Δοκιμάζουμε το νέο Mazda 3 Skyactiv-G 2.0 M Hybrid 122 PS


Η επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά σηματοδοτεί την έλευση ενός εξαιρετικά ικανού και τεχνολογικά προηγμένου συνδυασμού στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks. Σας παρουσιάζουμε το ξεχωριστό Mazda3. 

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/10/2019

Όσοι ανδρώθηκαν τη χρυσή για το παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα δεκαετία του 1970, η εικόνα ενός απροσδόκητα αιχμηρού coupe να στέκει μερικά εκατοστά πάνω από το έδαφος κρύβοντας από τα αδιάκριτα βλέμματα των περαστικών τους αναδιπλούμενους προβολείς του φαντάζει οικεία. Είναι η εικόνα που οι περισσότεροι συνέδεσαν με τη μικρή ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία της Χιροσίμα, η οποία επιβίωσε ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος για να επενδύσει σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα στο ιδιοφυές κατασκεύασμα του Felix Wankel και να (ανά)διατυπώσει τον ορισμό του σύγχρονου roadster δημιουργώντας την εμβληματικότερη εκδοχή του.

Η Mazda του RX-7, του περιστροφικού κινητήρα και του αειθαλούς MX-5 που στα χρόνια των τοξικών ομολόγων, της αδυσώπητης οικονομικής ύφεσης και των κακοφορμισμένων μνημονίων στερηθήκαμε.

Το «Jinba Ittai» στη γλώσσα των Ιαπώνων περιγράφει τον φυσικό δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στο άλογο και τον ιππέα. Με την ίδια φυσικότητα, λοιπόν, μπορείς να νιώσεις το ιαπωνικό hatchback να γίνεται προέκταση του εαυτού σου.
Το «Jinba Ittai» στη γλώσσα των Ιαπώνων περιγράφει τον φυσικό δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στο άλογο και τον ιππέα. Με την ίδια φυσικότητα, λοιπόν, μπορείς να νιώσεις το ιαπωνικό hatchback να γίνεται προέκταση του εαυτού σου.

Είναι η Mazda που σήμερα επιστρέφει, θέτοντας σε νέες, πιο στέρεες και ανθεκτικές βάσεις την παρουσία της σε μια χώρα που αποδεικνύεται πολύ σκληρή για να πεθάνει και σε μια αγορά που με αργό αλλά σταθερό ρυθμό ανακάμπτει.

Κι αν στις σελίδες που προηγήθηκαν είχατε την ευκαιρία να φρεσκάρετε τη μνήμη σας και να πάρετε μια πρώτη γεύση περί των προτάσεων που συνθέτουν την πολυδιάστατη γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, στις σελίδες που ακολουθούν τον λόγο έχει η νεότερη εξ αυτών - το άρτι αφιχθέν Mazda3.

ALPHA MALE

Στο σωστό χρώμα (Soul Red Crystal) και χωρίς τους ταλαιπωρημένους «τσίγκους» των πινακίδων ΔΟΚ να σπιλώνουν τις σμιλευμένες επιφάνειες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος, τo νέο Mazda3 τοποθετείται ευθύς εξαρχής στο σχεδιαστικό πάνθεον της κατηγορίας του.

Οι λέξεις μοιάζουν φτωχές για να περιγράψουν το προτεταμένο ρύγχος με την ενιαία εισαγωγή αέρα και την άσβεστη δίψα του για το κύριο συστατικό της ζωής – το οξυγόνο.

Οι λεπτοί, τρισδιάστατης αρχιτεκτονικής προβολείς, οι σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών και εντυπωσιακοί σε μέγεθος ώμοι του πίσω τμήματος συμπληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό την εικόνα ενός αυτοκινήτου που γνωρίζει πολύ καλά πως να επιβάλλεται με την πηγαία απλότητα και την ανεπιτήδευτη δυναμική του.

Άλλωστε οι φυσικές διαστάσεις του είναι από μόνες του αρκετές ώστε να του εξασφαλίσουν τη θέση του Alpha Male – του κυρίαρχου αρσενικού στην αγέλη των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.

Με μήκος που φτάνει τα 4,46 μέτρα, το νέο Mazda3 υπολείπεται μόνο του Honda Civic (4,52 μέτρα), ενός εκ των βασικών ανταγωνιστών του, μολαταύτα το μεγαλύτερο μεταξόνιο και οι πιο κοντοί πρόβολοι καθιστούν το καμάρι της Χιροσίμα εμφανώς ελκυστικότερο.

