Δοκιμάζουμε το νέο προσιτό crossover Hyundai Bayon 1.0T-GDi 100 PS


Στη σκιά της μεγαλόπνοης πορείας της Hyundai προς το μέλλον με αυτοκίνητα όπως το Ioniq 5 κρύβονται κάποια μικρά διαμαντάκια, όπως το νέο crossover Bayon. 

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/9/2021

Άλλο ένα crossover; Ναι. Έχουν πέραση, σας αρέσουν, το ξέρουμε και το ξέρουν κι οι εταιρείες. Γι’ αυτό και αόκνως εργάζονται, προκειμένου να καλύψουν κάθε πιθαμή ζωτικού χώρου μεριδίου αγοράς, με προστατευτικές ποδιές, φρύδια, απόσταση από το έδαφος και περιπετειώδη χαρακτήρα (που, μεταξύ μας, συνήθως εξαντλείται στο… παρκάρισμα σε κάποιο πεζοδρόμιο ή στη διέλευση σαμαρακίων στον Δήμο Παπάγου). Και πάντα, μα πάντα, θα βρεθεί μια συνταγή εταιρικής ταυτότητας που θα αναδευτεί με τεχνολογία και πρακτικότητα για να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο που, (δεν μπορεί!) θα κάνει «κλικ» και στον πιο δύσπιστο.

Το προίμιο ήταν απαραίτητο, μιας και στο βασίλειο της Hyundai μέχρι τώρα ο βασιλιάς των compact SUV ήταν (και είναι) το Kona. Επομένως, προς τι άλλο ένα «σαν το Kona» αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι «σαν».

Έχουμε και λέμε

Κάτω από το Kona, στην κλίμακα των SUV δεν υπήρχε μικρότερο μοντέλο διαθέσιμο, αλλά πλατφόρμα υπήρχε, αυτή του i20. Έτσι, με κάποιες αλλαγές το αποκλειστικά δικίνητο σύνολο δέχθηκε όσες αισθητικές και χωροταξικές ενέσεις χρειαζόταν για να γεννηθεί ένα crossover (όχι SUV), το Bayon.

Πριν συνεχίσουμε, μια διευκρίνιση: Το όνομα Bayon (Μπέϊ-ον, στα ελληνικά) είναι εμπνευσμένο από την πρωτεύουσα της γαλλικής περιοχής των Βάσκων Bayonne, στη νοτιοδυτική Γαλλία. Πίσω, στα γραφεία του Car and Driver και διαβάζουμε ότι το νέο αυτοκίνητο έχει μικρότερη ενός SUV απόσταση του πατώματος από το έδαφος (αν και τα 165 mm δεν τα λες λίγα) και αποκλειστικά κίνηση στους δύο τροχούς. Όμως, ταυτόχρονα έγιναν και μερικά ακόμα… μαγικά. Με μήκος 4.180 mm, πλάτος 1.775 mm και ύψος 1.500 mm με τα Continental Eco Contact 6 διαστάσεων 205/55-R17 το Bayon είναι συμμαζεμένο, αλλά –όπως θα δούμε μόλις διαβούμε το χαμηλό μαρσπιέ- και ευρύχωρο (μη σας ξεγελά το μεταξόνιο των 2.580 mm).

Αισθητικά, μπορείς να σταθείς ώρες μπροστά του, στο πλάι ή πίσω, ανακαλύπτοντας κάτι νέο, μιας και το Bayon βρίθει σχεδιαστικών ευρημάτων. Η μάσκα, τα εμπρός φώτα, τα βοηθητικά φωτιστικά, οι αδρές γραμμές στο πλάι και τα σαν μπούμερανγκ πίσω φωτιστικά (που θυμίζουν το πάλαι ποτέ Volvo V40 Cross country), δίνουν ένα στίγμα καινοτομίας και φρεσκάδας, χωρίς να το καθιστούν φλύαρο.

Aς μπούμε, όμως, λίγο στα ενδότερα, μιας και πρέπει να πείσουμε και τον πιο δύσπιστο ότι το Bayon δεν είναι ένα φθηνό Kona, αλλά μια αυθύπαρκτη οντότητα που έρχεται πιο κοντά στο value-for-money με το οποίο μας συστήθηκε η κορεατική φίρμα πριν τριάντα σχεδόν χρόνια στη χώρα μας. Το καμωμένο από αποκλειστικά σκληρά και σκούρα πλαστικά καλής ποιότητας εσωτερικό είναι copy/paste από το Hyundai i20 και δεν έχει κάποια ντιζαινάτη εξτραβαγκάντζα (να μην αδικήσουμε τους σχεδιαστές του, οι γρίλιες κατά μήκος ολόκληρου του ταμπλώ είναι μια κάποια πινελιά).

