MEGA TEST: H νέα Toyota Corolla απέναντι σε πέντε μικρομεσαία hatchbacks


Η απροσδόκητη συρρίκνωση της προσφιλούς κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks ελάχιστα μειώνει το ειδικό βάρος εκείνων των προτάσεων που εξακολουθούν να στέκουν στην κεντρική σκηνή της ελληνικής αγοράς δίνοντας την ύστατη μάχη της επιβίωσής τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/3/2020
Η επιστροφή της Corolla στην γκάμα της Toyota με τη μορφή ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback συνιστά από μόνη της είδηση. Συνιστά μια εξαιρετική αφορμή ώστε να συγκεντρωθεί εκ νέου η ελίτ των μικρομεσαίων hatchbacks με σκοπό να αναμετρηθεί με μια πρόταση που στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν αποτέλεσε το εμπορικό... τοτέμ της κατηγορίας.
 

TOYOTA COROLLA 1.2T HATCHBACK 116PS

 
 
  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   80
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 17.600 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 20.570  ΕΥΡΩ
 
Μιας κατηγορίας που τα τελευταία χρόνια μετρά μόνον απώλειες, παρακολουθώντας σχεδόν ανήμπορη να αντιδράσει τα κάθε λογής SUV και τα υπερτροφικά αυτοκίνητα πόλης να σιγοτρώγουν τις σάρκες της.
Φωτεινές εξαιρέσεις υπήρξαν και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν, κρίνοντας τουλάχιστον από τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνουν οι έξι προτάσεις της συγκριτικής δοκιμής που ακολουθεί.Ας εστιάσουμε, όμως, στο τι νέο κομίζει η δωδέκατη κατά σειρά γενιά της  Corolla, η οποία μας συστήνεται ως η πλέον οδηγοκεντρική στα 50 χρόνια παρουσίας της στην παγκόσμια αγορά. Το πρώτo και ενδεχομένως καθοριστικότερο βήμα γίνεται από τον σχεδιασμό του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος. Οι αποστάσεις που εξασφαλίζει από το μετριοπαθές σχεδιαστικό παράδειγμα του Auris είναι σαφείς, όπως σαφής είναι και η πρόθεση δημιουργίας ενός άκρως δυναμικού προφίλ. Η κεντρική εισαγωγή αέρα, τα φωτιστικά σώματα και η διχρωμία του πίσω προφυλακτήρα, αφήνουν να εννοηθεί ότι οι Ιάπωνες είναι αποφασισμένοι να επιστρέψουν στις ένδοξες εκείνες ημέρες που μεσουρανούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και με τον έναν ή τον άλλον τρόπο μάς το υπενθύμιζαν πράττοντας τα δέοντα στη γραμμή παραγωγής. Μάλιστα, η εικόνα του αυτοκινήτου γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή με τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά των κορυφαίων εξοπλιστικών εκδόσεων Style ή Black Εdition.
 
ΛΙΤΟΣ ΒΙΟΣ
 
Περισσότερο προβλέψιμες είναι οι σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό. Με εξαίρεση την κορυφή της κεντρικής κονσόλας, όπου στη σκιά της έγχρωμης οθόνης αφής των 8 ιντσών συνωστίζονται τα χειριστήρια του air condition ή του κλιματισμού, στις υπόλοιπες επιφάνειες του εσωτερικού σπανίζουν οι διακόπτες. Κάθε άλλο παρά λιτός είναι ωστόσο ο τεχνολογικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνοντας από τη βασική έκδοση την πλήρη παλέτα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει η ιαπωνική φίρμα.
 

Με 17.600 ευρώ η Corolla προσφέρεται με ενεργό cruise control, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα εντοπισμού πεζών και δικύκλων καθώς και σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης. Αντιθέτως, η έκδοση Live δεν διαθέτει ζάντες αλουμινίου ή το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 γεγονός που εμμέσως πλην σαφώς οδηγεί στα αμέσως επόμενα επίπεδα εξοπλισμού Eco και Active Plus των 19.100 ευρώ και 20.570 ευρώ αντιστοίχως.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, τα συνθετικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στον θάλαμο επιβατών διασφαλίζουν την απαιτούμενη ποιότητα σε μια πρόταση που είναι ούτως ή άλλως “καταδικασμένη” να απευθύνεται στους πολλούς, λειαίνοντας τις προδιαγραφές της. Εκεί που η Corolla χάνει έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές της είναι οι χώροι που προσφέρει πρωτίστως για τους πίσω επιβάτες και δευτερευόντως για τις αποσκευές. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα κι αν καταφέρεις να στριμώξεις τα μπαγκάζια ενός long weekend στα 361 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών, δύσκολα θα αντισταθμίσεις τις χωροταξικές απώλειες που προκύπτουν στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ

Ένα -ακόμα- σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στη νέα Toyota Corolla και στις προτάσεις του ανταγωνισμού είναι η παρουσία ενός τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της. Πρόκειται για τον D4-T των 1.197 cc ο οποίος έρχεται από το πρόσφατο παρελθόν, έχοντας παρόλα αυτά δεχθεί μια σειρά αναβαθμίσεων με σκοπό την περαιτέρω βελτίωση την ενίσχυση της οικονομίας καυσίμου.
 
Αυτό που αξίζει να κρατήσετε είναι ότι με την απόδοση των 116 ίππων και των 185 Nm ροπής χαρίζει στο ιαπωνικό hatchback ένα σαφές πλεονέκτημα στις επιταχύνσεις από στάση όπως άλλωστε και την πολιτισμένη λειτουργία ενός συνόλου που έχει σαφώς καλύτερο ζύγισμα από οποιοδήποτε άλλη τρικύλινδρη παραλλαγή της πολυφορεμένης πρακτικής του downsizing.
 

Στον αντίποδα, η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και η απροθυμία του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου να αποδώσει τα αναμενόμενα “χαμηλά” μετριάζουν την σπιρτάδα του μικρομεσαίου Toyota, δημιουργώντας ένα κενό απόδοσης σε κάθε προσπάθεια επιτάχυνσης εν κινήσει. Πάντως παρά τα ήπια χαρακτηριστικά λειτουργίας που τον διακρίνουν και την ύπαρξη των προγραμμάτων οδήγησης -μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και λειτουργία Eco- δεν είναι εκείνος που ξεχωρίζει σε επίπεδο αποδοτικότητας, εκθέτοντας την απόφαση των ανθρώπων της Toyota να μην προσθέσουν στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου το ευρέως διαδεδομένο σύστημα auto start&stop.

Αν πάλι αναζητήσεις το άλλο πρόσωπο του ιαπωνικού hatchback, επενδύοντας στα χαρακτηριστικά που του προσδίδει η νέα αρχιτεκτονική της, σύντομα θα ανακαλύψεις ότι έχεις να κάνεις με εξαιρετικά ομοιογενές σύνολο. Με μια κατασκευή που εστιάζει στην ουσία των πραγμάτων εξαργυρώνοντας με κάθε ευκαιρία την παρουσία των πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και το απολύτως ισορροπημένο setup των αναρτήσεων.
 
Στις συντεταγμένες αντιδράσεις της νέας Corolla υπό ασφυκτική πίεση, το ακλόνητο πλαίσιο και τα σοφά ρυθμισμένα “ηλεκτρονικά” προσθέστε την ποιότητα που διακρίνει την κύλιση του ιαπωνικού μικρομεσαίου στην ελληνική άσφαλτο. Μπορεί, λοιπόν, η νέα Corolla να μην διαθέτει το “κοφτερό” μπροστινό του Ford Focus ή το εκλεπτυσμένο οδηγικό ταμπεραμέντο του Peugeot 308, ωστόσο, δεν στερείται αποτελεσματικότητας, κρατώντας ανεξαρτήτως συνθηκών ίσες αποστάσεις μεταξύ άνεσης και δυναμικής.
.........................................................................................................................................................

FORD FOCUS 1.0 ECOBOOST 125 PS

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   81
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 18.982 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 20.360 ΕΥΡΩ
 
Συνέχεια στην παράδοση που θέλει το Ford Focus να διακρίνεται για τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του έρχεται να δώσει η τέταρτη κατά σειρά γενιά ενός αυτοκινήτου που φόρεσε ξανά το ευρωπαϊκό της κοστούμι, γυρνώντας αυτήν τη φορά την πλάτη στις σειρήνες της παγκοσμιοποίησης στις οποίες ενέδωσε στο πρόσφατο παρελθόν.
 
