First Drive: Audi Q8 e-tron - Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα


Βρισκόμαστε στο  φυσικό περιβάλλον της Audi  στη Γερμανία για να οδηγήσουμε το νέο Q8 e-tron που ανανεώθηκε για να... αναζωογονήσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: AUDI, TOBIAS SAGMEISTER, Β.Π.
  • 20/1/2023

Πέντε χρόνια και 150.000 πωλήσεις μετά την παρουσίαση της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής δημιουργίας της φίρμας με τους τέσσερις κύκλους, το Audi e-tron, αλλάζει κωδικονομασία προσθέτοντας το Q8 προσδιορίζοντας έτσι όχι μόνο την ηλεκτρική του υπόσταση αλλά και το γεγονός ότι είναι η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της φίρμας και μάλιστα, ως είθισται στην Audi τόσο σε κλασικό SUV αμάξωμα είτε ως Sportback. Άλλωστε με μήκος στα 4.915 mm, πλάτος 1.937 mm, και ύψος 1.619 mm για το Sportback (και 1.633 mm ϋψους) για το SUV, αλλά και μεταξόνιο στα 2.928 mm το Q8 e-tron είναι μια κανονική ναυαρχίδα κι ας μην της φαίνεται χάρη στις κομψές της γραμμές.

Οι οποίες και αεροδυναμικές είναι. Να σημειώσουμε σε τούτο το σημείο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σε επίπεδο αεροδυναμικής δυο πονοκεφάλους: πως να βελτιωθεί ο αεροδυναμικός συντελεστής έτσι ώστε το αυτοκίνητο να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία του, ενώ συνάμα πώς να ψύχονται επαρκώς οι μπαταρίες. Στην περίπτωση του νέου Q8 e-tron έγιναν στοχευμένες παρεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα ο συντελεστής οπισθέλκουσας στην περίπτωση του Sportback να μειωθεί από 0,25 σε 0,24 ενώ στην περίπτωση του κλασικού SUV ο αριθμός έπεσε από 0,28 σε 0,27 (οι γνωρίζοντας ξέρουν τί σημαίνει 0,1 μείωση). Μέρος των μέτρων βελτίωσης του συντελεστή είναι το νέο μηχανικό/παθητικό σύστημα self-sealing το οποίο έρχεται να λειτουργήσει επικουρικά στα ενεργά κλαπέτα που ανοιγοκλείνουν αυτόματα και βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

Ραφινάρισμα

Σχεδιαστικά δεν έχουμε τίποτε άλλο παρά ένα (δύο μιας και είναι δύο τα παράγωγα!) Audi που σέβονται την παράδοση και την ηλεκτρική τους υπόσταση. Νέες γρίλιες φωτιστικά εμπρός και πίσω και διακοσμητικές παραλλαγές, αναλόγως έκδοσης, έρχονται να συνθέσουν ένα hi-tech σύνολο. Η είσοδος στο εσωτερικό επιφυλάσσει τη γνώριμη Audi εικόνα στα καλύτερά της. Προφανώς στην ψηφιακή εποχή η ύπαρξη οθονών (εδώ τριών) και ελάχιστων διακοπτών είναι μια νέα πραγματικότητα. Η κεντρική οθόνη  MMI έχει διαγώνιο 10,1", αυτή που βρίσκεται από κάτω για τη διαχείριση των συστημάτων 8,6" ενώ το ζευγάρι των οθονών συμπληρώνεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ευκρίνειας ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το head-up display.

Μέσα σε όλα αυτά δεν θα μπορούσε να λείπει και η eco-friendly προσέγγιση με την Audi να τονίζει πως μια σειρά υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Q8 e-tron προέρχεται από τη διαδικασία ανακύκλωσης. Όπως επίσης, ότι με μεταξόνιο 2.928 mm έχεις γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες έναν χώρο αποσκευών 528 lt για το Sportback και 569 lt για το SUV. Εννοείται ότι εμπρός, θα βρείτε και τον επικουρικό χώρο αποθήκευσης «frunk», χωρητικότητας 62 lt. Τα εσώψυχα του νέου Q8 E-Tron έχουν δεχθεί ίσως τις μεγαλύτερες βελτιώσεις μιας και υπάρχει αναβάθμιση (έως και θεαματική) στους τομείς των μπαταριών, των ηλεκτροκινητήρων και της συνολικής μηχανολογίας και των ηλεκτρονικών.

Για παράδειγμα, το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει πιο άμεσο και ακριβές (κάτι που φαίνεται αμέσως κατά τη διάρκεια της οδήγησης) ενώ καλύτερη στήριξη έχουν και οι σύνδεσμοι της εμπρός ανάρτησης για πιο στιβαρή αίσθηση (ναι, και αυτό φαίνεται). Όπως επίσης και η αερανάρτηση είναι ένα must που το αντιλαμβάνεσαι σε κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Στον τομέα των μπαταριών υπάρχουν δύο επιλογές με αυξημένη αποδοτικότητα.

