Δοκιμάζουμε το Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Auto


Ο συνδυασμός ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V και αυτόματου κιβωτίου στο SX4 S-Cross έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Όμως, είναι όλα τόσο καλά όσο αναμένεις από ένα όχημα της Suzuki σε αυτή την κατηγορία;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 10/4/2021

Σχεδιαστικά, το SX4 S-Cross είναι ένα όχημα το οποίο προσπάθησε να συγκεράσει το σκληροτράχηλο στυλ που πρέπει να έχει ένα εκτός δρόμου όχημα της Suzuki με τα νεωτεριστικά στοιχεία της κατηγορίας Crossover.

Η τετράγωνη φόρμα στο αμάξωμα, την οποία παραδοσιακά χρησιμοποιούσε η ιαπωνική εταιρεία (αλλά και όσες κατασκευάζουν παρόμοια οχήματα), μεταβλήθηκε σταδιακά στον χρόνο και συνδυάστηκε με λιγότερο δυναμικά αλλά περισσότερο ελκυστικά στοιχεία. 

Το SX4 S-Cross (ή S-Cross, όπως απλώς ονομάζεται, επίσης) παρουσιάστηκε το 2012 ως το νέο, επιπλέον μοντέλο στην γκάμα της Suzuki. Οι διαστάσεις του είναι μεγαλύτερες από αυτές του Vitara, ενώ δεν ήταν ο αντικαταστάτης τού SX4, το οποίο εξακολούθησε να παράγεται και να διατίθεται σε κάποιες ασιατικές χώρες. 

Mild hybrid

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BOOSTERJET HYBRID 48V 129 PS AUTO 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Η αναγκαστική εναρμόνιση στην καινούργια νόρμα προστασίας του περιβάλλοντος είχε ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση ήπιου υβριδικού συστήματος κινητήρα και στο συγκεκριμένο μοντέλο της Suzuki. Αυτό, είναι τάσης 48 V, αποτελείται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στον 1.4 BoosterJet και από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτές, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 0,38 kWh και είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα.

Σύμφωνα με τη Suzuki, ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 14 PS/3.000 rpm και μέγιστη ροπή 53 Nm/500 rpm. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, λειτουργεί ως σύστημα «start/stop», ως γεννήτρια για την αποθήκευση ενέργειας στις μπαταρίες κατά την επιβράδυνση και συνδράμει τον θερμικό κινητήρα όταν απαιτείται μέγιστο φορτίο (π.χ. κατά τη διάρκεια προσπέρασης). 

Η συνολική συνδυαζόμενη μέγιστη ισχύς του ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V του συστήματος είναι 129 PS και η συνδυαζόμενη μέγιστη ροπή 235 Nm. Σύμφωνα με την εταιρεία, χάρη στην υιοθέτηση του ήπιου υβριδικού συστήματος κινητήρα, η οικονομία καυσίμου έχει μειωθεί κατά 17% σε σχέση με πριν. Βεβαίως, αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να μειωθεί και η μέγιστη ισχύς (129 PS έναντι 140 PS, στην έκδοση με τον 1.4 BoosterJet). 

Δικίνητο και αυτόματο

Το δικίνητο SX4 S-Cross Hybrid 48 V διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Όπως ανακοινώνει η Suzuki, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 5,7 l/100 km (κατά WLTP) και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 129 g/km (κατά WLTP). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, μετρήσαμε μέση κατανάλωση 8,7 l/100 km.

Η εκδοχή του μοντέλου με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων προσθέτει 45 kg στο αυτοκίνητο συγκριτικά με το βάρος της εκδοχής με το χειροκίνητο, όπως ανακοινώνει η εταιρεία. Η διαφορά δεν είναι μεγάλη και δεν επηρεάζει τις επιδόσεις, συγκριτικά. 

Το αυτόματο κιβώτιο έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση στις τέσσερις πρώτες σχέσεις του, ενώ οι δύο τελευταίες είναι «overdrive». Επίσης, η τελική σχέση μετάδοσης είναι σχετικά «μακριά» ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου κάθε φορά. Το τελευταίο ζητούμενο είναι εφικτό όσο ο οδηγός επιλέγει έναν ήρεμο ρυθμό, χωρίς να πιέζει συχνά το δεξί πεντάλ με έντονο τρόπο.

Όμως, εάν θέλει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα, καταλαβαίνει ότι πρέπει να επιμένει στο «γκάζι» και να συνηθίσει το κιβώτιο ταχυτήτων που είναι κάπως πιο αργό στις αλλαγές των σχέσεων απ’ όσο αναμένει αρχικά. Βεβαίως, στο τιμόνι, υπάρχουν μοχλοδιακόπτες για να αλλάζει ο οδηγός κατά βούληση τις σχέσεις, γεγονός που βελτιώνει τα δεδομένα.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι σχετικά σφιχτή και αυτό το καταλαβαίνουν οι επιβάτες κατά την κίνησή του εντός δρόμου. Φυσικά, η δικίνητη εκδοχή τού μοντέλου δεν επιτρέπει αλόγιστες αναζητήσεις εκτός δρόμου που θα δημιουργήσουν περιπέτειες και ταλαιπωρία. Ωστόσο, κατά την κίνηση σε χωματόδρομο, η ανάρτηση φανερώνει τον πραγματικό χαρακτήρα της και λειτουργεί αποδοτικότερα σε ό,τι αφορά στην ικανότητα απορρόφησης των ταλαντώσεων.

Στο εσωτερικό, η ευρυχωρία είναι καλή τουλάχιστον τέσσερις ενήλικους και ο χώρος αποσκευών ικανοποιητικός. Το πλαστικό που καλύπτει το ταμπλώ και την κονσόλα είναι σκληρό, ωστόσο δείχνει ανθεκτικό στον χρόνο. Η γενικότερη διαμόρφωσή του αρμόζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, μάλιστα απηχεί τη φήμη της Suzuki στα εκτός δρόμου οχήματα, έστω και αν σε αυτή την έκδοσή του το αυτοκίνητο δεν είναι τέτοιο.

Επιλογικά, το SX4 S-Cross Hybrid 48 V απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν απαραιτήτως ένα όχημα με σύστημα τετρακίνησης αλλά επιθυμούν ένα crossover το οποίο να τους παρέχει τα πλεονεκτήματα που έχει η κατηγορία. Ως δημιούργημα της Suzuki έχει και τα πλεονεκτήματα που συνοδεύουν τα μοντέλα της αναφορικά με την πρακτικότητα και την αξιοπιστία.

Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης, δηλαδή η δικίνητη με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ξεκινά από τα 22.410 ευρώ, ωστόσο η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki κάνει μια προσφορά 400 ευρώ χάρη στο πρόγραμμα που ονομάζει «Hybrid For U».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BOOSTERJET HYBRID 48V 129 PS AUTO 2WD 2021   TIMH €22.410   ΤΕΛΗ €82,56

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.373 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95 (129)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 129 g/km

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BOOSTERJET HYBRID 48V 129 PS AUTO 2WD 2021

ΥΠΕΡ ΕΝΤΟΝΗ SUV ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.