Αυτό το Focus θυμίζει εκείνο που το μακρινό 1998 αντικατέστησε το θρυλικό Escort. Εκείνο που με τη σχεδιαστική αυθάδεια και το αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιο έδειξε τον δρόμο στον ανταγωνισμό, καθιερώνοντας την κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback ως την επίσημη αγαπημένη της ευρωπαϊκής αγοράς. Βαμμένο στο χρώμα του πάθους (Race Red) και με τις καλοδεχούμενες σχεδιαστικές αναβαθμίσεις της έκδοσης ST-Line να τονίζουν με κάθε τις ούτως ή άλλως δυναμικές αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος,  το Focus συγκαταλέγεται σε εκείνες τις προτάσεις που δύσκολα περνούν απαρατήρητες.
 
Στον θάλαμο επιβατών τον πρώτο λόγο έχουν οι διακοσμητικές επιφάνειες του ταμπλό σε φινίρισμα ανθρακονήματος, οι κόκκινες ραφές των καθισμάτων και το flat bottom τριάκτινο τιμόνι. Στην κορυφή του ταμπλό, η οθόνη αφής των 8 ιντσών (6,5 ίντσων στην έκδοση Trend) φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC3, το οποίο διακρίνεται για την ευκολία χειρισμού και τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
 
Ψηλαφώντας τον τεχνολογικό πλούτο του μικρομεσαίου Ford, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας ενισχύουν το έργο του οδηγού από τo βασικό επίπεδο εξοπλισμού Trend, σε αντίθεση με τον ηλεκτρονικό κλιματισμό ο οποίος συναντάται μόνο στις δύο κορυφαίες εκδόσεις Titanium και Vignale.
 
Στην άνεση των επιβατών και δη εκείνων που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων συμβάλλουν οι διαθέσιμοι χώροι, οι οποίοι μπορούν να συγκριθούν μόνο με το κορυφαίο στον συγκεκριμένο τομέα VW Golf. Από τη θέση του οδηγού, τα προγράμματα οδήγησης (βασικός εξοπλισμός έκδοσης ST-Line) βοηθούν ώστε να προσαρμόσεις τους βιορυθμούς του τρικύλινδρου κινητήρα των 125 ίππων στις διαθέσεις σου και να βρεθείς πιο κοντά στον πρωταρχικό σου σκοπό. Με την ίδια ευκολία, λοιπόν, που το 1.000άρη Focus θα κινηθεί με την αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel, θα σταθεί αντάξιο των υψηλών οδηγικών προσδοκιών σου, αξιοποιώντας -μεταξύ άλλων- το δυναμικότερο setup της ανάρτησης που φέρει η έκδοση ST-Line.
...........................................................................................................................................................................

HONDA CIVIC 1.0 VTEC Turbo 129 PS

 
  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   78
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 20.650 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 22.190 ΕΥΡΩ
 
 
H πρόθεση της Honda να κινηθεί στo ανώτερο άκρο της κατηγορίας  των μικρομεσαίων hatchbacks «κλείνοντας» το μάτι σε αγορές όπου το μέγεθος μετράει, εξασφάλισε στο Civic ένα μοναδικό αποτύπωμα. Βέβαια εκείνο το στοιχείο που άλλαξε τη ροή των πραγμάτων για το καταξιωμένο Honda ήταν η προσθήκη ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου ανάμεσα στις πολλά υποσχόμενες προδιαγραφές του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, συνυπογράφοντας την άποψη ότι τα 4,5 μέτρα μετάλλου του ιαπωνικού hatchback δεν είναι ό,τι πιο εύπεπτο μπορείς να συναντήσεις σε μια κατηγορία όπου οι σχεδιαστικοί πειραματισμοί σπανίζουν. Για το Civic πάντως η σχεδιαστική εκκεντρικότητα, η οποία ενισχύεται από την εντυπωσιακή αύξηση των διαστάσεων του, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ιαπωνικής του κουλτούρας.
 
Αποδεχόμενος, λοιπόν, την εξόφθαλμη διαφορετικότητά του, οφείλεις να ζήσεις και με τις εργονομικές ιδιαιτερότητες που κρύβει ο θάλαμος επιβατών, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του οποίου θα μπορούσαν κάλλιστα να συγκριθούν με οποιαδήποτε premium κατασκευή. Έτσι, παρά την “κουρασμένη” εικόνα του συγκεκριμένου Civic της συγκριτικής δοκιμής μας και τα σχεδόν 30.000 μαρτυρικά χιλιόμετρα στην ελληνική άσφαλτο, η απουσία τριγμών ή ουσιαστικών φθορών στο εσωτερικό φαντάζει ως ένα μικρό ιαπωνικό θαύμα.
 