Οι συγκρίσεις μπορούν να περιμένουν, μιας και στην πρώτη επαφή μας επί ελληνικού εδάφους με το νέο Mazda3 επικεντρωθήκαμε ακριβώς σε αυτό.

Η ορμή και τα θετικά vibes που σου μεταδίδουν οι καλοσχεδιασμένες επιφάνειες του αμαξώματος καθιστούν την είσοδο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου επιβεβλημένη. Οι Ιάπωνες θέλησαν να δημιουργήσουν ένα ανθρωποκεντρικό περιβάλλον εξαντλώντας κάθε περιθώριο εξέλιξης, ανάπτυξης και βελτίωσης των επιμέρους χαρακτηριστικών του.

Η οριζόντια αρχιτεκτονική του ταμπλό εξασφαλίζει ανεμπόδιστη θέα προς τον δρόμο, τα μενού των υποσυστημάτων του ιαπωνικού hatchback «μιλούν» άπταιστα ελληνικά, τα χειριστήρια του κλιματισμού και οι αεραγωγοί αναπτύσσονται με τέτοιον τρόπο ώστε να μην διαταράξουν την απόλυτη φυσικότητα και αρμονία που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών.
Η οριζόντια αρχιτεκτονική του ταμπλό εξασφαλίζει ανεμπόδιστη θέα προς τον δρόμο, τα μενού των υποσυστημάτων του ιαπωνικού hatchback «μιλούν» άπταιστα ελληνικά, τα χειριστήρια του κλιματισμού και οι αεραγωγοί αναπτύσσονται με τέτοιον τρόπο ώστε να μην διαταράξουν την απόλυτη φυσικότητα και αρμονία που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών.

Θέλησαν να αναδείξουν την ποιότητα που διακρίνει το σύνολο των προτάσεών τους, ρισκάροντας με τη χρήση κορυφαίων σε φινίρισμα και αίσθηση αφής υλικών που δεν έχουν παρά να αποδείξουν την αντοχή τους στον χρόνο ώστε να επισφραγίσουν την απτή-άμεσα αντιληπτή ανωτερότητά τους. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, μιας και το χορταστικό σε διαστάσεις τριάκτινο τιμόνι με το έμβλημα της ιαπωνικής φίρμας στο μέσον του είναι αυτό που επί της ουσίας αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις, φωτίζοντας σαν ολόγιομο φεγγάρι το χαμόγελο που αρχίζει να αχνοφαίνεται στο πρόσωπο σου.

Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος ώστε να εξοικειωθείς με το cockpit του νέου Mazda3. Όλα βρίσκονται τοποθετημένα εκεί που περίμενες να τα βρεις. Από τον πίνακα οργάνων με τις ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις μέχρι την υπερευρυγώνια οθόνη των 8,8 ιντσών που κοσμεί την κορυφή της κεντρικής κονσόλας υποστηρίζοντας τις εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου.

Η οριζόντια αρχιτεκτονική του ταμπλό εξασφαλίζει ανεμπόδιστη θέα προς τον δρόμο, τα μενού των υποσυστημάτων του ιαπωνικού hatchback «μιλούν» άπταιστα ελληνικά, τα χειριστήρια του κλιματισμού και οι αεραγωγοί αναπτύσσονται με τέτοιον τρόπο ώστε να μην διαταράξουν την απόλυτη φυσικότητα και αρμονία που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών. Λεπτομέρειες που στο τέλος μιας γεμάτης ημέρας πίσω από τα πηδάλια μισής ντουζίνας τετράτροχων κάνουν τη διαφορά. Για εκείνους, πάντως, που θα έχουν την τύχη και την τιμή να βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων του μικρομεσαίου Mazda, οι διαθέσιμοι χώροι κρίνονται απολύτως επαρκείς, με εκείνον μάλιστα που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των επιβατών να αποτελεί τον κορυφαίο της κατηγορίας. Δεν μπορείς να ισχυριστείς το ίδιο για τα 358 λίτρα του χώρου αποσκευών, έστω και αν το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας και το επίπεδο δάπεδο υπόσχονται την πλήρη αξιοποίησή του. Θα ήταν μάλλον περιττό να αναφερθούμε στα στοιχεία εξοπλισμού και δη σε εκείνες τις εφαρμογές που λειτουργούν ως φύλακες-άγγελοι προλαμβάνοντας το κακό.

Η ατελείωτη λίστα με τον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας διαθέτει αν μη τι άλλο τα απαραίτητα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά ώστε να αναδείξει τον τεχνολογικό πλούτο του αυτοκινήτου.

