Mega Test: To νέο Toyota Yaris απέναντι στον ανταγωνισμό


H πόλη έχει τον δικό της ρυθμό, oι δρόμοι της έχουν τους δικούς τους κανόνες και όσοι κινούμαστε σε αυτούς έναν και μοναδικό τρόπο επιβίωσης. Τα supermini παραμένουν τα αγαπημένα παιδιά των Ελλήνων και το νέο Toyota Yaris, το next big think μιας κατηγορίας ικανής να ορίσει τις τύχες της ασθμαίνουσας ελληνικής αγοράς.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 1/3/2021

Citroen C3 1.2 Pure Tech 110

Με το μελάνι που χύθηκε με αφορμή τα όσα κομίζει το ανανεωμένο Citroen C3 στην ελληνική αγορά να μην έχει ακόμη στεγνώσει, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η γαλλική πρόταση βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της.

Κρίνοντας, μάλιστα, από την έκταση και την ένταση των παρεμβάσεων που πραγματοποιήθηκαν τόσο στις επιφάνειες του αμαξώματος όσο και στο εσωτερικό, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι το έργο των ανθρώπων της Citroen ήταν μάλλον εύκολο.

Και αυτό γιατί το Citroen C3 διατηρεί ανέγγιχτη τη φρεσκάδα ενός αυτοκινήτου που δεν θέλησε να μπει στα παπούτσια των ανταγωνιστών του, αλλά επέλεξε να χαράξει τη δική του πορεία, επενδύοντας στην ημίψηλη αρχιτεκτονική και τον μινιμαλιστικό σχεδιαστικό προσανατολισμό του.

Η μέχρι τώρα πορεία του δικαιώνει τις όποιες επιλογές έγιναν τότε και σήμερα, έστω κι αν αυτές περιόρισαν το εύρος του κοινού στο οποίο το γαλλικό supermini απευθύνεται. Η προσπάθεια ανάδειξης των δεξιοτήτων… άνεσης είναι ξεκάθαρη και δεν περιορίζεται στα στοιχεία εξοπλισμού και στη δεδομένη ευρυχωρία τού θαλάμου επιβατών, αλλά επεκτείνεται και στις ρυθμίσεις των κρισιμότερων μηχανικών μερών.

Υπό αυτήν τη σκοπιά, λοιπόν, μπορείς να δικαιολογήσεις το ελαφρύ και φτωχό σε πληροφορία σύστημα διεύθυνσης, τις μακριές διαδρομές του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων και την προσπάθεια της ανάρτησης να υπερασπιστεί με κάθε τρόπο την άνεση των επιβατών.

Οι 110 ίπποι και τα 205 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης των 1.199 cc βρίσκονται πάντα εκεί για να σε βγάλουν από τη δύσκολη θέση και να υποστηρίξουν τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Από την άλλη, οι επιδόσεις των φρένων θα μπορούσαν να είναι και καλύτερες, όπως καλύτερη θα μπορούσε να είναι και η διαχείριση κρίσεων από το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας που το συμπληρώνουν.

Επιστρέφοντας στον θάλαμο επιβατών, θα αποτελούσε παράλειψη αν δεν αναφερόμαστε στις σχεδόν ανεξάντλητες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει το νέο Citroen C3 ή στα νέα καθίσματα που σου δίνουν την αίσθηση ότι οδηγείς ή συνοδηγείς από την άνεση και τη θαλπωρή του σπιτιού σου.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα εξοικειωθείς με την απουσία των αναλογικών διακοπτών από την κεντρική κονσόλα και με τον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζει η έγχρωμη ψηφιακή οθόνης αφής, ο χειρισμός των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου απλοποιείται. Μαζί με αυτόν και η συμβίωσή σου με το προσφάτως ανανεωμένο Citroen C3.

Money Talks

Η εισαγωγική έκδοση Feel για το ποσό των 14.900 ευρώ προσφέρει ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης, καθιστώντας περιττή την όποια αναβάθμισή της. Το Citroen C3, λοιπόν, είναι εκείνο με την υψηλότερη σχέση αξίας/τιμής τής συγκριτικής δοκιμής.

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   74
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 14.900 ΕΥΡΩ

Opel Corsa 1.2T 100 PS

Το Opel Corsa αποτελεί την ήρεμη δύναμη της κατηγορίας των καλοζωισμένων αυτοκινήτων πόλης προσεγγίζοντας την ευρωπαϊκή-ελληνική πραγματικότητα με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Με συναίσθημα που πηγάζει από τα γαλλικά γονίδια του PSA Group και λογική που επιβάλλει η γερμανική καταγωγή του. Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ είναι μάλλον γνωστό ότι η Opel βρίσκεται πλέον σε γαλλικά χέρια.

Είναι γνωστό ότι πίσω από τον… συγκρατημένα αισιόδοξο χαρακτήρα τού νέου Corsa κρύβεται μια δοκιμασμένη, γαλλική συνταγή. Ήτοι ο αξιόμαχος τρικύλινδρος κινητήρας των 1.199 cc και το πλαίσιο με την κωδική ονομασία CMP, πάνω στο οποίο έχει βασιστεί και το Peugeot 208.

Μόνο τυχαίο δεν είναι, λοιπόν, ότι τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν έναν κοινό κώδικα συμπεριφοράς, αν και στην περίπτωση του γερμανικού supermini θαρρείς πως το γενεσιουργό «μείγμα» περιέχει λιγότερο συναίσθημα και περισσότερη λογική.

Αυτό, φυσικά, δεν του στερεί αποτελεσματικότητα. Τουναντίον, το εσωτερικό του Opel Corsa δεν επιβάλλει τους χωροταξικούς συμβιβασμούς τους οποίους καλείσαι να διαχειριστείς στην περίπτωση του μικρού Peugeot. Η ποιότητα των υλικών διατηρείται σε γνώριμα για μια γερμανική πρόταση επίπεδα, με το πλαστικό που καλύπτει την επιφάνεια του ταμπλώ να διαθέτει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά μικρομεσαίου hatchback.

To ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για το φινίρισμα των διακοσμητικών επιφανειών που πλαισιώνουν τον εσωτερικό διάκοσμο, όπως, άλλωστε, και για τον εξοπλιστικό πλούτο του αυτοκινήτου. Στη «βιτρίνα» του τεχνολογικού οπλοστασίου βρίσκεται η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών, όπως, άλλωστε, και μια πληρέστατη παλέτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, η οποία, μάλιστα, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

Πλεονέκτημα, σε σχέση τουλάχιστον με το «αδερφό» Peugeot 208, μπορεί να θεωρηθεί και ο μεγαλύτερος κατά 44 λίτρα χώρος αποσκευών, o οποίος ξεκινά από τα 309 λίτρα. Στη μάχη της πόλης, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του 1,2 λίτρου καταθέτει για μία ακόμα φορά τα διαπιστευτήριά του.

Με τους 100 PS και τα 250 Nm ροπής, αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το γεγονός ότι το βάρος της γερμανικής κατασκευής μετά βίας ξεπερνά τα 1.000 κιλά, χαρίζοντας ζωντάνια σε ένα σύνολο που δεν διακρίνεται για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.

Η αλήθεια είναι ότι από το σύστημα διεύθυνσης λείπει η αμεσότητα που βιώνεις πίσω από το τιμόνι του 208, ενώ ο επιλογέας του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου έχει αποκτήσει με το πέρασμα του χρόνου μια κάποια ασάφεια, δείγμα ενδεχομένως των σκληρών-δημοσιογραφικών χιλιομέτρων που έχουν περάσει από πάνω του.

Το Opel Corsa δεν ήταν ποτέ το «driver’s car» που πάντα ήθελες να έχεις στο γκαράζ σου, αλλά ένα γνήσιο αυτοκίνητο πόλης, με το ταλέντο, τα προσόντα και τις ιδιότητες να μπορεί να ανταποκρίνεται σε απαιτητικότερους ρόλους.

Money Talks

H βασική έκδοση «Edition» του υπερτροφοδοτούμενου Opel Corsa των 100 PS κοστίζει 14.550 ευρώ, ωστόσο, όπως και στην περίπτωση του Renault Clio, η απουσία βασικών εξοπλιστικών στοιχείων σε οδηγεί στο αμέσως επόμενο επίπεδο ανεβάζοντας το κόστος κατά 1.050 ευρώ.

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   74
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 14.450 ΕΥΡΩ

Renault Clio 1.0 Tce 100

Αν το VW Golf αποτελεί για την κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks μια ακλόνητη σταθερά, το απόλυτο μέτρο σύγκρισης για όσους διεκδικούν θέση στην πρώτη γραμμή του ευρωπαϊκού αυτοκινητιστικού γίγνεσθαι, το Renault Clio, μετά από 30 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στις προθήκες της γαλλικής φίρμας, διαθέτει, αν μη τι άλλο, τα τυπικά προσόντα για να διαδραματίσει τον ίδιον ακριβώς ρόλο στον δικό του, εξίσου απαιτητικό μικρόκοσμο.

Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, το γεγονός ότι το γαλλικό supermini κατάφερε να εκτοπίσει από την πρώτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων το μικρομεσαίο VW, δείχνοντας τα δόντια του μερικούς μήνες μετά το λανσάρισμα της πέμπτης, κατά σειρά, γενιάς του.

Τι κι αν η εικόνα του σημερινού Renault Clio δεν εξασφαλίζει μια σαφή απόσταση απ’ όσα είχε να επιδείξει το πρόσφατο σχεδιαστικό παρελθόν του. Τι κι αν ο χαρακτήρας τού αυτοκινήτου δεν είναι πια εκείνος που θα σου επέτρεπε να το κατατάξεις στα νεανικότερα των νεανικών. Το Renault Clio ωρίμασε μαζί με το κοινό στο οποίο απευθύνεται, αποφεύγοντας τους ριψοκίνδυνους νεωτερισμούς.

Μπορεί, λοιπόν, να έχασε σε φρεσκάδα και σε δυναμική, κέρδισε, όμως, όλους όσοι αναζητούν αξίες, όπως η υψηλή ποιότητα κατασκευής, η αξιοπιστία και η αφοσίωση στις διδαχές της «γαλλικής σχολής». Δεν είναι μόνον η φινέτσα, αλλά και η σπάνια για τα δεδομένα της κατηγορίας ποιότητα που διακρίνει λιγότερο ή περισσότερο προβεβλημένες συνθετικές επιφάνειες του θαλάμου επιβατών.

Οι διακόπτες βρίσκονται στη σωστή τους θέση, η ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών -προαιρετικά μπορεί να φτάσει ακόμα και στις 9,3 ίντσες- στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, ενώ μερικά εκατοστά χαμηλότερα φιλοξενούνται οι περιστροφικοί διακόπτες του συστήματος κλιματισμού. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα δεν λείπουν, όπως δεν λείπουν και οι απαραίτητοι χώροι ώστε τέσσερις ενήλικες να μετακινηθούν με άνεση και ασφάλεια.

Ενδεικτική, άλλωστε, της χωροταξικής γενναιοδωρίας του αυτοκινήτου είναι και τα 391 λίτρα, αριθμός που παραπέμπει σε πρόταση της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks. Με την ίδια ωριμότητα που προσεγγίζει τις προκλήσεις της καθημερινότητας, με τον ίδιο μεστό και αποτελεσματικό τρόπο απαντά στα θέλω τού χειριστή του.

Παρά τα 999 cc και τους 100 PS, o τρικύλινδρος κινητήρας ανταποκρίνεται στον ρόλο του, αντισταθμίζοντας έως έναν βαθμό και την απουσία έκτης σχέσης από το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι προβλέψιμες και, ως εκ τούτου, απολύτως διαχειρίσιμες, παραπέμποντας στον κώδικα συμπεριφοράς ενός μεγαλύτερου σε διαστάσεις αυτοκινήτου. Και όλα αυτά με την γαλλική φινέτσα και την απαράμιλλη άνεση, που πάντα χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα της γαλλικής φίρμας.

MoneyTalks

H έκδοση των 100 PS του Renault Clio ξεκινά από τα 14.890 ευρώ, ωστόσο οι ελλείψεις της συγκεκριμένης προτάσεις σε οδηγούν σε ένα από τα επόμενα επίπεδα εξοπλισμού. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι με την επιβάρυνση των 800 ευρώ, μπορεί κανείς να αποκτήσει την έκδοση LPG του γαλλικού supermini όπως αυτή του αυτοκινήτου δοκιμής.

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ  75
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 14.690 ΕΥΡΩ

Peugeot 208 1.2T PureTech 100

Όπως όλοι οι μεγάλοι έρωτες έτσι και τούτος καλείται να αποδείξει την αντοχή του στον χρόνο. Να αντισταθεί στη φθορά της καθημερινότητας και της ρουτίνας, διατηρώντας τη λάμψη της εφήμερης νιότης του.  Βλέπετε, έχουν περάσει σχεδόν 12 μήνες από την ημέρα που το νέο Peugeot 208, περί ου ο λόγος, πραγματοποίησε την πρώτη του εμφάνιση μπροστά στο ελληνικό κοινό, αποκομίζοντας διθυραμβικά σχόλια για τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του.

Έναν χρόνο και σχεδόν 10.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα μετά, το γαλλικό supermini στέκεται και πάλι απέναντι στους ανταγωνιστές του, προτάσσοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα του ως το βασικό αλλά όχι και το μοναδικό του προσόν. Το Peugeot 208 ήταν και παραμένει ένα από τα ελκυστικότερα δείγματα της κατηγορίας των supermini, αρκεί, ωστόσο, η καινοφανής εικόνα του για να το διατηρήσει στην κορυφή της;

H απάντηση φαντάζει εύκολη, στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι και αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που θα επιστρέψεις στο αριστερό κάθισμα του αυθαδέστατου «μικρού» της Peugeot. H αρχιτεκτονική του i-Cockpit απαιτεί συμβιβασμούς, το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι κάπως στενό, ενώ και τα 265 λίτρα του χώρου αποσκευών υπολείπονται, και μάλιστα σημαντικά, των κορυφαίων χωροταξικών επιδόσεων της κατηγορίας.

Από την άλλη, οι τρισδιάστατες ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων αποτελούν σημείο αναφοράς για το συγκεκριμένο segment και οι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας συνιστούν μια ευχάριστη ανάπαυλα στα τετριμμένα σχεδιαστικά μοτίβα του ανταγωνισμού.

Σε περίοπτη θέση, η ψηφιακή οθόνη αφής των 8,8 ιντσών δεν φιλοξενεί μόνον τις ενδείξεις των εφαρμογών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλά και τη λύση στον γόρδιο δεσμό του χειρισμού του συστήματος κλιματισμού.

H θέση οδήγησης αποτελεί ένα ακόμα αντικείμενο διαπραγμάτευσης, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα χρειαστεί να σταθείς μερικά εκατοστά ψηλότερα, αν δεν θες να χάσεις ένα μέρος των ενδείξεων του πίνακα οργάνων. Το μικρό σε διάμετρο και ελλειπτικό σε σχήμα τιμόνι, πέρα από έναν σχεδιαστικό ιδιωματισμό, συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας… ανάλαφρης εμπειρίας οδήγησης.

Για να μην παρεξηγηθούμε, αυτό δεν σημαίνει ότι από το Peugeot 208 του 1,2 λίτρου και των 102 PS λείπει το ειδικό βάρος που απαιτείται για να ανταπεξέλθει στην αποστολή του, αλλά ότι το μικρό παραμένει ευχάριστο και, το σημαντικότερο, αποτελεσματικό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα τού 1,2 λίτρου με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων δεν αφήνει αναπάντητα ερωτήματα, ακόμα και στην περίπτωση που θα επιλέξεις τα πρόγραμμα οδήγησης Eco προσδοκώντας τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από τα επίπεδα των 8 λίτρων.

Συμπερασματικά, το Peugeot 208 θα μπορούσε κάλλιστα να διατηρηθεί στην κορυφή μιας εξαιρετικά απαιτητικής κατηγορίας, αν οι Ιάπωνες δεν είχαν αποφασίσει να κάνουν στροφή στην καριέρα τους και να γράψουν από την αρχή την ιστορία του Yaris.

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ   75
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 16.800 ΕΥΡΩ

Toyota Yaris 1.5 125 PS

Υπό άλλες συνθήκες, οι συστάσεις ενός τετράτροχου που τα τελευταία… πολλά χρόνια βρίσκεται «καρφωμένο» στην πρώτη θέση των ελληνικών charts με ένα ιλιγγιωδώς υψηλό μερίδιο αγοράς θα ήταν περιττές.

Μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Με ένα διαφορετικό Toyota Yaris το οποίο έρχεται να θυμίσει σε εαυτούς και αλλήλους ποια είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχίας ενός διαχρονικού best seller.

Αν αυτή είναι η πρώτη φορά που έρχεστε σε επαφή με την τέταρτη κατά σειρά γενιά τού ιαπωνικού supermini, τότε ίσως χρειαστείτε μερικά λεπτά ώστε να συνειδητοποιήσετε το μέγεθος της αλλαγής που έχει συντελεστεί στον χαρακτήρα του.

Πρωτίστως στον σχεδιασμό του, μιας και το βλοσυρό βλέμμα, η λαίμαργη κεντρική εισαγωγή αέρα και τα προτεταμένα τόξα των ακροβολισμένων, στις τέσσερις γωνιές του αμαξώματος, τροχών παραπέμπουν σε αιλουροειδές και όχι σε ένα έτοιμο να αποδεχθεί τη μοίρα του οικόσιτο. Η ουσία, βέβαια, δεν βρίσκεται στη σχεδιαστική μεταστροφή του αυτοκινήτου αλλά σε εκείνα τα στοιχεία που την πυροδότησαν.

Στην απόφαση της Toyota να δημιουργήσει ένα ακόμη αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δεν θα κρυφτεί πίσω από την ταπεινότητα των προδιαγραφών του για να δικαιολογήσει την όποια οδηγική ατέλεια, αλλά θα κοιτάξει με ειλικρίνεια στα μάτια του οδηγού απευθύνοντάς του τον λόγο.

To Toyota Yaris βασίζεται πλέον στην πλατφόρμα που έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασία TNG-A, η οποία προσαρμόστηκε στις διαστάσεις και στις προδιαγραφές ενός supermini. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Η ακαμψία του πλαισίου ενισχύθηκε κατά 37%, ενώ το κέντρο βάρους περιορίστηκε κατά 12 mm.

Η αύξηση του μεταξονίου και των μετατροχίων σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους ολοκληρώνουν τη μετάλλαξη ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης σε μια καλορυθμισμένη μηχανή παραγωγής σπάνιων συναισθημάτων.

Πιστοί στη λογική τού «δεν σπάει, δεν χαλάει», κατέφυγαν, για μία ακόμα φορά, στη χρήση σκληρών και μουντών πλαστικών, αφήνοντας την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής και το καλοσχεδιασμένο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι να σώσουν τις περιστάσεις.

Είναι σχεδόν βέβαιον ότι οι Ιάπωνες θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλύτερα σε ό,τι αφορά στον διάκοσμο του εσωτερικού, καθώς τόσο ο σχεδιασμός συγκεκριμένων επιφανειών του ταμπλώ όσο και η επιλογή συγκεκριμένων υλικών δεν ακολουθούν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στους υπόλοιπους τομείς.

Οι νέες αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστες και τις διαστάσεις του θαλάμου επιβατών. Το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών ίσως δυσκολέψει την πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων, ενώ τα 286 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν τη δεύτερη χειρότερη επίδοση του συγκριτικού.

Φυσικά, καμία από τις παραπάνω επισημάνσεις δεν φαντάζει ικανή να θαμπώσει τη λάμψη του ιαπωνικού supermini, το οποίο διαψεύδει ακόμα και τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις με τις επιδόσεις του στην άσφαλτο. Με τους 125 ίππους και τα 153 Nm ροπής ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.490 cc, το νέο Toyota Yaris κερδίζει hands down τη μάχη των εντυπώσεων και των αριθμών.

Δεν είναι μόνον οριακά ταχύτερο από τους υπερτροφοδοτούμενους συνδαιτυμόνες του, αλλά και το πλέον αποδοτικό, μιας και η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κυμαίνεται στα επίπεδα των απαρχών της υβριδικής εποχής, μένοντας πεισματικά -παρά την ανεξήγητη απουσία του συστήματος start&stop- κάτω από τα 6,0 l/100km. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το υπεράνω κάθε υποψίας Toyota Yaris ανταποκρίνεται με έναν τρόπο μοναδικό ακόμα και στα υπεραστικά του καθήκοντα.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι διαθέτει μια σπάνια στις ημέρες αναλογικότητα, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξισχέσεων τη γνώριμη ιαπωνική ακρίβεια και το ακλόνητο πλαίσιο μια θαυμαστή ικανότητα να διατηρεί θετικό το πρόσημο σε κάθε του αντίδραση.

Το νέο Yaris είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί σε μια κατηγορία που κινδυνεύει να χάσει τη δυναμική της και, φυσικά, ό,τι καλύτερο μπορούσε να περιμένει από ένα αυτοκίνητο πόλης η Toyota, η οποία κτίζει ημέρα με την ημέρα ένα νέο, απρόσμενα οδηγοκεντρικό προφίλ.

Money Talks

Με εξαίρεση ενδεχομένως τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, η «βασική» έκδοση του Toyota Yaris 1.5 δεν παρουσιάζει κάποια ουσιαστική έλλειψη, γεγονός που δικαιολογεί και την τιμή εκκίνηση των 16.220 ευρώ. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, η υβριδική εκδοχή του αυτοκινήτου κοστίζει 18.920 ευρώ.

  • BAΘΜΟΛΟΓΙΑ  78
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 15.550 ΕΥΡΩ