CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ!

Lightning Lap 2017: Η πιο σκληρή δοκιμασία για το καλύτερο Sport Car της χρονιάς! 27/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: K.C. COLWELL, JOSH JACQUOT, TONY QUIROGA, AARON ROBINSON, ERIC TINGWALL (CAR AND DRIVER, USA) ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: CAR AND DRIVER, USA

Ποτέ δεν το εννοήσαμε κυριολεκτικά. Όταν πριν από περισσότερο από μία δεκαετία ονομάσαμε την ετήσια διαδικασία «βασανισμού» των αυτοκινήτων επιδόσεων “Lightning Lap” «Γύρος Αστραπή», το εννοούσαμε με ένα μεταφορικό νόημα. Δηλαδή, γρήγορα όπως η αστραπή!

Αυτός ο «Γύρος Αστραπή», λοιπόν, είναι ταυτόχρονα μία πηγή διασκέδασης που προκαλεί τουλάχιστον λίγη αμηχανία. Ωστόσο, αυτήν τη χρονιά επισκεφθήκαμε για 11η φορά την πιο απαιτητική πίστα της Αμερικής, το International Raceway της Virginia, όπου βρεθήκαμε σε κίνδυνο, όντας εκτεθειμένοι σε... 1 δισεκατομμύριο volt, με άλλα λόγια, στην τεράστια ποικιλία που προσφέρουν αυτά τα αυτοκίνητα, η οποία σαφώς και δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις διασκεδαστική. Επιπλέον, ένας σημαντικός αριθμός ελαστικών έπρεπε να καταστραφεί, ενώ και τα νεύρα μας χρειάστηκε να... καψαλιστούν. Δε θα παρασυρόμασταν από την αποστολή μας. Στο κάτω κάτω όχι μέχρι να στεγνώσει η πίστα.

Για μερικές ημέρες κάθε χρόνο το Car and Driver μετατρέπει την καλύτερη αμερικανική πίστα σε ένα... Λευκό Οίκο του Νότου της χώρας. Η διαδρομή μας ξεκίνησε από το Ann Arbor (τα γραφεία του περιοδικού στις ΗΠΑ), στο Michigan και έφτασε στο Alton της Virginia, συνοδεία μιας «διμοιρίας» συντακτών, φωτογράφων και εικονοληπτών, ενώ το «παρών» στο Virginia International Raceway έδωσαν και πολλοί βοηθοί. Περάσαμε τους προηγούμενους τέσσερις μήνες συγκεντρώνοντας τα πιο «καυτά» νέα αυτοκίνητα, εξασφαλίζοντας συγχρόνως πως διαθέτουμε όλον τον εξοπλισμό χρονομέτρησης, κράνη, νερό, τροφή και... ποτά για ενηλίκους, που μπορούσαμε να χρειαστούμε. Κατόπιν, δώσαμε στους εαυτούς μας τρεις ημέρες, προκειμένου να... διυλίσουμε κάθε αυτοκίνητο που πέρασε από τα χέρια (και τα πόδια) μας, αναλύοντάς το σε έναν και μοναδικό αριθμό: το χρόνο ενός γύρου στα 6,7 km του Grand West Course του VIR..

Για να κάνει ένα αυτοκίνητο ένα γρήγορο γύρο σε αυτήν την πίστα, πρέπει να είναι ικανό να περνάει με μαεστρία από κάθε είδους στροφή. Από γρήγορες καμπές, κλειστές φουρκέτες, ανωφέρειες και κατωφέρειες, αλλά και μία τρομακτική, κατηφορική στροφή με ανάποδη κλίση (τη Στροφή 10). Αυτή η δοκιμή είναι το σημείο αναφοράς μας σχετικά με το τι μπορεί ένα αυτοκίνητο να καταφέρει στην πραγματικότητα, γιατί όσο οι χρόνοι ενός «0-100 km/h», οι αποστάσεις ακινητοποίησης και οι μέγιστες πλευρικές επιταχύνσεις σου λένε τι μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο, μία σπουδαία πίστα μπορεί να σου δείξει πώς όλα αυτά συνδυάζονται ιδανικά. Δε θα βρείτε κάποια πιο απαιτητική πίστα με τέτοιο μήκος στις ΗΠΑ. Είναι «σκληρή» με τα φρένα και τα ελαστικά και εξαντλητική για τους οδηγούς. Το VIR είναι τόσο καλό τεστ για τις ικανότητες ενός αυτοκινήτου, που η General Motors, η Ford, αλλά και η ομάδα SRT για τη Fiat-Chrysler την έχουν νοικιάσει, ώστε να εξελίσσουν τις πιο νέες και πιο εντυπωσιακές κατασκευές τους.

