Δοκιμάζουμε το ξεχωριστό DS7 Crossback 1.5 BlueHDI EAT8 130 PS Rivoli


TO DS7 CROSSBACK ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΣΑΙΩΝ SUV, ΙΔΙΩΣ Σ' ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ RIVOLI ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ PREMIUM ΑΙΣΘΗΣΗΣ

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/4/2020

Όταν πριν ένα χρόνο κάναμε την πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα του νεοφερμένου τότε DS7 Crossback, δυο πράγματα μας είχαν κάνει εντύπωση. Αρχικά το πρωτοφανές ενδιαφέρον του κόσμου για ένα αυτοκίνητο που ξεχώριζε σχεδιαστικά και ήταν πολύ εντυπωσιακό στο δρόμο. Και σε δεύτερο, αλλά εξίσου σημαντικό βαθμό, το γεγονός ότι η DS (και η μαμά Citroen) είχαν καταφέρει για άλλη μια φορά να βρουν το sweet spot, το ακριβές στίγμα ενός σύγχρονου μεγάλου SUV που μπορεί όχι μόνο να ξεχωρίζει αισθητικά από τον συρμό αλλά να είναι και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς της απόδοσής τους.

Έχοντας περάσει ένας χρόνος από τότε, και με διάφορες εκδόσεις να έχουν περάσει από τα χέρια μας στο μεταξύ, βρισκόμαστε και πάλι μπροστά σε ένα DS7 Crossback, το οποίο παραμένει όσο ποτέ επίκαιρο και ελκυστικό. Και την ίδια στιγμή, λόγω του εξοπλισμού του πακέτου Rivoli, ανεβάζει αρκετά κλικ την αίσθηση του premium προϊόντος που ούτως ή άλλως διαθέτει, δημιουργώντας ένα σύνολο έτοιμο να ικανοποιήσει ακόμα και τα πιο ελιτίστικα γούστα.

Όλα ξεκινούν και πάλι -όχι, οι ερωτήσεις και το φιλοθεάμον κοινό δεν σταμάτησε να έρχεται να το παρατηρεί- από την εμφάνισή του και την γενικότερη πληθωρική παρουσία του. Με μήκος στα 4,57 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,74 μέτρα δεν το λες μεγάλο, είναι όμως έτσι σχεδιασμένο που δείχνει πολύ αβανταδόρικο με αρκετές σοφιστικές λεπτομέρειες στο προφίλ του και μία άκρως εντυπωσιακή μάσκα που το ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κινείται στον δρόμο. Μικρές ή ακόμα μεγαλύτερες λεπτομέρειες όπως τα ιδιαίτερα LED εμπρός, ή το όμορφο τελείωμα της οροφής πάνω από τα ξεχωριστά πίσω φωτιστικά σώματα με τις λεπτομέρειες χρωμίου, δημιουργούν ένα σύνολο πραγματικά ξεχωριστό που αρέσει και προκαλεί το ενδιαφέρον όπου σταθεί και όπου βρεθεί.

Σε πιο "πεζά" πράγματα να σημειώσουμε ότι βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα ΕΜΡ2 του γαλλικού γκρουπ από την οποία δανείζεται και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του. Στην περίπτωσή μας κινείται από τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.499 cc με απόδοση στους 131 ίππους και ροπή στα 300 Νm ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Ο κινητήρας αυτός είναι ήδη γνωστός μας από διάφορα άλλα αυτοκίνητα του γκρουπ, όντας ένα ελαστικό και αποδοτικό σύνολο, ο οποίος στην συγκεκριμένη περίπτωση κάνει λιγότερο αισθητή την παρουσία του (λόγω καλύτερης ηχομόνωσης), ενώ παράλληλα κρίνεται και επαρκέστατος για τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Παράλληλα έχει δυο-τρία ακόμα κρίσιμα στοιχεία, όπως το φορολογικό πλεονέκτημα του 1,5 λίτρου, τους χαμηλούς ρύπους αλλά και την κορυφαία για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο κατανάλωση, που δεν ξεπέρασε τα 6,5 l/100 km καθ' όλη την διάρκεια της δοκιμής μας.

