First Drive: MINI Cooper SE Cabrio - Οδηγούμε στην Ισπανία το trendy ηλεκτρικό cabrio


Από τα αυτοκίνητα που αναμφισβήτητα έχουν φτιαχτεί για να οδηγούνται, με όλη τη σημασία της λέξης, το ηλεκτρικό Mini Cooper SE Cabrio έρχεται να κάνει τις διαδρομές των περίπου 1.000 τυχερών που θα προλάβουν να το αποκτήσουν ακόμα πιο όμορφες, προσφέροντάς τους θέα στον ουρανό και τη χαρά της επαφής με τη φύση...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: MINI
  • 11/5/2023

Θα ήταν άδικο να ξεκινήσει να μιλάει κανείς για το πρώτο ηλεκτρικό ανοιχτό Μini χωρίς να κάνει αναφορά στη διαχρονικά σταθερή αξία της μάρκας, το design – και, ενδεχομένως, όχι τόσο για αυτό   που βλέπει ο εξωτερικός παρατηρητής, όσο για αυτό που απολαμβάνει ο οδηγός και, φυσικά, ο συνοδηγός του. Και είναι δύσκολο να βρει κανείς κάτι που να συνδυάζει με τόση επιτυχία την παράδοση με τη μοντέρνα αντίληψη του design και την ποιότητα κατασκευής, δημιουργώντας ένα τόσο ευχάριστο περιβάλλον – το οποίο, στην περίπτωσή μας, συνοδεύεται από όλα τα καλά της υψηλής τεχνολογίας. Ανάμεσά τους, το πολύ εξυπηρετικό και πολυχρηστικό head-up display.

Να μαστε, λοιπόν, στη Μαγιόρκα, να οδηγούμε το Mini Cooper SE Cabrio, ένα πανέμορφο μικρό -και σπορ – αυτοκίνητο με μαλακή οροφή που ανοίγει και κλείνει με τη βοήθεια ηλεκτροκίνητου μηχανισμού σε ταχύτητες έως 30 km/h, επιτρέποντας είτε την απόλαυση της επαφής με τη φύση, στον πειρασμό της οποίας δεν αντισταθήκαμε απολαμβάνοντας την πανέμορφη διαδρομή προς την Deia στα βόρεια του νησιού, είτε την αίσθηση του σχεδόν κλειστού αυτοκινήτου που προσφέρει η πολύ καλή ηχομόνωση της εν λόγω οροφής.

Έχοντας, λοιπόν, υπόψη ότι οδηγούμε ένα εκ προοιμίου σπάνιο αυτοκίνητο, καθώς έχουμε να κάνουμε με ειδική έκδοση, περιορισμένης παραγωγής (μόνο 999 MINI Cooper SE Cabrio πρόκειται να φτάσουν σε ισάριθμους λάτρεις της οδήγησης), τολμήσαμε να ζητήσουμε από το «δικό μας» Mini και την άμεση επιτάχυνση που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας του, αλλά και τα “g” στις στροφές που προσφέρει ο συνδυασμός μιας αποδεδειγμένα αποτελεσματικής ανάρτησης με τα φαρδιά ελαστικά (Pirelli Cinturato P7, 205/45 R17 88W) που φορούν οι κατασκευασμένες από δευτερογενές αλουμίνιο 17άρες ζάντες. Και ομολογουμένως, αυτό που ζητήσαμε το πήραμε: άψογο το τιμόνι, εξαιρετικό το κράτημα – και ακαμψία υψηλού επιπέδου, ακόμα και με ανοιχτή οροφή. Το ανοιχτό ηλεκτρικό Mini είναι η χαρά του οδηγού.

Και αν σας φαίνονται «λίγοι» οι 184 PS του ανοιχτού ηλεκτρικού Mini, σε σύγκριση με το τι προσφέρουν κάποια dual motor θηρία τύπου Tesla –και όχι μόνον– σκεφτείτε ότι το βάρος του αυτοκινήτου είναι αρκετά μικρότερο, οπότε έχουμε μια αναλογία κιλών ανά ίππο που δημιουργεί διαφορετικές προϋποθέσεις στο πεδίο των επιδόσεων. Άλλωστε, τα 7,3’’ που υπόσχονται οι Γερμανοί για τα 0-100 km/h σε δεν είναι καθόλου άσχημος χρόνος.

Και κάπου εδώ οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι το περιορισμένης παραγωγής και «ειδικής» τιμής Mini Cooper SE Cabrio δεν είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τα μεγάλα ταξίδια σας, αλλά ένα εξαιρετικό «εργαλείο» για τις μεγάλες όμορφες περιαστικές βόλτες σας με το όριο να μπαίνει από τη σχετικά μικρή μπαταρία των περίπου 30 kWh, η οποία σε ιδανικές συνθήκες προσφέρει αυτονομία περίπου 200 km – και στην πράξη 160 έως 170 km, ακόμα και αν κινηθείτε γρήγορα. Απόσταση που είναι, όμως, υπεραρκετή για να απολαύσετε χωρίς άγχος της ομορφιές ενός νησιού, όπως η Μαγιόρκα ή όπως η δική μας Εύβοια, που έχει αντίστοιχη έκταση – και μαζί με αυτές τις ομορφιές τον ήλιο, τον άνεμο, τις μυρωδιές της φύσης,  και, φυσικά, την ίδια την οδήγηση...