Με το Audi RS e-tron GT των 646 ίππων στους δρόμους της Ρόδου


Το κορυφαίο Audi των ημερών μας είναι ηλεκτρικό, κραδαίνοντας τους 646 ίππους του ως απτή απόδειξη της φυσικής ανωτερότητάς του.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης, Φωτ.: Audi
  • 14/4/2021

Βλέμμα βλοσυρό, δόντια σφιγμένα, κορμοστασιά επιθετική, δεν σου αφήνει το παραμικρό περιθώριο να αναρωτηθείς για το ποιόν του καλογυμνασμένου αιλουροειδούς που στέκεται απέναντί σου. Η ηλεκτροκίνηση μόλις απέκτησε μια νέα υπόσταση και η καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό είναι το Audi RS e-tron GT. Μία ακόμα παράτολμη, ηλεκτρική υλοποίηση;

Σίγουρα όχι. Ίσως πρόκειται για το κορυφαίο Audi των ημερών μας, το μοναδικό που μπορεί να αποκαλύψει μπροστά στις διεσταλμένες κόρες των ματιών σου το μέλλον. Το μέλλον όπως εσύ το φαντάστηκες, το μέλλον όπως εσύ το ονειρεύτηκες, ένα μέλλον βγαλμένο μέσα από τις κιτρινισμένες σελίδες των κόμικς που εξακολουθούν να αποκτούν ζωή, κάθε φορά που τα βλέφαρά σου βαραίνουν.

Κάτι σαν όνειρο -εν μέσω ενός πανδημικού εφιάλτη- ήταν και η πρώτη συνάντηση με το RS e-tron τον περασμένο Οκτώβρη στη Ρόδο.

To νησί των Ιπποτών βρέθηκε, έστω και για λίγα εικοσιτετράωρα, στο επίκεντρο των εξελίξεων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, φιλοξενώντας τον επικό πρόλογο ενός αυτοκινήτου που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη νέα, ηλεκτρική πραγματικότητα.

Με φόντο το ελληνικό αποκαλόκαιρο και τη βουβή συντριβή του βίαιου τουριστικού εκβιομηχανισμού ενός παραδεισένιου τόπου, η Audi ξεδίπλωσε το τεχνολογικό οπλοστάσιό της δίχως φόβο αλλά με περίσσιο πάθος.

Οι δρόμοι στενοί και η πρόσφυση έτοιμη να στερέψει σε κάθε επίκληση της απύθμενης ροπής που εξασφαλίζει η συνδυαστική λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων. Μοιάζει με ισορροπία πάνω σε ένα τεντωμένο σχοινί, έτοιμο να σπάσει υπό το ειδικό βάρος της εξηλεκτρισμένης υπεροχής ενός Audi που δεν μοιάζει με κανένα άλλο.

Ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά στις προδιαγραφές του και στη μερικώς καμουφλαρισμένη τετράθυρη coupe σιλουέτα του, το πρώτο πράγμα που περνά από το μυαλό σου είναι η φιγούρα της Porsche Taycan. Όχι άδικα, μιας και η σχέση αγάπης και μίσους ανάμεσα στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είναι εκείνη που οδήγησε, για πολλοστή φορά, στη δημιουργία δύο εξαίρετων τέκνων.

Επαναστάτης με αιτία

Πέρασαν τέσσερις μήνες από την πρώτη επαφή με το πρωτότυπο, εκείνη την εποχή, Audi RS e-tron και μερικά εικοσιτετράωρα από την παγκόσμια πρεμιέρα της έκδοσης που πρόκειται να περάσει στη γραμμή παραγωγής. Όλα πλέον δείχνουν να έχουν βρει τη θέση τους.

Οι καλοσχηματισμένοι μύες ταξιδεύουν με την ταχύτητα του φωτός το βλέμμα σου από τη μία άκρη του αμαξώματος στην άλλη, οι τροχοί των 21 ιντσών προκαλούν μια σχεδόν ανάρμοστη περιδίνηση των γεωμετρικών σχημάτων που περικλείουν και το ένα με την άσφαλτο ρύγχος περιπαίζει τον άνεμο, στην προσπάθειά του να τον δαμάσει. Ένα πραγματικό γλυπτό εμποτισμένο με άφθονο συναίσθημα και αστείρευτη ενέργεια. Ένα έργο τέχνης, με όλη τη σημασία της λέξης.

 Ίσως αξίζει να αναφέρουμε ότι η γραμμή της οροφής βρίσκεται 17 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με εκείνην του μέχρι σήμερα γνωστού A7 Sportback και το συνολικό μήκος φτάνει ανερυθρίαστα στα 4 μέτρα και 99 εκατοστά.

Στο εσωτερικό του RS e-tron GT την premium αύρα μιας προσεγμένης στη λεπτομέρεια γερμανικής κατασκευής επισκιάζουν όσα η Audi περιγράφει ως «Virtual Cockpit Plus».

Εν αρχή, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις ευανάγνωστες ενδείξεις και το πλήθος των δυνατοτήτων παραμετροποίησης των πληροφορικών που γεμίζουν το οπτικό σου πεδίο, όπως και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,1 ιντσών, βιτρίνα των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Χαμηλότερα φιλοξενούνται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, ενώ στην βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τοποθετημένοι οι αεραγωγοί και μία ακόμα σειρά βοηθητικών διακοπτών.