Με τη σειρά του, ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της «βασικής» έκδοσης Comfort δικαιολογεί ως έναν βαθμό την τιμολογιακή πολιτική της ιαπωνικής φίρμας στη χώρα μας, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι τα 20.650 ευρώ αποτελούν ευκαιρία για ένα αυτοκίνητο που προσφέρεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, τις απαραίτητες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας αλλά και με ηχοσύστημα που υποστηρίζεται από οθόνη αφής πέντε ιντσών. Από την αναφορά μας στο εσωτερικό του Honda Civic δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι «επιδόσεις» του χώρου αποσκευών, οι οποίες περιγράφονται από τα 478 λίτρα της χωρητικότητάς του.
 
Από εκεί και πέρα, οι 129 ίπποι του τρικύλινδρου συνόλου κινητήρα αντισταθμίζουν εν μέρει το βάρος, ωστόσο, γίνεται από την πρώτη στιγμή κατανοητό ότι το Civic δεν διαθέτει την αμεσότητα ή τον δυναμισμό του Ford Focus ή ακόμα και του Peugeot 308. Παρόλα αυτά, η μονοδιάστατη συμπεριφορά του μικρομεσαίου Honda είναι προβλέψιμη και διαχειρίσιμη, ενώ αν επιμείνεις στο γκάζι, αψηφώντας την κατανάλωση καυσίμου, ο VTEC υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας θα σε δικαιώσει.
.........................................................................................................................................................

KIA CEED 1.0 T-GDI 120 PS                                   

 
  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   79
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 16.890 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 18.290 ΕΥΡΩ
 
 
Την εποχή που η KIA αναζητούσε εναγωνίως το “όχημα” το οποίο θα της επέτρεπε να αλλάξει επίπεδο και να ανταγωνιστεί τους mainstream κατασκευαστές του δυτικού κόσμου, η δημιουργία ενός κατεξοχήν ευρωπαϊκού “προϊόντος” που θα μπορούσε να μιλήσει στην καρδιά και το μυαλό του πλέον απαιτητικού κοινού στον πλανήτη κρίθηκε από τους περισσότερους παρακινδυνευμένη.Σχεδόν 15 χρόνια μετά, το Ceed -περί αυτού πρόκειται- όχι μόνο έχει καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα της επιβίωσης αλλά και να αναδειχθεί σε μία από τις ανερχόμενες δυνάμεις της κατηγορίας του.
 
Με μήκος που φτάνει τα 4,31 μέτρα και σχεδίαση που δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν της κορεατικής φίρμας, το τρίτης γενιάς KIA Ceed βγαίνει κερδισμένο από τη μάχη των πρώτων εντυπώσεων. Μάλιστα, το γεγονός ότι στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Premium τους θόλους των τροχών γεμίζουν οι καλαίσθητες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, ενισχύει τον δυναμικό προσανατολισμό του, την ίδια στιγμή που το εσωτερικό αποκτά πρόσθετα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας υπογραμμίζοντας την αρτιότητά του. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι τόσο το σύστημα αυτόνομης πέδησης όσο και το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας ανήκουν -ανεξαρτήτως έκδοσης- στον βασικό εξοπλισμό του KIA Ceed.
 
Κατά τ’ άλλα, το φινίρισμα του συνθετικού υλικού που καλύπτει το ταμπλό μάλλον αδικεί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κορεατικού μικρομεσαίου hatchback, ενώ ενστάσεις θα μπορούσε να διατυπώσει κανείς και για τις προδιαγραφές (φωτεινότητα-ευκρίνεια) της κεντρικά τοποθετημένης οθόνη αφής των 7 ιντσών (5 ιντσών στη βασική έκδοση). Κλείνοντας με τον θάλαμο επιβατών, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές κινούνται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας αναδεικνύονται τη βελτίωση που σημείωσε στο συγκεκριμένο επίπεδο η τρίτη κατά σειρά γενιά του Ceed.
 