Το κυρίαρχο παιχνίδι πάντως για το DS7 Crossback παίζεται στο σαλόνι του. Όχι μόνο στα πρακτικά θέματα των χώρων όπου κυριαρχεί τόσο σε άνεση για τους επιβάτες όσο και στην χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ των 555 λίτρων. Αλλά κυρίως στην εικόνα που προσλαμβάνει κανείς μπαίνοντας στο εσωτερικό του. Πραγματικά δεν υπάρχει αντίστοιχο αυτοκίνητο στην αγορά σε ιδέες και σχεδιαστική έμπνευση, που να συνδυάζονται με τόσο όμορφο τρόπο μεταξύ τους αλλά και με μία διάχυτη προσπάθεια της εταιρίας να επιλέξει τα καλύτερα και πιο εμφανίσιμα υλικά για να "ντύσει" όλη αυτή την αισθητική υπερπαραγωγή. Η προσοχή στην λεπτομέρεια φαίνεται σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου, η έμφαση στο design είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, ενώ κάποια highlights, όπως το αναδιπλούμενο ρολόι-κόσμημα της BRM Chronograph  στο κέντρο της κονσόλας θυμίζουν ότι οι Γάλλοι ήταν και παραμένουν οι μεγάλοι μάστορες του στιλ. 

Η έκδοση διάκοσμου με τα χαρακτηριστικά Rivoli της δοκιμής μας πηγαίνει τα πράγματα ακόμα πιο ψηλά, με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και ποιότητα δερμάτινο σαλόνι, απίστευτα άνετα καθίσματα εμπρός, και μικρές λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία που σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ πιο ακριβό και exclusive περιβάλλον. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα τεράστιο τεχνολογικό υπόβαθρο, είτε αυτό αφορά όλα όσα φαίνονται στον οδηγό (οι μεγάλες και εντυπωσιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment) είτε ότι έχει να κάνει με τα δεκάδες συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Από τον μακρύ κατάλογο να ξεχωρίσουμε παροχές όπως το Connected Pilot (ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης), το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Park Pilot, το Night Vision (σύστημα με υπέρυθρη κάμερα που εντοπίζει πεζούς και εμπόδια τη  νύχτα), το Driver Attention Monitoring για την παρακολούθηση της εγρήγορσης του οδηγού, τα σύνθετα και πολύ εξελιγμένα μπροστινά φωτιστικά σώματα Active Led Vision, το Active Lane Assist, την κάμερα οπισθοπορείας, το Active Brake Assist και πολλά ακόμα, άλλα στον βασικό εξοπλισμό και άλλα ως έξτρα (να μην ξεχάσουμε και το μοναδικό ηχοσύστημα της Focal, αξίζει να το επιλέξει κανείς). Ένα ακόμα σύστημα που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και αποδοτικό στην πράξη είναι το Active Scan Suspension το οποίο μέσω κάμερας στο παρμπρίζ εντοπίζει τις ανωμαλίες του δρόμου εμπρός και ανάλογα προσαρμόζει την ανάρτηση ώστε να αντεπεξέλθει με την μεγαλύτερη δυνατή άνεση για τους επιβάτες.

Η λέξη άνεση είναι αυτή που χαρακτηρίζει κάθε αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρίας, και δεν θα μπορούσε να λείπει και από το DS7 Crossback, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για την κορύφωση (πλην DS9) της εκπροσώπησης της μάρκας στην αγορά. Γι' αυτό και εδώ δεν υπάρχει ο ημιάκαμπτος άξονας που θα συναντήσουμε στα υπόλοιπα μοντέλα του γκρουπ αλλά μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με τα αντίστοιχα πολλαπλά οφέλη σε ότι αφορά την άνεση που εξασφαλίζει αυτή η αρχιτεκτονική, ιδίως στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι στραμμένη λοιπόν προς την άνεση των επιβατών, κάτι που επιτυγχάνει στον μέγιστο βαθμό, ιδίως στα μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, όπου κινείται με περισσή αρχοντιά και σταθερότητα, χωρίς ίχνος πλαδαρότητας, αλλά με απόλυτο έλεγχο των καταστάσεων ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Σ' αυτή την διαδικασία εντύπωση προκαλεί η απουσία αεροδυναμικών θορύβων έως και σε ταχύτητες πολύ πιο πάνω από τις νόμιμα αποδεκτές, ενώ και ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο λειτουργούν άψογα και χωρίς να νιώθεις ότι χρειάζεσαι κάτι παραπάνω σε ισχύ.

