Δοκιμάζουμε το DS7 Crossback 1.6 THP 225PS EAT8 Performance Line


ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗ ΜΟΔΑ, ΤΟ STYLING, ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ WRC ΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΟ E-PRIX… ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΔΟΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. ΑΞΙΩΜΑ. ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΝΕΤΣΑ ΚΑΙ ΝΑ, ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/12/2019
Με αυτήν τη λογική, το DS7 που οδηγούμε είναι ένα σπάνιο δείγμα αυτοκινήτου που ενσωματώνει –στο  βαθμό που του επιτρέπεται μηχανολογικά- όλα τα παραπλέυρως χαρακτηριστικά, πλην της υβριδικής τεχνολογίας (για την ώρα…). Η EMP2 πλατφόρμα, ενδιαφέρουσα δομικά και κατασκευαστικά, αποτελεί μια πρώτης τάξεως… πρώτη ύλη για να ενσαρκωθεί το πνεύμα της νέας DS, όπως το γνωρίζουμε τα τελευταία μόλις χρόνια.
 
 
Κι εκεί επάνω η DS δημιούργησε ένα κομψό αυτοκίνητο, ισορροπημένο, που με τις διαστάσεις που έχει μπορεί να κρύβει τον όγκο του. Με 19 εκατοστά απόσταση  του πατώματος από το έδαφος μπορεί να λογίζεται ως SUV αλλά συνάμα τα σχεδιαστικά τρυκ, τα υλικά μιας πολυτελούς δημιουργίας (η μαύρη λάκα στη μάσκα, το χρώμιο) και οι αναφορές σε κάτι σπορ (ο θυρεός της DS Performance, το σβήσιμο του πίσω μέρους του αμαξώματος που είναι ιδιότυπο τείνοντας να φτιάξει ένα κουπέ υπόβαθρο, οι διπλές απολήξεις εξάτμισης).
 
Η επανίδρυση μιας πολυτελούς έκφανσης της αυτοκίνησης, λοιπόν, εδώ πασπαλίζεται με αγωνιστική αστερόσκονη. Κι αφού μας προετοίμασε το αμάξωμα, η είσοδος στο εσωτερικό με το σχετικό δρασκέλισμα μας επιφυλάσσει κάτι αντίστοιχο. Εδώ έχουμε ένα ρηχό ταμπλό, ένα τούνελ μεγάλο μεταξύ οδηγού-συνοδηγού που δεν εξυπηρετεί κάτι περισσότερο, αλλά την αύξηση της πρακτικότητας, πάρα πολλή αλκαντάρα στα πανέμορφα καθίσματα, στη  μετόπη του ταμπλό, στις πόρτες, στην κονσόλα… Κάποιοι μπορεί να δουν μέσα στο γεμάτο ρόμβους ταμπλό (από τα μεγάλα μοτίβα μέχρι τους διακόπτες) μια… αγχωτική υλοποίηση.
 

Μολοντούτο, το φινίρισμα είναι άρτιο και η επίφαση πολυτέλειας έρχεται μέχρι και με τη  χρυσαφί πατίνα στο ψηφιακό περιβάλλον των πολυμέσων, όπως απεικονίζεται στη μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων υψηλής ευκρίνειας 12 ιντσών με πλήρες ελληνικό μενού. Το τιμόνι flat bottom είναι κανονικού πάχους στεφάνης (και, όταν έρθει η ώρα, σωστό σε αίσθηση), πολλές πρακτικές θέσεις υπάρχουν με κάποια εργονομικά λαθάκια (έτσι είναι οι Γάλλοι!) αλλά στο DS7 δεν υπάρχει συρόμενο πίσω κάθισμα.

 
Επί του…πρακτέου
DS Performance Line έχει κωδικό το αυτοκίνητο και γιατί όχι, με 1,6 λίτρα βενζίνης που με την προσθήκη turbo δίνει 225 ίππους ισχύος και 300 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, το γνωστό μας και από άλλα μοντέλα EAT8 (με αυτόματη ή χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων μέσω paddles στο τιμόνι που είναι κάπως… λειψά, αφού στις στροφές κάπου θα ψάχνεις τρόπο να αλλάξεις σχέσεις), ενώ υπάρχουν και driving modes με παραμετροποίηση κινητήρα και κιβωτίου αλλά και των υποσυστημάτων για κίνηση σε άσφαλτο, σπορ κ.λπ.
 
 
Ο ήχος του κινητήρα στο sport mode είναι πανέμορφος, (αν και ψηφιακά πουσαρισμένος) και η απόδοσή του μέχρι τις 6.000 rpm είναι θαυμάσια. Αλλάζει, όμως, το κιβώτιο αυτόματα σχέσεις χαλώντας κάτι από το living on the edge του πράγματος. Στρίβει δυναμικά κι αν ξεφύγει κάπου μπαίνουν τα ηλεκτρονικά σχετικά νωρίς και αρκετά ευγενικά με τη συνδρομή των Michelin Latitude Tour HP 235/55-R18, ελαστικών που μπορούν να κινηθούν και εκτός ασφάλτου. Κάτι σπάνιο –ίσως- για τη συγκεκριμένη έκδοση, αλλά πάντα ευπρόσδεκτο, μιας και το αυτοκίνητο είναι –μην το ξεχνάμε- SUV.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DS DS7 Crossback 1.6 THP 225PS EAT8 Performance Line

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

 
Επίσης, ένα υψηλό επίπεδο ασφαλείας υπάρχει εδώ. Εντάξει, θα βρείτε Active Safety Brake (Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος), Σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας (AFIL) και Ανίχνευση ορίου ταχύτητας & σύσταση προς τον οδηγό, όπως και σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Όμως, δεν θα βρείτε εύκολα Active Scan Suspension, τη σπουδαία επινόηση που «σκανάρει» το δρόμο με κάμερα και αισθητήρες και προσαρμόζει την ανάρτηση για βέλτιστη αποσβετικότητα αναλόγως οδοστρώματος και πιθανών εμποδίων. Και μπορεί σε λακκούβες να ακούγεται το κοπάνημα, αλλά δεν περνάει στην καμπίνα και στους επιβάτες απολύτως τίποτα.
 
 
Βέβαια, αυτά στο σπορ πρόγραμμα όπου και η κατανάλωση γίνεται εύκολα διψήφια. Αν θελήσετε μπορείτε να κινηθείτε σαν τον Εμανουέλ Μακρόν (είναι, άλλωστε, αυτό, το προεδρικό αυτοκίνητο του Γάλλου Προέδρου) και να νιώσετε τη γαλλική ευγένεια επί τροχών. Όλα τούτα, το σπορ DS7 δοκιμής μας τα έχει και τα 44.700 ευρώ που ζητά δεν είναι λίγα, είναι όμως καλά. Γιατί μπορείτε να αποκτήσετε τόσα πολλά και ποιοτικά πράγματα ιδωμένα με μια διαφορετική ματιά που σε κάνει να νιώθεις όμορφα κάθε στιγμή.
 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS DS7 Crossback 1.6 THP 225PS EAT8 Performance Line 2019   TIMH €44.700   ΤΕΛΗ €162

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(225)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.900

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 234 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 135 g/km

DS DS7 Crossback 1.6 THP 225PS EAT8 Performance Line 2019

ΥΠΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ,ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

JOIN US