Κι αν τα 998 cc του τρικύλινδρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης ακούγονται λίγα για μια πρόταση με τις διαστάσεις και τις προδιαγραφές του μικρομεσαίου KIA, τα νούμερα που συνοδεύουν το “μικρό” υπερτροφοδοτούμενο θαύμα των Κορεατών μαρτυρούν το ακριβώς αντίθετο. Δεν είναι το πιο γρήγορο της συγκριτικής δοκιμής, χάνοντας έδαφος κυρίως στη διαδικασία των ρεπρίζ, ωστόσο, ακόμα και έτσι δύσκολα θα καταφέρεις να αμφισβητήσεις την επάρκεια των 120 ίππων και των 172 Nm ροπής, τα οποία καταλήγουν στην άσφαλτο με τη συμβολή ενός εξαιρετικού μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων.

Άλλωστε το πλαίσιο έχει τις απαντήσεις είτε γράφεις διαδικαστικού χαρακτήρα χιλιόμετρα στον αστικό ιστό είτε διεκδικείς το κάτι παραπάνω μακριά από τους πολύβουους δρόμους της πόλης.

...........................................................................................................................................................................

PEUGEOT 308 1.2 PureTech 130 EAT8

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   79
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 21.700 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 21.700 ΕΥΡΩ

Η παρουσία της Peugeot ανάμεσα  στους βασικούς «παίκτες» μιας ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας, όπως είναι αυτή των μικρομεσαίων hatchbacks αποτελεί επιτυχία του σημερινού 308. Επί της ουσίας, η δεύτερη γενιά δημοφιλούς Peugeot είναι η πρώτη που κατάφερε να κοιτάξει στα ματιά τα βαριά χαρτιά της κατηγορίας του και να ξεδιπλώσει χωρίς αναστολές τις αρετές του.

Αρετές που προκύπτουν από το πλαίσιο πάνω στο οποίο “χτίστηκε” και τους αποδοτικούς κινητήρες που χρόνο με τον χρόνο πλαισίωσαν την γκάμα του. Το “δικό” μας 308 εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.199 cc, ο οποίος -ελλείψει άλλης έκδοσης- συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Η απόδοση των 130 ίππων και των 230 Nm ροπής τον καθιστούν τον ισχυρότερο της συγκριτικής δοκιμής, γεγονός που αποτυπώνεται στα νούμερα των επιταχύνσεων από στάση και εν κινήσει. Μένοντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το ανάλαφρο “πάτημα” του γαλλικού μικρομεσαίου μετριάζεται από την υπερευαισθησία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας, οι παρεμβάσεις του οποίου έχουν κατασταλτικό και όχι διορθωτικό χαρακτήρα.

Απαιτούνται, συνεπώς, πιο προσεκτικές κινήσεις ώστε να αποφύγεις την υπερβολή και να πάρεις το μέγιστο από τη γαλλική πρόταση, η οποία εκτός των άλλων διακρίνεται και για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου. Τηρουμένων των αναλογιών, το Peugeot 308 αποδεικνύεται το πιο ευχάριστο όλων στη καθημερινή χρήση. Αρκεί, βέβαια, να αποδεχθείς τις εργονομικές ιδιαιτερότητες του εσωτερικού, οι οποίες σχετίζονται με την αρχιτεκτονική του κατά τ’ άλλα πρωτοποριακού i-cockpit.

Έτσι θα χρειαστεί να τοποθετήσεις χαμηλότερα το μικρής διαμέτρου τριάκτινο τιμόνι ώστε να αποκτήσεις πλήρη πρόσβαση στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ενώ για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού οφείλεις να καταφύγεις στην κεντρική ψηφιακή οθόνη των 9,7 ιντσών. Στα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά του Peugeot 308, συνυπολογίστε το γεγονός ότι τα 420 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι μια εκ των κορυφαίων επιδόσεων της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για την απόσταση η οποία χωρίζει τα πίσω καθίσματα από τα μπροστινά.

...........................................................................................................................................................................

VW GOLF1.0 TSI 110 PS

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   80
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 18.850 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 20.950 ΕΥΡΩ

Τι κι αν ολόκληρος ο αυτοκινητικός πλανήτης μιλά ήδη για την αμέσως επόμενη γενιά του, τι κι αν η παρουσία του στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2012 το καθιστά το μακροβιότερο της συγκριτικής δοκιμής, το VW Golf εξακολουθεί να αποτελεί το σημείο αναφοράς μιας κατηγορίας που το ίδιο καθιέρωσε.

 Στην κορυφαία εξοπλιστική  έκδοση R-Line το ταπεινό κατά τ’ άλλα VW των 999cc και των μόλις 110 ίππων διαθέτει στοιχεία που αναδεικνύουν την πρόθεσή του να ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής και να βγει από το αυστηρό  πλαίσιο που ορίζει το  political correct προφίλ  του.  Τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED,  οι  ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών  με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ και ο επιθετικότερος σχεδιασμός  των  προφυλακτήρων συνθέτουν μια διαφορετική εικόνα από εκείνη των άοσμων και  άχρωμων εξοπλιστικών γραμμών του αυτοκινήτου.

 Αντιστοίχως, η υψηλή κατασκευαστική ποιότητα του  εσωτερικού συνυπάρχει στην προκειμένη περίπτωση με τα εξίσου υψηλά  εξοπλιστικά στάνταρ, μιας και στην έκδοση R-Line των 20.950 ευρώ το κυρίως μενού περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- ψηφιακό πίνακα οργάνων, προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη 8 ιντσών, ενεργό cruise control, σύστημα αυτόνομης πέδησης και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό.

Σε ό,τι αφορά μάλιστα τα συστήματα ασφαλείας, αυτά έρχονται από τη βασική έκδοση Comfortline η οποία έχει ως αφετηρία τα 18.850 ευρώ. Αξιοποιώντας στο μέγιστο της εξωτερικές διαστάσεις του, το VW Golf διαθέτει τους κορυφαίους χώρους για τους πίσω επιβάτες αλλά και τη συμβατή με κάθε προφίλ χρήστη εργονομία, στοιχεία που κάνουν τη συμβίωσή σου μαζί του ακόμα πιο εύκολη. Και παρά το γεγονός ότι στα χαρτιά το VW Golf με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού των 999cc είναι εκείνο με τη μικρότερη ονομαστική ισχύ (βλέπε 110 ίππους), οι επιδόσεις του το τοποθετούν  αρκετά ψηλά στη λίστα των έξι. 

Η γραμμική  απόδοση του τρικύλινδρου TSI και η ισορροπημένη  κλιμάκωση  του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων υπερκαλύπτουν την απόσταση που χωρίζει τη γερμανική πρόταση από τους ισχυρότερους ανταγωνιστές του, δίνοντας τη σκυτάλη στο εγνωσμένης αξίας πλαίσιο,  το οποίο δεν σταματά να σε ξαφνιάζει ευχάριστα με τη συνέπεια, την προσαρμοστικότητα και την αποτελεσματικότητά του.

............................................................................................................................................................................

Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ

Τα μικρομεσαία διαστάσεων hatchbacks ανέκαθεν αποτελούσαν το βασικό πεδίο ανταγωνισμού των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, το σημείο ισορροπίας για εκείνους που επιθυμούσαν να αποφύγουν τους οδυνηρούς συμβιβασμούς χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψουν για τον σκοπό αυτό μια περιουσία.

Στις σελίδες που προηγήθηκαν, έξι μικρομεσαία hatchback με σημείο αναφοράς τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης μικρού κυβισμού διεκδίκησαν την κορυφή της κατηγορίας τους. Διεκδίκησαν το δικαίωμα στο όνειρο της διάκρισης ή έστω της επιβίωσης σε μια αγορά που εδώ και καιρό έχει αλλάξει ρότα.

Η επιλογή μας δεν προέκυψε αβίαστα αλλά μέσα από αρκετή... μελέτη που ούτως ή άλλως απαιτεί κάθε τέτοιου είδους επένδυση. Εμείς, λοιπόν, επενδύουμε στο Ford Focus, στον απρόσμενα αποδοτικό κινητήρα του 1,0 λίτρου, την απολαυστική οδική συμπεριφορά του, την οκταετή εργοστασιακή εγγύηση και την ικανότητά του να διατηρείται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.

Μια περισσότερο... γενναιόδωρη χωροταξικά Toyota Corolla ή ένα πιο “φρέσκο” VW Golf ενδεχομένως να άλλαζε την ιστορία, η οποία ως γνωστόν δεν γράφεται με υποθέσεις.