Δοκιμάζουμε το νέο BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS Steptronic


Η καινούργια Χ3 έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο εντυπωσιακή και να δείχνει πολυτελέστερη και πιο όμορφη. Βεβαίως δεν είναι μόνο αυτά, είναι η συνολική εικόνα και κατασκευή της που θα πείσουν για την απόκτησή της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, BMW
  • 16/2/2018

Η γενικότερη αίσθηση που επικρατεί για την BMW την κατατάσσει στους κατασκευαστές πολυτελών επιβατικών και σπορ αυτοκινήτων. Αληθές. Εν μέρει, όμως. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, περίπου το 34% των παγκόσμιων πωλήσεών της αφορούν στα SAV οχήματά της («Sports Activity Vehicle», όπως τα ονομάζουν στη Βαυαρική εταιρεία), δηλαδή αυτά των Σειρών Χ. Ιστορικά, η Χ3 ήταν το δεύτερο μοντέλο της BMW (έπειτα από την X5) και συνέβαλλε στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων, στη «μεταστροφή» της εταιρείας σε μαζικότερο κατασκευαστή και έθεσε τις βάσεις για την δημιουργία και των υπόλοιπων SAV μοντέλων της που ακολούθησαν.

Δεκατέσσερα χρόνια έπειτα από την παρουσίαση της πρώτης Χ3, η τρίτη «γενιά» της δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει η εταιρεία σε αυτή την κατηγορία οχημάτων. Μεγαλύτερη και πολυτελέστερη από ποτέ ως τώρα, φαίνεται να αποτελεί το «ενδιάμεσο» για τις αλλαγές που θα ακολουθήσουν σε όλα τα αντίστοιχα μοντέλα. Βασίζεται στην πλατφόρμα της νέας Σειράς 5 (τροποποιημένης κατάλληλα για ν’ ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τη «φύση» του αυτοκινήτου).

Η καινούργια Χ3 εξελίχθηκε υπό τον κωδικό «G01» και το μοντέλο που προορίζεται για την Ευρωπαϊκή αγορά θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, στο εργοστάσιο της BMW που βρίσκεται στο Spartanburg. Η επένδυση που έγινε το 2017 στις εγκαταστάσεις του έφτασε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Το αμάξωμά της είναι κατά 6,1 cm μεγαλύτερο σε μήκος, κατά ένα εκατοστό ευρύτερο και κατά 1,5 cm ψηλότερο από αυτό της προηγούμενης, Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιό της, είναι κατά 5,4 cm μακρύτερο κάνοντας την περισσότερο ευρύχωρη γα τους επιβάτες, ιδίως στο πίσω κάθισμα.

Παρά την αύξηση των διαστάσεών της, το βάρος της νέας Χ3 δεν έχει μεταβληθεί πολύ. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την BMW, το νέο μοντέλο είναι βαρύτερο μόνο από 20 έως 55 kg, αναλόγως την έκδοση, συγκριτικά.

 

Η ουσιαστική βελτίωση

 

Αφορά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα την ποιότητα κατασκευής του. Καθώς η Σειρά 5 αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της νέας Χ3, οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν τη ευκαιρία να αλλάξουν πολλά, τόσο σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του ταμπλό (και της καμπίνας, συνολικά) αλλά και αναφορικά με την ποιότητα των υλικών. Τα τελευταία είναι πολύ καλύτερα σε εμφάνιση από πριν, το περιβάλλον διαθέτει πολλά στοιχεία ηλεκτρονικής απεικόνισης και αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού βρίθει συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Προαιρετικά, διατίθεται το σύστημα «Head-up Display» μεγαλύτερων διαστάσεων από πριν και με καλύτερα και ευκρινέστερα γραφικά, η έγχρωμη οθόνη αφής με τη δυνατότητα αναγνώρισης χειρονομιών για το χειρισμό επιμέρους λειτουργιών και το κλειδί με οθόνη «BMW Display Key» μέσω του οποίου ο οδηγός ενημερώνεται για βασικές πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση του οχήματός και συγκεκριμένων συστημάτων. Τα καθίσματα είναι ψηλά τοποθετημένα επιτρέποντας την καλύτερη περιμετρική ορατότητα σε όλους με τα εμπρός να είναι ευρεία στηρίζοντας καλά το σώμα ενώ στα πίσω η άνεση είναι δεδομένη αναφορικά με την αίσθηση που δίνουν στους επιβαίνοντες. Οι τελευταίοι έχουν μεγάλο ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους ενώ μπορούν να αυξήσουν την κλίση της πλάτης για να μεταφέρονται ανετότερα. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες τυπικές κρίσεις, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι ευρύχωρες και πρακτικές και το πορτμπαγκάζ μεγάλο.

