσκευών των «μόλις» 377 λίτρων βρίσκεται η αχίλλειος πτέρνα του αυτοκινήτου κάτι που για πολλούς θα αποτελέσει μια δίκαιη υποχώρηση.

Εξευρωπαϊσμένο

Η Toyota ξέρει από καλή μηχανολογία. Απόδειξη; Εξέλιξε και βελτίωσε ό,τι είχε καλό από την υβριδική της τεχνολογία παρουσιάζοντας το Hybrid Synergy Drive σύστημα του νέου Prius. Το νέο HSD είναι ελαφρύτερο, αποδοτικότερο με μείωση τριβών σχεδόν παντού (καδένα, πιστόνια, έδρανα στις μπιέλες κ.ά.) και με θερμική απόδοση στο 40%.

Το σύνολο βενζινοκινητήρα και των δύο ηλεκτροκινητήρων που χρησιμοποιούνται (ο ένας για τη μετατροπή της θερμικής ενέργειας σε ηλεκτρική αλλά και την έναυση του βενζινοκινητήρα και ο άλλος ως κύρια πηγή κίνησης αλλά και φόρτισης κατά το φρενάρισμα μέσω του βελτιωμένου e-CVT κιβωτίου) παράγει 122 ίππους. Εκπέμπει δε μόλις 82 g/km CO2 και καταναλώνει ελάχιστο για την κατηγορία του καύσιμο.

Το πολύ σημαντικό είναι ότι η συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου NiMH ενώ είναι μικρότερη κατά 10% έχει αυξημένη κατά 28% αυξημένη ικανότητα φόρτισης, επομένως είναι πολύ εύκολη διαδικασία η… αποταμίευση ηλεκτρονίων είτε μέσω πέδησης είτε μέσω φόρτισης από το δυναμό. Αυτόνομη, λοιπόν εντελώς αθόρυβη ηλεκτροκίνηση με μηδενική κατανάλωση και ρύπους, νέο κιβώτιο e-CVT και 3 επιλογές οδήγησης ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού αποτελούν τη βάση για το καλό πράσινο αποτύπωμα του C-HR.

Σε ρυθμούς αστικής κίνησης το βασανιστικό «σταμάτα/ξεκίνα» μετατρέπεται σε…Βαλχάλα οικονομίας. Κάθε εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά μέσω του EV mode και κάθε πέδηση φορτίζει τις μπαταρίες. Υπήρξαν ημέρες κατά τη διάρκεια της δοκιμής που είδαμε μηδενική κατανάλωση καυσίμου για πάνω από 10 km, ενώ σε τυποποιημένη διαδρομή κυμάνθηκε στα 4,9 l/100km τη στιγμή που οποιοδήποτε συμβατικό σύστημα θα ξεπερνούσε τα 6,5 l/100km. Οι μηχανικοί της Toyota όμως ως άλλοι χαμαιλέοντες έκαναν κάτι ακόμη: αφομοίωσαν τα πάντα από το στυλ οδήγησης των Ευρωπαίων οδηγών πριν σηκώσουν τα μανίκια. Θέλησαν να δώσουν στο αυτοκίνητο όχι μόνο το όνομα coupe αλλά και τις οδηγικές χάρες ενός τέτοιου αυτοκινήτου.

Με χαμηλό κέντρο βάρους, διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, σπουδαίο ζύγισμα (άλλωστε οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα), το νέο C-HR δεν φοβάται να τα βάλει με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Δείχνει μάλιστα να τα καταφέρνει σε ορισμένα σημεία εξαιρετικά. Με μόνη ένσταση στην -ακόμη- ελαφριά αίσθηση του τιμονιού- και την ούτως ή άλλως ιδιότυπη λόγω φιλοσοφίας αίσθηση των κορυφαίων σε αποτελεσματικότητα φρένων, το C-HR διαθέτει άριστο κράτημα και σχεδόν μηδενικές στρεβλώσεις.

Παράλληλα διακρίνεται για την άνεση χωρίς «μπλαζέ» αναρτήσεις αλλά κυρίως το φιλτράρισμα ανωμαλιών που σαφώς και θυμίζει συνδυασμό γερμανικού με γαλλικό SUV. Ενα θέμα μοναχά -κι αυτό εγγενές της κατηγορίας- έχει να κάνει με το επίπεδο θορύβου όταν το υβριδικό σύστημα πιέζεται σε σπορ τέμπο που μάλιστα επιδεινώνεται κατά τι από αεροδυναμικούς στροβιλισμούς από τα 120 km/h.

Επίσης εξακολουθεί να μη διαθέτει κάποιο χειροκίνητο τρόπο «αλλαγής ταχυτήτων» όπως συμβαίνει π.χ. στο Lexus NX300h. Τα εισαγωγικά έχουν να κάνουν με την ούτως ή άλλως τεχνική αδυναμία να προϋπάρχουν σχέσεις στο πλανητικό κιβώτιο, αλλά έχει γίνει προσπάθεια να υπάρχουν προκαθορισμένες θέσεις που προσομοιάζουν τις αλλαγές.

Τόσο διαφορετικό...

Το C-HR τολμά να κάνει πράγματα με τέτοια σχεδίαση, τόση τεχνολογία και τέτοιο προσανατολισμό που πριν από μερικά χρόνια θα θεωρούνταν αιρετικά στο ΔΣ της Toyota Motor Corporation. Σήμερα δεν είναι έτσι.

Σε μια εποχή που μεταλλάσσεται γρήγορα, το C-HR θα βρει γρήγορα τη θέση του στην κατηγορία όχι ως κάτι διαφορετικό αλλά ως κάτι σύγχρονο και πλήρες. Κάποιοι μπορεί να το βρίσκουν επιτηδευμένο αλλά θεωρούμε ότι δεν είναι έτσι μιας και ό,τι διαθέτει συμβάλλει στην εξωστρέφειά του και σε κάτι πολύ σημαντικό: τη δημιουργία χαρακτήρα.

ΥΠΕΡ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ.

ΚΑΤΑ: ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΠΙΡΤΑΔΑΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.

Με τη δε βασική τιμή για το υβριδικό στα 24.870 δε βρίσκουμε τον λόγο γιατί κάποιος να κοιτάξει προς ένα Prius ή ένα άλλο crossover με λιγότερο καλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Αποτελεί δε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποκτήσει κανείς ένα SUV της Toyota χωρίς να αγγίξει το δίλιτρο σχεδόν απαγορευτικό στις ημέρες μας RAV4.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - TOYOTA C-HR 1.8 HSD

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.798
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 72(98)5.200
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 142/3.600
  • ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (kW/PS): 53(71)
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm): 163
  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW(PS)/rpm]: 90(122)/5.200
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 142/3.600
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: E-CVT (ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: MICHELIN PRIMACY 3
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ: 225/50-R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.360x1.795x1.555
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.640
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.380
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 377/Δ.Α.
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 43

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 170
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «SPORT» (s)
  • 0-80 km/h: 8,4
  • 0-100 km/h: 12,5
  • 0-120 km/h: 18,0
  • 0-400 m: 18,5
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «SPORT» (s)
  • 50-80 km/h: 5,0
  • 70-100 km/h: 6,7
  • 80-120 km/h: 11,7
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h: 28,6
  • 120-0 km/h: 50,9
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 3,5/4,1
  • ΜEΙΚΤΗ*: 3,9
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,1
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 87
  • ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «ECO» (dBA)
  • 90 km/h: 57
  • 110 km/h: 62
  • 130 km/h: 67

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 24.870
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 0

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 9
  • VALUE FOR MONEY - 9
  • ΣΥΝΟΛΟ - 84