Τέλος, τα ακροβολισμένα ηχεία -δώδεκα στον αριθμό- του ηχοσυστήματος υψηλής πιστότητας της Bose θα μπορούσαν να θεωρηθούν υπερβολή, όχι όμως γι’ εκείνους που αποζητούν την ποιότητα σε όλες τις πιθανές εκφάνσεις της.

JINBA ITTAI

Ακούγεται σαν πολεμική ιαχή αλλά μόνο πολεμική δεν είναι η ατμόσφαιρα που βιώνεις στο αριστερό κάθισμα του νέου Mazda3. Το «Jinba Ittai» στη γλώσσα των Ιαπώνων περιγράφει τον φυσικό δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στο άλογο και τον ιππέα. Με την ίδια φυσικότητα, λοιπόν, μπορείς να νιώσεις το ιαπωνικό hatchback να γίνεται προέκταση του εαυτού σου, ξεπερνώντας εν πρώτης τις προσδοκίες που δημιουργούν οι 122 ίπποι και τα 213 Nm της μέγιστης ροπής του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης των 2,0 λίτρων. Ας σταθούμε, όμως, στη τεχνολογία που φέρει αυτός ο «αγαθός γίγαντας» των 1.998 cc. Τεχνολογία που του επιτρέπει να αντιπαρατίθεται στον τομέα της αποδοτικότητας -και όχι μόνον σε αυτόν- ακόμη και τους θιασώτες του downsizing που ακολουθούν.

Με υψηλή συμπίεση που παραπέμπει σε πετρελαιοκινητήρα (13:1), άμεσο ψεκασμό καυσίμου πολλαπλών σταδίων, σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων και τη συμβολή ενός ήπιου υβριδικού συνόλου, ο τετρακύλινδρος Skyactive G των 2,0 λίτρων θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία του. Τα δυνατά του χαρτιά; Η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου που σε ευνοϊκές συνθήκες κινείται σταθερά κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 6,0 l/100km, η πολιτισμένη, μεταξένιας χροιάς λειτουργία του και η γραμμική του απόδοση που σε συνδυασμό με το έξτρα «ηλεκτρικό» boost το οποίο προσφέρει τις κρίσιμες στιγμές ο εικοσιτετράβολτος εναλλάκτης, κρίνεται απολύτως επαρκής.

Ανάλογα γνωρίσματα θα συναντήσεις και στον τρόπο λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων. Προτεραιότητα παραμένει η ομαλή μεταφορά της ισχύος στους μπροστινούς τροχούς -το ίδιο εισπράττεις και στο πρόγραμμα sport- ωστόσο σε περίπτωση που θα θελήσεις να πειραματιστείς υπάρχει και η χειροκίνητη λειτουργία στην οποία αποκτάς πρόσβαση είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των διακριτικών paddles στο τιμόνι.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA 3 SKYACTIV-G 2.0 M HYBRID 122 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ81

Όχι, το δίλιτρο Mazda3 δεν θα μεταμορφωθεί από τη μία στιγμή στην άλλη από ένα καλοβαλμένο μικρομεσαίο hatchback στο απόλυτο driver’s car, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι το πλαίσιο στερείται των δυνατοτήτων που θα σου επιτρέψουν να εξαντλήσεις και τον τελευταίο από τους 122 ίππους του κινητήρα του.

Οι βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν στη διάταξη των McPherson-ημιάκαμπτου χαρίζουν στο ιαπωνικό σύνολο την απαραίτητη ισορροπία, το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές σου στην άσφαλτο και τα «έξυπνα» ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν όταν και εφόσον χρειαστεί χωρίς να οριοθετούν τον ρυθμό σου αλλά διορθώνοντας στοχευμένα τα κακώς κείμενα στην πορεία σου.

Ετούτο το Mazda δεν έχει ψεγάδια. Θα θέλαμε να το δούμε με έναν ακόμα πιο ισχυρό κινητήρα κάτω από το καπό να τα βάζει με τις «μεγάλες δυνάμεις» της κατηγορίας του, ωστόσο, για αρχή τουλάχιστον θα πρέπει να αρκεστούμε στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης και στον πετρελαιοκίνητο σύνολο του 1,8 λίτρου, το οποίο αναμένεται να σηκώσει το βάρος της επανεισόδου του ιαπωνικού hatchback στην ελληνική αγορά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 3 SKYACTIV-G 2.0 M HYBRID 122 PS 2019   TIMH €27.551   ΤΕΛΗ €153,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 CC, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 90(122)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 213/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 197 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 128 g/km

MAZDA 3 SKYACTIV-G 2.0 M HYBRID 122 PS 2019

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