Δοκιμάζουμε το πληθωρικό Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT


Η είσοδος και στην γκάμα του X-Trail του 1.300άρη κινητήρα βενζίνης με τους 160 ίππους δημιουργεί ένα άκρως ενδιαφέρον SUV με πολύ μεγάλους χώρους (συν την δυνατότητα 7θέσιου), εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την κλασική για τη Nissan αίσθηση "δεν σπάω-δεν χαλάω-πάω παντού" να κυριαρχεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/4/2020

Για τη Nissan η μετάβαση από τις πιο πατροπαράδοτες εποχές της τετρακίνησης στους μοντέρνους καιρούς ευτύχησε να γίνει με έναν τρόπο εντελώς αβίαστο και άκρως επιτυχημένο. Το Qashqai υπήρξε μία αναπάντεχη (ακόμα και για την ίδια την εταιρία) επιτυχία, με διάρκεια στον χρόνο και με φοβερό impact στο παγκόσμιο κοινό. Ήταν προφανές ότι η Nissan είχε βρει τον τρόπο να "μιλήσει" στο γούστο (και την τσέπη βεβαίως) του αγοραστικού κοινού, οπότε όλα ήταν πλέον ανοιχτά για να έρθει και η μετάβαση ενός κλασικού ονόματος από τα παλιά στα νέα δεδομένα.

Το X-Trail ακολουθεί και αυτό την συνταγή της επιτυχίας, όντας όμως ένα αυτοκίνητο λίγο πιο μεγάλο και αρκετά πιο πληθωρικό στις παροχές του, ιδίως σε ότι αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, καθώς βγαίνει και σε επταθέσια έκδοση. Από εκεί και πέρα παίζει με τους όρους του παιχνιδιού των SUV της εποχής μας, έχοντας παράλληλα κρατήσει κάποιες ευπρόσδεκτες παραδόσεις της εταιρίας σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής αλλά και την αντοχή στις εκτός δρόμου αποδράσεις.

Έχοντας αναφερθεί και σε παλαιότερες δοκιμές μας στο X-Trail τελευταίας γενιάς, θα επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας εδώ στον κινητήρα, που είναι ίσως και το πιο σημαντικό στοιχείο για την εμπορική του σταδιοδρομία στην χώρα μας. Η είδηση είναι προφανώς η αλλαγή φρουράς και στην γκάμα του X-Trail με την προσθήκη του νέου και πολύ εξελιγμένου 1.300άρη κινητήρα, με τα 160 άλογα. Πρόκειται για ένα πολύ εξελιγμένο σύνολο που εκτός από τα αναμενόμενα όπως άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, έχει μεγαλύτερη πίεση καυσίμου στα 250 bar, φίλτρο μικροσωματιδίων GPF, ειδική επίστρωση στους κυλίνδρους κ.λπ.

Στην καθημερινή χρήση είναι ένα ιδιαίτερα ζωντανό σύνολο που αρπάζει γρήγορα και από χαμηλά και ανεβάζει πρόθυμα έως το κόκκινο, εξασφαλίζοντας ένα ικανοποιητικό επίπεδο επιδόσεων στο μεγάλο αμάξωμα του X-Trail και τις αυξημένες δυνατότητές του για φορτίο, επιβατών και αποσκευών. Στην περίπτωσή μας η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το οποίο στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, αν και θα μπορούσε σε κάποια κατεβάσματα (ιδίως αν οι στροφές είναι χαμηλά) να είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του.

Πάντως έχει αρκετά έξυπνη κλιμάκωση, με τις τρεις πρώτες σχέσεις να είναι λίγο πιο "σφιχτές" μεταξύ τους και τις υπόλοιπες να "απλώνουν" λίγο παραπάνω, με την 7η να εξασφαλίζει πολύ άνετο και ήσυχο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί όπου οι τιμές κατανάλωσης μπορούν να πέσουν και κοντά στα 7 l/100 Km σε λογικές ταχύτητες, με την μέση τιμή της δοκιμής να φθάνει έως και τα 9 l/100km αν συμπεριλάβουμε σε αυτήν τόσο τις αστικές μετακινήσεις όσο και τις μικρές ή μεγάλες εκτός δρόμου αποδράσεις.