Μηχανικά μέρη

Αρχής γενομένης από τον κινητήρα, πρόκειται για το... παλιότερο μηχανικό μέρος του αυτοκινήτου (χωρίς να σημαίνει ότι είναι προγενέστερο). Ο λόγος για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, με την κωδική ονομασία «B47», που τοποθετείται σε άλλα μοντέλα της BMW και τη ΜΙΝΙ. Η καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση της καινούργιας Χ3 εξαλείφει σημαντικά τον θόρυβο κατά τη λειτουργία του και δεν ακούγεται πολύ στο εσωτερικό του οχήματος. Όμως, η χροιά του είναι χαρακτηριστική και σαφώς δεν ταιριάζει στο ποιοτικό αποτέλεσμα του αυτοκινήτου. Όπως ανακοινώθηκε, έχει βελτιωθεί για να καταναλώνει όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο και να εκπέμπει όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα. Στην πράξη, κινεί ικανοποιητικά το σχετικά βαρύ όχημα χάρη και στο συνδυασμό του με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της «ZF». Τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο και εν κινήσει κρίνονται θετικά, χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Στην Ευρωπαϊκή αγορά, η νέα Χ3 θα διατίθεται μόνο στην τετρακίνητη εκδοχή της (θα υπάρχει και πισωκίνητη αλλά δεν θα εισάγεται στη Γηραιά ήπειρο). Το σύστημα «xDrive» έχει αναβαθμιστεί ώστε να είναι αμεσότερη η εμπλοκή του πολύδισκου συμπλέκτη που διαθέτει, άρα και η μεταφορά της ροπής μεταξύ των αξόνων. Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, η κατανομή της ροπής είναι 40/60 (εμπρός/πίσω, αντίστοιχα) ενώ το σύστημα είναι σε θέση να μεταφέρει (στιγμιαία) έως και το 100% της ροπής στον έναν άξονα.

Η ανάρτηση του νέου μοντέλου είναι ρυθμισμένη για να πληροί τόσο τον «χαρακτήρα» του (SUV, γαρ) αλλά και την ιστορία της BMW αναφορικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά των οχημάτων της. Είναι σφιχτή σε ρύθμιση και αίσθηση αλλά δεν γίνεται κουραστική για τους επιβάτες, σε καμία περίπτωση. Αν και δύσκολα θα δούμε μια Χ3 να κινείται εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να διέλθει με αξιώσεις από δύσβατα μέρη. Το ωφέλιμο ύψος του από το έδαφος φτάνει τα 20,4 cm, η γωνία προσέγγισης είναι 25,7 μοίρες, η γωνία ράμπας 19,4 μοίρες και η γωνία διαφυγής είναι 22,5 μοίρες. Σύμφωνα με την BMW, η Χ3 μπορεί να διαβεί από υδάτινο πέρασμα βάθους έως 50 cm.

 

Οδηγικά μια τυπική... BMW

 

Το αυτοκίνητο είναι μεγάλο σε διαστάσεις, αυτό δεν πρέπει να διαφεύγει από τον οδηγό. Εντός πόλης, καταλαβαίνεις ότι απαιτείται λίγη περισσότερη προσοχή απ’ ό,τι συνήθως για να βρεις τον χώρο για ελιχθείς εντός της κίνησης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, σε συνδράμουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κάνοντας ευκολότερη τη διαδικασία και ενημερώνοντας σε έγκαιρα για οτιδήποτε ακολουθεί ή υπάρχει περιμετρικά του οχήματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή και η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός αμιγώς «επιβατικού» και όχι ενός SUV οχήματος. Η πολύ καλή κατανομή βάρους εμπρός-πίσω (50/50, σύμφωνα με την εταιρεία), η αμεσότητα στο χειρισμό του τιμονιού και στην απόκριση αυτού, η λειτουργία της ανάρτησης και η ευελιξία είναι προσδιοριστικά στοιχεία της καινούργιας Χ3.  Ναι, αλλά αυτά δεν είναι αντιθετικά ως προς τα γραφόμενα λίγες αράδες παραπάνω περί των διαστάσεων της;

Ορθή η παρατήρηση για όποιον την κάνει από τη συγκριτική παράθεσή τους. Όμως, υπάρχει μια παράμετρος που φαίνεται να ικανοποιεί τις δύο αντίθετες συνθήκες. Δεν είναι άλλη από την ικανότητα του αυτοκινήτου να «κρύβει» τον όγκο του κατά την οδήγηση, να επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με τρόπο «παράταιρο» για τα «ειωθότα» και τα «πρέπει» ενός αυτοκινήτου με τις διαστάσεις της Χ3.

