First Drive: Jeep Grand Cherokee 4xe - Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο, εντυπωσιακά ικανό SUV


Με ένα τόσο ιστορικό όνομα, η Jeep δε θα μπορούσε παρά να πράξει τα δέοντα, ανεβάζοντας το Grand Cherokee σε άλλο επίπεδο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: JEEP
  • 15/5/2023

Μπορεί στη Γηραιά Ήπειρο η αμερικανική κουλτούρα τετρακίνησης να αρχίζει και να τελειώνει με το Wrangler, όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι, μιας και η φίρμα επενδύει διαρκώς στην επέκταση της γκάμας της, με μοντέλα που δεν πρέπει μόνο να δείχνουν, αλλά και να είναι Jeep. Με αυτά στο μυαλό, το νέο Grand Cherokee έρχεται επαναπροσδιορίζοντας το άνω άκρο της οικογένειας Jeep όχι μόνο με βάση τα μεγέθη, αλλά και τις τεχνολογίες που, πλέον, ενσωματώνει. Δείχνει αυστηρό, σχεδόν δωρικό, κουβαλά τις σχεδιαστικές αρχές της φίρμας, όπως μας τις εξήγησε ο Ιταλοαμερικανός σχεδιαστής Eugenio Sellaro, exterior design manager της Jeep.

A! Και δεν είναι μικρό. Με μήκος 4.914 mm, πλάτος 1.968 mm και ύψος 1.800 mm είναι μια κανονική (όνομα και πράγμα) ναυαρχίδα, αλλά μαζί ένα σύνολο που αποπνέει μια premium αύρα την οποία δεν έχουμε ξαναδεί στη φίρμα. Η Jeep διαφημίζει, επίσης, ότι τούτο το παντός εδάφους όχημα είναι εξοπλισμένο με περισσότερα από 110 σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Δρασκελίζεις και σε υποδέχεται ένα φαρδύ-πλατύ ταμπλώ, άψογα καμωμένο, με δεσπόζουσες τρεις οθόνες, μία για το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 10,1”, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και μία ίδιας διαγωνίου που βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό, όπως είθεσται σε luxury υλοποιήσεις. Για τους… χαϊεντάδες του ήχου υπάρχει διαθέσιμο και ηχοσύστημα της McIntosh (!) με 19 ηχεία, απόδοση 950 W και ποιότητα ήχου απλώς καθηλωτική. Μέσα σε αυτό το πολυτελές περιβάλλον με μπόλικο πραγματικό ξύλο και δέρμα υπάρχουν κορυφαίοι χώροι για πέντε επιβάτες, με 533 L χώρο αποσκευών.

Το νέο Grand Cherokee 4xe βασίζεται σε νέο αυτοφερόμενο (καλά διαβάσατε) πλαίσιο, φορώντας νέα ανάρτηση με διαθέσιμη και ενεργή αερανάρτηση Quadra-Lift). Η τεχνολογία κίνησης αυτού του θηρίου έρχεται με… ειρηνικές προθέσεις, καθώς βασίζεται σε plug-in υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας, συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας, ο δεύτερος με το αυτόματο κιβώτιο παρέχοντας ισχύ στο σύστημα και ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση) και έναν ταπεινό, δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα 272 PS με τη συνολική απόδοση να φτάνει στους 380 PS και στα 637 Nm ροπής, ενώ προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία για έως 51km και συνολική αυτονομία έως 700 km, χωρίς να απαρνιέται τη δύναμη που κρύβει, καθώς επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,3 sec.

Tα μοτέρ συνεργάζονται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Όσο για τους ηλεκτροκινητήρες, αυτοί… ταΐζονται στα 400 V με μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 17 kWh. Σχετικά με αυτό που περιμένετε, το τι τετρακίνηση φορά, υπάρχουν δύο διαθέσιμα συστήματα, τα Quadra-Trac II και Quadra-Drive II, αμφότερα με διτάχυτο transfer case για low, με το δεύτερο σύστημα να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) για τον πίσω άξονα. Υπάρχει, όπως πάντα, σύστημα διαχείρισης ροπής Selec-Terrain που παραμετροποιεί τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος, τον ηλεκτρονικών συστημάτων, του τιμονιού και της τετρακίνησης, ανάλογα με τις συνθήκες μέσω πέντε προγραμμάτων (Rock, Mud/Sand, Snow, Auto και Sport). 

Υπάρχει, όπως είπαμε, και η αερανάρτηση Quadra-Lift με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, που μπορούν να ανυψώσουν το αυτοκίνητο έως και τα 275 mm, επιτρέποντας στο Grand Cherokee 4xe να περάσει υδάτινο κόλλημα ύψους 61 cm αλλά και σύστημα αποσύνδεσης της αντιστρεπτικής για καλύτερο articulation σε κακό ανάγλυφο. Εννοείται ότι στις δοκιμές που κάναμε στην Ισπανία, οδηγήσαμε στους ανοιχτούς αυτοκινητοδρόμους την έκδοση Summit με ασφάλτινα ελαστικά Pirelli P Zero 275/45-R21, ενώ στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα την καλή έκδοση Trail Rated TrailHawk με ανάλογα ελαστικά GoodYear Wrangler (ενισχυμένα με Kevlar) 265/60-R18. Στην πρώτη περίπτωση εισπράξαμε τις ποιότητες ενός κορυφαίου οχήματος κάλυψης μεγάλων αποστάσεων με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες και με αμιγή ηλεκτροκίνηση. Στη δεύτερη, σε στίβο μάχης, με μερικά γκρανγκινιολικά περάσματα και με τις ανάλογες ρυθμίσεις με κλειδώματα διαφορικών και Selec-Terrain περάσαμε από παντού… χαλαρά (καμία υπερβολή, μόνο τα Wrangler 4xe ένιωσαν πιο άνετα). Διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις (Limited, Overland, Summit Reserve και Trailhawk) το νέο Grand Cherokee είναι μια ευχάριστη παραλλαγή σε κάθε είδους γερμανικό SUV φέροντας τη σφραγίδα μιας θρυλικής μάρκας και κουβαλώντας ποιότητα (αντιληπτή και πραγματική) που ανατρέπει τα καθιερωμένα με φόντο κάθε είδους τερέν το οποίο ανοίγεται μπροστά σου.