Ο χαρακτήρας του δρομέα μεγάλων αποστάσεων δεν του στερεί την δυνατότητα να έχει ένα πολύ μεστό σε αίσθηση τιμόνι (σφίγγει ακόμα περισσότερο στην ρύθμιση sport)  που χάρη και στο δοκιμασμένο πλαίσιο αλλά και την σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, μπορεί να το κάνει εξίσου ευχάριστο και σε λίγο πιο έντονους ρυθμούς σε ένα επαρχιακό δρόμο, με λογικές κλίσεις και μεγάλα περιθώρια να σε αφήσει να χαρείς την οδήγηση αλα γαλλικά αν δεν κουβαλάς την οικογένεια. Παράλληλα  ο διττός χαρακτήρας του και η ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος θα του επιτρέψουν να κινηθεί με επαρκή άνεση και σε έναν πατημένο χωματόδρομο, ιδίως στις εκδόσεις εκείνες που έχουν υψηλού προφίλ ελαστικά. 

Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για μία κορυφαία στιγμή του γκρουπ PSA και ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει από τον συρμό σε όλα τα επίπεδα. Η ιδιαίτερη αισθητική του είναι προφανώς το πιο δυνατό του χαρτί σε συνδυασμό με ένα σαλόνι που ξεχειλίζει από στιλ και αισθητική υπεροχή. Το μηχανικό του υπόβαθρο είναι ένα σύνολο δοκιμασμένων αλλά εξελιγμένων στο έπακρο λύσεων, ενώ και η προσφορά του πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων είναι μία σοφή επιλογή για τον καταναλωτή, αφού δεν στερείται ισχύος και πολιτισμένου χαρακτήρα, την στιγμή που κρατά τα λειτουργικά κόστη σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο.

Με απλά λόγια το DS7 Crossback με τον 1.5 BlueHDI είναι αυτή την στιγμή ίσως η κορυφαία επιλογή για όποιον θέλει ένα μεγάλο και άνετο SUV που να τον κάνει να ξεχωρίζει από οτιδήποτε κινείται γύρω του, αντισυμβατικό σε εμφάνιση αλλά προσγειωμένο σε έξοδα. Η τιμή για την βασική έκδοση ΒeChic ξεκινά από τα 35.665 ευρώ με ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού (πάντα με το EAT8 γιατί υπάρχει και πιο φθηνή έκδοση με μηχανικό κιβώτιο) και από εκεί και πέρα μπορεί να "χτίσει" κανείς το δικό του DS7 Crossback με ότι επιθυμεί από την μεγάλη λίστα των έξτρα. Η λέξη "δικό" του είναι η φράση κλειδί εδώ, καθώς το DS7 δημιουργεί αυτό το μοναδικό δέσιμο με τον ιδιοκτήτη του, κάτι που έκαναν οι Γάλλοι εδώ και δεκαετίες, και όπως φαίνεται βρίσκουν τον τρόπο να το κάνουν ξανά με ένα πολύ ιδιαίτερο, πολυτελές όσο και απόλυτα λειτουργικό αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS DS7 Crossback 1.5 BLUE HDI 130 PS EAT8 2020   TIMH €36.665   ΤΕΛΗ €90

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm (96)131/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,7 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 100 g/km

DS DS7 Crossback 1.5 BLUE HDI 130 PS EAT8 2020

ΥΠΕΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΑΠΟ∆ΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ,ΑΝΕΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ,ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.

JOIN US