Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe LPG των 100 PS


Η έκδοση βενζίνης-υγραερίου για το Sandero Stepway προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις χωρίς να στερεί κάτι από τις επιδόσεις. Οδικά χαρακτηριστικά, χώροι, ανέσεις τα πλεονεκτήματά του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 30/7/2021

Το καινούργιο Sandero Stepway δείχνει ότι η Dacia έχει φτάσει πλέον σε ένα σταυροδρόμι στο οποίο πρέπει να επιλέξει τον δρόμο που θα ακολουθήσει ως αυτοκινητοβιομηχανία, πλέον. Πάντως, επί του παρόντος, η εκδοχή τού μοντέλου με κινητήρα διπλού καυσίμου τονίζει την οικονομία κατά τη χρήση του.

«Ουσιώδη αυτοκίνητα που ικανοποιούν τις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες και κάποιος μπορεί να τα αποκτήσει στη σωστή τιμή αγοράς». Αυτή την πρόταση έχουν διαλέξει τα στελέχη της Dacia για να προσδιορίζουν το εταιρικό DNA της. Δηλαδή, αυτό που γνωρίζουμε ότι αντιπροσωπεύουν (και από το οποίο συνίστανται) τα μοντέλα της, τις τελευταίες δεκαετίες. 

Δεν μας λένε, προφανώς, κάτι νέο. Ωστόσο, αυτές οι λέξεις δεν μπορούν να αποδώσουν στο πραγματικό μέγεθος την αλλαγή που έχει συντελεστεί στο καινούργιο Sandero Stepway, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε ως τώρα για το μοντέλο.

Η εμφάνιση του νέου Sandero Stepway είναι περισσότερο δυναμική και κομψή από πριν. Ο crossover χαρακτήρας του προσδιορίζεται από το αυξημένο ύψος του από το έδαφος, το οποίο είναι 201 mm χωρίς φορτίο και μειώνεται στα 174 mm έμφορτο. Συγκριτικά, στο καινούργιο Sandero Streetway, την κλασική hatchback έκδοση, οι τιμές είναι 162 mm και 133 mm, αντιστοίχως.

Δομικός εκσυγχρονισμός

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-B» του Ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi, δηλαδή αυτή που έχει χρησιμοποιηθεί στα καινούργια Renault Clioκαι Nissan Juke. Έτσι, επιβεβαιώνεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η Dacia αναλαμβάνει κεντρικότερο ρόλο εντός του Ομίλου, έπειτα από την πρόσφατη αλλαγή στη οργανωτική δομή σε αυτόν.

Το καινούργιο Sandero Stepway επωφελείται και σε ό,τι αφορά στις διαθέσιμες εκδόσεις του και πλέον προσφέρεται και με τον κινητήρα που έχει την κωδική ονομασία «Eco-G», δηλαδή είναι διπλού καυσίμου (υγραέριο κίνησης, αμόλυβδη βενζίνη).

Πρόκειται για τον 1.0 TCe, ο οποίος δύναται να λειτουργήσει και με τους δύο τύπους καυσίμου. Θυμίζουμε είναι τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος (φυσικά), υποτετράγωνος και έχει σύστημα ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σημείων. Σύμφωνα με την Dacia, με καύσιμο το υγραέριο κίνησης η μέγιστη ισχύς του είναι 101 PS/5.000 rpm, ενώ με την αμόλυβδη βενζίνη, αυτή μειώνεται στους 91 PS/3.750 rpm. Αντιστοίχως, διαφοροποίηση υπάρχει και στη μέγιστη ροπή (170 Nm/2.000 rpm με το LPG και 160 Nm/3.750 rpm με την αμόλυβδη βενζίνη).

Πώς είναι στην οδήγηση;

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DACIA SANDERO STEPWAY 1.0 TCe LPG 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 7

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ78

Η σχεδίαση του αμαξώματος του καινούργιου Sandero Stepway προκαλεί το ενδιαφέρον, τόσο με τη χαρακτηριστική διαμόρφωση των φώτων του, όσο και με τα προστατευτικά πλαστικά και τις μπάρες οροφής. Ωστόσο, αυτό που εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο είναι η ευρυχωρία και –κυρίως– η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης. Πραγματικά, το νέο μοντέλο θυμίζει έντονα τη γαλλική «υπηκοότητά» του και είναι ό,τι καλύτερο έχει παρουσιάσει, ως τώρα, η ρουμανική εταιρεία στη supermini κατηγορία οχημάτων. 