Ως προς το τελευταίο πάντως το X-Trail κάνει ότι μπορεί περισσότερο να συντηρήσει την παράδοση της Nissan. Αν και με την κίνηση μόνο εμπρός, τα 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, η εξαιρετική ανάρτηση και μία γενικότερη αυτοπεποίθηση που δίνει η στιβαρότητα του αμαξώματος, κάνουν το X-Trail να δείχνει πολύ πιο ικανό από τον ανταγωνισμό του. Εκεί ίσως χρειάζεται αυτοσυγκράτηση και προσοχή με τα ασφάλτινα ελαστικά, γιατί η λάθος πρόβλεψη και η απουσία κεντρικού διαφορικού μπορούν δημιουργήσουν προβλήματα.

Στην άσφαλτο το μεγάλο σε διαστάσεις X-Trail (4,69 μέτρα μήκος) είναι μία ευχάριστη αποκάλυψη, καθώς όπως έχουμε διαπιστώσει και σε προηγούμενες δοκιμές μας έχει το χάρισμα να κρύβει το μέγεθός του και να κινείται με έναν πολύ ευχάριστο και συγκροτημένο τρόπο. Δεν λείπουν οι κλίσεις στις στροφές ούτε μία δόση δράματος αν το πιέσεις λίγο παραπάνω. Όμως το μεγάλο Nissan παραμένει πεισματικά στην πορεία του, γλιστράει γλυκά και ελεγχόμενα και όπου ξεπεραστούν τα εσκαμμένα, αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά να σε φέρουν στην τάξη.

Το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι ο εξαιρετικός συνδυασμός ενός στιβαρού πλαισίου με μία ανάρτηση που δίνει έμφαση στην άνεση, κάτι που εκτιμάται δεόντως στο τυπικό ελληνικό οδικό δίκτυο, όπου οι λακκούβες και οι ανωμαλίες σχεδόν εξαφανίζονται, ενώ την ίδια στιγμή νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ ποιοτικό αυτοκίνητο, σίγουρο και ασφαλές στο ταξίδι στην Εθνική.

Εκεί όπου η άνεση της ανάρτησης και η γενικά αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα (χάρη και στην διατήρηση των στροφών χαμηλά λόγω κιβωτίου) εξασφαλίζουν ένα πολιτισμένο ταξίδι, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν απίστευτους χώρους και ένα φουλ πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Συνοψίζοντας, το X-Trail είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις για όποιον χρειάζεται ένα σχετικά μεγάλο SUV για να καλύψεις τις οικογενειακές του ανάγκες. Με κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (το πορτ-μπαγκάζ φθάνει στα 565 λίτρα), με δυνατότητα και επταθέσιας έκδοσης, και με ένα πληθωρικό πακέτο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση, μοιάζει η ιδανική συνέχεια προς τα πάνω του καταδικασμένου πρωταθλητή Qashqai.

Ευχάριστο και άνετο στον δρόμο, με αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες αλλά και έναν κινητήρα που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του (και τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας), το X-Trail δίνει μία ακόμα σωστή απάντηση από τη Νissan για το πως πρέπει να είναι φτιαγμένο ένα σύγχρονο SUV.

Η τιμή του ξεκινά από τα 26.990 ευρω (28.190 ευρώ για την επταθέσια έκδοση) με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό που εκτός από τα κλασικά περιλαμβάνει και το Safety Shield της Nissan (Υποβοήθηση Υψηλής Δέσμης Προβολέων, Ειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας, Αναγνώριση Σημάτων, Σύστημα Ενεργής Πέδησης με ανίχνευση πεζών, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ.). Μία τιμή αρκετά ελκυστική για τα δεδομένα του μεγέθους και των ικανοτήτων του X-Trail που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να του εξασφαλίσει μία θέση στις πρώτες επιλογές όσων αναζητούν ένα ποιοτικό SUV με μεγάλους χώρους και ένα αρκετά σύγχρονο μηχανολογικό υπόβαθρο. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN XTRAIL 1.3 DIG-T 160 PS DCT 2020   TIMH €26.990   ΤΕΛΗ €268

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 118(160)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.600-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 198 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,3 L/100km, 145 g/km

NISSAN XTRAIL 1.3 DIG-T 160 PS DCT 2020

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