Δοκιμάζουμε το plug-in υβριδικό Citroen C5 Aircross των 225 ίππων


Το Citroen C5 Aircross απέκτησε μια Plug-in, υβριδική έκδοση προκειμένου να αποκτήσει έναν χαρακτήρα σύννομο με τις επιταγές της εποχής και που, όπως φαίνεται επί του πρακτέου, του ταιριάζει πολύ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/6/2021

Η εμφάνισή του μεγάλου SUV είναι ταυτόσημη με τα συμβατικά αδέλφια του, με εξαίρεση κάποιες γαλάζιες πινελιές και το έξτρα πορτάκι φόρτισης. Άλλωστε, με τέτοια προικισμένη εμφάνιση οτιδήποτε άλλο θα ήταν υπερβολή.

Ένα ευπρόσδεκτο απότοκο από την εποχή της παντοκρατορίας των MPV είναι η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού αξιοποιώντας τα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Επίσης, χάρη στη σχεδίασή του, η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου των 13,2 kWh βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, οπότε οι διαθέσιμοι χώροι είναι πολύ καλοί, με πορτμπαγκάζ από 460 έως 600 λίτρα.

Η γαλλική φίρμα δίνει τα ρέστα της προκειμένου μια οικογένεια να ταξιδέψει με ασφάλεια και άνεση με 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, φτάνοντας μέχρι την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2., την οποία  διαθέτει το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Citroën. Μεταξύ δε αυτών, ιδιαιτέρως χρήσιμο είναι το Highway Driver Assist ( υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Υβριδικό και δυνατό

Κάτω από το καπό συναντάμε τον rightsizing τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων PureTech που εξοπλίζει πλείστα γαλλικά μοντέλα, ο οποίος αποδίδει 180 PS, και, όπως ήδη γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα της γαλλικής PSA, συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 80 kW.

Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και η συνδυαστική η ισχύς του συστήματος αγγίζει τους 225 PS και η ροπή τα 360 Nm. Προφανώς και με βάση τα οδηγικά σας σενάρια μπορείτε να κινηθείτε είτε μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητες έως 135 km/hκαι για μια απόσταση 55 km (είναι θεωρητικά επαρκής για το καθημερινό πήγαιν’ έλα) είτε με συνδυασμό των δύο συνόλων.

Άνεση παντού

Το γεγονός ότι η Citroen έδινε ανέκαθεν βάση στην άνεση φαίνεται κι εδώ. Είναι οδοστρωτήρας το C5 Aircross σε κακό ανάγλυφο (έχει και 23 cm απόσταση το πάτωμα από το έδαφος), χωρίς να είναι πλαδαρό, χάρη στα εξελιγμένα αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ που χρησιμοποιεί η φίρμα.

Μπορεί κανείς να καταλάβει τη μάζα σε κάποιο σαμαράκι (είναι κι ο ημιάκαμπτος άξονας που εν μέρει ευθύνεται γι’ αυτό), αλλά συνολικά το αυτοκίνητο είναι άνετο, χωρίς τριγμούς και ήσυχο γενικά (και όταν κινείται ηλεκτρικά, απολύτως αθόρυβα). Μέχρι και ηχομονωτικά εμπρός κρύσταλλα έχει για να μειώσει το στρες του θορύβου ενώ και τα σπέσιαλ καθίσματα, σήμα-κατατεθέν της φίρμας, είναι χάρμα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C5 Aircross Plug-in Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ85

Οι δυνατότητες κίνησης είναι αμιγώς ηλεκτρική, υβριδική και Sport για το κάτι παραπάνω. Η μέτρηση της καθημερινής κατανάλωσης (κάτι που σίγουρα σας ενδιαφέρει) είναι μια σύνθετη διαδικασία.

Αν έχετε φορτίσει πλήρως μέσω παροχής, μπορείτε μονίμως να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά με κόστος μόνο για το ρεύμα. Αν εμπλέξετε την αυτοφόρτιση, μπορεί να δείτε διψήφιο νούμερο κατανάλωσης βενζίνης, όπως και στο Sport πρόγραμμα.

Εντέλει, αν δείτε το C5 Aircross PHEV ως έναν «ελβετικό σουγιά» 225 ίππων που μπορεί να κάνει πολλά πράγματα καλά, τότε η τιμή του είναι ελκυστική, παρά το ότι, σε απόλυτα μεγέθη, είναι υψηλή. 

Είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα που καθιστά τη ζωή εντός του μια πολύ όμορφη εμπειρία, μπορεί να κινηθεί –σχεδόν- παντού με τη SUV πανοπλία του και να είναι σαν κινούμενη βιβλιοθήκη μέσα στην πόλη χάρη στην ησυχία στην καμπίνα του. Τι άλλο να ζητήσεις;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C5 Aircross Plug-in Hybrid 2020   TIMH €43.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(225)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,4 L/100km, 32 g/km

CITROEN C5 Aircross Plug-in Hybrid 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