Τόσο το αυξημένο ύψος του οχήματος από το έδαφος, που επιτρέπει την τοποθέτηση ψηλότερων ελατηρίων, όσο και οι γενικότερες ρυθμίσεις επιτρέπουν την αποτελεσματική απορρόφηση των ταλαντώσεων, σε βαθμό που να σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν όντως είσαι μέσα σε ένα Dacia.

Η οδική συμπεριφορά του νέου Sandero Stepway παραμένει ουδέτερη στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Άλλωστε, το ίδιο το αυτοκίνητο δεν σε εμπνέει να επιλέξεις έναν πιο γρήγορο ρυθμό, δεν κατασκευάστηκε γι’ αυτό. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πολύ καλή και το Sandero Stepway είναι τόσο άνετο και ήσυχο, που σε εκπλήσσει ευχάριστα σε αυτόν τον τομέα. 

Το ταμπλώ είναι σχετικά λιτό σχεδιαστικά, αλλά έχει τον δικό του χαρακτήρα. Η έγχρωμη οθόνη αφής στην κονσόλα είναι 8,0 ιντσών, ενώ στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου περιλαμβάνεται και οθόνη TFT 3,5 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων.

Το σκληρό πλαστικό συνδυάζεται με ύφασμα ενδιάμεσα, δίνοντας μια ιδιότυπη εμφάνιση. Τηρουμένων των αναλογιών, στο εσωτερικό του οχήματος το σκληρό πλαστικό δείχνει καλό και σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με πριν, κάτι που ισχύει και για την ταπετσαρία. 

Ο κινητήρας, τόσο με καύσιμο το LPG, όσο και με την αμόλυβδη βενζίνη, αποδίδει σχετικά ψηλά τη ροπή του, συνεπώς ο οδηγός χρειάζεται να αλλάζει ταχύτητες με πιο συχνό ρυθμό στο (μέτριο σε αίσθηση) χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Βεβαίως, το μεγάλο πλεονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης του Sandero Stepway είναι η οικονομία στο κόστος ανεφοδιασμού με υγραέριο κίνησης κάθε φορά, όπως και η μεγάλη συνδυαστική αυτονομία του μέχρι τον υποχρεωτικό ανεφοδιασμό του με κάποιο από τους δύο τύπους καυσίμου. Το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι χωρητικότητας 50 λίτρων και αυτό για το υγραέριο κίνησης δέχεται 40 λίτρα και βρίσκεται στον χώρο της ρεζέρβας.

Το νέο Sandero Stepway έχει πολλά πλεονεκτήματα και σε κερδίζει με την άνεση, την πρακτικότητα, την εργοστασιακή τοποθέτηση του συστήματος LPG, το γεγονός ότι δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας και το χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού με υγραέριο κίνησης κάθε φορά, σε σχέση με το αντίστοιχο για τη βενζίνη. Να σημειώσουμε ότι η Dacia ανακοινώνει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 7,4 l/100 km με το υγραέριο κίνησης ως καύσιμο και 5,8 l/100 km με την αμόλυβδη βενζίνη (κατά «WLTP»). Εμείς, μετρήσαμε μέση πραγματική κατανάλωση 12,1 l/100 km με το LPG και 7,5 l/100 km με τη βενζίνη, κάνοντας χρήση και του κλιματιστικού συστήματος και στις δύο περιπτώσεις.

Βεβαίως, το καινούργιο supermini της Dacia παρέχει ένα βασικό πακέτο συστημάτων για την ασφάλεια επιβατών, πεζών αλλά και υποβοήθησης του οδηγού –κάτι που επιβεβαιώθηκε από τον Οργανισμό «EuroNCAP» στις δοκιμές πρόσκρουσης. Όμως, είναι απαράμιλλο σε ό,τι αφορά στην αναλογία αξίας προς τιμή για την απόκτησή του και έχει αναβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό από την προηγούμενη γενιά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA SANDERO STEPWAY 1.0 TCe LPG 100 PS 2021   TIMH €14.380   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη βενζίνη, LPG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (101)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 170/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,4 l/100 km, 114 g/km

DACIA SANDERO STEPWAY 1.0 TCe LPG 100 PS 2021

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ LPG, ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΧΛΟΥ ΤΑΧΥΤΉΤΩΝ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «EURONCAP».