Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Leon e-Hybrid 1.4 TSI DSG που προσφέρει 64 km ηλεκτρική αυτονομία


Το νέο Leon e-Hybrid, με το σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα του Ομίλου Volkswagen,προτάσσει και το πλεονέκτημα της οικονομίας καυσίμου, κατακτώντας τον τίτλο του πρώτου ισπανικού μικρομεσαίου Plug-in Hybrid.

  • 24/5/2021

Τις ημέρες του "απαγορευτικού", άρα και ημέρες περιορισμένου κυκλοφοριακού φόρτου εντός πόλης, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε πριν την πανδημία ήταν μια καλή ευκαιρία να διαπιστώσουμε πώς κινείται το Leon e-Hybrid εντός του άστεως υπό αυτές τις συνθήκες. Βεβαίως, η πραγματικότητα μάς έφερε σε περιβάλλον σχετικά αυξημένης κίνησης, το οποίο ήταν αντιπροσωπευτικότερο της συνήθους αστικής συγκοινωνιακής κατάστασης. Το γεγονός αυτό μετέτρεψε την αρχικώς θεωρούμενη από εμάς ευκαιρία σε μία άλλη: να διαπιστώσουμε την απόδοση του Plug-in Hybrid συστήματος που διαθέτει το μικρομεσαίο μοντέλο της SEAT σε πιο τυπικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Το σύστημα PHEV 

Είναι το υβριδικό σύστημα PHEV  που διαθέτει ο Όμιλος VAG στα αντίστοιχα μοντέλα των εταιρειών που τον απαρτίζουν. Θυμίζουμε ότι απαρτίζεται από έναν turbo τετρακύλιδρο βενζινοκινητήρα, 1.4 TSI μέγιστης ισχύος 150 PS και μέγιστης ροπής 250 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 116 PS (85 kW) και ροπής 330 Nm. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει στους 204 PS και η ροπή στα 350 Nm. Οι μπαταρίες είναι τύπου ιόντων λιθίου, έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 12,8 kWh και μπορούν να κινήσουν το αυτοκίνητο ως αμιγώς ηλεκτρικό σε μέγιστη θεωρητική απόσταση 64 km (κατά WLTP). Οι μπαταρίες βρίσκονται τοποθετημένες στο πίσω μέρος του οχήματος και για την πλήρη φόρτισή τους (0-100%) απαιτούνται πέντε ώρες σε παροχή 2,3 kW και περίπου τρεισήμισι ώρες σε αντίστοιχη 3,6 kW.

Ηλεκτροκίνητο

Χάρη στην επιλογή «E-Mode», το Leon e-Hybrid μπορεί να κινηθεί, όπως διαπιστώσαμε στη πράξη ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε μια απόσταση περίπου 37 km, μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες του, σε αστικό περιβάλλον με ποικιλόμορφο ανάγλυφο. Σε αυτήν τη συνθήκη, το αυτοκίνητο δύναται να ακολουθεί απροβλημάτιστα τον ρυθμό κίνησης εντός πόλης. Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, το Leo e-Hybrid μπορεί να κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του ακόμα και σε ταχύτητα μέχρι 140 km/h, εάν οι απαιτήσεις για φορτίο δεν είναι υψηλές σε μια τέτοια περίπτωση. Εκτός από αυτή την επιλογή, το σύστημα διαθέτει ακόμα μία, τη «Hybrid».

Η ευρυχωρία στο εσωτερικό του Leone-Hybrid είναι καλή και οι μπαταρίες που βρίσκονται στο πίσω μέρος του δεν περιορίζουν τον ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες, σε σχέση με τις εκδόσεις του μοντέλου με συμβατικό κινητήρα.
Η ευρυχωρία στο εσωτερικό του Leone-Hybrid είναι καλή και οι μπαταρίες που βρίσκονται στο πίσω μέρος του δεν περιορίζουν τον ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες, σε σχέση με τις εκδόσεις του μοντέλου με συμβατικό κινητήρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος μεταξύ του θερμικού και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και όλο το σύστημα είναι σχετικά μικρών διαστάσεων. Το αυτοκίνητο εκκινεί πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και συνεχίζει έτσι μέχρι να ενεργοποιηθεί ο 1.4 TSI.

Προτεραιότητα, η μικρή κατανάλωση

Το εσωτερικό της έκδοσης δεν διαφοροποιείται αναφορικά με την ευρυχωρία του συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του νέου μοντέλου. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και τα εμπρός καθίσματα σφιχτά σε αίσθηση, αλλά με καλή πλευρική στήριξη. Ακολουθώντας την πρακτική που υπάρχει πλέον στη Volkswagen, ο επιλογέας για το DSG κιβώτιο ταχυτήτων είναι ουσιαστικά ένας μικρού ύψους διακόπτης. Η θέση οδήγησης είναι καλή και το κάθισμα ρυθμίζεται έως χαμηλά.Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής είναι στραμμένη προς τον οδηγό και μέσω αυτής πραγματοποιούνται οι επιμέρους λειτουργίες των συστημάτων. Όμως, το μενού είναι σχετικά πολύπλοκο και απαιτούνται πολλές ενέργειες για την ολοκλήρωση μιας λειτουργίας, κάτι που το καθιστά σχετικά δύσχρηστο.

Οδηγώντας το Leon e-Hybrid επωφελείσαι από την οικονομία καυσίμου τού υβριδικού συστήματος. Μετρήσαμε μέση τιμή 5,1 L/100 km, ωστόσο με ήρεμο ρυθμό αυτή μπορεί να είναι και μικρότερη των 5,0 L/100 km.

Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα με τέσσερις διαφορετικές επιλογές (Eco,Normal, Sport και Individual), μέσω των οποίων παραμετροποιούνται τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, του τιμονιού, του κιβωτίου ταχυτήτων, όπως και η σκληρότητα των αμορτισέρ (Dynamic Chassis Control).

Το βάρος τού αυτοκινήτου γίνεται αισθητό από τον οδηγό εάν αποφασίσει να αυξήσει ρυθμό κίνησης. Σε αυτήν τη περίπτωση, η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, όμως η συγκεκριμένη έκδοση δεν προορίζεται για σπορτίβ χρήση. Θα κινηθείς σβέλτα, μεν, η ανάρτηση και το βάρος του οχήματος θα σε επαναφέρει στην πραγματικότητα, δε.

Εν κατακλείδι, το SEAT Leon e-Hybrid επιτελεί στο ακέραιο τον ρόλο του. Είναι ευρύχωρο, καλοκατασκευασμένο, οικονομικό σε κατανάλωση και διαφέρει αισθητικά. Το ποσό που απαιτείται για την απόκτησή του είναι σεβαστό, για ένα κατά τα άλλα μικρομεσαίο μοντέλο, όμως διαθέτει την τεχνολογία και τον εξοπλισμό που δικαιολογεί την εκταμίευσή του για να το αποκτήσει κάποιος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Leon e-Hybrid 1.4 TSI 2021   TIMH €33.490   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.4 TSI, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,5 sec, τελική 220 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,1 L/100km, 25 g/km

SEAT Leon e-Hybrid 1.4 TSI 2021

ΥΠΕΡ TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΣΥΧΡΟΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ.

ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ, ΤΑΣΗ ΥΠΟΣΤΡΟΦΗΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΟΥ, ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ.