CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2018 OPEL COMBO

Οδηγούμε: 2018 Opel Combo 30/8

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Το επιβατικό Opel Combo Life -5ης γενιάς- αναμένεται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Οκτώβριο. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε ήδη έξω από τη Φρανκφούρτη, και πιο συγκεκριμένα στα περίχωρα του Rüsselsheim, της κωμόπολης, στην οποία βρίσκεται το εργοστάσιο της Opel. Η αρχή γίνεται με την diesel έκδοση. 

Πολιτισμένη η συμπεριφορά του στην άσφαλτο 

Δε χρειάζεται να διανύσει κανείς πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβει ότι το Combo είναι μία απολύτως τίμια πρόταση, αφού δεν είναι κάτι άλλο σε σχέση με αυτό που δείχνει, ένα άνετο και πρακτικό αυτοκίνητο. Ο τετρακύλινδρος diesel μας είναι ήδη γνωστός από άλλα μοντέλα. Μάλιστα, στην κορυφαία εκδοχή του με τα 130 PS συνδυάζεται πολύ αρμονικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, 8 σχέσεων! Χαρακτηριστικό στοιχείο του συγκεκριμένου συστήματος μετάδοσης είναι το περιστροφικό χειριστήριό του, αλλά και το γεγονός ότι πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles. Επιλέγοντας μέσω του σχετικού διακόπτη το “manual” πρόγραμμα οδήγησης, ο diesel των 1,5 lt δε φτάνει ποτέ στον «κόφτη», καθώς το αυτόματο κιβώτιο αναλαμβάνει από μόνο του να επιλέξει την επόμενη σχέση. Φυσικά, από τις 3.000 rpm και πάνω ο κινητήρας γίνεται πολύ θορυβώδης, αίσθηση που σπάνια θα βιώσει ο μέσος οδηγός/ιδιοκτήτης στην καθημερινότητά του, με δεδομένο ότι δεν πρόκειται ποτέ να πιέσει το αυτοκίνητό του τόσο έντονα. Είπαμε, είναι μία απολύτως τίμια πρόταση.

Κινούμενοι -εκτός πόλεως- σε δρόμους με στροφές, σχηματίζουμε την εντύπωση ότι η ανάρτηση θα μπορούσε να είναι ελαφρώς πιο σφικτή, καθώς ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι σαφώς αισθητές. Επιπλέον, το μέτριο επίπεδο της πλευρικής στήριξης των καθισμάτων και η ελαφρά τάση υποστροφής δεν είναι εμπειρίες, που θα ήθελε να βιώνει συνεχώς ο συνοδηγός. Επομένως, είναι λογικό το μεγάλο πλεονέκτημα του Combo να είναι η συμπεριφορά της ανάρτησης σε διαδρομές διαρκείας στον αυτοκινητόδρομο. Μιλάμε για το απόλυτο cruising! Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έως και 19 συστήματα υποβοήθησης, το cockpit έχει σωστή εργονομία και παρέχει εξαιρετική ορατότητα. Μόνο ο εσωτερικός καθρέπτης θα μπορούσε να έχει λίγο μεγαλύτερο μέγεθος. Ωστόσο, το μικρό εύρος του δεν είναι πρόβλημα κατά τους ελιγμούς στάθμευσης, αφού αυτό το Opel εφοδιάζεται με κάμερα οπισθοπορείας. Με τη βοήθειά της μπορεί ο οδηγός να παρκάρει άνετα ακόμα και σε θέσεις, που έχουν μικρό περιθώριο ελιγμών.

