Δοκιμάζουμε το πληθωρικό Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI SCR 240 PS, 4MOTION, DSG 7


Η Volkswagen δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο τρόπο από ετούτο το Tiguan για να αποδείξει έμπρακτα την πρόοδο που έχει κάνει στους πετρελαιοκινητήρες, έπειτα από το σκάνδαλο «dieselgate». 

  • KEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 1/5/2020

Αυτό το Volkswagen Tiguan σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν έχεις δει, ακούσει ή διαβάσει καλά. Μέγιστη ισχύς 240 PS από έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και μάλιστα στην εποχή μας; «Κάπου θα υπάρχει λάθος», σκέφτεσαι. Ξαναδιαβάζεις και διαπιστώνεις ότι τα στοιχεία είναι σωστά. Το αυτοκίνητο, είναι μία ακόμα εκδοχή του crossover/SUV μοντέλου της γερμανικής εταιρείας. Όχι, όμως μια συνηθισμένη έκδοση. Είναι αυτή που θα ανταγωνιστεί επάξια σπορ οχήματα ή GTi αναφορικά με τις επιδόσεις. Κι ας μην είναι αυτός ο πρωταρχικός ρόλος του.

O κινητήρας

Είναι η αιτία για αποκτήσεις τη συγκεκριμένη έκδοση του Tiguan αλλά πρέπει να είσαι αποφασισμένος να το κάνεις και να θες πολύ το συγκεκριμένο μοντέλο και όσα προσφέρει. Διαθέτει δύο υπερτροφοδότες, σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής των οξειδίων του αζώτου, με τη χρήση διαλύματος «ΑdBlue». Επί του προκειμένου, το βάρος έχει δοθεί στις επιδόσεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι έχει παραμεληθεί η οικονομία καυσίμου. Αντιθέτως, έχει γίνει ό,τι καλύτερο για να κρατηθεί αυτή σε όσο το δυνατόν χαμηλότερο επίπεδο. 

Η ονομαστική μέγιστη ισχύς των 240 PS προκαλεί ενδιαφέρον σε ένα, κατά τα άλλα, μεσαίων διαστάσεων crossover/SUV μοντέλο όπως το Tiguan. Ωστόσο, το εντυπωσιακότερο στοιχείο του κινητήρα είναι η ροπή του η οποία αποδίδεται από τις χαμηλές rpm. Στην πράξη, όχι σε τόσο χαμηλές για πετρελαιοκινητήρα. Όμως, είναι μεγάλο το μέγεθός της και ποτέ, ως οδηγός, δεν θα αισθανθείς ότι χρειάζεσαι περισσότερη. Η επιτάχυνση είναι άμεση, ιδίως η εν κινήσει. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που διαθέτει αλλάζει ομαλά τις ταχύτητες, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα είναι σε σχετικά χαμηλό επίπεδο. Σε περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να εκκινήσει γρήγορα από στάση, το Tiguan επιταχύνεται με εντυπωσιακό τρόπο, τόσο χάρη στην ισχύ όσο και στο σύστημα τετρακίνησης «4Motion».

Αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου, ο οδηγός δεν πρέπει να ξεχνά ότι έχει να κάνει με ένα σχετικά βαρύ όχημα, το οποίο φτάνει τα 1.800 kg, και με έναν αποδοτικό κινητήρα, έστω κι αν είναι ντίζελ. Χρειάζεται μεγάλη συγκράτηση από τη μεριά του (οδηγός) για να επιτύχει πραγματική μέση κατανάλωση λίγο πάνω από τα 9,0 l/100 km. Με έναν μέτριο ρυθμό κίνησης, αυτή αυξάνεται στα 10,4 l/100 km και θα ξεπεράσει τα 11,0 l/100 km εάν ο οδηγός πιέζει για επιδόσεις, όπως διαπιστώσαμε. Προφανώς, κάποιος δεν θα επιλέξει τη συγκεκριμένη έκδοση του Tiguan για να έχει μικρότερη κατανάλωση από αυτές τις τιμές. Εάν αυτό αποζητά, απλά θα στραφεί σε άλλες εκδοχές του μοντέλου.

Εντός

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLKSWAGEN Tiguan 2.0 BiTDI 240 PS 4MOTION DSG 7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ84

Το Tiguan έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο ευρύχωρα οχήματα στην κατηγορία του, χάρη στη χρήση της πλατφόρμας «MQB» αλλά και στην προσπάθεια να διαμορφωθεί το εσωτερικό του με τρόπο που να δείχνει (και κυρίως να είναι) ευρύτερο. Πέντε ενήλικοι μπορούν να μεταφέρονται με άνεση, έχοντας ικανοποιητικό χώρο και για τις αποσκευές τους. Μάλιστα, στα πλαϊνά του πορτμπαγκάζ έχουν διαμορφωθεί θήκες για την τοποθέτηση αντικειμένων (και τη συγκράτησή τους κατά τη μετακίνηση), αυξάνοντας την πρακτικότητα. Η τελευταία είναι ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει γενικότερα το αυτοκίνητο και αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματά του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Volkswagen Tiguan ήταν στην (έξτρα) εξοπλιστική έκδοση «R-Line» η οποία διαθέτει και σπορ εμπρός καθίσματα, εκτός από την αισθητική διαφοροποίηση σε αμάξωμα και εσωτερικό συγκριτικά με άλλες εξοπλιστικές εκδοχές του μοντέλου. Αυτά είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση και συγκρατούν καλά το σώμα οδηγού και συνοδηγού, ενισχύοντας τη σπορτίβ αίσθηση της έκδοσης. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό (σημ.: «Exclusive») και περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων– και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων «Active Info Display», δηλαδή την έγχρωμη οθόνη TFT 10,25 ιντσών.

Εντός και εκτός (δρόμου)

Το Tiguan διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης «4Motion». Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης και ρυθμού οδήγησης, η ροπή μεταφέρεται μόνο στον εμπρός άξονα για λόγους μειωμένης φθοράς και οικονομίας καυσίμου. Όταν απαιτηθεί, διαχέεται και στους πίσω, μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη («Haldex»). Επειδή η διαδικασία πραγματοποιείται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, η συγκεκριμένη εκδοχή του «4Motion» εξακολουθεί να θεωρείται σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

Συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και είναι απαραίτητο και για την κίνηση του οχήματος και εντός δρόμου. Η μεγάλη ροπή και η επιθυμία του οδηγού να αναζητά τις καλές επιδόσεις που προσφέρει το Tiguan επιβάλλουν την ύπαρξή του, για να βελτιστοποιείται η πρόσφυση κάθε φορά και να συνδράμει στη σπορτίβ αίσθηση.

Εκτός δρόμου, ο οδηγός δεν θα πρέπει να υπερβάλλει, καθώς τα ελαστικά δεν επιτρέπουν μεγάλη ικανότητα πρόσφυσης, μιας και προορίζονται κυρίως για κίνηση στην άσφαλτο. Πάντως, ο οδηγός, μέσω του συστήματος «Active Control» μπορεί να παραμετροποιεί τα δεδομένα στην αμεσότητα μετάδοσης της ροπής στους τροχούς, στην αίσθηση του τιμονιού, στην αμεσότητα αλλαγής σχέσεων του DSG κιβωτίου και στη λειτουργία του κλιματισμού. Για την εκτός δρόμου κίνηση έχει δύο διαφορετικές επιλογές: κίνηση σε στεγνή ή σε λασπωμένη επιφάνεια, ενώ υπάρχει πρόγραμμα και για κίνηση σε χιονισμένο έδαφος. 

Το Tiguan με τον 2.0 BiTDI των 240 PS αποδεικνύεται ευκολοδήγητο εντός πόλης, όμως δείχνει καλύτερα τις αρετές του κατά το ταξίδι. Σε αυτή την περίπτωση, το επίπεδο θορύβου παραμένει σχετικά χαμηλό, ενώ, εάν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό σε δρόμο με στροφές, το αυτοκίνητο τον βοηθά να το κάνει χωρίς πρόβλημα. Αναφορικά με την ανάρτηση, είναι σχετικά σφιχτή και ίσως κουράσει σε πολύωρο ταξίδι αλλά οι ρυθμίσεις της ταιριάζουν με τον χαρακτήρα της έκδοσης.

Η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι η πρώτη επιλογή για όσους θέλουν να αποκτήσουν το μοντέλο, καθώς η τιμή του είναι υψηλή για ό,τι έχει καταστεί ως προσιτή στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού για το Tiguan. Ωστόσο, η ύπαρξή της και η δημιουργία της από τη Volkswagen αποτελεί μια επιχειρηματική κίνηση που στοχεύει στο να αποδείξει ότι η γερμανική εταιρεία έχει την τεχνογνωσία, μπορεί και θέλει να αφήσει πίσω της τη μαύρη περίοδο για την ίδια που χαρακτηρίστηκε από το σκάνδαλο «Dieselgate».  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Tiguan 2.0 BiTDI 240 PS 4MOTION DSG 7 2019   TIMH €52.340   ΤΕΛΗ €619,15

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 176 (240)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 500/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,2 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,8 L/100km, 203 g/km

VOLKSWAGEN Tiguan 2.0 BiTDI 240 PS 4MOTION DSG 7 2019

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΟΤΑΝ ΠΙΕΖΕΤΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΤΙΜΗ (ΓΙΑ TIGUAN).