Ford Kuga 2020: Δοκιμάζουμε την βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 lt με τους 150 PS


ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ, ΙΚΑΝΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ, ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΠΟΨΗ. ΤΟ ΝΕΟ KUGA ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΟΝΤΟΥΣ ΠΑΝΤΟΥ, ΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/6/2020

Και αυτή ακριβώς η ολοκλήρωση, στην προκειμένη περίπτωση, δεν αποτελεί μία έκφραση κατ’ ευφημισμό. Αντανακλά άμεσα στην πραγματικότητα, μίας που οι ιθύνοντες της Ford αποφάσισαν να δώσουν στο Kuga περισσότερες δυνατότητες από όσες μας είχε συνηθίσει η απερχόμενη γενιά του. Για να πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ας ξεκινήσουμε από το πάτωμα στο οποίο βασίζεται.

Η πλατφόρμα C2 της Ford είναι η ίδια που πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο Focus και χαρίζει 10% περισσότερη στρεπτική ακαμψία, μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος του οχήματος έως και 80 κιλά, συγκριτικά με το απερχόμενο Kuga.

Στην τρίτη του γενιά, το δημοφιλέστερο, πανευρωπαϊκά, σε πωλήσεις SUV της φίρμας έχει μεγαλώσει αισθητά σε διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, έχει κερδίσει 89mm σε μήκος και 44mm σε πλάτος, χαμηλώνοντας παράλληλα το προφίλ του κατά 6 mm. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, κατά 20 mm. Θα συγκρατηθούμε, ωστόσο, να σχολιάσουμε άμεσα το κέρδος στους εσωτερικούς χώρους, αφού το μεγάλο «μυστικό όπλο» στην ευρυχωρία του αυτοκινήτου δεν προκύπτει από τους λίγους επιπλέον πόντους.

Οπτικά, ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ιδιαίτερος. Σε έναν βαθμό, ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα και στο δυναμισμό, ενώ ταυτόχρονα κερδίζει και πόντους, από αεροδυναμικής απόψεως. Η οροφή του, ελαφρά κεκλιμένη προς τα πίσω, δίνει μία ιδέα coupe σχεδιασμού. Όσο για το τελείωμα, τυπικά Ford, προσφέρει μία τεράστια πόρτα, που το άνοιγμά της βοηθά στη φόρτωση μεγάλων σε όγκο αντικειμένων.

ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙ

Περνώντας στο εσωτερικό, συναντά κανείς τη γνώριμη εικόνα του σχεδιαστικού DNA της εταιρείας. Το ταμπλώό προσφέρει κάποια στοιχεία δυναμισμού, χωρίς να φτάνει σε στυλιστικές ακρότητες. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά δείχνουν καλά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ενώ και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη. Στο κέντρο δεσπόζει μία ευκρινής οθόνη αφής 8 ιντσών. Το SYNC 3, infotainment της εταιρείας, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι από τα πιο εύχρηστα της αγοράς, παρότι δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά.

Γενικά η εργονομία είναι προσεγμένη και δεν θα επιβαρύνει σε καμία περίπτωση τον οδηγικό φόρτο. Από την άλλη, η ύπαρξη αρκετών, μεγάλων χώρων για μικροαντικείμενα, θα βοηθήσει πολύ στην καθημερινότητα του χρήστη αλλά και στα ταξίδια. Ευκολίες , όπως η βάση ασύρματης φόρτισης για κινητά, δίνουν επιπλέον ευχρησία στο σύνολο.

Αναφορικά με τον οδηγό, θα βολευτεί εύκολα σε ένα αναπαυτικό κάθισμα, με ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Οι ρυθμίσεις της θέσης οδήγησης και του τιμονιού θα έρθουν εύκολα στα μέτρα του. Η περιμετρική ορατότητα δυσκολεύει λίγο, σε συγκεκριμένα τόξα προς τα πίσω, αυτό, όμως, είναι κάτι συνηθισμένο, για πολλά οχήματα της κατηγορίας. Αυτοί, ωστόσο, που θα ευχαριστηθούν περισσότερο τη μετακίνηση είναι οι πίσω επιβάτες. Πέρα από την ελαφρά αύξηση των διαστάσεων, στην οποία ήδη αναφερθήκαμε, η Ford φρόντισε να προσθέσει πίσω ένα διαιρούμενο και συρόμενο κατά 150 mm κάθισμα.

Προσφέροντας χαρακτήρα πολυμορφικού οχήματος, με μία κίνηση μπορεί κανείς να χαρίσει χώρο για τα πόδια των πίσω που υπερβαίνει το ένα μέτρο(!) ή, εναλλακτικά, να αυξήσει το διαμέρισμα των αποσκευών στα 645 λίτρα, τιμή που είναι η μεγαλύτερη για την κατηγορία του. Στο πλαίσιο της δοκιμής κινηθήκαμε ιδιαίτερα άνετα 5 ενήλικες με αυτό, ενώ κάποια άλλη στιγμή τοποθετήσαμε και 3 παιδικά ποδήλατα (εγκάρσια τοποθετημένα και χωρίς να βγάλουμε ρόδες) στο πορτ μπαγκάζ. Με το χέρι στην καρδιά, μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνιστής που να μπορεί να κοιτάξει στα μάτια το Kuga, σε θέματα ευρυχωρίας.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ

Για τις ανάγκες της κίνησης, η εταιρεία φρόντισε να το προικίσει με μία σειρά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και με μία πλήρη γκάμα υβριδικών εκδόσεων. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το Kuga Eco Blue Hybrid, όπου ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 150 PS του συνεργάζεται αρμονικά με ένα ήπιο υβριδικό κύκλωμα 48V, βελτιώνοντας την απόκριση του δεξιού πεντάλ και περιορίζοντας την κατανάλωση στα 4,3 l/100km.

Το Kuga Hybrid, με τη σειρά του, το οποίο θα είναι διαθέσιμο τους επόμενους μήνες, θα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και το σύστημα Ford Intelligen All-Wheel Drive. Όσο για το Plug-in Hybrid, θα διαθέτει συσσωρευτή 14,4 kWh, ώστε να φορτίζει από οικιακό δίκτυο και να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 72 χιλιόμετρα, μέση κατανάλωση 1,2 l/100km (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) και μοναδικές επιδόσεις, χάρη στους 225 συνολικά ίππους των δύο κινητήρων του!

Στην προκειμένη περίπτωση, είχαμε στη διάθεσή μας τη συμβατική turbo, βενζινοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων και 150 PS. Ο κινητήρας αυτός δείχνει να ταιριάζει γάντι στον όγκο και στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει άφθονη ισχύ από χαμηλά και μία ευχάριστη αμεσότητα στην απόκριση του δεξιού πεντάλ. Η ηχητική του υπογραφή είναι ανάξια λόγου, ενώ σχεδόν μηδενικοί είναι και οι κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό παρά την τρικύλινδρη φύση του.

Γενικά, η όλη του συμπεριφορά είναι πολιτισμένη και ευχάριστη. Άνετη στην καθημερινότητα και με επαρκή ψυχή για εκείνες τις φορές που θα επιλέξει κανείς να κινηθεί σε ρυθμούς γρηγορότερους του φυσιολογικού. Θετικά θα πούμε πως μας εξέπληξε και η κατανάλωση, που εύκολα μπορεί να κρατηθεί στην περιοχή των 7,5-8,0 λίτρων, τιμή καλή για τον όγκο και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΤΥΠΙΚΟ FORD

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FORD KUGA 1.5 ECOBOOST 150 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Τιμώντας το μπλε οβάλ λογότυπο που φέρει στη μάσκα, το Kuga είναι ένα SUV που δεν αφήνει αμέτοχο τον οδηγό από το κομμάτι της κίνησης. Χωρίς να αναδεικνύει κάποιον έντονα δυναμικό χαρακτήρα, καταφέρνει να δίνει την αίσθηση ενός συμπαγούς, εύκολα ελεγχόμενου συνόλου. Το τιμόνι του, σχετικά ελαφρύ, προσφέρει ικανοποιητική για την κατηγορία πληροφόρηση, αλλά δεν είναι αυτό που θα χαρίσει τον μικρότερο κύκλο στροφής.