Στο παιχνίδι από τον ερχόμενο Ιανουάριο και η επαγγελματική εκδοχή Combo

Το επαγγελματικό Combo θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων. Την «κοντή» και τη «μακριά». Η «κοντή» μπορεί να φιλοξενήσει δύο ευρωπαλέτες! Μέσω ενός ανοίγματος στο διαχωριστικό τοίχωμα είναι δυνατό να χωρέσουν σε αυτό το Opel αντικείμενα με μήκος ακόμα και 3,09 m! Ανάλογα με την έκδοση, το «κοντό» Combo μπορεί να υποδεχτεί όγκο έως και 3,8 m3, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.785 mm. Η «μακριά» εκδοχή έχει μεταξόνιο 2.975 mm, ο όγκος του αποθηκευτικού χώρου φτάνει τα 4,4 m3, ενώ τα αντικείμενα, που μπορεί να φιλοξενήσει μπορούν να έχουν μήκος ακόμα και 3,44 m. Στις δύο εκδοχές αμαξωμάτων υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών διατάξεων των καθισμάτων. Το Combo διαθέτει μπροστά δύο ή τρία καθίσματα, ενώ με τη δεύτερη σειρά θέσεων γίνεται 5θέσιο. Η τελευταία μπορεί να αναδιπλωθεί, ενώ το διαχωριστικό τοίχωμα μπορεί να μετακινηθεί.

Υψηλότερη εκδοχή για επίσκεψη σε εργοτάξια!

Οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων αντιστοιχούν σε αυτά του Combo Life. Υπάρχουν, λοιπόν, ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης με 110 PS και δύο τετρακύλινδροι diesel με 102 και 130 PS. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν τα προαιρετικά προγράμματα οδήγησης, που βοηθούν ακόμα και στις διαφορετικού τύπου επιφάνειες. Αν θέλει κανείς να επισκέπτεται συχνά εργοτάξια, μπορεί να παραγγείλει το «πακέτο», που αυξάνει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά επιπλέον 3 cm και εφοδιάζεται με μεγαλύτερους τροχούς. Σε αυτό το «πακέτο» συμπεριλαμβάνονται αντιστρεπτικές δοκοί και για τους δύο άξονες.

Κάμερα οπισθοπορείας και υποβοήθηση για τις στροφές

Εκτός από κάποια μέρη του εξοπλισμού άνεσης, όπως ο διζωνικός κλιματισμός ή τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και τιμόνι, η Opel εφοδιάζει το Combo με διάφορα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία διευκολύνουν οδηγό και επιβάτες στην καθημερινότητα. Αντί εσωτερικού καθρέπτη μπορεί κανείς να εφοδιαστεί με την κάμερα οπισθοπορείας, η οποία στέλνει συνεχώς εικόνα στην οθόνη και δείχνει τι συμβαίνει σε απόσταση από 4 έως 30 m! Μία δεύτερη κάμερα στον εξωτερικό καθρέπτη του συνοδηγού ενεργοποιείται, όταν ο οδηγός στρίβει προς τα δεξιά. Έτσι, λοιπόν, μπορεί ο χειριστής να δει τα πάντα μέσα στη «νεκρή» γωνία. Φυσικά, αισθητήρες επιβλέπουν αυτό το σημείο και εκπέμπουν ηχητικό σήμα, από τη στιγμή που το αυτοκίνητο πλησιάσει ένα πλευρικό εμπόδιο. Το Combo «παρακολουθεί» την κυκλοφορία με τη βοήθεια ενός «συστήματος προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης», το οποίο αναγνωρίζει πεζούς και φρενάρει αυτόματα. Άλλα συστήματα φροντίζουν για τη διατήρηση της πορείας του αυτοκινήτου στη λωρίδα, αναγνωρίζουν πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά και την κόπωση του οδηγού.

Με το νέο Opel Combo στο δρόμο

Εκτός της έκδοσης με τον diesel κινητήρα των 1,5 lt, το... menu περιλάμβανε και τον εκρηκτικό τρικύλινδρο των 1,2 lt της PSA με τα 110 PS. Συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων και κάνει το Combo να κινείται με ζωντάνια. Πάντως, η 6η σχέση καλό είναι να επιλέγεται σε ταχύτητες άνω των 100 km/h. Έτσι, αν τα μεγάλα «οικογενειακού τύπου» ταξίδια δεν είναι η προτεραιότητά σας, τότε η έκδοση με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα της PSA είναι η καλύτερη πρόταση για εσάς. Από την πλευρά της, η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν είναι πολύ αραιή, κάτι αναμενόμενο σε αυτοκίνητο αυτού του τύπου. Πάντως, εμείς θα θέλαμε η λαβή του χειριστηρίου του κιβωτίου ταχυτήτων να μην είναι σαν κύβος, ώστε να πιάνεται και να ελέγχεται με μεγαλύτερη άνεση.

Life με lifestyle

Η σχεδίασή της 5ης γενιάς του Combo είναι -τουλάχιστον- αποδεκτή. Σκεφθείτε ότι μιλάμε απλώς για ένα... ψηλοτάβανο station wagon, το οποίο στην επιβατική έκδοση Life είναι κατά πολύ πιο... λαϊφσταϊλίστικο. Οι δύο εκδοχές αμαξωμάτων είναι διαθέσιμες τόσο με 5 όσο και με 7 θέσεις. Οι τρεις πίσω θέσεις, που εφοδιάζονται με βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος Isofix, είναι αφαιρούμενες. Το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο. Έτσι, μπορεί να προκύψει ένας τελείως επίπεδος χώρος φόρτωσης, μήκους 2,70 m (3,05 m στη «μακριά» εκδοχή). Στην τελευταία, η πίσω σειρά θέσεων είναι συρόμενη κατά μήκος κατά 130 mm. Τέλος, άξια αναφοράς από πλευράς εξοπλισμού είναι τα εξής: το προαιρετικό head-up display και η κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών.

TECH INFO OPEL COMBO LIFE 1.2 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.199

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 81(110)/5.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 205/1.750

ΑΜΑΞΩΜA

ΜXΠXY (mm) 4.403-4.753x1.848x1.841-1.880

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.785-2.977

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.431-1.615

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 11,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 175

ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 5,5-5,7

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 125-130

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

 

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ

 

TECH INFO OPEL COMBO LIFE 1.5 DIESEL

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.499

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 96(130)/3.750

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 300/1.750

ΑΜΑΞΩΜA

ΜXΠXY (mm) 4.403-4.753x1.848x1.841-1.880

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.785-2.977

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.431-1.615

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 10,6

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 185

ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 4,3-4,5

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 113-118

ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

 

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2018

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 AUDI Q8 55 3.0 TFSI 5/10

    Οδηγούμε το Audi Q8 55 3.0 TFSI Quattro Tiptronic (Video)

    Στους σκεπτόμενους με ψυχρή λογική ένα όχημα όπως το νέο Audi Q8 είναι μία ανοησία. Αλλά κανένας δεν θέλει τους τύπους με την ψυχρή λογική γιατί αποτελούν πάντα μία τροχοπέδη. Πήγαινέ μας όπου αλλού θές, Μίστερ Σποκ.

  • 2018 KIA CEED 27/9

    Ήρθε το νέο KIA Ceed και το δοκιμάζουμε

    Νέο σε όλα το KIA Ceed συστήνεται ξανά στο ευρωπαϊκό κοινό με όπλα του την ποιότητα, τα τεχνολογικά ευρήματα και μια οδική συμπεριφορά πρωτόγνωρα ευχάριστη.

  • 2018 TOYOTA SUPRA 26/9

    First Drive: Οδηγούμε τη νέα Toyota Supra στην Ισπανία [Video]

    Οδηγήσαμε το πρωτότυπο της πέμπτης γενιάς Supra και ανακαλύψαμε ότι η Toyota δεν έχει ξεχάσει πώς να φτιάχνει ένα σοβαρό αυτοκίνητο επιδόσεων.

  • KLEBER 2018 22/9

    Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά της Kleber

    Σχετικά άγνωστη στη χώρα μας, η Kleber έχει ιστορία 108 ετών στη δημιουργία ελαστικών. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει και η τεχνολογία που υιοθετεί στην κατασκευή τους απηχείται με τον καλύτερο τρόπο στα καινούργια Dynaxer ΗP4 και Dynaxer UHP.

  • 2018 SUZUKI JIMNY 20/9

    First Drive: Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny στη Γερμανία

    Διατηρώντας στο ακέραιο τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του, το νέο Jimny, έχει επιδεχθεί μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού ώστε να συνεχίσει απερίσπαστο την πορεία του.

  • 2018 TEST DRIVE MERCEDES-BENZ CLA 180D 18/9

    Test drive: Mercedes-Benz CLA 180d

    Επιτυχημένο είναι το downsize όταν σε περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν σήμα το 'αστέρι' αφήνουν αναλλοίωτα τα εγγενή χαρακτηριστικά τους.

