Group Test: Suzuki Ignis 1.2 2WD Auto - Toyota Aygo X 1.0 CVT - Συγκρίνουμε τα δύο μικρά, ιαπωνικά crossover


Στα ολοζώντανα χρώματά τους, με μια παιδικότητα, απόρροια του στυλ και των διαστάσεών τους, τα δύο τούτα crossovers είναι… hot, αν μιλάμε για αστικές μετακινήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/11/2022

Το Toyota Aygo X (Cross, θα το μάθουμε) δεν έχει πολλά χιλιόμετρα που έχει κυλήσει τους μεγάλους του τροχούς στους ελληνικούς δρόμους και η ελληνική αντιπροσωπεία ψάχνει να βρει στοκ για να φέρει στην Ελλάδα, αφού όσα ήρθαν πουλήθηκαν σαν ζεστά κουλουράκια. Βασισμένο στην πλατφόρμα του Yaris, το πιο μικρό μέλος της Toyota (που δεν είναι πια τόσο μικρό όσο θα θέλαμε) ήρθε φρεσκαρισμένο στην όψη με εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά και μια σχεδιαστική αυθάδεια που ειδικά στο εσωτερικό του δεν την περιμένεις. Από την άλλη, το Suzuki Ignis ζει τη δεύτερη νιότη του, εξυβριδισμένο με τη χρηστική του όψη (και ουσία) να συνεχίσει την πορεία του που δείχνει αξιοσημείωτη, όχι μόνο λόγω πωλήσεων, αλλά και λόγω τεχνολογιών που κομίζει (μην ξεχνάτε, διατίθεται και τετρακίνητο). Και να λοιπόν οι δύο εκδόσεις που δείχνουν να ενδιαφέρουν περισσότερο τη νέα γενιά: δικίνητα και με κιβώτιο CVT, για μεγαλύτερη ευκολία εντός των τειχών.

Generation Y

Το Ignis είναι σαν καρτούν στην όψη, συμπαθητικό, συμπαγές και, παρά την αστική του ευχρηστία, δεν ξεχνά ότι είναι ένα SUV με τις ποδιές του, τη μεγάλη απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 18 cm και το μακρύ (για τα δεδομένα του μήκους των 3,7 m) μεταξόνιο στα 2,43 m που έχει τοποθετήσει έτσι τους τέσσερις τροχούς στα άκρα του αμαξώματος. Προσφέρει συνάμα εξαιρετικούς και πολυχρηστικούς χώρους (με συρόμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα στους επιβάτες).

Από την άλλη, το νέο μικρό Toyota βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με ποδιές και καλύμματα έχοντας πολλά κοινά με τον προκάτοχό του το Aygo (σκέτο), ειδικά στο πίσω μέρος, ενώ συνολικά δείχνει περισσότερο νεανικό ή, αν προτιμάτε, λιγότερο χαριτωμένο και αθώο. Αμφότερα είναι άριστα κατασκευασμένα και δείχνουν ότι θα αντέξουν για πολύ καιρό (ήδη το Ignis με χιλιάδες δημοσιογραφικά χιλιόμετρα δεν έκανε… τσικ).

Εκ των έσω

Το εσωτερικό του Ignis είναι πια γνώριμο και στην έκδοση δοκιμής μας προσφέρει πολλά στοιχεία ανέσεων και –κυρίως– ασφάλειας, μέσω του Suzuki SafetySupport, (κάμερα οπισθοπορείας, Dual Camera Brake Support), ενώ η πρακτικότητα και η ποιότητα ορίζονται από τη made in Japan φιλοσοφία κατασκευής.

 Επίσης, η εργονομία είναι πολύ καλή με εξαίρεση την οθόνη αφής πολυμέσων που σου… βγάζει το λάδι, ακόμη και για το πιο βασικά (και μόνο αγγλικά).

Τουναντίον, το πλήρως εξελληνισμένο Aygo X που ομοίως προσφέρει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας υπό την ομπρέλα Toyota Safety Sense έχει άριστη εργονομία, αν και η πρακτικότητά του υστερεί, κυρίως λόγω έλλειψης χώρων για μικροαντικείμενα.

Εδώ η μεγάλη και ευανάγνωστη οθόνη αφής προσφέρει τα πάντα, από διασύνδεση με τον κόσμο του διαδικτύου μέχρι και εξατομικευμένες πληροφορίες μέσω smartphone και του app MyToyota.Τα αρνητικά στοιχεία εδώ εντοπίζονται στο οπτικό πεδίο προς τα πίσω, στο σαν-φινιστρίνι άνοιγμα των παραθύρων και στον τρόπο που ανοίγουν οι πίσω πόρτες.

Σε επίπεδο ισχύος

το Ignis στη mild hybrid εποχή του εφοδιάζεται με έναν τετρακύλινδρο 12000άρη αμτοσφαιρικό βενζινοκινητήρα επικουρούμενο από ήπιο 12βολτο υβριδικό σύστημα. Αυτό αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Ah τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Υπό πλήρες φορτίο γκαζιού, το μοτέρ βενζίνης δύναται να δεχθεί τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει μεν μόλις 3 PS, αλλά και σχεδόν 50 Nm στιγμιαίας ροπής για να «αποφορτιστεί» ο βενζινοκινητήρας από το «τέρμα γκάζι» και την αντίστοιχη επιβάρυνση στην κατανάλωση.

Την ίδια στιγμή, η Toyota, ο ηγέτης της υβριδικής κίνησης, δεν έχει επέμβει στο μηχανολογικό υπόβαθρο του Aygo X προσφέροντας ξεκάθαρες συμβατικές λύσεις με ένα τρικύλινδρο μοτέρ72 PS, με πολλές τεχνολογίες για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και καλύτερη απόδοση από το ένα λίτρο κυβισμού. Απλά και αξιόπιστα, λοιπό, επιλέγει η Toyota.

Από την άλλη, η ευκολία ενός CVT κιβωτίου σε αμφότερα τα μοντέλα δεν δίνει κάτι από τη σπιρτάδα που θα μπορούσαν να έχουν τα αυτοκίνητα λόγω και του χαμηλού βάρους τους. Το κιβώτιο της Suzuki είναι της Jatco, το CVT7 με την προσθήκη ενός βοηθητικού κιβωτίου 2 σχέσεων που «ανοίγει» πολύ τον τρόπο μετάδοσης της κίνησης. Φέρει και paddles στο τιμόνι με 7 προκαθορισμένες θέσεις που προσομοιάζουν στην αίσθηση (αλλά όχι στην αμεσότητα) ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, βοηθώντας, με αυτόν τον τρόπο, τον βιαστικό οδηγό. Τα ίδια «συν» και «πλην» συναντά κανείς και στην Toyota με το κιβώτιο της Aisin, το S-CVT που είναι πιο απλό σε κατασκευή φέροντας μια κανονική πρώτη σχέση για γρήγορη εκκίνηση από στάση και επιλογή –επίσης- 7 προκαθορισμένων θέσεων. Πανομοιότυπος είναι και ο τρόπος που είναι στημένα τα δύο αυτοκίνητα, με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονας. Σκληρός με τους επιβάτες σε καπάκια στην άκρη του δρόμου σε αμφότερα τα αυτοκίνητα με το δε Suzuki να φορά ελαστικά 175/60-R16 της Bridgestone. Το δε Aygo X φορά 175/65-R17 της Michelin. Συνολικά και τα δύο είναι εξαιρετικά εντός των τειχών, ενώ για ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να περιορίσετε το ρυθμό σας, μιας και ο αεροδυναμικός, αλλά και ο θόρυβος μετάδοσης κάνουν τα πράγματα κουραστικά.

Εκεί που οι διαφορές, όμως, είναι χαώδεις είναι στον αυθεντικό οδηγικό χαρακτήρα. Το Ignis είναι ένα σωστά στημένο μεταφορικό μέσο που μπορεί να κινηθεί γρήγορα (είναι ταχύτερο του Aygo X), αλλά με κλίσεις στις στροφές που δεν εμπνέουν για μια γρήγορη συνέχεια. Επίσης, όπως διαπιστώσαμε, θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο, παρά την υβριδική του υπόσταση, στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Το Aygo X, από την άλλη, είναι το αυτοκίνητο που θα μπορούσε κανείς να λατρέψει με την οδική του συμπεριφορά και τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Βασισμένο στο Yaris και με απόσταση από το έδαφος ενός απλού crossover (υπολογίζεται η απόσταση από το έδαφος ότι είναι μικρότερη από αυτήν του Ignis) προσφέρει κορυφαία ακαμψία, χαμηλό κέντρο βάρους και μια κατευθυντικότητα που πολύ απλά είναι εκτός συναγωνισμού. Τόσο, μάλιστα, που δεν θα λέγαμε όχι για καμιά δεκαριά περισσότερους ίππους.

Στρίβει, λοιπόν, μοναδικά, κρατάει αυθάδικα και δεν θα σε προδώσει πότε χάρη και στον πακτωλό συστημάτων ασφαλείας. Εντέλει, το Ignis ενδείκνυται για όσους θέλουν πολλά, αλλά πρέπει να είναι έτοιμοι να διαθέσουν και ανάλογα.

Η τιμή αυτού του Suzuki είναι ιδιαίτερα αλμυρή, τόσο συγκριτικά με το Toyota, όσο και με άλλα μοντέλα της ίδιας της Suzuki (για παράδειγμα, 1.250 € πιο πάνω υπάρχει το πανίσχυρο υβριδικό, Vitara).

Από την άλλη, το Aygo X συγκριτικά είναι αρκετά οικονομικότερο σε απόκτηση όντας σημαντικά φθηνότερο, είναι πιο λιτοδίαιτο σε κατανάλωση και φέρει κορυφαίες εγγυήσεις. Πάνω από όλα, όμως, έχει μια οδηγική φρεσκάδα στην κατηγορία που καλωσορίζουμε με θέρμη, παράγοντας που κάνει το μικρό της Toyota τη δική μας επιλογή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI IGNIS GL PLUS CVT HYBRID 2WD 2021   TIMH €15.080   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61(83)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 107/2.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,4 sec, τελική 155 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 122 g/km

SUZUKI IGNIS GL PLUS CVT HYBRID 2WD 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TOYOTA Aygo X 1.0 72PS S-CVT 2022   TIMH €15.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 53(72)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 93/4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,5 sec, τελική 151 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 110 g/km

TOYOTA Aygo X 1.0 72PS S-CVT 2022

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΜΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ, ΑΝΟΙΓΜΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΩΝ.