Ford Mustang Mach-E 294PS- Test Drive: Δοκιμάζουμε το "Car and Driver Best EV Car 2022" με πίσω κίνηση και αυτονομία 610 km!


Όχι δε θα διαβάσετε για burnouts βλέποντας τις λέξεις «πισωκίνητη Mustang». Η ηλεκτρική επανάσταση της Ford έμελλε να κομίζει τεχνολογία, σχεδίαση και οδηγικό χαρακτήρα που θα ξενίσει τους petrolheads αλλά αυτή είναι η διαδικασία εξέλιξης της Ford. Και μας αρέσει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/1/2022

Χύθηκε πολύ μελάνι για το… “ατόπημα” της Ford να ονομάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ήταν και SUV με το θρυλικό όνομα Mustang. Κοιτάζοντας το σήμερα το προσπερνάμε γρήγορα αυτό και στεκόμαστε στην ουσία. Έχουμε ένα πανέμορφο, δυναμικό και καλοκατασκευασμένο SUV που υπενθυμίζουμε ότι ήδη στην τετρακίνητη έκδοσή του έχει κερδίσει σε σύγκριση το Tesla Model Y. Για την ώρα, οδηγούμε την έκδοση που έχει μπαταρίες ιόντων λιθίου τοποθετημένες ανάμεσα στους άξονες, κάτω από το δάπεδο δομημένες σε 376 κυψέλες με ενεργειακή χωρητικότητα 88 kWh. Τούτη η πισωκίνητη, extended-range Mustang Mach-E αποδίδει 294 ίππους και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h 6,2 sec.

Η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται με επιτοίχιο φορτιστή 7,4 kW ή 11 kW, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες. Οι αναρτήσεις είναι κοινές με αυτές των τετρακίνητων Mustang Mach-E (πλην του… τέρατος GT) με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Δεν έχει τη… σιδηροδρομική συνέπεια της τετρακίνητης Mustang Mach-E αλλά έχει μερικά «ατού». Κατ’ αρχάς είναι 97 κιλά ελαφρύτερη από την AWD έκδοση και τον έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα να κινεί αξιοπρεπώς γρήγορα αλλά όχι ξεσηκωτικά. Βεβαίως μπορεί κανείς να διασκεδάσει επαρκώς αναλόγως συνθηκών και ασφαλτοτάπητα όπως κάνει κάποιος ανήσυχος οδηγός με ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο.

Βέβαια πρέπει να κάνουμε μια παραδοχή: Τα ελαστικά που βλέπετε είναι τα 225/60-R18 Premium Contact της Continental είναι κορυφαία, καθημερινά όμως ελαστικά που δεν υπόσχονται συγκινήσεις σε κάποιο track day αλλά κάνουν τα πράγματα εξαιρετικά καλά στην καθημερινότητα. Ξέρετε, όταν έχεις την ησυχία ενός ηλεκτροκινητήρα τότε υπάρχει χώρος να μπουν στην καμπίνα τόσοι άλλοι θόρυβοι. Αλλά τούτη η Mustang φροντίζει όλα τα υπόλοιπα (αεροδυναμικοί θόρυβοι, θόρυβος κύλισης, τριγμοί) να παραμένουν εκτός της πολυτελούς αν και μινιμαλιστικής καμπίνας. Σίγουρα ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής, αξίας και τεχνολογίας έτσι πρέπει να είναι, αλλά πιστέψτε μας δεν είναι πάντα έτσι τα πράγματα.

Η καμπίνα είναι αρκετά ευρύχωρη για πέντε επιβάτες με 2,984 μέτρα μεταξονίου και δείχνει Ford στα καλύτερά του, αγγίζοντας με την επιλογή υλικών και τη συνολική σχεδίαση, επίπεδα Vignale, (η κορυφαία σειρά πολυτελών μοντέλων της Ford). Ο χώρος αποσκευών πίσω στα 402 λίτρα δεν είναι κορυφαίος, όμως συμπληρώνεται από έναν αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος προσθέτοντας επιπλέον 81 λίτρα. Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα αλλά ελλιπούς πλευρικής στήριξης (ίσως κάποια Recaro προσεχώς;). Αφήσαμε για το τέλος το πιο κρίσιμο ερώτημα: Πας Πάτρα; Ναι. Πας. Με 610 χιλιόμετρα αυτονομία φτάνεις στον προορισμό σου αρκεί να έχεις πάντα κατά νου ότι το γλυκό γκάζι ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου προκαλεί αυτοκαταστροφικές τάσεις σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford MUSTANG MACH-E RWD 294PS 98 kWh

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Η αστική καθημερινή μετακίνηση είναι σαφώς ένα πεδίο στο οποίο τούτη η Mustang (όπως και κάθε αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο) μπορεί να κινηθεί πιο άνετα, αλλά πάλι έτσι, ακυρώνεις τον SUV χαρακτήρα του. Σε ό,τι έχει να κάνει με το οικοσύστημα τεχνολογίας, η Mustang Mach-E διαθέτει τα προφίλ οδήγησης Whisper, Active και Untamed, τα οποία προσαρμόζουν την απόδοση του συστήματος και την αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό, ένα κορυφαίο multimedia σύστημα SYNC μέσω της full HD ταμπλέτας των 15,5 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και που επιτρέπει την εξατομίκευση 80 και πλέον ρυθμίσεων του οχήματος (περιμένουμε να το δούμε σύντομα και στα ελληνικά) και Trip planner. Αυτό είναι ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να λαμβάνει δεδομένα καιρού και μορφολογίας εδάφους για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση και της τελευταίας… ρανίδας ηλεκτρονίων αλλά και τον προγραμματισμό φόρτισης του οχήματος στο ήδη διαθέσιμο (και γεωμετρικά αυξανόμενο) δίκτυο φορτιστών ανά την Ελλάδα και μάλιστα με το FordPass, εφαρμογή που ενοποιεί όλους τους ανεξάρτητους παρόχους κάτω από μια ομπρέλα (μεγάλο ατού αυτό). Η Mustang Mach-E προσφέρει επίσης τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (1 Pedal Drive) που βοηθά στην ανάκτηση κινητικής ενέργειας η οποία μετατρέπεται σε ηλεκτρική που φορτίζει εν κινήσει τις μπαταρίες.

Επομένως μπορεί κανείς να επιλέξει τούτη τη Mustang Mach-E αν θέλει να κινηθεί με το στιλ που προσφέρει ένα όχημα ελεύθερου χρόνου (ψηλή θέση οδήγησης, αλλά όχι απόσταση πατώματος από το έδαφος που είναι στα 145 mm) με τρομερή εμφάνιση, επιδόσεις από κορυφαία hot hatch, χώρους και πρακτικότητα, υψηλή ποιότητα κύλισης και μηδενική κατανάλωση ορυκτών καυσίμων. Σε κάθε περίπτωση όμως αξιολογώντας το μέσα στον πλανήτη των EV που πλέον κάθε ημέρα απαριθμεί όλο και περισσότερα μέλη δε μπορείς παρά να το αναδείξεις ως το καλύτερο, ειδικά σε τούτην έκδοση που μειώνει σημαντικά το άγχος αυτονομίας. Επίσης με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τα 50.000 ευρώ (λιανική στα 61.516 ευρώ) μπορεί να επιδοτηθεί μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Εκεί κοντά όμως τιμολογιακά βρίσκεται το ασθενέστερο αλλά τετρακίνητο Mustang Mach-E των 269PS με μπαταρία 75kWh. Αλλά αυτό είναι μια άλλη δοκιμή! 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford MUSTANG MACH-E RWD 294PS 98 kWh 2022   TIMH €61.516   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 216(294)/-  ΡΟΠΗ Nm/rpm 430/-

ΜΕΤΑΔΟΣΗ κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,2 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17,2 kWh/100km, 0

Ford MUSTANG MACH-E RWD 294PS 98 kWh 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ ΑΓΓΛΙΚΟ ΜΕΝΟΥ, ΜΟΝΟ ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ (ΓΙΑ SUV)