Περισσότερο εδώ στέκεσαι σε δύο πράγματα, με τα οποία οι Κορεάτες έχουν εδώ και χρόνια «κλείσει σπίτια» (όπως ακριβώς και οι Samsung και LG): εξοπλισμός και ανέσεις. Τι να πεις για το γεγονός ότι υπάρχουν ψηφιακές οθόνες (μία 10,25 ιντσών για τα χρέη του παραλλάξιμου πίνακα οργάνων και μία 8 ιντσών για multimedia), για τον κρυφό φωτισμό LED στην καμπίνα, τις τρεις θύρες USB ή για τα κορυφαία συστήματα ασφαλείας Hyundai Smart Sense (15 στον αριθμό, με ενεργά συστήματα προειδοποίησης, διόρθωσης πορείας και προστασίας επιβατών και πεζών) ή τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας αυτοκινήτου και οδηγού Hyundai Blue Link; Κυριολεκτικά στον τομέα αυτόν το Bayon, ένα βασικό B-Crossover δεν έχει αντίπαλο.

Όπως και στην ευρυχωρία που προσφέρει για επιβάτες μικροαντικείμενα και αποσκευές. Το πόρτμπαγκαζ αυτού του μικρού –τύποις- crossover αγγίζει τα 411 λίτρα, αρκετά ακόμα και για ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας.

Γενικά, η αίσθηση που αποκομίζεις μπαίνοντας στο Bayon είναι ότι, χωρίς να ξεχωρίζει για την αντιληπτή ποιότητα, ή χωρίς να δείχνει ακριβό και μοναδικό, δείχνει casual, εύληπτο, χωρίς δυσκολίες (μόνον η επιλογή ραδιοφωνικού σταθμού μάς κάθεται ακόμα στον λαιμό), που μπορεί εύκολα να γίνει κτήμα σου, να πετάξεις μέσα κινητά, κλειδιά, ψιλά, μπουκαλάκια (αν δείτε τις θήκες στις πόρτες, θα καταλάβετε) για να ξεκινήσετε να ζείτε μαζί του χωρίς εβδομάδα προσαρμογής ή περίοδο χάριτος.

Σίγουρα, τα υφάσματα είναι φθηνά, οι μοκέτες σκληρές και λεπτές και το φινίρισμα βασικό, αλλά αν θέλετε κάτι πιο εξεζητημένο, θα πρέπει να διαθέσετε περισσότερα χρήματα.

Για την ώρα

έχουμε και οδηγούμε ένα άστρωτο Bayon 1.0 T-GDi 100 PS με εξάρι μηχανικό κιβώτιο και όλα βαίνουν καλώς. Ο χωρίς υβριδικές ανησυχίες βασικός, τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας τού ενός λίτρου γουργουρίζει ελαφρώς, αλλά σε λογικά πλαίσια. Παραμετροποιείται κιόλας ανάμεσα σε δύο driving odes (Comfort και Sport), μαζί με την αίσθηση του τιμονιού και με το ανάλογο απεικονιστικό στον πίνακα οργάνων και, βέβαια, αισθητή μια κάποια ευρωστία στο πιο δυνατό πρόγραμμα. Το κιβώτιο ταχυτήτων (όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν) είναι ένα από τα καλύτερα σε αμεσότητα και ακρίβεια. Οι δε αναρτήσεις με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να πάρεις δουλειά για το σπίτι για να μελετήσεις. Απλά και τίμια.

Σε σχέση με το πώς στήνεται όλο αυτό, είναι ξακάθαρα προς την άνετη πλευρά του πράγματος με καλή ακαμψία, αρκετές, όμως, κλίσεις στις στροφές και ανάλογες ταλαντώσεις με ένα μάλλον τεμπέλικο rebound του πίσω άξονα σε λακκούβες, αλλά σίγουρα δεν προσβάλουν τον οδηγό και το αποτέλεσμα δεν κουράζει τους επιβάτες. Τη στιγμή, μάλιστα, που οι λακκούβες μένουν επιμελώς εκτός καμπίνας. Καθημερινή οδήγηση, στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο γίνονται χαλαρά και με σχετική οικονομία καυσίμου (μη νομίζετε ότι οδηγείτε i20 WRC γιατί έτσι θα δείτε διψήφιο νούμερο κατανάλωσης).

Το νέο Hyundai Bayon θα απασχολήσει πολύ εμάς (και τον ανταγωνισμό του) στο μέλλον. Έρχεται χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, με εκδόσεις και σύνολα που συμπληρώνουν προς τα κάτω την γκάμα αυτοκινήτων crossover και SUV της Hyundai, με εφόδια μια νέα αισθητική, μπόλικο connectivity, ασφάλεια και εξοπλισμό για σεμινάριο και κορυφαία πρακτικότητα. Μην απλωθείτε, ωστόσο, πολύ σε έξτρα εξοπλισμό ή ακριβές εκδόσεις, γιατί τότε σας περιμένει ένα upgraded μοντέλο, το νέο Kona που είναι πιο πλήρες σε πολλά πράγματα. Αμφότερα, βέβαια, συνοδεύονται από κορυφαίες εγγυήσεις, οπότε η εξίσωση για όποιον είναι έξυπνος αγοραστής ίσως μόλις βρήκε τη λύση της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI Bayon 1.0T-GDi 100 PS 2021   TIMH €17.190   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 73 (100) /4.500-6.000   ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,7 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,8 L/100km, 122 g/km

HYUNDAI Bayon 1.0T-GDi 100 PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ.

ΚΑΤΑ ΣΤΗΣΙΜΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΝΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΕΣ ΑΚΡΙΒΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ.