Nissan Qashqai 2.0 Vs Skoda Octavia 5 Scout: Περίπου ...SUV


Δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα μεταξύ τους, όμως, θεωρητικά, απευθύνονται στο ίδιο αγοραστικό κοινό. Είναι οχήματα crossover και αποδεικνύονται αρκετά εύχρηστα στις καθημερινές μετακινήσεις.

  • 18/5/2008

Δεν μπορούν να συγκριθούν άμεσα μεταξύ τους, όμως, θεωρητικά, απευθύνονται στο ίδιο αγοραστικό κοινό. Είναι οχήματα crossover και αποδεικνύονται αρκετά εύχρηστα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Στη Nissan η αισιοδοξία για το Qashqai είναι μεγάλη, κα αυτό οφείλεται στη ζήτηση που έχει το αυτοκίνητο. Το όριο των 100.000 πωλήσεων στην Ευρώπη καλύφθηκε και ξεπεράστηκε εντός εννέα μηνών από το Μάρτιο του 2007 (οπότε και ξεκίνησε η διάθεσή του στην αγορά) έως το τέλος του Νοεμβρίου πέρσι. Μια εμπορική επιτυχία η οποία ήταν απρόσμενη ακόμη και για τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας, όπως δηλώνουν και οι ίδιοι. Μια επιτυχία την οποία δεν μπόρεσαν καν να πλησιάσουν με το Almera (το οποίο το Qashqai αντικατέστησε, όπως δηλώνεται επίσημα), ό,τι κι αν έκαναν.

Η ιδέα να δημιουργήσουν ένα μικρομεσαίο όχημα με δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης χρειαζόταν γενναιότητα, πρέπει να ομολογήσουμε, και ενείχε ρίσκο, όπως παραδέχονται και τα ανώτατα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας. Όμως η συγκυρία αποδείχτηκε ευνοϊκή, καθώς το αγοραστικό κοινό ήταν έτοιμο για ένα τέτοιο όχημα. Ως αποτέλεσμα δημιουργήθηκαν μακροσκελείς λίστες (πολύμηνης) αναμονής, κάτι που επέβαλε την αύξηση του ρυθμού κατασκευής κατά 20% στο εργοστάσιο της Nissan το οποίο βρίσκεται στο Sunderland (Βρετανία).

Στη Skoda τα δεδομένα είναι περισσότερο συμβατικά, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το «χαρακτήρα» των αυτοκινήτων της. Ελλείψει κάποιου SUV οχήματος που να φέρει το σήμα της τσέχικης εταιρείας (και μέχρις ότου δώσουν την έγκριση οι Γερμανοί να συμβεί αυτό), ως τετρακίνητο μοντέλο της λογίζεται η station wagon έκδοση της Octavia 5, η οποία διαθέτει σύστημα μετάδοσης της δύναμης και στους τέσσερις τροχούς. Και για να ακολουθήσουν τη «μόδα» της εποχής μας, δημιουργήθηκε η έκδοση Octavia 5 Scout 4x4, η οποία, σε σύγκριση με την Octavia 5 Combi 4x4, διαθέτει προστατευτικά πλαστικά στο αμάξωμα και «ποδιές» στο κάτω μέρος, ενώ το ύψος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά τέσσερα εκατοστά (πλέον φτάνει τα 18 εκατοστά). Με άλλα λόγια, θα λέγαμε ότι η Octavia 5 Scout 4x4 είναι η crossover έκδοση του μοντέλου.

Επιτυχής συγκερασμός

Το Qashqai σε ξεγελάει στιγμιαία αναφορικά με τις εξωτερικές διαστάσεις του, καθώς το σχήμα του αμαξώματός του το κάνει να δείχνει ψηλότερο απ ό,τι πραγματικά είναι (το σχήμα των θόλων και τα σχετικά μεγάλου προφίλ ελαστικά συμβάλλουν σε αυτό). Κι όμως, ένα «κανονικό» μικρομεσαίο όχημα δεν υστερεί πλάι του, τουλάχιστον σε μήκος και πλάτος. Στο εσωτερικό του δεν μπορεί να μην προσέξεις την καλή ποιότητα κατασκευής του οχήματος. Τόσο το μαλακό υλικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό στο πάνω μέρος του όσο και τα πλαστικά τμήματα αυτού (ταμπλό) αδιαμφισβήτητα είναι ποιοτικότερα απ ό,τι μας έχει συνηθίσει η Nissan στα σούπερ μίνι ή μικρομεσαία οχήματά της (φυσικά, δεν μπορεί να γίνει καμία αντιπαραβολή με το Almera). Η εργονομία είναι καλή, το ίδιο και η αίσθηση που αποκομίζεις από το (ηλεκτρικά υποβοηθούμενο) τιμόνι αλλά και από το μοχλό ταχυτήτων. Ένα ακόμη θετικό σημείο είναι η (τυπική) πρακτικότητα στο εσωτερικό, π.χ. οι πλάτες του πίσω καθίσματος ανακλίνονται, ενώ και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα ικανοποιούν με τη συνολική χωρητικότητά τους.

Το γεγονός ότι διαθέτει ψηλού προφίλ ελαστικά επέτρεψε στους τεχνικούς της εταιρείας να ρυθμίσουν την ανάρτηση σχετικά «σφιχτά». Ο συνδυασμός έχει ως αποτέλεσμα να είναι αρκετά άνετο στο δρόμο αλλά και αρκούντως «σκληρό», ώστε να μην «πλέει». Η οδική συμπεριφορά του Qashqai στην άσφαλτο είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος. Βέβαια, στις στροφές η κλίση του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένη, ωστόσο αυτό γίνεται αντιληπτό από τον εξωτερικό παρατηρητή ο οδηγός δεν το καταλαβαίνει τόσο πολύ. Εκτός δρόμου το Qashqai τα καταφέρνει καλά τόσο σε ό,τι αφορά την άνεση για τους επιβάτες όσο και σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση. Πρόκειται για το σύστημα που η Nissan ονομάζει «Αll Wheel Μode» και το οποίο προέρχεται από το X-Trail. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει εάν η ροπή θα μεταδίδεται μόνο στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Αυτό γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ο οποίος έχει τρεις θέσεις λειτουργίας: «2WD», «Αuto» και «Lock». Ένας ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης αναλαμβάνει να μεταφέρει τη δύναμη και στους πίσω τροχούς:, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να «κλειδώσει» και να μεταφέρει εξίσου τη ροπή και στους δύο άξονες. Στη θέση «Lock» η δύναμη μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς μέχρι την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα. Μόλις αυτή ξεπεραστεί, το σύστημα λειτουργίας της τετρακίνησης μπαίνει στη θέση «Αuto». Βέβαια, μη θεωρήσετε ότι με το Qashqai «θα πάρετε τα βουνά» άλλωστε δεν προορίζεται γι αυτή τη χρήση. Τέλος, καλή εντύπωση μας άφησαν τα φρένα με την απόδοσή τους.

Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση

Υπό άλλες συνθήκες η Octavia 5 Scout 4x4 θα ήταν «δήθεν» όχημα, το οποίο θα προσπαθούσε να προσελκύσει τους υποψήφιους πελάτες με την εμφάνισή του και όχι με την ουσία, δηλαδή με αυτά που πραγματικά προσφέρει. Ευτυχώς, όμως, η Octavia 5 Combi 4x4 στο οποίο βασίζεται είναι ένα καλό αυτοκίνητο, οπότε το αποτέλεσμα είναι αντίστοιχα θετικό.

Εκτός από τις αισθητικές αλλαγές, το Scout είναι και κατά περίπου 1,5 εκατοστά ψηλότερο από το έδαφος, συγκριτικά με την έκδοση Combi 4x4, φτάνοντας τα 18 εκατοστά. Με αυτόν τον τρόπο τονίστηκε ο crossover «χαρακτήρας» του.

Ωστόσο, το ουσιαστικό πλεονέκτημά του είναι ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής είναι πολύ καλή, ο εσωτερικός χώρος μεγάλος, το επίπεδο εξοπλισμού ικανοποιητικό. Όλα καλά λοιπόν; Και ναι και όχι. Η πλεονεξία είναι αυτή που μας κάνει να... γκρινιάζουμε. Και η «γκρίνια» αφορά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο διατίθεται με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 150 ίππων και όχι με κάποιον τεχνολογίας TSI (π.χ., τον 1.8 με τους 160 ίππους). Να πούμε την αλήθεια, έχουμε την κρυφή ελπίδα ότι δεν θα αργήσει να έρθει η μέρα που η συγκεκριμένη έκδοση θα εφοδιάζεται και με κάποιο από τα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα του ομίλου VAG. Πάντως, ο FSI κινητήρας κινεί ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, αν και ο θόρυβός του γίνεται αισθητός.

Αναφορικά με το σύστημα τετρακίνησης, πρόκειται για Haldex δεύτερης «γενιάς». Ο ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης που υπάρχει αναλαμβάνει να μεταφέρει τη ροπή και στους πίσω τροχούς, όποτε χρειαστεί.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή σε αίσθηση και τα καθίσματα σκληρά, όμως δεν σε κουράζουν ιδιαίτερα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ενώ έπειτα από λίγη ώρα πίσω από το τιμόνι του Scout 4x4 ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα station wagon όχημα.

Συμπερασματικά

Τα δύο οχήματα προσδιορίζουν την εποχή μας τυπικά δείγματα αυτής. Επιπλέον, είναι αντιπροσωπευτικά δείγματα της κατασκευαστικής φιλοσοφίας καθεμίας από τις δύο εταιρείες. Το Qashqai αποτέλεσε έκπληξη, γι αυτό και παραμένει στο επίκεντρο του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Η Octavia 5 Scout 4x4 δεν προκαλεί τόσο έντονα το ενδιαφέρον του κοινού, ωστόσο είναι πολύ ενδιαφέρον ως όχημα. Οι τιμές τους δεν είναι ευκαταφρόνητες, ωστόσο σε κάθε περίπτωση θωρούμε ότι η αγορά οποιουδήποτε από τα δύο θα αποδειχτεί καλή επιλογή.-

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Nissan Qashqai 2.0 - Skoda Octavia 5 Scout

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά - 4κύλινδρος σε σειρά

Τοποθέτηση: Εμπρός εγκάρσια - Εμπρός εγκάρσια

Κυβισμός (κ.εκ.): 1.997 - 1.984

Μέγιστη ισχύς [kW (ΡS)/σ.α.λ.]: 104 (141)/6.000 - 110 (150)/6.000

Μέγιστη ροπή (Νm/σ.α.λ.): 196/4.800 - 200/3.500

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων - Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα ΜcΡherson - Γόνατα ΜcΡherson,

με ψαλίδια βάσης - με ψαλίδια βάσης,

αντιστρεπτική ράβδος - αντιστρεπτική ράβδος

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων - Πολλαπλών συνδέσμων,

αντιστρεπτική ράβδος - αντιστρεπτική ράβδος

Υποβοήθηση τιμονιού: Ηλεκτρική - Ηλεκτροϋδραυλική

Φρένα (εμπρός/πίσω): Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι - Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι

Ελαστικά

Τύπος: Βridgestone Dueler H/P - Continental SportContact 2

Διάσταση: 215/60-17 - 225/50-17

Αμάξωμα

ΜxΠx (χιλιοστά)4.315x1.783x1.631 - 4.581x1.784x1.533

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 352 - 580

Βάρος (κιλά):1.415 - 1.490

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190 - 200

Επιτάχυνση από στάση (δευτερόλεπτα)

0-80 χλμ./ώρα: 6,7 - 7,4

0-100 χλμ./ώρα: 10,1 - 10,8

0-120 χλμ./ώρα: 14,3 - 14,9

0-400 μέτρα: 17,2 - 17,7

Επιτάχυνση εν κινήσει (δευτερόλεπτα)

Με 3η

50-80 χλμ./ώρα: 4,9 - 5,1

Με 4η

70-100 χλμ./ώρα: 7,0 - 6,6

Με 5η

80-120 χλμ./ώρα: 13,7 - 13,1

Με 6η

90-120 χλμ./ώρα: 16,4 - 15,9

Φρενάρισμα (μέτρα)

50-0 χλμ./ώρα: 9,7 - 10,1

90-0 χλμ./ώρα: 31,9 - 33,9

120-0 χλμ./ώρα: 54,5 - 56,9

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)

Μέση δοκιμής/Τυποποιημένη: 10,2/8,4 - 11,2/8,7

Ρεζερβουάρ (λίτρα): 65 - 60

Θόρυβος (dΒΑ)

Με 50 χλμ./ώρα (3η): 54 - 59

Με 90 χλμ./ώρα (4η): 59 - 64

Με 120 χλμ./ώρα (5η): 63 - 67

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚ. ΔΟΚΙΜΗΣ: 30.510 - 29.290

ΤΙΜΗ ΒΑΣ. ΕΚΔΟΣΗΣ: 27.470 (Acenta 4x4) - 28.690

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

Nissan Qashqai 2.0: Έξι αερόσακοι, ABS με Brake Assist και Electronic Brake Distribution, air-condition, ηλ. παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλ. ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.

Οctavia 5 Scout: Έξι αερόσακοι, συστήματα ABS με EBD, MSR, ASR, ESP, αυτόματος κλιματισμός, ράδιο-CD, κεντρικό κλείδωμα, ηλ. παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλ. ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, δερμ. σαλόνι.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΟΚΙΜΗΣ

ΝΙSSΑΝ QASHQAI 2.0: Αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, δερμάτινο σαλόνι, δερμάτινο τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων, προβολείς αερίου ξένου, «έξυπνο» κλειδί, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, μεγάλη γυάλινη οροφή, μεταλλικό χρώμα.

Οctavia 5 Scout: Μεταλλικό χρώμα.

ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ TO...

Qashqai γιατί είναι φτηνότερο, πιο ευέλικτο και περισσότερο ενδιαφέρον οδηγικά. Δ.Θ.