2021 JEEP RENEGADE TRAILHAWK 4xe - TEST DRIVE: Υβριδικό SUV που πάει παντού!


Δοκιμάζουμε το καινούργιο Jeep Renegade Trailhawk 4xe, το οποίο δημιουργεί νέα δεδομένα στις εντός αλλά κι εκτός δρόμου μετακινήσεις με το μικρότερο εφικτό οικολογικό αποτύπωμα.

  • TOY ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΩΤOΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 16/11/2021

Κυρίες και κύριοι, ιδού το πρώτο Jeep με «πράσινη» συνείδηση. Ή τουλάχιστον αυτό θέλει να πετύχει η εταιρεία, καθώς στα χαρτιά το Renegade 4xe συνδυάζει όλες τις εκτός δρόμου ικανότητες για τις οποίες φημίζεται η Jeep, με την ηλεκτρική οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το Renegade, το μικρότερο SUV της Jeep, πωλείται από το 2014, αλλά μόνο με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ. Το 4xe, όμως, είναι ένα βενζινοκίνητο plug-in υβριδικό. Και, προσέξτε, μην σας ξεγελάσει ο τρόπος γραφής του «4xe», καθώς η Jeep έχει καταστήσει ξεκάθαρο πως το μοντέλο προφέρεται «four by e».

Είναι ένα αρκετά έξυπνο όνομα, καθώς συνοψίζει ακριβώς αυτό που κάνει το Renegade PHEV. Ενώ άλλα μικρά plug-in υβριδικά SUV όπως το Renault Captur και το Hyundai Kona είναι προσθιοκίνητα, το Jeep είναι τετρακίνητο όπως το Ford Kuga PHEV.

Ένας βενζινοκινητήρας 1,3 λίτρων κινεί τους μπροστινούς τροχούς, ενώ ένας μικροσκοπικός ηλεκτροκινητήρας 58 ίππων κινεί τους πίσω τροχούς. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,4 kWh που βρίσκεται καλά κρυμμένη στο κέντρο του αυτοκινήτου και είναι τοποθετημένη έτσι ώστε να μην «κλέβει» χώρο από τους επιβάτες.

Ανάλογα με το μοντέλο που θα επιλέξετε, υπάρχουν δύο αποδόσεις ισχύος από τον βενζινοκινητήρα. Η έκδοση της δοκιμής μας, η Trailhawk, αποδίδει 240 ίππους με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα να είναι η προαναφερόμενη. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ δεν διατίθεται χειροκίνητο.

Η Jeep ισχυρίζεται ότι η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία οδήγησης είναι 42 χιλιόμετρα και στη δοκιμή μας διαπιστώσαμε ότι αυτό είναι αρκετά ακριβές. Μια πλήρης φόρτιση για το Jeep σε wallbox 7,4 kW διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ μια φόρτιση σε πρίζα σούκο 5,5 ώρες. Ως συνήθως, υπάρχουν διάφορες λειτουργίες οδήγησης: «Hybrid"»(που αλλάζει αυτόματα μεταξύ βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας), «Electric» και «E-Save».

Πόσο πάει (με) το… ρεύμα;

Η Jeep ισχυρίζεται ότι μπορείτε να διανύσετε 42 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση και διαπιστώσαμε ότι αυτό ήταν αρκετά ακριβές ένα ζεστό απόγευμα στους δρόμους της Αθήνας. Κατά μέσο όρο, όμως, θα λέγαμε ότι περίπου 35 χιλιόμετρα θα ήταν αναμενόμενα όλο το χρόνο. Πατήστε το κουμπί λειτουργίας «E-Save» στο ταμπλό και ανοίξτε τα μενού στην οθόνη αφής και θα βρείτε τις λειτουργίες «Battery Hold» και «Battery Save».

Κάνουν ακριβώς ό,τι… υπόσχονται! ΤοHold διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας, κάτι που είναι χρήσιμο αν χρειαστεί –ή θέλετε- να οδηγήσετε με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ το Charge γεμίζει την μπαταρία χρησιμοποιώντας βενζίνη και την ισχύ του βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όταν αυτή εξαντληθεί. Για να μεγιστοποιήσετε την αυτονομία του αυτοκινήτου, είναι καλύτερο να πατήσετε το κουμπί «Max Brake Regeneration» και να χρησιμοποιήσετε την ενέργεια που αξιοποιείται όταν αφήνετε το γκάζι για να γεμίσει η μπαταρία.  