  • 2018 TEST DRIVE FORD FOCUS 17/9

    Δοκιμάζουμε: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS

    Έχοντας μπει για τα καλά στη συνείδηση των αγοραστών ως ένα από τα πιο fun-to-drive οικογενειακά αυτοκίνητα, το Ford Focus θα είχε δύσκολο έργο να παρουσιάσει κάτι νέο και καινοτόμο. Κι όμως...τα κατάφερε.

  • 2018 TEST DRIVE KIA SOUL 1.6 CRDI 136 PS 7-DCT 10/9

    Δοκιμάζουμε: KIA Soul 1.6 CRDi 136 PS 7-DCT

    Οικογενειακό με diesel κινητήρα, το οποίο δεν ξεφεύγει από πλευράς κόστους αλλά… ξεφεύγει από πλευράς αισθητικής; Μία καλή επιλογή είναι το KIA Soul 1.6 και μάλιστα με 'συν' της ευκολία ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου.

  • 2018 MERCEDES-BENZ EQ 5/9

    Συνοδηγούμε στην Ισπανία το νέο EQC

    Το πρωτότυπο επιταχύνει στην έξοδο της στροφής με... αυτοπεποίθηση, τους μπροστινούς τροχούς να... τσιρίζουν, ενώ από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γίνεται αισθητός και ένας ήχος υψηλών συχνοτήτων. Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, που φαίνεται να καταφθάνει βιαστικά...

  • 2018 OPEL COMBO 30/8

    Οδηγούμε: 2018 Opel Combo

    Η Opel παρουσιάζει την 5η γενιά του πολυχρηστικού μοντέλου της, Combo, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα EMP-2 της μητρικής της Opel, της PSA, όπως το Grandland X. Εμείς οδηγήσαμε τόσο τη βενζινοκίνητη όσο και μία από...

  • 2018 VW E-GOLF 19/8

    Δοκιμάζουμε: Volkswagen e-Golf 136 PS

    Το e-Golf δεν εντυπωσιάζει με το σχήμα του αλλά με το πόσο εύχρηστο είναι στις καθημερινές μετακινήσεις, εντός πόλης κατά βάση. Και σε πείθει ότι είναι ένα από τα καλύτερα αυτής της νεοπαγούς κατηγορίας οχημάτων.

  • 2018 TEST DRIVE YARIS 1.O VVTI 18/8

    Δοκιμάζουμε: Toyota Yaris 1.0 VVTi 69PS

    ​Η φήμη του πλέον μετά από μια εικοσαετία αγγίζει τα όρια του αστικού μύθου. Πως ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από έναν Έλληνα πήρε την Toyota από το χέρι και την έκανε διάσημη στην πιο δύσκολη αγορά του κόσμου: την Ευρωπαϊκή.

  • 2018 PEUGEOT 208 1.2 PURETECH 110 EAT6 14/8

    Δοκιμάζουμε: Peugeot 208 1.2 Puretech 110 EAT6

    Ένα ποιοτικό, μοδάτο supermini με τεχνολογικές περγαμηνές και την παραδοσιακή ποιότητα κύλισης made by Peugeot. Σίγουρα ένας τρόπος να ξεχωρίζεις χωρίς κόπο.

  • 2018 SKODA FABIA CUP EDITION 12/8

    Δοκιμάζουμε: Skoda Fabia Cup Edition

    Tο νέο Skoda Fabia είναι προ των πυλών, η σκόνη από το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις έχει καταλαγιάσει, κι εμείς οδηγούμε τον μακρινό ξάδελφο του φετινού νικητή.

  • 2018 BMW I3 REX TUSCANY 8/8

    ESCAPE: Ταξιδεύοντας στην Τοσκάνη με BMW i3 REX (Video)

    H Tοσκάνη της Αναγέννησης, και το ΒΜW i3 REX της αναγέννησης της αυτοκίνησης συναντώνται σε ένα ταξιδιωτικό 2.000 χιλιομέτρων και 15 χρόνων μετά, αναζητώντας ανάμεσα στο 'range anxiety' και την ασφάλεια μιας πρίζας, την υψηλή τάση των Νέων Καιρών.