MEGA TEST 8 B-SUV: Το VW T-Cross απέναντι στον ανταγωνισμό!


ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΣΥΜΠΑΓΕΣ SUV; ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ. ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ VOLKSWAGEN, ΤΟ ΝΕΟ T-CROSS ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΟΛΑ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ…ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/1/2020

Τα βλέπετε όλο και περισσότερο να κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Η κατηγορία των συμπαγών SUV που με αλματώδη ρυθμό αυξήθηκε σε παρουσίες μοντέλων και πωλήσεις, μονοπωλεί πλέον το ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς και η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, αφού μηδενός εξαιρουμένου κατασκευαστή όλοι θα φέρουν στο προσκήνιο ένα μικρό SUV.

Με τον ερχομό του νέο Volkswagen T-Cross αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τα πιο σημαντικά μοντέλα της κατηγορίας και να τα αξιολογήσουμε εκ νέου με βάση τα δεδομένα που θέτει πλέον η ανάγκη για ασφάλεια, ποιότητα, οικονομία και αξία. Μετά τις αρχικές μας «κρούσεις» προς τις αντιπροσωπείες συγκεντρώσαμε τα Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110PS, Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 140PS, Hyundai Kona 1.0T 120PS, Opel Crossland Χ 1.2T 130PS, Renault Captur 0.9T 90PS, SEAT Arona 1.0 TSI 115PS, Suzuki Vitara 1.0T 112PS και VW T-CROSS 1.0 TSI 115PS.

Από τη συνάθροισή μας απουσιάζουν τα Kia Stonic, Jeep Renegade, Audi Q2, Fiat 500X που δεν ήταν διαθέσιμα για δοκιμή και το VW T-Roc που είναι μάλιστα το best-seller της κατηγορίας στις αρχές του 2019 που όμως θεωρούμε ότι θα έπρεπε να συγκρίνεται με τα αυτοκίνητα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. 

VWT-CROSS 1.0 TSI 115PS

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   85/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 18.850 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 19.261  ΕΥΡΩ

Με τα μόλις 4,11 μέτρα μήκους του νέου συμπαγούς μοντέλου (δώδεκα εκατοστά πιο μικρό από το T-Roc και 5,5 εκατοστά μακρύτερο από το Polo, για να έχετε μια τάξη μεγέθους), το T-Cross έρχεται να συμπληρώσει την οικογένεια των T-Roc, Tiguan και Touareg. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 το T-Cross έρχεται χρονικά αρκετά μετά το SEAT Arona και λίγο πριν το Skoda Kamiq, τα άλλα αδέλφια του από το VW Group. Με σχεδιαστικά γονίδια περισσότερο από το Touareg δείχνει αυστηρό αλλά με φρέσκιες πινελιές στα φωτιστικά εμπρός-πίσω και με πολλές προτάσεις εξατομίκευσης με 12 χρώματα αμαξώματος και έγχρωμα στοιχεία εξοπλισμού που δίνουν μια «άλφα» νεανικότητα, διαφορετικότητα. Η μάσκα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα και το σπόιλερ είναι έξυπνα σχεδιασμένα προσθέτοντας οπτικά πλάτος. Το δε ύψος του φτάνει τα 1,58 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,55 μέτρα. Χαρακτηριστικό με μαύρα διακοσμητικά στοιχεία είναι και το πίσω μέρος που δείχνει «αρχοντικό». Στο δε πίσω μέρος η μαύρη λωρίδα που ενθέτει τα φωτιστικά σώματα είναι ιδιαίτερη προσθέτοντας ένα κάποιο κύρος.

Η VW μας ενημερώνει ότι «ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 mm πιο ψηλά από τον δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 mm. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 cm πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εγγυάται πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα». Η τελευταία έρχεται και από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αλλά και από την σχετικά κυβισμένη καμπίνα. Στην οποία μπαίνεις εύκολα, εμπρός και πίσω χάρη στις μεγάλες του πόρτες. Εδώ το ταμπλό θυμίζει έντονα T-Roc με τον συνδυασμό ακμών του που σαφώς και δείχνει νεανικότερο χάρη στις χρωματικές πινελιές στοιχείων του όπως είναι η κονσόλα, το τιμόνι αλλά και οι ενθέσεις του ταμπλό. Θα θέλαμε σίγουρα κάτι πιο αυθεντικό αλλά οι Γερμανοί είναι μάλλον πιο γνωστοί για την ατολμία τους.