Την πρώτη τη συναντάμε στη βασική έκδοση 50 quattro και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh (ωφέλιμη 89 kWh) ενώ η δεύτερη αφορά τις εκδόσεις 55 και SQ8 με 114 kWh (ωφέλιμα 106 kWh) ενεργειακής χωρητικότητας. Και οι δύο τύποι αμαξώματος του Q8 e-tron είναι διαθέσιμοι σε τρεις εκδόσεις, άπασες τετρακίνητες με την τεχνολογία quattro. Η εισαγωγική Q8 50 e-tron εφοδιάζεται με ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων με συνολική ισχύ τα 250 kW (340 PS) και 664 Nm ροπής ενώ η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 491-505 km (αύξηση αυτονομίας 44%). Η δεύτερη Q8 55 e-tron, έχει και αυτή δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη δύναμη να αυξάνεται στα 300 kW (408 PS) ενώ η ροπή παραμένει ίδια. Σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία για το SUV φτάνει έως και τα 582 km ενώ στο Sportback ο αριθμός ανεβαίνει στα 600 km (αύξηση 32%).

Η τρίτη και κορυφαία έκδοση είναι η SQ8 e-tron με τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός και για πρώτη φορά δύο πίσω, που συνδυαστικά αποδίδουν 370 kW (503 PS) και 973 Nm ροπής. Στην περίπτωση του SUV η αυτονομία δεν ξεπερνά τα 494 km ενώ στο Sportback ο αντίστοιχος αριθμός φτάνει τα 513 km (αύξηση 32%). Όσον αφορά στην τελική ταχύτητα αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h για τις δύο πρώτες εκδόσεις και στα 210 km/h για το SQ8 e-tron (μη γκρινιάξετε, 0-100 km/h σε 4,5 sec). Βελτιωμένοι όμως είναι και οι χρόνοι φόρτισης η οποία κυμαίνεται αναλόγως έκδοσης από 150 έως 170 kW (σίγουρα θα μπορούσαν υψηλότερα). Εντούτοις μπορείτε μέσα σε 31 λεπτά να φορτίσετε από 10 έως 80% για μία αυτονομία 420 km. Άλλες αλλαγές αφορούν στην απόδοση του πίσω ηλεκτροκινητήρα, αλλά και στο γεγονός ότι ενώ ο πίσω άξονας είχε προτεραιότητα κίνησης στο αρχικό Audi e-tron, πλέον ο ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα είναι ο βασικός κινητήριος.

Να αναφέρουμε επίσης βελτιώθηκε και ο πίσω, ασύχρονος κινητήρας στον οποίο το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο δημιουργείται από 14 πηνία, αντί για 12. Αυτό σημαίνει ότι είναι ισχυρότερος και μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη δύναμη και υψηλότερη ροπή χωρίς να απαιτεί περισσότερη ενέργεια. Για το τέλος αφήσαμε τη συνολική αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου ευστάθειας για καλύτερο έλεγχο στις στροφές (ναι, ναι και αυτό φαίνεται). Το Audi Q8 e-tron δε θα έπρεπε μόνο να δείχνει προηγμένο αλλά και να είναι. Υπάρχουν λοιπόν 40 συστήματα υποβοήθησης, πέντε ραντάρ, ισάριθμες κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων για τη δημιουργία ενός κορυφαίου ADAS πακέτου. Μέχρι και remote park assist διατίθεται για στάθμευση του αυτοκινήτου με μανούβρες μέσω του κινητού μας και του app της Audi ενώ εμείς είμαστε έξω από το αυτοκίνητο (βολικό για δύσκολα -βλέπε αθηναϊκά- σενάρια στάθμευσης). Μάλιστα με την ολοκλήρωση των ελιγμών, το αυτοκίνητο πράττει τα δέοντα, σβήνει δηλαδή κινητήρες, βάζει χειρόφρενο και κλειδώνει τις πόρτες. Έτσι απλά!

 

Οδηγικά

Ίσως σας δώσαμε ήδη μια πρόγευση του τι μπορούν να κάνουν τα νέα Q8 αλλά ναι, ήρθε η ώρα της οδήγησης στο παγωμένο Μόναχο και στις πέριξ της βαυαρικής πρωτεύουσας γραφικές διαδρομές. Στις οποίες κινηθήκαμε με Q8 e-tron 55 σε SUV και Sportback έκδοση. Ναι, είναι μια ακριβής οδηγική μηχανή με φανταστικό πάτωμα/πάτημα και θεαματική βελτίωση στον χαρακτήρα του. Δείχνει σπορ χωρίς να τρομάζει, είναι σταθερό χωρίς να είναι μπλαζέ και πάνω από όλα είναι άνετο, εντός και εκτός ασφάλτου χάρη και στην πλειάδα προγραμμάτων (driving modes) που διαθέτει. Μια μυσταγωγία ηλεκτρονίων χωρίς το άγχος της αυτονομίας, γνωρίζοντας ταυτόχρονα ότι δε χρειάζεται παρά να σταματήσεις απλά για ένα καφεδάκι μέχρι να φορτίσεις για την επόμενη εξόρμησή σου. Το νέο Q8 e-tron έχει ανοίξει βιβλίο παραγγελιών και στη χώρα μας με τιμές που ξεκινούν από τα 87.000 ευρώ.