Επί 10 χρόνια καταφέρναμε τις περισσότερες φορές να αποφεύγουμε την κακοκαιρία. Αλλά αυτήν τη φορά, οι ουρανοί είχαν σχεδιάσει να ρίξουν το έρμα τους στον VIR για δυόμιση από τις τρεις ημέρες, που είχαμε κλείσει την πίστα. Ο καλύτερος σχεδιασμός στον κόσμο δεν μπορεί να υπολογίσει τις επιθυμίες της Μητέρας Φύσης. Η... άμπωτη, το ψύχος και η ζέστη είχαν από πριν προβλεφθεί. Αλλά οι προγνώσεις για καταιγίδες εδώ και έξι μήνες με ένα χρόνο, χρονικό διάστημα για το οποίο έπρεπε να «κλείσουμε» την πίστα, ήταν προφανώς περιορισμένες. Να περιγράψουμε μία αποθαρρυντική σκηνή: Μία ομάδα από μη ενθουσιώδεις φίλους του αυτοκινήτου είναι καθισμένη σε ένα νοικιασμένο paddock με 19 από τα καλύτερα νέα αυτοκίνητα επιδόσεων, που είναι κρυμμένα σε γκαράζ, βουβά...

Πρακτικά, μπορούσε να ακούσει κανείς τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για την ενοικίαση της πίστας να κυλούν μακριά, ξεπλένοντας την άσφαλτο, όπως το ορμητικό νερό που έπεφτε. Δοκιμάσαμε τα... νερά στη διαδρομή Grand West του VIR, αφού βρεθήκαμε μέσα στο νέο Honda Civic Si, στο ανανεωμένο Subaru WRX, με το «πακέτο» Performance, αλλά και στην τετρακύλινδρη Porsche 718 Cayman S. Πάντως, τα κατ’ εξοχήν «τέρατα», όπως η Mercedes-AMG GT R, η Chevrolet Camaro ZL1 L1E, το Nissan GT-R Track Edition και η υπέροχη Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio έμειναν στη θέση τους. Μάλιστα, όταν άρχιζε να σχηματίζεται μία στεγνή γραμμή, ξεκίνησε να βρέχει πάλι. Η καλύτερη ποτέ εβδομάδα είχε μετατραπεί στη χειρότερη δυνατή. Αυτός ο χρόνος παύσης μάς επέτρεψε να μελετήσουμε γιατί δύο από τα πιο ποθητά νέα αυτοκίνητα δεν είχαν δώσει το «παρών»: το Ford GT και η Lamborghini Huracan Performante. Η Lambo είχε μία τίμια δικαιολογία, αφού τότε παρουσιαζόταν το αυτοκίνητο στην Ευρώπη και δεν υπήρχαν πολλά «αντίτυπα» στις ΗΠΑ. Η Ford, από την άλλη πλευρά, δεν είχε κάποια δικαιολογία.

Καθισμένοι, λοιπόν, σε κάποια άκρη της πίστας, σκεπτόμασταν όλα αυτά, τη στιγμή που η βροχή απλώς έπεφτε ασταμάτητα, κάτι που μας εκνεύρισε ακόμα περισσότερο. Στη συνέχεια, βέβαια, μας στενοχώρησε πιο πολύ, επειδή δεν μπορούσαμε να κάνουμε γρήγορους γύρους. Τελικά, εκείνες τις ημέρες επικράτησε ο εκνευρισμός για τον καιρό. Ένας φαύλος κύκλος. Θα οδηγούσαμε το GT στο VIR μία μέρα, ίσως και όχι... Ευτυχώς, η πίστα είχε μία ακύρωση και την επόμενη εβδομάδα άνοιξε, όπως ακριβώς άνοιξαν οι ουρανοί πρωτύτερα. Έτσι, τα μαζέψαμε, φύγαμε, ανασυνταχθήκαμε και επιστρέψαμε έπειτα από 72 ώρες. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κατηγοριοποιήσαμε τα αυτοκίνητα με βάση την τιμή τους (δηλαδή, για παράδειγμα, στην LL1 βρέθηκαν τα αυτοκίνητα με κόστος περίπου λίγο κάτω από τα 30.000 ευρώ έως και την LL4 τα 105.000 ευρώ στις ΗΠΑ).

Οι τιμές περιλαμβάνουν όλες τις πιθανές ενισχύσεις σε ό,τι αφορά τα φρένα, τα ελαστικά και το πλαίσιο των αυτοκινήτων, μια που θεωρούμε πως ένα αυτοκίνητο των 30.000 ευρώ με βελτιώσεις της τάξης των 10.000 ευρώ θα έπρεπε να συγκρίνεται με αυτοκίνητα που κοστίζουν 40.000 ευρώ. Στο προσκλητήριο μας βρέθηκαν και τέσσερα μεγάλα sedan, αν και ένα, η Mercedes-AMG S63, δεν ήταν διαθέσιμο, με αποτέλεσμα αυτή η κατηγορία να εκπροσωπείται από τρεις προτάσεις: το Audi S8 Plus, την BMW Alpina B7 και την BMW M760i. Αυτά τα αυτοκίνητα δεν ήταν τόσο αργά ή τόσο... εκτός θέματος όσο θα φανταζόταν κανείς.

Με GPS της Racelogic, όργανα μετρήσεων, κράνη στο κεφάλι και κάμερες GoPro, εξαπολύσαμε την επίθεσή μας τη Δευτέρα, όπως ακριβώς την είχαμε προγραμματίσει την προηγούμενη εβδομάδα. Τελικά, ο καιρός ήταν καλός. Και τα αυτοκίνητα καλύτερα...

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.