Κατά τα tech ειωθότα, το T-Cross έχει –προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών με αισθητήρα εγγύτητας και πολλές δόσεις διασύνδεσης (4 θύρες USB!) και επικοινωνία με App Connect, όλα σε πλήρες εξελληνισμένο περιβάλλον. Σε επίπεδο χώρων υπάρχουν όσοι περιμένεις από ένα σοφά διαρρυθμισμένο εσωτερικό ενώ το πίσω κάθισμα –αναμενόμενο πια από τη VW- είναι συρόμενο κατά το διαμήκη άξονα κατά 14 εκατοστά προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να κυμαίνεται από 347 μέχρι 417 λίτρα, ενώ φτάνει μέχρι τα 1.243 λίτρα με τις πίσω πλάτες σε οριζόντια θέση. Ίσως όμως το σημαντικότερο βήμα που κάνει το T-Cross είναι ότι σε επίπεδο ασφαλείας έρχεται εξοπλισμένο σαν…Touareg.

Στον βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι (Lane Assist), η κλήση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).

Ακόμα, το σύστημα προστασίας επιβατών (σε κρίσιμες καταστάσεις προεντείνει τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνει την πίεση των φρένων και αφήνει ένα μικρό κενό στα παράθυρα και στην ηλιοροφή), το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), η αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, και το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control. Επιπλέον αυτών, υπάρχει το Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφορικό δρόμο) και το Adaptive Cruise Control που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση. Τέλος, το προαιρετικό Light Assist ρυθμίζει και εναλλάσσει αυτόματα τα μεγάλα φώτα (η γνωστή μεγάλη «σκάλα») των προβολέων ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους.

Να αναφέρουμε εδώ ότι οι διαθέσιμες εκδόσεις από μηχανολογικής σκοπιάς περιλαμβάνουν τον διάσημο πλέον 1000άρη ΕΑ211 TSI turbo βενζινοκινητήρα (που εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων) με 95 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή 115 ίππους με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG με 7 σχέσεις. Ο πρώτος προσφέρει μέγιστη ροπή 175 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm και επιταχύνει το T-Cross σε 11,5 δευτερόλεπτα από στάση στα 100 km/h ενώ προσφέρει τελική 180 km/h. Η ισχυρότερη έκδοση έχει ροπή 200 Nm και επιταχύνει το T-Cross στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,9 sec με τελική στα 193 km/h. Ακόμη για όσους ενδιαφέρονται για diesel υπάρχει ένας 1.6 TDI PS, τετρακύλινδρος κινητήρας, με μηχανικό 5 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων με ροπή στα 250 Nm και επιδόσεις που ορίζονται από 12 sec για τη διαδικασία επιτάχυνσης στα 100 km/h. Μέσα στο 2020 θα μας έρθει και ο 1500άρης TSI των 150 ίππων. 

Όλες οι εκδόσεις κινητήρων διαθέτουν σύστημα start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση ενώ τα διπλοσύμπλεκτα έχουν δύο modes, normal και sport. Προφανώς δεν περιμένετε τετρακίνηση στο T-Cross. H βασική έκδοση Life περιλαμβάνει επίσης δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, πίσω LED φωτιστικά σώματα, air-condition, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα συνοδηγού με κρυφό συρτάρι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και μεταβλητό χώρο αποσκευών. Επιπρόσθετα, το επίπεδο εξοπλισμού Style του αυτοκινήτου δοκιμής μας περιλαμβάνει προβολείς LED με δυναμική ρύθμιση δέσμης φωτός, ράγες οροφής σε ασημί απόχρωση, μπροστινά καθίσματα sport/comfort, φωτισμό περιβάλλοντος καμπίνας, αυτόματο κλιματισμό Climatronic, Ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Το T-Cross δοκιμής μας ήταν το 1.0 TSI 115 ίππων με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στην έκδοση Style. H πρώτη εικόνα που αποκομίζεις είναι ότι το αυτοκίνητο δείχνει σαν μια μικρογραφία ενός μεγάλου, σοβαρού και ικανού SUV όπως είναι το Tiguan (η απόσταση του πατώματος στα 18 εκατοστά, άλλωστε, του επιτρέπει να μην έχει κάποια επαφή εντός ή εκτός ασφάλτου). Η δύναμη του turbo βενζινοκίνητου, τρικύλινδρου συνόλου δείχνει στρωτή, χωρίς εξάρσεις και, ίσως, ένα «κλικ» πιο φιμωμένη απόδοση, συγκριτικά με το SEAT Arona που φορά την ίδια «καρδιά». Επίσης είναι και πιο βαρύ από τον Ισπανό αδελφό του με τη σχετική επιβάρυνση στις επιδόσεις. Ο συνδυασμός με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι σωστός κι αν θα θέλαμε κάτι αυτό θα ήταν η τηλεπαθητική αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων του Hyundai Kona ή του Ford EcoSport. Κι έτσι όμως, το «πακέτο» του T-Cross είναι καλό για γρήγορη ή «σταμάτα-ξεκίνα» οδήγηση εκτός ή εντός των τειχών.

Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ο έλεγχος αμαξώματος υψηλού επιπέδου χάρη στη γεωμετρία του αυτοκινήτου με τους τέσσερις τροχούς να είναι κυριολεκτικά ακροβολισμένοι στα τέσσερα άκρα του αμαξώματος ορίζουν τελικά την ανωτερότητα του αυτοκινήτου μαζί με το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την άριστη ηχομόνωση. Στο κράτημα βέβαια συντελούν και τα ελαστικά της Hankook, Ventus Prime3, διάστασης 205/55-R17. Η στιβαρότητα είναι εξαιρετική (απότοκο της καλής πλατφόρμας) και η άνεση θυμίζει κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας καθώς το αμάξωμα δε στρεβλώνει ποτέ και πουθενά. Η δε σταθερότητα του αυτοκινήτου σε κάποιο νεροφάγωμα ή καπάκι αποχέτευσης είναι πλέον σημείο αναφοράς. Κι όλα αυτά με ένα πάτωμα με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και όχι τίποτε εξεζητημένο ή ακριβό πίσω παρά μόνον ημιάκαμπτος άξονας.

Τα φρένα στις μετρήσεις μας έδειξαν προθυμία να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο άμεσα και αποφασιστικά, οπότε εκτός της προηγμένης ηλεκτρονικής και του πακτωλού συστημάτων υπάρχει και ικανό hardware. Εν ολίγοις το T-Cross ήρθε έχοντας μελετήσει άριστα τον ανταγωνισμό, μαθαίνοντας από αυτόν και τοποθετώντας τεχνολογία και ποιότητα στον υψηλότερο βαθμό. Μπορεί εδώ κι εκεί να φαίνεται μια κάποια υποχωρητικότητα σε επίπεδο αντιληπτής ποιότητας (πχ. σκληρά πλαστικά παντού) αλλά αυτό δε στερεί σε τίποτε από το νέο μοντέλο την εικόνα του κορυφαίου.

______________________________________________________________________________________

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 83/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 17.460 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 19.920 ΕΥΡΩ

Με νωπές τις μνήμες από το λανσάρισμα του C5 Aircross είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε πόσο συνεπείς είναι οι Γάλλοι όταν έρχεται το δίπτυχο άνεση-ευρυχωρία. Κι αυτό έχει επιτευχθεί με ένα εντυπωσιακό σε όψη «κουκούλι», ένα αμάξωμα που δείχνει σαν το SUV του μέλλοντος, τόσο με τις αναλογίες, όσο και με τις στιλιστικές του πινελιές που το βάζουν «χαλαρά» στην κορυφή του εν λόγω –έστω και υποκειμενικού- τομέα. Η ποιότητα συναρμογής τυπική ενός σύγχρονου αυτοκινήτου και το ίδιο ισχύει και εντός. Εδώ μας υποδέχεται ένα casual εσωτερικό ισορροπημένο και με έντονη ταυτότητα. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι επαρκέστατοι ενώ και η περιμετρική ορατότητα είναι θαυμάσια. Ένα-δυο εργονομικά θεματάκια έχουν να κάνουν με το χειρισμό του συστήματος πολυμέσων και την μάλλον μέτρια διαχείριση του προσφερόμενου χώρου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Οδηγικά το αυτοκίνητο δεν επιδιώκει τίποτε σπορ, αν και μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα χάρη στον turbo, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων που για την περίσταση αποδίδει 110 ίππους αλλά στροφάρει εξαιρετικά (όπως και στα Opel Crossland και Peugeot 2008 που μοιράζονται το ίδιο σύνολο). Σίγουρα θα θέλαμε έναν πιο θετικό σε κούμπωμα και με μικρότερες διαδρομές επιλογέα για το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αλλά ας είναι. Σημαντικό άλλωστε είναι ότι ο έλεγχος του αμαξώματος είναι υψηλός. Θα ρίξουμε όμως τέμπο για να χαρούμε περισσότερο την άνεση και την αίσθηση ότι οι άνθρωποι της Citroen δε δημιούργησαν ένα τυπικό αυτοκίνητο αλλά ένα αυτοκίνητο με ουσία και αίσθημα. Τα καθίσματα είναι χορταστικά, τα πίσω είναι συρόμενα (ένα από τα μόλις τέσσερα του συγκριτικού μας που θυμήθηκαν να αυξήσουν τη χρηστικότητα της καμπίνας) ενώ και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να διπλωθεί προς τα κάτω για μεγάλο μήκος φόρτωσης. Ταυτόχρονα, η ησυχία πολύ καλή και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών τυπικά…γαλλικό.

Άλλη μια πινελιά αύξησης των δυνατοτήτων του C3 Aircross (πέρα από το ύψος των 178 mm που χωρίζει το πάτωμα του αυτοκινήτου από τον δρόμο) είναι η τοποθέτηση έστω στις πιο ακριβές εκδόσεις, του συστήματος Grip Control το οποίο μέσω περιστροφικού διακόπτη ρυθμίζει τον τρόπο απόδοσης πρόσφυσης των εμπρός κινητήριων τροχών ανάλογα με το είδος του δρόμου. Είναι μόλις το δεύτερο αυτοκίνητο ανάμεσα στα 9 που έχει μια τεχνολογική off-road πινελιά (το άλλο είναι το Vitara που…τους έπιασε όλους στον ύπνο διαθέτοντας και τετρακίνηση στα 1.000 cc). Βέβαια για να εκμεταλλευτείτε 100% αυτό το καλούδι του Citroen καλό θα είναι να έχετε και ένα ανάλογο ελαστικό. Συνολικά το C3 Aircross είναι ένα αυτοκίνητο ασφαλές με επαρκές «ρεπερτόριο» συστημάτων ασφαλείας που χαίρεσαι να ζεις εντός του χωρίς να νιώθεις ότι είναι «βαρύ». Παράλληλα η τιμή του είναι πολύ καλή και μόνο αν θέλετε το Grip Control θα πρέπει να εκταμιεύσετε το κάτι παραπάνω.

______________________________________________________________________________________

SEAT Arona 1.0 TSI 115PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 82/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 16.955 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 18.925 ΕΥΡΩ

Το SEAT Arona ήταν η πολυαναμενόμενη απάντηση του Group VW ως το πρώτο συμπαγές SUV, βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 των SEAT Ibiza και VW Polo. Έχοντας ήδη τον εταιρικό σχεδιαστικό κώδικα, το Arona ξεχωρίζει ως μοντέλο της SEAT με άφθονες ακμές, άριστη συναρμογή και μια έξυπνη διχρωμία που κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμη πιο σπορ και συμπαγές. Οι πολλές ακμές συνεχίζονται και στο εσωτερικό, μορφοποιημένες αποκλειστικά με σκληρά πλαστικά και δημιουργώντας, με κάποιες πινελιές της έκδοσης Excellence, μια όμορφη εικόνα, «απλοϊκού δυναμισμού».

Η θέση οδήγησης χωρίς ψεγάδια δίνει στον οδηγό τα απαραίτητα σε ελληνικό μενού και τυπικούς χώρους για μικροαντικείμενα. H είσοδος πίσω γίνεται σχετικά εύκολα, ιδανικά, για δύο επιβάτες αν και ένας τρίτος όλο και θα βολευτεί για μια μικρή διαδρομή. Ο δε χώρος αποσκευών με διπλό πάτο, και γαντζάκια για τα ψώνια της κάθε ημέρας ανήκουν στους «χορταστικούς» του συγκριτικού μας. Αν κάποιος θέλει να μη θυσιάσει τον σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική μιας γρήγορης ανάβασης τότε το Arona, μαζί με το Ford EcoSport είναι οι top επιλογές μας.

Ειδικά στην περίπτωση του ισπανικού μοντέλου η απόδοση του 1000άρη turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων δείχνει πιο άμεση και ζωντανή από ό,τι περιμένεις (ακόμη και συγκριτικά με το T-Cross), μαζί με τη σχετικά κοντή κλιμάκωση και το πάτημα από τα Pirelli Cinturato P7 κάνουν το αυτοκίνητο αντάξιο της καταλανικής του καταγωγής. Στρίβει άμεσα, κρατάει άριστα και μόνο σε νεροφαγώματα μπορεί να δείξει μια κάποια δυσανεξία που μπορεί να κουράσει τους πίσω επιβάτες. Συνολικά το Arona είναι μια ισορροπημένη επιλογή για όσους θέλουν δόσεις δυναμικής οδήγησης, ασφάλειας.

______________________________________________________________________________________

Hyundai Kona 1.0T 120PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 81/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 16.890 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 18.110 ΕΥΡΩ

Η πληθωρική, διαφορετική εικόνα του κορεατικού SUV μαζί με το έντονο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής δημιούργησαν μια οπτική πανδαισία. Τόσο διαφορετικό (σχεδόν όσο το C3 Aircross) έχει μεγάλες φυσικές διαστάσεις αλλά με ύψος που το κάνει σπορ, βασισμένο στην πλατφόρμα των μικρομεσαίων μοντέλων της Hyundai-Kia. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο, ποιοτικότατο, με συνδυασμό σκληρών-μαλακών πλαστικών και πολύ καλή εργονομία με εξαίρεση τον συντονισμό ραδιοφωνικών σταθμών και την έλλειψη ελληνικού μενού στο multimedia σύστημα.

Μας εξέπληξε επίσης ότι έστω και προαιρετικά το αυτοκίνητο δύναται να εξοπλιστεί με head-up display αλλά και με hi-end ηχοσύστημα της Krell (!) με ήχο από…άλλο πλανήτη. Η καθημερινότητα γίνεται επίσης πιο εύκολη με την πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα και phablets και με την εν γένει ποιότητα και ευρυχωρία της καμπίνας. Ο turbo, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου είναι ήσυχος, αποδοτικός με τους 120 ίππους του αλλά ανεβάζει λιγότερο φουριόζικα από άλλα σύνολα του συγκριτικού με αποτέλεσμα να υπολείπεται το αυτοκίνητο στην αίσθηση της αμεσότητας. Παρ’ όλα αυτά ο 6άρης μηχανικός επιλογέας είναι –μαζί με αυτόν του Ford Ecosport- ο κορυφαίος σε αίσθηση, αμεσότητα και ευκολία αλλαγών.

Η ποιότητα κύλισης από την άλλη ρέπει στο σπορτίφ χωρίς να είναι κουραστική, ενώ και παρά τα αρκετά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου δοκιμής, αυτό δεν έτριζε ούτε έδειχνε σημάδια κόπωσης. Για το τέλος αφήσαμε το γεγονός ότι το Kona ακόμη και στη βασική του έκδοση έχει εξοπλισμό ασφαλείας και ανέσεων που το καθιστούν πλήρες και αξιολογότατο στον τομέα που οι Κορεάτες πάντα διέπρεπαν: το value for money.

______________________________________________________________________________________

Renault Captur 0.9T 90PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 77/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 14.380 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 16.690 ΕΥΡΩ

Γεννημένο με σοφία το Captur είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποκτήσει κανείς άνεση, μπολιασμένη με αισθητική και οδηγική χάρη. Μπορεί λοιπόν το νέο Clio να είναι προ των πυλών και το επόμενο Captur να ετοιμάζεται πυρετωδώς, όμως στο «τώρα» έχουμε μπροστά ένα πολύ καλαίσθητο σύνολο που έφερε μαζί τον SUV χαρακτήρα και τις πολυχρηστικές ανησυχίες στην κατηγορία αυτών των οχημάτων. Χωρίς να είναι εκκεντρικό είναι όμορφο, δυναμικό στις πιο ακριβές εκδόσεις και μαζί ποιοτικό και συμμαζεμένο χωρίς εντούτοις να λογίζεται μικρό.

Το σαλόνι του έχει μια καλαίσθητη απλότητα και ποιότητα με καλά πλαστικά και έξυπνες λύσεις για την αποθήκευση πραγμάτων αν και κάτι παραπάνω για μικροαντικείμενα θα ήταν ακόμη πιο ευπρόσδεκτο. Το σύστημα multimedia είναι τυπικής υλοποίησης αλλά με φωτεινά ζωντανά χρώματα στην οθόνη αφής made by LG. Οι πίσω χώροι είναι επαρκείς αλλά ελέω σχεδίασης η ορατότητα θυμίζει αυτήν ενός καλού hatchback. Η πολυχρηστικότητα (γνωστή έννοια για τη Renault) είναι παρούσα εδώ με συρόμενο πίσω κάθισμα, και απίστευτα μεγάλο χώρο αποσκευών. Και τι είναι αυτό που έχει βγάλει το Captur εκτός των… play-off; Μερικά πράγματα που θυμίζουν τον πανδαμάτορα χρόνο. Πρώτον ο 900άρης τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 90 ίππων μπορεί να είναι ομαλός στη λειτουργία του αλλά δεν παύει να είναι ο ασθενέστερος τούτης της συνάθροισης, «παντρεμένος» με 5άρη μηχανικό επιλογέα τυπικής αίσθησης.

Είναι ζωντανός από τις 2.000 rpm αλλά η αναλογία κιλών ανά ίππο δεν βοηθά στην επίτευξη μιας ζωντανής συμπεριφοράς. Έρχεται νέο σύνολο εντός του επόμενου διαστήματος στα 1,3 λίτρα, αλλά για την ώρα έχουμε τούτον εδώ. Επίσης το ESP είναι λίγο άκομψο όταν χρειαστεί επέμβαση ενώ χαρακτηριστική είναι η έλλειψη, έστω και στα προαιρετικά, συστημάτων ασφαλείας «πρώτης γραμμής». Εντούτοις το αυτοκίνητο έχει ένα σταθερό, αρχοντικό πάτημα για το μέγεθος και τη φιλοσοφία του και με μεγάλη απόσταση του πατώματος από το έδαφος. Αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον επίσης είναι η τιμή του η οποία σε απόλυτα μεγέθη είναι απλά… κελεπούρι καθώς δεν είναι λίγα τα όσα δίνει.

______________________________________________________________________________________

Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 140PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 76/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 21.509 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 21.814 ΕΥΡΩ

Το αυτοκίνητο σε κερδίζει από το πρώτο λεπτό διότι μόλις έστριψε σαν Fiesta, πέρασε πάνω από τη λακκούβα που δεν είδες σαν Focus και μάλιστα χωρίς να ακουστεί «κιχ». Με τον πιο ιδανικό συνδυασμό συμπαγών διαστάσεων και δυναμισμού το EcoSport ειδικά στην έκδοση ST-Line δοκιμής μας δείχνει περισσότερο σαν κάποιο υπερυψωμένο hothatch. Μόνο αν το δεις από το πίσω μέρος αντιλαμβάνεσαι ότι εδώ έχεις ένα SUV. H σχεδίαση λοιπόν έχει τις ιδιοτυπίες της με πιο «φωναχτή» αυτήν της προς το πλάι ανοιγόμενης πόρτας του χώρου αποσκευών. Δρασκελίζοντας μπαίνεις σε ένα συμπαθητικό σε όψη σαλόνι, με μαλακά υλικά στο ταμπλό, οθόνη αφής με το SYNC 3 αλλά όχι ελληνικό μενού.

Κι ενώ η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι φυσικές διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν αντίκτυπο και στη συνολική αίσθηση της ευρυχωρίας. Ναι, δεν μπορείς να περιμένεις κάτι περισσότερο, ειδικά στο πίσω μέρος στο οποίο οι κανονικής σωματοδομής επιβάτες θα μπουν οριακά. Ο χώρος αποσκευών επίσης είναι ιδιότυπος καθόσον ρηχός και ψηλός με μέτρια μάλιστα χωρητικότητα, ενώ και το πίσω κρύσταλλο «κόβει» κάτι από την προς τα πίσω ορατότητα. Αυτά για έναν οικογενειάρχη μπορεί να φαντάζουν υποχωρήσεις, όμως πολλοί είναι εκείνοι που θα εκτιμήσουν άλλες χάρες όπως η οδική συμπεριφορά που προαναφέραμε. Με την ευκαιρία να σημειώσουμε την ύπαρξη εδώ του πιο δυνατού κινητήρα του group test μας με τους 140 ίππους από ένα λίτρο και τρεις κυλίνδρους να υπόσχονται πολλά μαζί με το εκπληκτικά ακριβές κιβώτιο.

Όμως, κάτι το βάρος, κάτι οι νόρμες ρύπων και μια σχετική –συγκριτικά με άλλα- ραθυμία να ανεβάσει γρήγορα στροφές κάνουν τούτο το EcoSport λιγότερο σπορτίφ στις επιδόσεις. Να σημειώσουμε επίσης την έλλειψη των τελευταίας εσοδείας ηλεκτρονικών συστημάτων που προσφέρονται σε άλλα και έχουμε ένα αυτοκίνητο κορυφαίο σε οδική συμπεριφορά και ικανοποίηση αλλά που δεν συνεπικουρεί τον οδηγό στην «κακιά την ώρα». Η τιμή του επίσης δεν είναι ελκυστική ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε ότι διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση αλλά με το diesel σύνολο που αποτελεί μια πολύ καλύτερη επιλογή. Αν σας αρέσει η οδήγηση και είστε…εγωιστές μην κοιτάξετε αλλού.

______________________________________________________________________________________

Suzuki Vitara 1.0T 112PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 76/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 15.590 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 19.650 ΕΥΡΩ

Το αυτοκίνητο με το πιο βαρύ όνομα είναι αυτό. Η Suzuki δημιούργησε ένα best seller, το οποίο στις ημέρες μας έχει έρθει με μια πιο trendy αισθητική και μια προδιάθεση να γίνει πιο «αυτοκίνητο» από ό,τι «εργαλείο». Αρέσει διότι μέσα στην ιαπωνική του απλότητα ξεχωρίζει με τις αδρές του γραμμές που όμως δεν αγγίζουν την αυστηρότητα των Γερμανών. Η ποιότητα είναι ιαπωνική, ήγουν λιγότερο αντιληπτή και περισσότερο πραγματική. Η είσοδος στο εσωτερικό γίνεται εύκολα για τους εμπρός επιβάτες και λίγο πιο δύσκολα για τους πίσω. Με τα δεδομένα των περισσότερων ανταγωνιστών του το Vitara δεν προσφέρει κάποια αισθητική εξτραβαγκάντζα.

 

Τα πλαστικά (μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό) δίνουν τον τόνο ενός αυστηρού, μουντού συνόλου, με εργονομία που είναι σαν την ξέρεις χρόνια. Βεβαίως και η Suzuki έπεσε στην παγίδα ενός-δύο πταισμάτων όπως είναι το αγγλικό μενού στο σύστημα πολυμέσων το οποίο δεν έχει περιστροφικό διακόπτη έντασης και το φινίρισμα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες με το μεταξόνιο των 2,5 μέτρων δεν είναι κάτι που μπορείς να θαυμάσεις παρότι η είσοδος πίσω γίνεται εύκολα, όμως αυτός για τις αποσκευές μπορεί να καλύψει άνετα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Οδηγικά, είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για μερικά πράγματα. Πρώτον, είναι ελαφρύ, δεύτερον «φορά» έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα που έχει κατασκευάσει η Suzuki κι αυτό σημαίνει: Ευστροφία, ήσυχη λειτουργία και οικονομία στο καύσιμο.

Η απόδοση του είναι 112 ίπποι αλλά με έναν θετικό σε αίσθηση 5άρη επιλογέα και σωστή αναλογία κιλών ανά ίππο έχετε ένα ζωντανό σύνολο με το οποίο μπορείτε να κινηθείτε σβέλτα. Το στήσιμο του είναι λίγο πιο σφικτό για SUV αλλά αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στην οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο. Στο χώμα θα πράξει απλά πράγματα. Αλλά, μη βιάζεστε διότι εδώ υπάρχει plot twist. Τούτη η έκδοση είναι δικίνητη και εξοπλιστικά ταπεινή στα σχεδόν 16.000 ευρώ. Βάλτε τώρα λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Πόσο; Τρεις χιλιάδες ευρώ. Και τότε παίρνετε το ίδιο Suzuki τετρακίνητο και φορτωμένο «σαν αστακός» με συστήματα ασφαλείας από το πάνω ράφι της σύγχρονης τεχνολογίας. Αν είστε σε σφιχτό προϋπολογισμό το απλό Vitara είναι μια καλή επιλογή. Με τα 19.000 ευρώ μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση που χάνει πόντους από την αίσθηση της ποιότητας και της ποιότητας κύλισης.

______________________________________________________________________________________

Opel Crossland Χ 1.2T 130PS

  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 76/100
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 20.550 ΕΥΡΩ
  • ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 21.350 ΕΥΡΩ

H Opel γιορτάζει φέτος τα 120 χρόνια της, ευρισκόμενη πλέον για τα καλά υπό τη γαλλική «σκέπη» του Peugeot-Citroen Group. Το Crossland αποτέλεσε τον Δαρβινικό διάδοχο του Opel Meriva και αποτελεί ένα δημιούργημα βασισμένο στην πλατφόρμα των C3 και 2008 αλλά με μια πολύ πιο mainstream και εύπεπτη σχεδίαση. Η εμφάνιση με τη διχρωμία του αυτοκινήτου δοκιμής ορίζει μάλιστα και την πιο «κυριλέ» άποψη στα compact SUV. H είσοδος στο εσωτερικό επιφυλάσσει μια προσεγμένη εικόνα με ποιοτικά πλαστικά, μια διαχρονική σχεδίαση που θα αρέσει σε πολύ κοινό και με κύριο προτέρημα την ύπαρξη και αρκετών διακοπτών που βολεύουν μια ρύθμιση στα γρήγορα. Οι χώροι εδώ «πάσχουν», όπως και στο 2008, σε ό,τι αφορά τα μικροαντικείμενα κυρίως και το μέγιστο εσωτερικό πλάτος ειδικά πίσω. Ο χώρος αποσκευών εντούτοις και η απόσταση για τα γόνατα πίσω μεταβάλλονται μιας και το Crossland Χ έχει συρόμενο πίσω κάθισμα.

Σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, το αυτοκίνητο είναι προικισμένο με τον δεύτερο ισχυρότερο κινητήρα του test μας –o 1200άρης PureTech του PSA Group στην καλύτερη στιγμή του- μαζί με εξάρι κιβώτιο. έχει τη δεύτερη καλύτερη επιτάχυνση 0-100km/h από στάση μετά από το Arona και την υψηλότερη ροπή του ανταγωνισμού του, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις σε κάθε περίπτωση να είναι εντυπωσιακές. Όμως αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος.

Η άλλη είναι ότι ο επιλογέας δε βοηθά σε αίσθηση όσο θα έπρεπε ενώ και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου είναι… ανάμεικτο καθώς δεν έχει την ευγένεια των κορυφαίων σε επίπεδο άνεσης ούτε και τον έλεγχο υπό πίεση που θα προσδοκούσες από ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο. Επίσης, κι εδώ ο θόρυβος είναι παρών οπότε δεν αποτελεί ιδανικό ταξιδευτή. Τέλος να αναφέρουμε την τιμή του που παρά τα όποια καλά έχει σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό δεν παύει να είναι αλμυρή.