Δοκιμάζουμε το πιο προσιτό crossover της ελληνικής αγοράς


Η Dacia είναι δεδομένη για τα οχήματα που κατασκευάζει, σωστά; Ας ξανασκεφτούμε πριν δώσουμε την απάντησή μας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 6/2/2020

Παραδοχή. Όσοι εξακολουθούν να θεωρούν τα μοντέλα της Dacia, όπως το Sandero Stepway, ως μια αντανάκλαση του παρελθόντος στις ημέρες μας, μάλλον έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα. Καλύτερα, αυτή η διαμορφωμένη άποψή τους έχει ξεπεραστεί από τα ίδια τα αυτοκίνητα που δημιουργεί τα τελευταία χρόνια η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία (η οποία ανήκει στον Όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishil).

Η αλλαγή του επιχειρηματικού πλάνου που συντελέστηκε τα προηγούμενα χρόνια και η εκπόνηση του προγράμματος που ονομάστηκε «Drive the Future 2017-2022», προβλέπει την αναβάθμιση των υπαρχόντων μοντέλων της Dacia και την αριθμητική αύξηση της γκάμα της, με την προσθήκη νέων. Ωστόσο, αυτό που επισημαίνεται για την εταιρεία είναι ότι πρέπει να αλλάξει και να αναβαθμιστεί η εικόνα της αλλά όχι ο «χαρακτήρας» των μοντέλων της. Τουλάχιστον, όχι μέχρι το 2022...

Σε ό,τι αφορά το πρώτο δεδομένο, ο Όμιλος προγραμματίζει τη δημιουργία νέων μοντέλων τα οποία θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά με το εμπορικό σήμα της Dacia, είτε αυτά θα είναι καινούργια είτε πωλούνται ήδη με το σήμα της Renault σε άλλες αγορές (π.χ. Νότια Αμερική, Ινδία). Αναφορικά με το δεύτερο στοιχείο, τα οχήματα της Dacia πρέπει να διατηρήσουν το ύφος τους, να είναι οικονομικώς προσιτά και να προσφέρουν ευρυχωρία, πρακτικότητα και εξοπλισμό που να τα καθιστούν σε πλεονεκτική θέση έναντι των εμπορικών αντιπάλων τους.

Κι εδώ προκύπτει και ένα ακόμα στοιχείο που τα προσδιορίζει. Δύσκολα μπορούμε να σταθμίσουμε έναν απευθείας εμπορικό αντίπαλο σε καθένα από αυτά, καθώς έχουν πλεονεκτήματα που δεν απαντώνται στα οχήματα με τα οποία συναγωνίζονται, εάν θεωρηθεί ως κριτήριο η τιμή απόκτησης.

Το Sandero Stepway

Είναι ένα τυπικό παράδειγμα της κατασκευαστικής και εμπορικής φιλοσοφίας που προσδιορίζει (και αντιπροσωπεύει, ταυτόχρονα) την Dacia. Ιδιαίτερο σχεδιαστικά, είναι ελκυστικό με τα δεδομένα που ορίζεται αυτή η έννοια στην κατηγορία των crossover οχημάτων, γενικότερα. Τυπικά, το Sandero ανήκει στα supermini, το Sandero Stepway είναι η crossover εκδοχή του μοντέλου. Το δεύτερο, διακρίνεται για την αδρότερη εμφάνισή του (που παραπέμπει σε εκτός δρόμου όχημα) και για το αυξημένο ύψος του από το έδαφος (κατά 41 mm ψηλότερο από αυτό της απλής έκδοσης του μοντέλου).

Τα μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι (πλαστικές) προστατευτικές «ποδιές» εμπρός και πίσω καθώς και οι ράγες οροφής συμβάλλουν θετικά στην εμφάνιση του οχήματος, ενισχύοντας το crossover στυλ του. Ο εσωτερικός χώρος είναι επαρκής για τέσσερις ενηλίκους αλλά το ωφέλιμο μήκος για τους πίσω επιβάτες είναι οριακό για άτομα με ανάστημα άνω του μετρίου. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα, ωστόσο αυτό του οδηγού ρυθμίζεται σε ύψος. Το πίσω κάθισμα είναι άνετο και σχετικά μαλακό σε αίσθηση, ενώ το ωφέλιμο πλάτος κρίνεται ικανοποιητικό.

Ο κινητήρας του είναι ο τρικύλινδρος με κωδική ονομασία «H4Bt». Διαθέτει την τεχνολογία TCe ενώ έχει σύστημα έμμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων αναφορικά με την έγχυση καυσίμου στους θαλάμους καύσης του. Τόσο το μπλοκ όσο και η κυλινδροκεφαλή του αποτελούνται από κράμα αλουμινίου, έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Διαθέτει υπερτροφοδότη καυσαερίων και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής.

Ωστόσο, το γεγονός ότι έχει προσαρμοστεί στο νέο πρότυπο «WLTP», αλλά και ότι η μέγιστη ροπή του αποδίδεται με ουσιαστικό τρόπο πάνω από τις 2.000 rpm, σημαίνει πως ο οδηγός αφενός χρειάζεται να αλλάζει σχετικά συχνά ταχύτητα στο κιβώτιο και αφετέρου πρέπει να πιέζει το δεξί πεντάλ για να μπορεί να κινείται ικανοποιητικά με το Sandero Stepway. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Τα 8,2 l/100 km που μετρήσαμε ως μέση κατανάλωση είναι προσδιοριστικά, τιμή η οποία αυξάνεται όταν κατά την κίνηση σε αστικό κύκλο ή με τη χρήση του κλιματισμού.

Επιλογικά

Στον δρόμο, το Sandero Stepway είναι άνετο σε ό,τι αφορά την ανάρτησή του ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι αυτή που αναμένεις, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, και ελαφρώς καλύτερη, συγκριτικά με αυτή της απλής έκδοσης του μοντέλου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DACIA SANDERO STEPWAY 0.9 TCe 90 PS WLPT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ6

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ74

Λόγω του αυξημένου ύψους της (και του οχήματος από το έδαφος, φυσικά), υπάρχει μεγαλύτερη κλίση στις στροφές, όμως το φαινόμενο της υποστροφής δεν εμφανίζεται έντονο. Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή και σχετικά «βαριά» ενώ αυτή του πεντατάχυτου κιβωτίου μέτρια. Το Sandero Stepway είναι από τα αυτοκίνητα που τα εκτιμάς όσο βιώνεις μαζί τους. Προφανώς, θα σε ελκύσει η τιμή αγοράς του και η φήμη της Dacia να δημιουργεί οχήματα που έχουν καλή αναλογία αξίας/τιμή. Σκόπιμα, η εταιρεία (αλλά και τα στελέχη του Ομίλου Renault Alliance στον οποίο ανήκει) δεν αλλάζουν τον «χαρακτήρα» καθώς έχει αποδειχθεί ότι η πρακτική αυτή είναι κερδοφόρα. Τα τελευταία χρόνια η Dacia αυξάνει διαρκώς τις πωλήσεις της και τα έσοδά της. Για παράδειγμα, βάσει των στοιχείων που ανακοινώθηκαν, το 2018 οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις της ήταν 700.798 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 7,0% συγκριτικά με αυτές του 2017. Από αυτές, οι 511.622 ήταν στην ευρωπαϊκή αγορά (αύξηση κατά 10,3% σε σχέση με αυτές του 2017).

Βεβαίως, η Dacia δεν μπορεί να παραμένει στάσιμη –αναγκαστικά θα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της αγοράς και του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, το καινούργιο Sandero θα βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-B» που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος, κάτι που αναμένεται να αναβαθμίσει το μοντέλο εκ βάθρων. Ως τότε, το Sandero Stepway θα διακρίνεται για αυτά που προσφέρει και για την καλύτερη ικανότητά του κίνησης εντός δρόμου αλλά και σε χωματόδρομο. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA SANDERO STEPWAY 0.9 TCe 90 PS WLPT 2019   TIMH €11.590   ΤΕΛΗ €150

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66 (90)/5000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 140/2250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,1 sec, τελική 168 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 125 g/km

DACIA SANDERO STEPWAY 0.9 TCe 90 PS WLPT 2019

ΥΠΕΡ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ CROSSOVER, EΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ («STYLE»).

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ,ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΣΕ ΨΗΛΕΣ RPM, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ.