Ford S-MAX 1.6 TDCi 115PS: Μεγάλη η χάρη του!


Το S-MAX είναι ένα εντυπωσιακών διαστάσεων αυτοκίνητο, αλλά κινείται με περισσή χάρη.

  • 3/1/2015

Κάθε φορά που πρόκειται να οδηγήσουμε ένα Ford, ανεξαρτήτως μεγέθους, γεννάται το ίδιο ερώτημα: Ποια θα είναι η οδική του συμπεριφορά; Βλέπετε, στον κόσμο του Μπλε Οβάλ έχουμε «καλομάθει» με αυτοκίνητα οδηγοκεντρικά με καλό στήσιμο, κοφτερά τιμόνια και πράγματα που ανεβάζουν τον οδηγό.

Σκεφτείτε λοιπόν τι έγινε όταν πήραμε στο χέρια μας το  S-MAX και μάλιστα με τον μικρό, ταπεινό πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και των 115 ίππων. Παράδοξα πράγματα... Διότι μιλάμε για ένα τεράστιο αυτοκίνητο. Μακρύ (4,8 μέτρα), φαρδύ, ψηλό, που κυκλοφορεί και ως επταθέσιο που έχει αχανείς χώρους και που παρ΄όλα αυτά πρέπει να είναι Ford.

Η όψη του πάντως είναι Ford. Ο σχεδιαστικό κώδικας της φίρμας είναι παρών και μάλιστα με το εμπρός ρύγχος να είναι πολύ σφηνοειδές με αποτέλεσμα το μακρύ αμάξωμα να κρύβει αρκετά από τα εκατοστά μήκους δείχνοντας μικρότερο.

Οι πέντε πόρτες είναι κλασικής σχεδίασης με τις πίσω να μην είναι συρόμενες, διαθέτουν όμως τεράστιο άνοιγμα για την περίπτωση εισόδου επιβατών στην τρίτη σειρά καθισμάτων (εφόσον διαθέτει κάτι τέτοιο).

Η καμπίνα όπως προαναφέραμε είναι τεράστια, η σχεδίαση του ταμπλό κλασική Ford, κάπως προβολική χωρίς εκπλήξεις με πολλούς διακόπτες, μεγάλη έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών για τα συστήματα πολυμέσων κι ένα μεγάλο χειρόφρενο τύπου μανέτα κάτι που κάνει τη θέση οδήγησης με το μάλλον μεγάλο τιμόνι να θυμίζει πιλοτήριο από...Airbus.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς (αλλά πάντα είμαστε πλεονέκτες ζητώντας κι άλλους), οι δε χώροι με το εσωτερικό πλάτος και ύψος είναι υπεράνω σύγκρισης αγγίζοντας διαστάσεις...van.

Τα καθίσματα ιδανικής στήριξης, χορταστικά για τους εμπρός επιβάτες, τρία ανεξάρτητα και κινούμενα σε ράγες πίσω για αυξομείωση του ωφέλιμου χώρου για τα πόδια και βέβαια ένας αχανής χώρος αποσκευών που χωρά κυριολεκτικά τα πάντα.

Το θέμα «οδήγηση» ίσως να μην είναι πρώτης γραμμής για έναν μεταφορέα, όμως απαντώντας στο αρχικό μας ερώτημα δεν περιμέναμε εκπλήξεις. Και αυτό το τεράστιο Ford είναι χάρμα οδήγησης. Ναι, είναι μεγάλο, ναι είναι βαρύ και ναι ο κινητήρας είναι οριακός για τα κιλά του. Όμως το σύστημα διεύθυνσης είναι κορυφαίο, οι αναρτήσεις -χωρίς στο αυτοκίνητο δοκιμής να διαθέτουν το προαιρετικό σύστημα ενεργητικής ρύθμισης- άνετες και συνάμα βοηθούν το αυτοκίνητο να διατηρεί την τροχιά του και τέλος αν εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να κινείται με την ορμή του αυτοκινήτου θα χρειάζεστε κατ’ ελάχιστο τον ακριβή επιλογέα των έξι σχέσεων όπως διαπιστώσαμε ακόμα και με έμφορτο αυτοκίνητο. Η δε κατανάλωση διόλου απαγορευτική με ήπιο ρυθμό οδήγησης και σε λογικά πλαίσια αν αποφασίσετε να το «πατήσετε» λίγο παραπάνω.

Αποζητώντας κάποια πράγματα από το S-MAX, αυτά θα ήταν ένας πιο εύκολος μηχανισμός αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων και πόρτα χώρου αποσκευών με ανοιγόμενο κρύσταλλο, καθώς είναι τεράστια και βαριά δυσχεραίνοντας το κλείσιμό της.

Μεγάλο, χορταστικό σε χώρους, εντυπωσιακό σε σχεδίαση και οδηγικά αψεγάδιαστο για την κατηγορία του, το S-MAX είναι ένα αυτοκίνητο για απαιτητικούς οικογενειάρχες που μπορεί να ταξιδέψει για πολλά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο (70 λίτρα ρεζερβουάρ!) ή με γρήγορο τέμπο σε οποιαδήποτε απαιτητική διαδρομή που δεν θέλουν να... «ξηλώνονται» σε επίπεδο κόστους χρήσης.