Δοκιμάζουμε το οικονομικό Citroen C1 Origins 1.0 VTi 72 S&S


Το C1 αφορά ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, οικονομικό στην κατανάλωση και πολύ ευέλικτο. Το δοκιμάζουμε την έκδοση Origins με τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/1/2020

Το Citroen C1 Origins είναι –δικαιωματικά- η κορωνίδα της γκάμας του αυτοκινήτου πόλης της φίρμας. Άλλωστε, 100 χρόνια είναι αυτά και μπορεί να μην υπάρχει πια 2CV (μέγα κρίμα!) αλλά εδώ, η τεχνολογία, η ασφάλεια και οι ανέσεις έχουν, πια, τον πρώτο λόγο. Έτσι μέσα στο γνωστό, διακριτό «κουκούλι» του C1 με την εταιρική «ματζόρε» πρόσοψη, τη μάσκα και τα ιδιότυπα φωτιστικά σώματα «φωλιάζει» μια πληθώρα ευκολιών. Πλήρες ESP, λοιπόν, και έξι αερόσακοι και σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών και φώτα ημέρας LED, έγχρωμη οθόνη αφής 7'' με εξελληνισμένο μενού, σύστημα Mirror Screen και η πάντα χρήσιμη κάμερα οπισθοπορείας.

Η ΝΕΑ ALFA ROMEO GTV ΕΙΝΑΙ ΕΚΘΑΜΒΩΤΙΚΗ KAI ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ!

Αλλά και αυτόματος κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, ηλεκτρονικό στροφόμετρο, περιοριστής ταχύτητας, εσωτερικές επενδύσεις σε χρώμα μαύρης λάκας και μπεζ περλέ, αρκετό χρώμιο και σπέσιαλ υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων Origins με χρυσού χρώματος ραφές (!). Το ιδιαίτερο του χαρακτήρα συμπληρώνουν τα πολλά αυτοκόλλητα στο εξωτερικό και οι 15άρες μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου (προσοχή στα κράσπεδα!) που υπενθυμίζουν την, σχεδόν, συλλεκτική εκδοχή αυτού του C1.

Οδηγικά δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μικρού. Θυμίζουμε ότι η πρόσφατη ανανέωσή του επέφερε μια αναβάθμιση στη στιβαρότητα και στο πάτημα του αυτοκινήτου σε κακό οδόστρωμα, με πιο εξευγενισμένες αντιδράσεις σε κάποια λακκούβα, ενώ η καλύτερη ηχομόνωση έχει κάνει ακόμη πιο ήσυχη την καμπίνα.

Μια μικρή ιστορία για τη Citroen (Α' Μέρος)

Το μοτέρ των τριών κυλίνδρων, ατμοσφαιρικό και με ιαπωνική τεχνογνωσία (υπενθυμίζουμε ότι το C1 αποτελεί σύμπραξη της Citroen-Peugeot με την Toyota) αποδίδει ομαλά 72 PS και φλερτάρει μονίμως στα 6,5 l/100km ανεξαρτήτως συνθηκών. Ναι, μας λείπει η στεντόρεια… δύναμη του 1200άρη PureTech, αλλά ακόμη κι έτσι έχουμε ό,τι χρειάζεται ο σύγχρονος αστός για ευέλικτες μετακινήσεις. Επίσης, ελπίζουμε κάποια στιγμή να δούμε τους χώρους για τους πίσω επιβάτες λίγο πιο γενναιόδωρους και τα πίσω παράθυρα με κανονικά ανοιγόμενα κρύσταλλα.

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Origins περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, έξι αερόσακους και σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών και φώτα ημέρας LED, έγχρωμη οθόνη αφής 7   με εξελληνισμένο μενού, σύστημα Mirror Screen και την πάντα χρήσιμη κάμερα οπισθοπορείας.
Ο εξοπλισμός της έκδοσης Origins περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, έξι αερόσακους και σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών και φώτα ημέρας LED, έγχρωμη οθόνη αφής 7'' με εξελληνισμένο μενού, σύστημα Mirror Screen και την πάντα χρήσιμη κάμερα οπισθοπορείας.

Δεν λείπει σχεδόν τίποτε από αυτό το C1. Eίναι όπως το φαντάστηκε ο δημιουργός του, έχει ανέσεις άλλων κατηγοριών και την πρακτικότητα ενός μικρού αμαξώματος που ελίσσεται θαυμάσια σε κάθε οδική συνθήκη, ακόμη και σε ένα μικρό ταξιδάκι.  Τα 13.040 ευρώ είναι ακριβώς ό,τι μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα με αναφορές σε μια ιστορία 100 χρόνων μπολιασμένη με όλες τις σημερινές ανέσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C1 Origins 1.0 VTi 72 S&S

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ78

Κάτι από 2 CV

Το «πολύ Μικρό Αυτοκίνητο» ή «μία ομπρέλα με 4 ρόδες» που μπορεί να κουβαλήσει «ένα καλάθι γεμάτο με αυγά διασχίζοντας ένα χωράφι χωρίς να σπάσει κανένα». Αυτές ήταν σύμφωνα με τη Citroen και τον, τότε, πρόεδρό της Pierre Boulanger, οι προδιαγραφές που τέθηκαν το 1936 πριν την παρουσίαση του τελικού μοντέλου που έγινε εντέλει στην έκθεση του Παρισιού το 1948, λόγω του  Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου. Το μήκους 3,75 μέτρων 2CV κατασκευάστηκε σε σχεδόν 5 εκατ. αντίτυπα μέχρι τα μέσα του 1990.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C1 Origins 1.0 VTi 72 S&S 2020   TIMH €11.140   ΤΕΛΗ €106,82

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Ατμοσφαιρικός, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 53(72)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 93/4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 14,1 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 93 g/km

CITROEN C1 Origins 1.0 VTi 72 S&S 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