Δοκιμάζουμε το MINI One D Clubman που καταναλώνει μόλις 4,1 lt καυσίμου


ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ MINI CLUBMAN ΕΧΑΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟΤΥΠΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΕΡΔΙΣΕ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/2/2020

Θα το χαρακτήριζες ως τη station wagon έκδοση του MINI. Όσο και αν οι άνθρωποι της εταιρείας προσπαθούν να πείσουν ότι το καινούργιο Clubman είναι η σύγχρονη ενσάρκωση του lifestyle αυτοκινήτου (sic), η πραγματικότητα δείχνει άλλο. Βεβαίως, αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό. Σε μια εποχή όπου οι πωλήσεις πρέπει να είναι διαρκώς περισσότερες, η επένδυση σε στοιχεία που ενισχύουν αυτόν το σκοπό είναι το ζητούμενο. Έτσι το νέο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας έχει μεταβάλλει επί τω πρακτικότερω τον χαρακτήρα του, το τι είναι και το τι αντιπροσωπεύει. Πλέον, κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «οικογενειακό» αυτοκίνητο.

Ευρυχωρία

Το μήκος του νέου One Clubman ξεπερνά τα 4,25 μέτρα και το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,67 μέτρα. Με μια απλή παράθεση, ακριβώς το ίδιο μήκος μεταξονίου που έχει και η BMW Σειρά 2 Active Tourer, ένα αυτοκίνητο που, μεταξύ άλλων, διακρίνεται και για τον μεγάλο εσωτερικό χώρο του. Το καινούργιο μοντέλο της MINI είναι ευρύχωρο ακόμα και για πέντε ενηλίκους. Το ωφέλιμο μήκος, πλάτος και ύψος είναι υπεράνω κριτικής για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο η είσοδος και έξοδος προς και από το πίσω κάθισμα δεν είναι όσο εύκολη θα ανέμενε κάποιος, λόγω του περιορισμένου εύρους στο άνοιγμα του πλαισίου σε εκείνο το σημείο.

Η εικόνα στο εσωτερικού του καινούργιου Clubman είναι τυπική ενός MINΙ. Μπορεί αρχικά να φαίνεται πλουραλιστική σε ό,τι αφορά την διαμόρφωσή του ταμπλό αλλά είναι αναπόσπαστο στοιχείο του χαρακτήρα που έχει ένα μοντέλο της MINI. Επίσης, αναφορικά με την ευχρηστία χειρισμού των διακοπτών, αποδεικνύεται σχετικά εύκολο και συνηθίζεις γρήγορα τη θέση που βρίσκεται καθένας από αυτούς.

Πίσω από το τιμόνι

Προφανώς, το καινούργιο MINI One D Clubman δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «σπορτίβ», ωστόσο σε αφήνει να καταλάβεις ότι υπάρχουν στοιχεία στο πλαίσιο και το σασί του τα οποία απηχούν τη φήμη που συνοδεύει ένα MINI στον τομέα της οδική συμπεριφοράς του. Η ανάρτησή του παραμένει σχετικά σφιχτή, όμως πλέον δεν έχει εκείνη τη σκληρότερη αίσθηση που συνόδευε το μοντέλο. Έτσι, το νέο One D Clubman είναι σε θέση να απορροφά τις ταλαντώσεις και να παρέχει σχετική άνεση στους επιβάτες του, με έναν τρόπο που ταιριάζει στον πολυτελή χαρακτήρα του. Τόσο όταν κινείσαι με μικρή ταχύτητα όσο και κατά το ταξίδι, η ανάρτηση λειτουργεί με τρόπο που να ικανοποιεί με την αποτελεσματικότητα λειτουργίας της.

Ως οδηγός, δεν έχεις αυτή την «σαν καρτ» αίσθηση που υπήρχε στο προηγούμενο μοντέλο αλλά και στις υπόλοιπες εκδόσεις του ΜΙΝΙ. Αυτό έχει αλλάξει επειδή έχει μεταβληθεί αντίστοιχα και η πρόθεση των ανθρώπων της εταιρείας να επιμένουν σε αυτόν τον τομέα με τον τρόπο που το έπρατταν παλιότερα. Όμως, μην νομίζετε ότι έχουν απεμπολήσει αυτό το χαρακτηριστικό, κάθε άλλο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI Clubman ONE D CLUBMAN 1.5 116 PS AUTOMATIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Το One D Clubman, προφανώς, δεν θα το προτιμήσεις γι’ αυτό, θα το προτιμήσεις επειδή εξακολουθεί προσφέρει μια οδική συμπεριφορά αίσθηση στον δρόμο που για να τη βρεις αλλού πρέπει να στραφείς σε πολύ ισχυρότερες και ακριβότερες εκδόσεις μοντέλων του ανταγωνισμού. Ο τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας του αποδίδει 116 PS και αποδεικνύεται ικανός να μετακινεί τόσο με σχετικά καλές επιδόσεις (για τα δεδομένα του), όσο και με οικονομία καυσίμου. Χάρη και στο σύστημα παραμετροποίησης απόδοσης της ισχύος, με τρεις διαφορετικές επιλογές (Green, Normal, Sport), ο οδηγός μπορεί να δίνει έμφαση είτε στην οικονομία, είτε στις λίγο καλύτερες επιδόσεις. Τέλος, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων Steptronic, το οποίο λειτουργεί ικανοποιητικά αναφορικά με τις αλλαγές των σχέσεων, τόσο υπό μερικό φορτίο, όσο και όταν ο οδηγός θέλει να κινηθεί με λίγο πιο γρήγορο ρυθμό, πάντα γα τα δεδομένα της εν λόγω έκδοσης.

Εν κατακλείδι

Το One D Clubman είναι μια καλή περίπτωση για κάποιον οικογενειάρχη που θέλει να αποκτήσει ένα ΜΙΝΙ, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει πολλά χρήματα. Όπως φαίνεται τόσο από το νέο Clubman όσο και από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, στη ΜΙΝΙ δεν αποσκοπούν πλέον να επιλέγονται τα οχήματά τους επειδή είναι (εστέτ) «περίεργα» και ιδιότυπα, όπως συνέβαινε παλιότερα. Αντιθέτως, έχουν ορίσει ως στόχο να τα επιλέγει κάποιος επειδή σε αυτά μπορεί να βρει εκείνα τα διαφορετικά στοιχεία που δεν υπάρχουν σε ένα –κατά τα άλλα– πρακτικό και ευρύχωρο όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Clubman ONE D CLUBMAN 1.5 116 PS AUTOMATIC 2020   TIMH €27.850   ΤΕΛΗ €106,82

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85 (116)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.750-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 109 g/km

MINI Clubman ONE D CLUBMAN 1.5 116 PS AUTOMATIC 2020

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΠΙΣΩ.

JOIN US