Η αλήθεια είναι ότι το cockpit του RS e-tron θα μπορούσε να ανήκει σε οποιαδήποτε Audi, έχοντας αφήσει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να συμπορευτεί με την πολυεπίπεδη τεχνολογική πρωτοπορία του αυτοκινήτου. Κατά τ’ άλλα, η παρουσία της πίσω σειράς καθισμάτων και η δυνατότητα φιλοξενίας δύο ακόμα επιβατών δικαιολογούν και με το παραπάνω το τίτλο του Gran Turismo, έστω κι αν τα αριθμητικά δεδομένα που το συνοδεύουν προδιαγράφουν μια διαφορετική αποστολή.

Η αλήθεια των αριθμών

Μιλώντας, λοιπόν, με τη γλώσσα των αριθμών, φαντάζει απίθανο να προσπεράσει κανείς τα όσα υπόσχεται η παρουσία των δύο πανίσχυρων ηλεκτροκινητήρων κάτω από επιφάνειες του Audi RS e-tron GT. Ο κινητήρας, που βρίσκεται τοποθετημένος στον μπροστινό άξονα του αυτοκινήτου, αποδίδει 238 PS, ενώ εκείνος που είναι επιφορτισμένος με την κίνηση των πίσω τροχών φτάνει στους 456 ίππους. Η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 598 ίππους και τα 830 Nm ροπής, στη λειτουργία overboost, ωστόσο, η μέγιστη ισχύς του συστήματος αυξάνεται έως και στους 646 PS.

Ναι, σωστά διαβάσατε, 646 PS και 830 Nm ροπής, που κατανέμονται στους δύο άξονες διαμορφώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης, τη μετεξέλιξη του γνωστού σε όλου μας quattro. Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει το κιβώτιο ταχυτήτων των δύο σχέσεων το οποίο αναλαμβάνει την καλύτερη δυνατή διαχείριση της απόδοσης του πίσω ηλεκτροκινητήρα, καθώς και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των πίσω τροχών.

Πέρα από τη μόνιμη κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου συνδράμουν με καθοριστικό τρόπο οι αεραναρτήσεις, οι οποίες είτε προσαρμόζουν αυτόματα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους στις τρέχουσες συνθήκες κίνησης είτε ακολουθούν τις επιλογές που θα πραγματοποιηθούν μέσω των πέντε προγραμμάτων οδήγησης. Τέλος, το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης έρχεται ως προαιρετικά διαθέσιμη επιλογή για να ενισχύσει την ευελιξία και την ευστάθεια του αυτοκινήτου.

Αποκεί και πέρα, ο λόγος ανήκει στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 85 kWh. Τοποθετημένες στο χαμηλότερο σημείο του πλαισίου, μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, συμβάλλουν στον περιορισμό του κέντρο βάρους και στην ισόποση κατανομή του φορτίου. Μάλιστα, το αλουμινένιο «κέλυφος» στο οποίο φιλοξενούνται αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου, ενισχύοντας τη στρεπτική ακαμψία του.

Ένα ακόμα στοιχείο που αξίζει να γνωρίζεται είναι ότι το Audi RS e-tron GT διαθέτει τέσσερα διαφορετικά κυκλώματα ψύξης, ώστε να εξασφαλίζεται η επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας των επιμέρους ηλεκτρικών μερών, χωρίς φυσικά να επηρεάζεται η άνεση στον θάλαμο επιβατών.

Σε περίπτωση, βέβαια, που οι ανάγκες ψύξης των συσσωρευτών είναι αυξημένες –η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας κυμαίνεται μεταξύ των 30 και των 35 βαθμών Κελσίου-, τότε επιστρατεύεται και το κύκλωμα του συστήματος κλιματισμού. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε στην περίπτωση που ο οδηγός απαιτήσει διαδοχικά τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος είτε κατά τη διάρκεια ταχυφόρτισης σε μονάδα συνεχούς ρεύματος ισχύος έως 270 kW.

Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία, η Audi ανακοινώνει ως μέγιστη τιμή τα 472 χιλιόμετρα, υπογραμμίζοντας την ικανότητα των ηλεκτροκινητήρων να ανακτούν κατά τη φάση της πέδησης ισχύ που φτάνει έως και στα 265 kW.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρέμβει στη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας επιλέγοντας ανάμεσα σε δύο επίπεδα έντασης του φαινομένου και ουσιαστικά να περιορίσει σημαντικά τη συμμετοχή του μηχανικού συστήματος πέδησης, δίνοντας την ευκαιρία στους ηλεκτροκινητήρες να μετατρέψουν όσο το δυνατόν περισσότερη κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος.

Φυσικά, για ένα τετράτροχο το οποίο επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,3 sec και αγγίζει με την ίδια συνέπεια και ευκολία τα 250 km/h, απαιτείται και η αντίστοιχη δύναμη πέδησης. Έτσι, η Audi προσφέρει ,έστω και ως προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού, τη δυνατότητα επιλογής δισκόφρενων κεραμικής σύνθεσης γράφοντας τον ιδανικό επίλογο σε ένα ακόμα υπέροχο ταξίδι.

Το RS e-tron GT μαζί με τον «μικρότερο» αδερφό του, το e-tron GT Quattro, είναι τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της Audi που κατασκευάζονται επί γερμανικού εδάφους και μάλιστα στη γραμμή παραγωγής που μέχρι σήμερα απασχολούσε κατ’ αποκλειστικότητα το R8.

Και επειδή η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου δολαρίων στην προκειμένη περίπτωση έχει απάντηση, η τιμή του ηλεκτροκίνητου Audi των 646 ίππων στην ευρωπαϊκή αγορά ξεκινά από τα απαγορευτικά, για έναν κοινό θνητό, 138.200 ευρώ.