Δοκιμάζουμε το απόλυτο best seller της μικρής κατηγορίας, Opel Corsa 1.2 130PS Auto


Το νέο Opel Corsa δίνει την καλύτερη δυνατή συνέχεια σε μία παράδοση τεσσάρων δεκαετιών, ερμηνεύοντας με την λογική τον γαλλικό αυθορμητισμό του PSA Group.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/2/2020

Opel Corsa. Σύμπτωση που επαναλαμβάνεται παύει να αποτελεί σύμπτωση. Ποιος θα τολμούσε, λοιπόν, να αποδώσει στη Θεά Τύχη ή σε κάποια ανίερη συμπαντική συνωμοσία την επιτυχία που γνωρίζει από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 έως σήμερα ένα τετράτροχο, η πορεία του οποίου σημάδεψε ανεξίτηλα την κατηγορία που επί σειρά ετών ηγήθηκε.

Οι αριθμοί είναι, αν μη τι άλλο, αποκαλυπτικοί της συνέπειας με την οποία το υπεράνω κάθε υποψίας Corsa υπηρέτησε το ρόλο που του αναλογούσε στην γκάμα ενός κατασκευαστή που έως και το 1982 αγνοούσε τους βασικούς κανόνες εμπλοκής σε περιβάλλον πόλης.

Τo Corsa έβαλε τέλος στον αστικό αναλφαβητισμό της Opel μένοντας όρθιο ακόμα και όταν οι κλυδωνισμοί που προκαλούσαν οι αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της γερμανικής φίρμας προμήνυαν την ηχηρή κατάρρευση ενός φαραωνικού οικοδομήματος. Σε ένα ακόμα κομβικό σταυροδρόμι για την Opel και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εν γένει, το Corsa δηλώνει παρών, έτοιμο να σηκώσει στους ώμους του το βάρος μιας παράδοσης τεσσάρων δεκαετιών.

Αυτήν τη φορά, βέβαια, το γερμανικό supermini όχι μόνον καλείται να αποδείξει ότι δικαίως ανήκει ανάμεσα στα φαβορί της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, αλλά και ότι η απόσταση που το χωρίζει από το αδελφό Peugeot 208 είναι τέτοια που να δικαιολογεί την παρουσία και των δύο κάτω από την ίδια στέγη.

Ως ισότιμο μέλος του γαλλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών PSA, η Opel καλείται να βρει έναν νέο, διακριτό ρόλο ο οποίος, με τη σειρά του, θα της επιτρέψει να απευθυνθεί σε ένα διαφορετικό κοινό. Από αυτή την άποψη, λοιπόν, η προσπάθεια που καταβλήθηκε ώστε το νέο Corsa να διαφοροποιηθεί από το πρόσφατο σχεδιαστικό παράδειγμα του Peugeot 208 κρίνεται επιτυχημένη.

Ακόμα και ένα έμπειρο μάτι δεν θα καταφέρει να εντοπίσει κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, με το Corsa να χρησιμοποιεί περισσότερο τη λογική και λιγότερο το συναίσθημα για να καταθέσει στα 4,04 μέτρα μετάλλου τα διαπιστευτήριά του. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το συνολικό μήκος αυξήθηκε κατά 4 εκατοστά, κάτι, όμως, που περνά απαρατήρητο χωρίς να υπονομεύει τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Άλλωστε, διαμετρικά αντίθετη ήταν η πορεία που ακολούθησε το ύψος του αμαξώματος χάνοντας πέντε cm προς όφελος της αεροδυναμικής και της δυναμικής που αποπνέει πλέον η ούτως ή άλλως καλλίγραμμη σιλουέτα του.

Με τη σειρά του, το νέο δάπεδο πάνω στο οποίο βασίζεται το Opel Corsa έκτης γενιάς οδήγησε στον περιορισμό του συνολικού βάρους κατά 108 κιλά, ενισχύοντας ταυτόχρονα και τη στρεπτική ακαμψία του κατά 15%. Πριν φτάσουμε, όμως, στον τρόπο με τον οποίο το νέο Opel Corsa εξαργυρώνει στην άσφαλτο τους όποιους νεωτερισμούς αποκόμισε από τους Γάλλους συμμάχους του, ας περάσουμε στο φιλόξενο εσωτερικό του.

Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GS Line, η αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μια ανώτερη πρόταση είναι διάχυτη. Τουλάχιστον στην μπροστινή σειρά καθισμάτων, όπου το φινίρισμα των συνθετικών επιφανειών, ο εξοπλισμός και ο ζωτικός χώρος για τον οδηγό και τον συνοδηγό δεν γεννούν δεύτερες σκέψεις. Αστοχίες υπάρχουν, με πιο χαρακτηριστική εκείνη της απουσίας αισθητήρων στάθμευσης ή κάμερας οπισθοπορείας, στοιχεία που προσφέρονται προαιρετικά έναντι 450 ευρώ. 

Σε αντίθεση, πάντως, με το Peugeot 208 και την υπό αίρεση εργονομία του, στο νέο Opel Corsa δεν χρειάζεται να κοπιάσεις ώστε να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ούτε και να… ψηλαφήσεις ολόκληρη την κεντρική κονσόλα για να καταλήξεις στον σωστό διακόπτη.

Εξαίρεση σε αυτή την περίπτωση αποτελούν ορισμένες ρυθμίσεις του ηλεκτρονικού κλιματισμού, οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής των 7,0 ιντσών, διαδικασία που κοστίζει σε χρόνο και αποσπά την προσοχή του οδηγού. Κατά τα λοιπά, το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών όπως, άλλωστε, και η… στενότητα στην πίσω σειρά καθισμάτων αποτελούν μια ευγενική υπενθύμιση ότι το Opel Corsa δεν θέλησε να ακολουθήσει την τάση γιγάντωσης των ανταγωνιστών του ή απλώς παγιδεύτηκε στο «σώμα» του Peugeot 208 χωρίς να καταφέρει να βρει τον τρόπο να αποφύγει τους χωροταξικούς συμβιβασμούς. 

Παρότι αυξημένος κατά 24 λίτρα, ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών απέχει από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας, αν και τα 304 λίτρα μπορούν να θεωρηθούν υπό προϋποθέσεις ένα ικανοποιητικό μέγεθος.

Μιλώντας, πάντως, τη γλώσσα των αριθμών, ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1.199 cc με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν τοποθετείται τυχαία στην κορυφή της νεοσύστατης γκάμας του αυτοκινήτου, χαρίζοντας ανταγωνιστικές επιδόσεις, καθώς και την απαραίτητη ευκολία κίνησης σε αστικό περιβάλλον. Οι 130 PS και τα 230 Nm ροπής ξεπηδούν αβίαστα από το τρικύλινδρο σύνολο του PSA Group αντισταθμίζοντας τον όποιον δισταγμό ενδεχομένως παρατηρήσεις στις αντιδράσεις της οκτατάχυτης μονάδας αυτόματου κιβωτίου της Aisin.

Mάλιστα, η απόκριση του κινητήρα-κιβωτίου βελτιώνεται περαιτέρω επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport αντί του Eco ή του Normal, ενώ υπάρχει και η χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου η οποία σου επιτρέπει να παρακάμψεις έως έναν βαθμό τις επιλογές της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης αναλαμβάνοντας τον πλήρη έλεγχο.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις δεν πρόκειται να σε απασχολήσουν, μιας και υπερβαίνουν τον αστικό χαρακτήρα του νέου Opel Corsa, υπογραμμίζοντας την ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε απαιτητικότερους ρόλους.

Για του λόγου το αληθές, η επιτάχυνση από στάση στα 10 km/h ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, χρόνος που δεν απέχει σημαντικά από εκείνον που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Προφανώς και η παρουσία των 130 PS απαιτεί σύνεση, αν θες να διατηρήσεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σε μονοψήφια επίπεδα, ακόμα και έτσι, ωστόσο, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να την περιορίσεις κάτω από τα 7,5 l/100 km.

Περνώντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το setup των αναρτήσεων της εξοπλιστικής γραμμής GS Line χαρίζει στο νέο Opel Corsa έναν συγκεκριμένο προσανατολισμό, ο οποίος δεν απέχει σημαντικά από αυτό που θα περίμενες να συναντήσει σε ένα σύγχρονο supermini.

Η ανάρτηση, συνεπικουρούμενη από τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της Michelin, διαβάζει με λεπτομέρεια τη μορφολογία της ασφάλτου, γεγονός που ενδεχομένως αποδειχθεί κουραστικό για τους επιβάτες και ειδικότερα εκείνους της πίσω σειράς καθισμάτων, μιας και είναι εμφανής η αδυναμία του πίσω, ημιάκαμπτου άξονα να διαχειριστεί τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Αν πάλι επιχειρήσεις να ανακαλύψεις τα όρια του πλαισίου, τότε ίσως εκτιμήσεις τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και να αναπολήσεις την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης του Peugeot 208, τη θέση της οποίας έχει πάρει η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας τυπικής ηλεκτρικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας με 2,8 στροφές από άκρη σε άκρη.

Το νέο Opel Corsa απευθύνεται σε εκείνους που εξακολουθούν να κοιτούν με καχυποψία τις avant garde επιλογές της Peugeot, δηλώνοντας μια σαφή προτίμηση στον αυστηρό, σχεδόν γεωμετρικό σχεδιασμό των Γερμανών. Οι τελευταίοι κατάφεραν να κρύψουν επιμελώς τα γαλλικά γονίδια του αυτοκινήτου, όχι όμως και να προσδώσουν σε αυτό έναν εξίσου έντονο χαρακτήρα.

Αν και εφόσον δοθεί η μάχη ανάμεσα στα δύο supermini του ομίλου PSA, το αποτέλεσμα πρόκειται να κριθεί στις λεπτομέρειες, με το Opel Corsa να διαθέτει στη φαρέτρα του μια πανίσχυρη παράδοση και το clean cut γερμανικό προφίλ του, την ίδια στιγμή που το Peugeot 208 ξεχωρίζει χάρη σε μια σπάνια για τα δεδομένα της κατηγορίας γοητεία που μέχρι πρότινος μπορούσες να συναντήσεις μόνο σε premium κατασκευές. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Corsa 1.2 130 PS AUTO 2020   TIMH €17.280   ΤΕΛΗ €146,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 208 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 128 g/km

OPEL Corsa 1.2 130 PS AUTO 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ/ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