Ένα Peugeot Traveller VIP γεμάτο μελλοντικούς πρωταθλητές


Συνήθως τα μαύρα δερμάτινα καθίσματά του υποδέχονται VIPs. Μερικές φορές όμως σημαίνοντα πρόσωπα μπορεί να μην είναι οι υψηλού εισοδήματος και ακριβού γούστου τουρίστες, τα στελέχη εταιριών ή οι πολιτικοί αλλά τα παιδιά της διπλανής πόρτας που μάχονται -κυριολεκτικά- να χτίσουν ένα καλύτερο αύριο ξεκινώντας το δύσκολο ταξίδι της αγωνιστικής καταξίωσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ:ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/6/2019

Στην εποχή που προσπαθεί να μας πείσει ότι η στρατηγική βιομηχανία της Ελλάδας είναι ο τουρισμός, τα αυτοκίνητα μεταφοράς προσώπων πληθαίνουν όλο και περισσότερο. Μια πλειάδα προτάσεων με premium χαρακτηριστικά κατακλύζουν τους δρόμους με τα περισσότερα εξ αυτών να είναι μαύρα, με φιμέ κρύσταλλα για τους επιβάτες τους. Σήμερα όμως το μαύρο Peugeot Traveller VIP περίμενε με τις ηλεκτρικά ανοιγόμενες πλαϊνές του πόρτες ορθάνοιχτες να επιβιβαστούν όχι κάποια στελέχη εταιριών αλλά τέσσερις αθλητές και προπονητής, όλοι μέλη της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καράτε. Ένα άλλο είδος VIP είναι για την Ελλάδα ο Περικλής, η Πένυ, (το 2018 και 2019 χρυσό μετάλλιο στο πανελλήνιο πρωτάθλημα kumite νεανίδων  συν59kg και συμμετοχή στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα στη Δανία), η Μαρία, η Μαρκέλλα, και ο μικρός Γιώργος (ασημένιο μετάλλιο kumite παίδων 10 ετών συν 40kg).

Ο Sensei, Περικλής Κανέλλης με 4 dan στην κατοχή του είναι ο δάσκαλος και εκπρόσωπος του «Α.Γ.Σ. Περικλής», Εκάβης 21 Γέρακας (site www.kanellis-karate.gr).
Ο Sensei, Περικλής Κανέλλης με 4 dan στην κατοχή του είναι ο δάσκαλος και εκπρόσωπος του «Α.Γ.Σ. Περικλής», Εκάβης 21 Γέρακας (site www.kanellis-karate.gr).

Ο Περικλής Κανέλλης είναι ένας από τους επίσημους προπονητές της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καράτε. Αθλητής και ο ίδιος, γιος του -ίσως- διασημότερου προπονητή και διαιτητή καράτε που έχει αναδείξει η Ελλάδα στον κόσμο, Γιάννη Κανέλλη, επί 28 χρόνια αρχιπροπονητής της Εθνικής ομάδας Καράτε και σημερινός πρόεδρος της κεντρικής επιτροπής διαιτησίας. Με πολύχρονη εμπειρία ο Περικλής συνεχίζει καθημερινά την εκπαίδευση και την προπόνηση αθλητών στη Σχολή του στο Γέρακα. Οι υπόλοιποι αθλητές παρά το νεαρό της ηλικίας τους έχουν ήδη σπουδαίες διακρίσεις στο ενεργητικό τους σε τοπικό, πανελλήνιο, πανευρωπαϊκό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο κατακτώντας πλειάδα μεταλλίων (όλων των αποχρώσεων!). Όλοι τους λοιπόν έχουν βάλει ως στόχο την καταξίωση μέσα από τον αθλητισμό, την προσήλωση και την πειθαρχία με μια από τις πιο δύσκολες πτυχές ολυμπιακού αθλήματος: του καράτε. Δύσκολη διότι αποτελεί ένα από τα πιο κοπιαστικά «παντρέματα» σώματος και πνεύματος. Και πρόκειται σίγουρα για έναν καθημερινό άθλο για τον προπονητή να μεταδώσει τις γνώσεις, την πειθαρχία και τον αυτοέλεγχο αλλά και για τα παιδιά να αφομοιώσουν την απαιτούμενη πνευματικότητα και να αποκτήσουν τη χρειαζούμενη ρώμη προκειμένου να επικρατήσουν στα τατάμι των τουρνουά.

Ένα αλλιώτικο Traveller

Το αυτοκίνητο αποτελεί μια συμπαραγωγή της PSA (Peugeot-Citroen) με την Toyota, και διατίθεται σε δύο τύπους αμαξώματος, το L2H1 με μήκος 4,95 μέτρα και το μακρύτερο L3H1 μήκους 5,3 μέτρων αμφότερα με μεταξόνιο στα 3,275 μέτρα.  Παρότι είναι βασισμένο σε μεγάλα επαγγελματικά «κορμιά» εδώ έχει μειωμένο ύψος (μόλις 1,89 μέτρα) για να χωρά σε κάθε υπόγειο parking. Οι δυνατότητα διαμόρφωσης  επιτρέπουν 5, 7 ή 9 θέσεις, ακόμα και στο compact μοντέλο, με καθίσματα που μετακινούνται κατά το διαμήκη άξονα χάρη σε σύστημα από ράγες. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την «κοντή» 7θέσια έκδοση με ανεξάρτητα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, 2η σειρά,  με 2 καθίσματα με αναδιπλούμενη πλάτη, πάνω σε ράγες και 3η σειρά με καθίσματα 60/40, με ανεξάρτητη αναδιπλούμενη πλάτη, πάνω σε ράγες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χώρος αποσκευών αγγίζει έτσι τα 900 λίτρα! Τα πέντε πίσω, ρυθμιζόμενα καθίσματα ήταν σε αντικριστή διάταξη με τα τρία πίσω και τα δύο της μεσαίας σειράς σε ανάστροφη τοποθέτηση. Όλα επενδεδυμένα με ακριβό, περφορέ δέρμα. Τα δύο εμπρός μάλιστα (οδηγού-συνοδηγού) ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και με επιπλέον ενσωματωμένους μηχανισμούς για μασάζ.

Δρασκελίζοντας το ψηλό κατώφλι του αυτοκινήτου διακρίνει κανείς σκληρά πλαστικά, στο ταμπλό αλλά δεν μπορείς να περιμένεις κάτι διαφορετικό. Πλήρες θηκών μικρών και μεγάλων με τις πόρτες να μπορούν να φιλοξενήσουν πολλά και ογκώδη πράγματα. Διπλά ντουλάπια, ποτηροθήκες, ράφι για κινητό και άλλα πολλά. Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, πίσω κλιματισμός & σύστημα θέρμανσης, ηλεκτρικά ανοιγόμενες συρόμενες πόρτες και σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, σύστημα multimedia  με έγχρωμη οθόνη 7'' και λειτουργία Mirrorlink είναι μερικά μόνο «καλούδια» τύπου λιμουζίνας. Η θέση οδήγησης είναι άριστη με μικρό τιμόνι, σωστή ορατότητα και head-up display στην κορυφή του ταμπλό για την απεικόνιση ενδείξεων σε διάφανη οθόνη στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού. Όχι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που σε κάποια άλλη του έκδοση θα μπορούσε να είναι απλά άλλο ένα μικρό φορτηγάκι. Μην αναζητήσετε επιλογέα ταχυτήτων. Ένας περιστροφικός διακόπτης στη βάση της κονσόλας αναλαμβάνει αυτό το ρόλο. Εντούτοις και σε μια ένδειξη «καλής θελήσεως» από πλευράς Peugeot υπήρχαν paddles εκατέρωθεν της στεφάνης του τιμονιού με τα οποία μπορεί κανείς να κάνει χειροκίνητες αλλαγές στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο EAT6. Η δε «καρδιά» του λέοντα είναι ένα δίλιτρο turbo diesel BlueHDi σύνολο απόδοσης 177 ίππων.

Καθώς κινούμασταν με κατεύθυνση προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μου ήρθε στο μυαλό η ταινία Kingsman: Ο Χρυσός Κύκλος στην οποία η πρώτη σκηνή αποτελεί μια από τις πιο εντυπωσιακές μάχες σώμα με σώμα μέσα σε ένα...βρετανικό ταξί. Πίσω μου έχω πέντε αθλητές που θα μπορούσαν να πράξουν το ίδιο (δεν τόλμησα να σκεφτώ κάτι τέτοιο και έλεγξα αν όλοι φορούσαν τις... μαύρες ζώνες τους, [όχι του καράτε...του αυτοκινήτου]). Όταν είναι άδειο τούτο το Traveller μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα και με τρόπο που θυμίζει ένα...5008. Μόνο σε ταλαντώσεις της ασφάλτου το άδειο σκαρί του Traveller έχει ένα νωχελικό rebound. Τώρα όμως πλήρες επιβατών το αυτοκίνητο πατά καλά, στρίβει καλύτερα και χάνει λίγο μοναχά από το μπρίο του κινητήρα μιας και ήταν φορτωμένο με επιβάτες και όλα τα πράγματα που απαιτούνται για μια προπόνηση.

Η διαδρομή καλύφθηκε σε όχι ιδιαίτερα σύντομο διάστημα, καθώς όλοι οι δρόμοι είχαν το χαρακτηριστικό μακρόσυρτο μποτιλιάρισμα. Όμως κανείς από τους επιβαίνοντες δε διαμαρτυρήθηκε ούτε λεπτό. Το Traveller VIP είναι άνετο σε επίπεδο αναρτήσεων, αρκετά ήσυχο σε εξορθολογισμένες ταχύτητες και διαθέτει κάποιες ανέσεις για απρόσκοπτη μετακίνηση. Η είσοδος και η έξοδος για κανονικούς σωματότυπους θα γίνει σχετικά εύκολα, αν και γενικά το πάτωμα της καμπίνας είναι πολύ υψηλά τοποθετημένο με αποτέλεσμα μια κάποια συγκεκριμένη ρουτίνα να είναι απαραίτητη.