Όσο για το setup των αναρτήσεων, ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στον δυναμισμό. Οι σχεδιαστές της εταιρείας επέλεξαν να τοποθετήσουν πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, διατηρώντας τα κλασικά γόνατα McPherson εμπρός. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά μειωμένες και δεν θα φτάσουν σε σημείο να προβληματίσουν. Όσο για την απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, γίνεται με σχετική επιτυχία. Εγκάρσιες ανωμαλίες, ωστόσο, θα γίνουν αισθητές (κυρίως από τον πίσω άξονα) στο εσωτερικό. Τα φρένα, τέλος, δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Πέρα από τη γενικότερη εντύπωση που αποκομίσαμε, αξίζει να αναφερθούν μία σειρά συστημάτων που θα βοηθήσουν τον οδηγό στο έργο του. Κατ’ αρχάς, είναι η πρώτη φορά που στο Kuga προστίθενται προφίλ οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και το βαθμό εμπλοκής του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης. Οι πέντε διαθέσιμες επιλογές είναι οι Normal, Eco, Sport, Slippery και DeepSnow/Sand.

Τα δύο τελευταία προγράμματα βοηθούν σε οδοστρώματα ή επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Για να είμαστε ακριβείς, η έλλειψη τετρακίνησης και η χρήση αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών, όπως τα Bridgestone Turanza T005, δεν θα βοηθήσουν πολύ στην εκτός δρόμου κίνηση. Τα προγράμματα, ωστόσο, που προαναφέραμε, σε συνδυασμό με τα 191mm της απόστασης του πατώματος από το έδαφος, θα επιτρέψουν στον χρήστη να κινηθεί σε πιο κακοτράχαλους χωματόδρομους, χωρίς να αγχωθεί σοβαρά για το αν περνάει η όχι.

Δίνοντας περαιτέρω έμφαση στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, η Ford πρόσθεσε στο νέο Kuga το σύστημα Intersection Assist 1.0, το οποίο επενεργεί αυτόματα στα φρένα, εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης σε μία διασταύρωση. Αισθητήρες σκανάρουν, ανά πάσα στιγμή, το κοντινό περιβάλλον, αναγνωρίζοντας την ύπαρξη πεζών και ποδηλάτων.

Στο πλαίσιο της τελευταίας γενιάς δικτύων V2X, προσφέρε, επίσης ,τη λειτουργία Local Hazard Information. Με βάση αυτήν, ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται έγκαιρα για κάποια επικίνδυνη κατάσταση που θα συναντήσει στην πορεία του, ακόμα και αν αυτή δεν είναι ορατή λόγω άλλων οχημάτων ή στροφών του δρόμου! Και για να ολοκληρωθεί το κομμάτι της ασφάλειας, πέρα από τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής προστασίας που φέρει, το αυτοκίνητο κατάφερε να αποσπάσει και τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων στις σχετικές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP.

Τι του λείπει; Πρακτικά τίποτα. Κουβαλώντας ένα σκασμό νέα ηλεκτρονικά συστήματα (μεταξύ των οποίων και το Ford Pass, για να το ελέγχει ο ιδιοκτήτης από το κινητό του) το νέο Kuga προσφέρει τεχνολογία, χώρους, άνεση και επιδόσεις. Με 27.197 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Titanium της δοκιμής μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που, όπως είπαμε και στην αρχή, δεν πρόκειται να φέρει επανάσταση στην κατηγορία του, είναι, όμως, αρκετά εξελιγμένο για να σταθεί στα υψηλότερα σκαλοπάτια αυτής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD KUGA 1.5 ECOBOOST 150 PS 2020   TIMH €26.272   ΤΕΛΗ €277

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 150 g/km

FORD KUGA 1.5 ECOBOOST 150 PS 2020

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ, ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΓΚΑΡΣΙΩΝ ΑΝΩΜΑΛΙΩΝ, ΚΥΚΛΟΣ ΣΤΡΟΦΗΣ

JOIN US