«Έξυπνη» μπαταρία

Με 11,4 kWh η μπαταρία του Renegade έχει αρκετά αξιοπρεπές μέγεθος για ένα μικρό SUV, αλλά η αυτονομία των 42 χιλιομέτρων είναι μικρή σε σύγκριση με το Renault Captur E-TECH για παράδειγμα  που έχει αυτονομία 50 χιλιόμετρα με μια μικρότερη μπαταρία 9,8 kWh.

Παρ' όλα αυτά, η Jeep έχει τοποθετήσει έξυπνα την μπαταρία κάτω από τα πίσω καθίσματα και παράλληλα με το ρεζερβουάρ βενζίνης, το οποίο είναι πλέον 40 λίτρα σε σύγκριση με τα 50 λίτρα του κανονικού Renegade, πράγμα που σημαίνει ότι δεν καταπατά τον χώρο αποσκευών. Εάν η μπαταρία αδειάσει εντελώς κατά την οδήγηση, μια μικρή γεννήτρια συνδεδεμένη με τον κινητήρα μπορεί να φορτίσει την μπαταρία - αλλά με το να το κάνει αυτό ο κινητήρας βλάπτει την οικονομία καυσίμου. 

Περί φόρτισης…

Θα βρείτε την εισαγωγή του συστήματος φόρτισης στο πίσω φτερό του αυτοκινήτου, στην εκ διαμέτρου αντίθετη πλευρά από την τάπα πλήρωσης βενζίνης. Ανοίγοντάς το, θα βρείτε τη συνηθισμένη είσοδο τύπου 2 με λυχνίες που δείχνουν αν είναι σε φόρτιση ή αν είναι πλήρως φορτισμένη, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης είναι 7,4 kW. Μας αρέσει που η Jeep παρέχει ένα καλώδιο φόρτισης τύπου 2 και ένα καλώδιο φόρτισης σούκο ως στάνταρ, ενώ ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρεώνουν επιπλέον για αυτά.

Εκτός δρόμου…

Το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς είναι καλά νέα για τους οδηγούς που αρέσκονται στην εκτός δρόμου οδήγηση, επειδή η άμεση ισχύς του κινητήρα μεταφράζεται σε πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες. Αντιδρά επίσης πολύ πιο γρήγορα από ένα συμβατικό σύστημα, καθώς ο θερμικός κινητήρας επικεντρώνεται στους μπροστινούς και ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω τροχούς. Υπάρχει 50% περισσότερη δύναμη έλξης στο Trailhawk 4xe σε σχέση με την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση, γεγονός που αποτελεί καλό νέο σε απότομες πλαγιές ή δύσκολες καταστάσεις, όπως κίνηση σε λάσπη ή άμμο.

Στον δρόμο, το Renegade 4xe είναι… λίγο απ’ όλα! Στην πόλη είναι ομαλό και εκλεπτυσμένο και στον αυτοκινητόδρομο, όταν κάθεσαι πίσω από το τιμόνι είναι ήσυχο και ταξιδιάρικο. Αφήστε το αυτοκίνητο στην υβριδική λειτουργία και αλλάζει ομαλά μεταξύ ηλεκτρικής και βενζινοκίνητης ισχύος. Κινηθείτε εκτός δρόμου και δεν υπάρχει άλλο μικρό SUV που να είναι εξίσου ικανό.

Η έκδοση Trailhawk είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και θα έφερνε σε δύσκολη θέση SUV που κοστίζουν διπλάσια. Στην τιμή που χρεώνει η Jeep, ωστόσο, η συνολική οδηγική εμπειρία είναι ικανοποιητική.

Αν χρειάζεστε ένα κανονικό τετρακίνητο PHEV SUV, τότε το Renegade θα εντυπωσιάσει με την αξιοσημείωτη εκτός δρόμου ικανότητά του και είναι ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα και πολύ συμπαθητικό. Αλλά αν θέλετε ένα πιο στρογγυλεμένο μικρό SUV, αντίπαλοι όπως το MINI Countryman Plug-in Hybrid και το μεγαλύτερο αλλά σε παρόμοια τιμή, Ford Kuga PHEV είναι δύσκολο να αγνοηθούν.            

Πρακτικότητα και χώρος αποσκευών

Για τα μικρά SUV, το Renegade είναι εκπληκτικά ευρύχωρο χάρη στο τετράγωνο σχήμα του. Υπάρχει άφθονος χώρος μπροστά και πίσω οι ψηλότεροι επιβάτες θα λατρέψουν το μεγάλο χώρο για το κεφάλι. Όπως προαναφέραμε, η μπαταρία είναι κρυμμένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στη μέση του πίσω άξονα.

Ο μετατροπέας AC/DC «κλέβει» μόλις 20 λίτρα από το πορτμπαγκάζ και υπάρχει κάποιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως παρά την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, υπάρχει χώρος για έναν εφεδρικό τροχό. Είναι πινελιές όπως αυτή που κάνουν το Renegade ένα καλοσχεδιασμένο PHEV, καθώς τα περισσότερα μικρά SUV πρέπει να ζήσουν με συμβιβασμούς, όπως η απουσία αποθηκευτικού χώρου κάτω από το δάπεδο ή το κιτ επισκευής κλαταρίσματος σε αντίθεση με τον εφεδρικό τροχό.    

Άφθονη… τεχνολογία

Υπάρχουν φθηνότερα SUV PHEV από το Renegade 4xe, αλλά η Jeep προσφέρει πολλή τεχνολογία στον βασικό εξοπλισμό. Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν μια οθόνη αφής 8,4 ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και μια έγχρωμη οθόνη ανάμεσα στους επιλογείς, η οποία δίνει πολλές πληροφορίες για την ταχύτητα, το ραδιόφωνο, την πλοήγηση και τι κάνει το υβριδικό σύστημα. Το Hill Descent Control είναι επίσης στάνταρ, ενώ όταν ανεβαίνετε στη γκάμα προστίθενται και άλλες τεχνολογίες, όπως το adaptive cruise control και άλλος εξοπλισμός ασφαλείας.

Εντυπωσιακό στον δρόμο

Για να «καμουφλαριστεί» το επιπλέον βάρος του υβριδικού Renegade, καθώς είναι 200 κιλά βαρύτερο από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο,η Jeep έχει μαλακώσει την ανάρτηση στο 4xe. Το αποτέλεσμα είναι το 4xe να «πετάει» πάνω από τις περισσότερες λακκούβες και έχει πιο βελούδινη αίσθηση από τα άλλα Renegade.

Αυτό, βεβαίως, έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, οι οποίες, αν συνυπολογίσετε το κάπως «άψυχο» τιμόνι, τον βενζινοκινητήρα και το ελαφρώς αργό κιβώτιο ταχυτήτων, σημαίνει ότι το Renegade δεν είναι το πιο… διασκεδαστικό αυτοκίνητο για γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους.

Σε άλλα σημεία όμως, το Renegade εντυπωσιάζει, καθώς είναι ομαλό, ήσυχο και άνετο στην πόλη και με την εξελιγμένη τετρακίνηση είναι μπροστά από τους αντιπάλους του όταν πρόκειται να αντιμετωπίσει ολισθηρές ή δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.

Κόστος λειτουργίας

Η πιθανή εξοικονόμηση που θα κάνετε με την κατοχή ενός 4xe σε σύγκριση με ένα κανονικό βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο Renegade μπορεί να είναι τεράστια. Με τη μέση τυποποιημένη εκπεμπόμενη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα να είναι μόλις 50 g/km, το 4xe φαίνεται πως δεν θα επιβαρύνει ιδιαίτερα το πορτοφόλι σας, έχοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Αυτό που είναι βέβαιο είναι πως ένα PHEV, όπως το Renegade 4xe, πρέπει πραγματικά να το φορτίζετε όσο το δυνατόν περισσότερο. Έτσι, είτε αυτό συμβαίνει στο σούπερ μάρκετ, είτε στη δουλειά και στο σπίτι, το κλειδί για να έχετε το φθηνότερο κόστος λειτουργίας είναι να συνδέετε συχνά το αυτοκίνητο στην πρίζα. Αν το κάνετε αυτό, θα έχετε την ευκαιρία να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα και να συμβάλλετε στην προστασία του περιβάλλοντος.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP RENEGADE Trailhawk 4xe 240 PS 2021   TIMH €46.200   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132,4(180)/5.750 - 45(60)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270+250/1.850

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,1 sec, τελική 199 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 2 L/100km, 46 g/km

JEEP RENEGADE Trailhawk 4xe 240 PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