Φτάνοντας, κάναμε χρήση της υποβοήθησης παρκαρίσματος, (υπερπολύτιμη η αρωγή του), ανοίξαμε την τεράστια πίσω πόρτα (θα θέλαμε να διατίθεται με ηλεκτρική λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος) και ξεφορτώσαμε τις μπλε πλάκες του τατάμι για να ξεκινήσει η προπόνηση. Όση ώρα, έβαζα τις σκέψεις για το αυτοκίνητο σε μία σειρά, τα παιδιά έκαναν ό,τι ακριβώς τους έλεγε ο προπονητής τους με αξιοθαύμαστη ακρίβεια και ταχύτητα. Η γνώση της τέχνης βλέπετε...

Ανατροπή αντιπάλου ashi barai με τεχνική γροθιά tsuki στο πρόσωπο από τον βενιαμίν της ομάδας Γ. Κουλουρίδη.
Ανατροπή αντιπάλου ashi barai με τεχνική γροθιά tsuki στο πρόσωπο από τον βενιαμίν της ομάδας Γ. Κουλουρίδη.

Είχε βραδιάσει πια και τα παιδιά, κουρασμένα από την προπόνηση αλλά χαμογελαστά και με καλή διάθεση, πήραν τις θέσεις τους και ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Ποιος ξέρει, μπορεί μετά από λίγα χρόνια, όλα αυτά τα παιδιά να έχουν κρεμάσει στο στήθος τους ένα ολυμπιακό μετάλλιο και να επιστρέφουν μαζί με τον προπονητή τους από το αεροδρόμιο μέσα σε ένα τέτοιο Traveller. To ευχόμαστε ολόψυχα!

Λίγα λόγια για το καράτε

Ακρίβεια τεχνικής και άσκησης απέναντι σε φανταστικούς αντιπάλους (Kata).
Ακρίβεια τεχνικής και άσκησης απέναντι σε φανταστικούς αντιπάλους (Kata).

Το Καράτε είναι μαχητικό αλλά συνάμα ευγενές άθλημα και οι ρίζες του χάνονται στα βάθη της ιαπωνικής παράδοσης. Η ίδια η λέξη σημαίνει «άδειο χέρι» και είναι προφανές καθώς το καράτε δε χρησιμοποιεί όπλα. Συμβάλλει στη σωματική και στη ψυχική υγεία, στον αυτοέλεγχο, στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης, της αυτοσυγκέντρωσης και των αντανακλαστικών, στην καλλιέργεια αξιών όπως ο σεβασμός, η πειθαρχία, η άμιλλα αλλά και η ψυχαγωγία των ασκούμενων. Η προπόνηση, ατομική ή ομαδική, στις βασικές τεχνικές του Καράτε συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοάμυνας και προωθεί την σωματική, τεχνική και νοητική ενδυνάμωση.

Τεχνική άσκησης απέναντι σε φανταστικούς αντιπάλους με ομαδικό συγχρονισμό των karateka Πέννυ Κουλουρίδου, Μαρκέλα Μαλλιά, Μαρία Τσαγκάρη.
Τεχνική άσκησης απέναντι σε φανταστικούς αντιπάλους με ομαδικό συγχρονισμό των karateka Πέννυ Κουλουρίδου, Μαρκέλα Μαλλιά, Μαρία Τσαγκάρη.

Kata και Kumite είναι οι δύο βασικοί πυλώνες τεχνικής του καράτε. Ο πρώτος είναι ασκήσεις και τεχνικές με υποτιθέμενο αντίπαλο ενώ το Kumite είναι το καθαρά αγωνιστικό σκέλος με αντίπαλο αθλητή. Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα Kumite κάθε χτύπημα στον αντίπαλο σε συγκεκριμένα σημεία επιτρέπει στον αθλητή να συγκεντρώνει τους ανάλογους πόντους τους οποίους υποδεικνύουν οι διαιτητές (ένας κεντρικός και τέσσερις βοηθοί που υπάρχουν στις τέσσερις γωνίες του τατάμι). Πίσω από κάθε αθλητή που αγωνίζεται (2-3 λεπτά, ανάλογα με την κατηγορία) υπάρχει διαρκώς ο προπονητής ο οποίος δίνει συμβουλές στον αθλητή του προκειμένου να πετύχει το στόχο, που δεν είναι άλλος από τη νίκη!

Μια άσκηση με υποτιθέμενο αντίπαλο (Bunkai) με αντίδραση του αμυνόμενου σε επίθεση.
Μια άσκηση με υποτιθέμενο αντίπαλο (Bunkai) με αντίδραση του αμυνόμενου σε επίθεση.