Σε δρόμο με απανωτές στροφές, το αυτοκίνητο θα ανταποκριθεί άμεσα και απροβλημάτιστα στην εναλλαγή διεύθυνσης. Μάλιστα όσο ο οδηγός αυξάνει το ρυθμό κίνησης, τόσο η Χ3 δείχνει τις αρετές των δυναμικών χαρακτηριστικών της. Βεβαίως, δεν είναι ένα φύσει σπορ όχημα και ο οδηγός δεν πρέπει να το ξεχνά. Απλά, η Χ3 έχει την πιο σπορτίβ οδική συμπεριφορά μεταξύ των ανταγωνιστών της. Η ανάρτησή της δεν επιτρέπει στο όχημα να γέρνει πολύ στις στροφές (εννοείται, για τα δεδομένα της κατηγορίας) και το (καλύτερο σε αίσθηση απ’ ό,τι πριν) τιμόνι πληροφορεί ικανοποιητικότατα τον οδηγό.

Εκτός δρόμου, η ικανότητά της ν’ απορροφά τις ταλαντώσεις είναι πολύ καλή και δεν κουράζει ή ενοχλεί τους επιβάτες. Βεβαίως, δεν υπάρχει η δυνατότητα ν’ αρθρωθεί πολύ σε ύψος αλλά είναι σαφές. Η Χ3 είναι ένα SUV με καλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου αλλά όχι ένα «4x4» όχημα. Στο ταξίδι, κινείται με απαράμιλλη ποιότητα κύλισης και ησυχία. Αν κάποια στιγμή ο οδηγός αντιληφθεί αεροδυναμικό θόρυβο, καλά θα κάνει να ρίξει μια ματιά στο ταχύμετρο καθώς αναμφισβήτητα θα έχει υπερβεί κατά πολύ το νομοθετημένο όριο ταχύτητας.

 

Μεγάλο «βήμα»

 

Η Χ3 βοήθησε την BMW στις πωλήσεις της παγκοσμίως (ξεπέρασαν τις 1.500.000 μονάδες στις πρώτες δύο «γενιές» της) αλλά πάντα σου άφηνε μια αίσθηση ότι κάτι της λείπει ή ότι δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με ό,τι ίσχυε στα υπόλοιπα μοντέλα της. Με το καινούργιο μοντέλο αυτό άλλαξε, σχεδόν ξαφνικά.

Αναβαθμίστηκε και άλλαξε σε τέτοιο βαθμό που να θεωρείται υπερυψωμένη «λιμουζίνα». Αυτό αποτελεί επιπρόσθετη αξία αλλά δεν μεταβάλλει τον «χαρακτήρα» της. Παραμένει ένα SUV όχημα -επί τοις ουσίας και όχι κατ’ ευφημισμόν. Στην BMW δεν στερήθηκαν πόρων και επενδύσεων για την εξέλιξή της, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που δείχνει ν’ αντιμετωπίζει απροβλημάτιστα τους άμεσους εμπορικούς ανταγωνιστές του. Το πλαίσιό της, το επίπεδο ασφάλειας και εξοπλισμού, η ευρυχωρία και η ποιότητα κατασκευής είναι σε κορυφαίο επίπεδο για την κατηγορία. Αυτή τη φορά, η Χ3 φέρει με τον αντιπροσωπευτικότερο τρόπο τις εταιρικές αξίες της BMW.

 

ΥΠΕΡ

  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,
  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ,
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ.

ΚΑΤΑ

  • ΧΡΟΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,
  • ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.

 

 

 

 

TECH INFO

 

 

 BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS STEPTRONIC

 

 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.995
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 140 (190)/4.000
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 400/1.750-2.500
ΚΙΒΩΤΙΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ//ΠΙΣΩ)  ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ//ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ
EΛΑΣΤΙΚΑ  PIRELLI P ZERO
ΔΙΑΣΤΑΣΗ 245/45-R20 (ΕΜΠΡΟΣ), 275/40-R20 (ΠΙΣΩ)

ΑΜΑΞΩΜΑ

 
ΜXΠXΥ (mm) 4.708x1.891x1.676
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.864
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.750
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 550/1.600
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 213

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)

 
 
0-80 km/h 6,3
0-100 km/h 9,3
0-120 km/h 13,2
0-400 m 16,7
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)  
50-80 km/h  3,4
70-100 km/h  4,1
80-120 km/h 6,9
90-120 km/h 5,5
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)  
90-0 km/h 29,3
120-0 km/h 51,3
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)  
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 4,9/3,7
ΜEΙΚΤΗ* 5,0
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 8,7
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 132
ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)  
90 km/h  58
110 km/h  62
130 km/h 64
* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ  
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)* 59.900
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 158,40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

 

BMW X3 2.0d xDRIVE 190 PS STEPTRONIC

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEΥ 8
ΣΥΝΟΛΟ 87