ΟΔΗΓΟΥΜΕ - CONTINENTAL: WinterContact TS 850 P / ContiVikingContact 6


Οδηγούμε τα νέα χειμερινά ελαστικά της Continental WinterContact TS 850 P και ContiVikingContact 6

  • 12/1/2014

Ένα εποικοδομητικό τριήμερο στη Βόρεια Σουηδία ήταν αρκετό για να μας αποκαλύψει τα... μυστικά που κρύβονται πίσω από μερικά κιλά καουτσούκ, πυρίτιο και άλλων συνθετικών υλικών.

Ταξιδέψαμε στη παγωμένη Βόρεια Σουηδία για να λάβουμε μέρος στο παγκόσμιο event μίας εκ των κορυφαίων εταιρειών ελαστικών, της Continental. Και όταν λέμε Βόρεια Σουηδία ουσιαστικά μιλάμε για τη σουηδική Λαπωνία και πιο συγκεκριμένα το Arvidsjaur (προφέρεται Αρβιντζάουρ) το οποίο βρίσκεται 110 χιλιόμετρα από το Βόρειο Αρκτικό κύκλο και περίπου 700 χιλιόμετρα από τη Στοκχόλμη. Στο Arvidsjaur λοιπόν η Continental έχει δημιουργήσει έναν τόπο δοκιμών ακριβώς έξω από το χωριό, φυσικά για την εξέλιξη χειμερινών ελαστικών.  

Μετά από πολλά χρόνια λοιπόν η εταιρεία κάλεσε δημοσιογράφους στη συγκεκριμένη τοποθεσία, σε μία σειρά εκδηλώσεων που περιελάμβαναν το λανσάρισμα δύο νέων χειμερινών ελαστικών: τα Continental WinterContact TS 850 P και ContiVikingContact 6. Το… κερασάκι στην τούρτα όμως δεν ήταν η οδήγηση στο χιόνι των νέων ελαστικών (και όχι μόνο) αλλά η δική μας συμμετοχή σχεδόν σε ολόκληρη της παραγωγική διαδικασία υλοποίησης ενός ελαστικού.

Στη θέση των… τεχνικών

Φτάσαμε στο μικρό αεροδρόμιο του Arvidsjaur λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, γεγονός που σημαίνει ότι εκείνη την ώρα μας αποχαιρετούσε το τελευταίο φως της ημέρας, καθώς στο Βόρειο Αρκτικό κύκλο 6 μήνες το χειμώνα είναι ουσιαστικά «νύχτα» και 6 μήνες «ημέρα» όσον αφορά στο φως του ήλιου. Στο αεροδρόμιο έγινε και ενδελεχής παρουσίαση των νέων προϊόντων της Continental και στη συνέχεια είχαμε μία έκπληξη. Μία πραγματικά μοναδική εμπειρία καθώς πήγαμε στο ξενοδοχείο μας  οδηγώντας snowmobile σε παγωμένες και χιονισμένες νυχτερινές διαδρομές ακόμα και μέσα από παγωμένες λίμνες. Ιδίως όταν περνούσαμε με το snowmobile από τις παγωμένες λίμνες η εμπειρία της απόλυτης ελευθερίας ήταν μοναδική καθώς ένιωθες ότι περνούσες πάνω από μία τεράστια επίπεδη πίστα…

Μετά απ’ αυτό αντικαταστήσαμε τους τεχνικούς της εταιρείας για μερικές ώρες, καθώς είχαμε την ευκαιρία να σχεδιάσουμε τη δική μας χάραξη. Στο δικό μας group υπήρχαν δημοσιογράφοι από Ελλάδα, Σλοβενία και Τουρκία και η σχεδίαση του «δικού μας» ελαστικού είχε ως γνώμονα την οδήγηση στο χιόνι.

Μετά από μερικές ώρες εποικοδομητικών συζητήσεων οι τεχνικοί της Continental πήραν τα σχέδια μας για να «χαράξουν» τα αντίστοιχα ελαστικά ώστε να τα δοκιμάσουμε την επόμενη ημέρα στις πίστες δοκιμών που διατηρούν στο Arvidsjaur.  Έτσι θα είχαμε την ευκαιρία να συγκρίνουμε την απόδοση του δικού μας ερασιτεχνικού ελαστικού, με αυτή του κορυφαίου χιονολάστιχου WinterContact TS 850 P. Όλη τη νύχτα λοιπόν οι τεχνικοί της Continental σχεδίαζαν τα ελαστικά μας και εμείς είχαμε και την ευκαιρία υπό την καθοδήγηση του ελληνικής καταγωγής τεχνικού χάραξης , Γιάννη Ρουφίδη, να δοκιμάσουμε τις δικές μας… ικανότητες στη χάραξη ελαστικών με τα μηχανήματα της εταιρείας (λίγες από τις προσπάθειες μας ήταν επιτυχημένες είναι η αλήθεια…).

Στη θέση των… δοκιμαστών

Την επόμενη ημέρα είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τόσο τα ελαστικά που φτιάξαμε εμείς σε σύγκριση με αυτά των υπόλοιπων ομάδων, όσο και τα χειμερινά ελαστικά της Continental. Το υψηλών επιδόσεων WinterContact TS 850 P και αυτό για ακραίες καταστάσεις, το ContiVikingContact 6.

Με τις θερμοκρασίες να είναι ιδιαίτερα θερμές για την εποχή (μόλις -6 Βαθμούς Κελσίου υπό το… φως της ημέρας) οι ειδικές διαδρομές ήθελαν πάντοτε… φροντίδα. Η αλήθεια είναι ότι μάθαμε πολλά για την οδήγηση τόσο σε χιόνι όσο και στον πάγο (πολύ διαφορετικές συνθήκες…), βελτιώσαμε αρκετά τις ικανότητες μας στην οδήγηση αλλά και διευρύναμε τις γνώσεις μας γύρω από τη φιλοσοφία πίσω από τη δημιουργία ελαστικών για ακραίες συνθήκες. Και πιστέψτε μας είναι τεράστια η σημασία να χρησιμοποιείς το σωστό ελαστικό στις κατάλληλες συνθήκες. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που έστριβαν και φρέναραν τα οχήματα που χρησιμοποιούσαμε για τις δοκιμές (Audi A4 με κίνηση στον εμπρός άξονα, BMW Σειράς 1 και 3 με κίνηση στο πίσω και Mercedes A-Class με κίνηση στον εμπρός) μόνο με τα ελαστικά της Continental και χωρίς ίχνος επιπλέον βοηθημάτων (αλυσίδες, καρφάκια…). Αν χρησιμοποιείς το σωστό ελαστικό δεν χρειάζεσαι τίποτε από αυτά, ούτε καν τετρακίνηση… Επίσης συνειδητοποιήσαμε στην πράξη πόσο διαφορά μπορεί να υπάρχει στην διαφορετική σχεδίαση των αυλακώσεων στο πέλμα των ελαστικών, διαφοροποιώντας τον αριθμό τους, το σχήμα τους, τη κλίση, το πλάτος ή το βάθος τους.

WinterContact TS 850 P

Το νέο ελαστικό Continental WinterContact TS 850 P θα είναι διαθέσιμο σε εξειδικευμένους συνεργάτες του δικτύου πώλησης ελαστικών της Continental από το προσεχές Φθινόπωρο.

Στο νέο προϊόν οι τεχνικοί του τμήματος έρευνας και εξέλιξης, της κορυφαίας εταιρείας παραγωγής χειμερινών ελαστικών, για μία ακόμα φορά ξεπέρασαν εαυτούς και έθεσαν νέα στάνταρ απόδοσης. Το νέο WinterContact TS 850 P ξεπερνάει σε επιδόσεις τον προκάτοχό του τόσο σε ό,τι αφορά το κράτημα στο χιόνι και το βρεγμένο, όσο και στην απόδοσή του στο φρενάρισμα. Αυτά οφείλονται στο νέο ασύμμετρο πέλμα του ελαστικού, το οποίο προορίζεται για αυτοκίνητα επιδόσεων και σπορτίφ SUV. Το νέο WinterContact TS 850 P καθώς και ο “μεγάλος του αδελφός”, το Continental WinterContact TS 850 P SUV, θα αντικαταστήσουν τα ContiWinterContact TS 830 P και ContiCrossContact Winter, ενώ θα είναι διαθέσιμα σε μία ευρεία γκάμα διαστάσεων.

5% βελτίωση του κρατήματος στο χιόνι.

Ο παράγοντας που επιφέρει την μεγαλύτερη βελτίωση στην συμπεριφορά ενός χειμερινού ελαστικού κατά την οδήγηση στο χιόνι είναι η σχεδίαση των εσωτερικών προφίλ. Το νέας σχεδίασης πέλμα, επωφελείται από τις μεγαλύτερες γωνίες και τις μικρότερες αποστάσεις των εξωτερικών τακουνιών του ελαστικού. Επιπλέον κατά την εξέλιξή του, οι μηχανικοί της Continental κατάφεραν να τοποθετήσουν στη διάταξη του πέλματος περισσότερα μπλοκ ελαστικού, μεγαλώνοντας σημαντικά την επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.  Τόσο στο κέντρο του πέλματος όσο και στο εσωτερικό του η σχεδίαση είναι τέτοια ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στο περισσότερο χιόνι και να μεταφράσει αυτή την επαφή σε περισσότερη και πιό ωφέλιμη τριβή, προς όφελος της πρόσφυσης. Σαν αποτέλεσμα αυτού, το νέο premium ελαστικό, είναι 5% καλύτερο στο κράτημά σε χιονισμένες επιφάνειες.

2% καλύτερο σε στεγνά οδοστρώματα.

Η επιδόσεις των χειμερινών ελαστικών στο στεγνό, επηρεάζονται σημαντικά από την σκληρότητα του πέλματος. Για να βελτιωθεί η απόδοσή τους, ιδίως όταν πρόκειται για ασύμμετρα πέλματα, οι μηχανικοί εστιάζουν κυρίως στην προσεκτική σχεδίαση των εξωτερικών στηριγμάτων (ώμοι) του προφίλ. Το εξωτερικό πέλμα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να ενισχύει την σκληρότητά του. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την αλλαγή πορείας καθιστώντας το ασφαλέστερο σε δρόμους με καμπές. Όλα τα τμήματα του πέλματος είναι έτσι σχεδιασμένα και κατανεμημένα ώστε να αλληλοστηρίζονται και να δημιουργούν ένα πιό συμπαγές σύνολο, αυξάνοντας με τη σειρά τους, την πρόσφυση.

Τέλος, οι κάθετες δυνάμεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε συνεχείς στροφές, ελέγχονται καλύτερα από το κοντύτερο πλαϊνό τμήμα του νέου ελαστικού.

Έως και 5% καλύτερο φρενάρισμα.

Οταν πρόκειται για ένα ασύμμετρο ελαστικό, την μεγαλύτερη δουλειά κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος, την αναλαμβάνει το κεντρικό τμήμα του πέλματος. Για να βελτιωθεί η απόδοσή του σε αυτό τον τομέα, οι τεχνικοί της Continental έχουν δανειστεί κάποια χαρακτηριστικά από τα θερινά ελαστικά: Το κεντρικό τμήμα διαθέτει διακεκομμένα τακούνια, έτσι ώστε οι υψηλές δυνάμεις που ασκούνται κατά το φρενάρισμα να μοιράζονται πιό ομοιόμορφα και σε μεγαλύτερη επιφάνεια ελαστικού, εξασφαλίζοντας υψηλά αποθέματα πρόσφυσης, τα οποία είναι χρήσιμα και για την διαδικασία του φρεναρίσματος μέσα σε στροφή. Ανάλογα με την μορφή της επιφάνειας στην οποία το ελαστικό φρενάρει (στεγνό ή βρεγμένο) οι αποστάσεις ακινητοποίησης μειώνονται έως και 5%.

SUV version – υψηλές επιδόσεις και στην οδήγηση στο χώμα.

Το Continental WinterContact TS 850 P SUV έχει ως βασική διαφορά από την αρχική του έκδοση το γεγονός ότι διαθέτει μεγαλύτερα “τακούνια”, χαρακτηριστικό που συναντάται συχνά στα πιό “καθαρόαιμα” χωμάτινα ελαστικά, ώστε να μην συγκεντρώνει πέτρες μέσα στα κενά του πέλματος κατά την οδήγηση στο χώμα. Την ίδια στιγμή, το εσωτερικό τμήμα του ελαστικού, αυτό στο οποίο το εξωτερικό πέλμα είναι κολημμένο, είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει με μεγαλύτερη ευκολία στα αυξημένα βάρη των SUV και να μπορεί να μεταφέρει με ακρίβεια τις κατά πολύ υψηλότερες δυνάμεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια της πέδησης, της επιτάχυνσης και της οδήγησης σε στροφές.

Νέα ονοματολογία προϊόντων

Το Continental WinterContact TS 850 P σηματοδοτεί μία αλλαγή στις ονομασίες των χειμερινών και θερινών ελαστικών της Continental. Στο μέλλον, οι ονομασίες όλων των νέων προϊόντων δεν θα ξεκινούν από το ακρωνύμιο “Conti”. Οι νέες ονομασίες εισαγάγονται στα πλαίσια της παγκόσμιας εξομάλυνσης της ονοματολογίας της μάρκας, ξεκινώντας από αυτά τα δύο νέα προϊόντα και συνεχίζοντας από όλα όσα θα βγουν από τις γραμμές παραγωγής στα προχεχή χρόνια. Ετσι λοιπόν, τα δύο νέα προϊόντα θα ονομάζονται Continental WinterContact TS 850 P και Continental WinterContact TS 850 P SUV.

ContiVikingContact 6

 Το ContiVikingContact 6 σχεδιάστηκε με γνώμονα την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε χιόνι και πάγο αλλά και σε χωμάτινες διαδρομές. Η νέα μαλακή γόμα του ελαστικού και η ασύμμετρη χάραξή του τριών «μερών» το καθιστούν εξαιρετικό στην πλευρική κατευθυντικότητα σε στεγνό. Σε αυτό το σημείο συμβάλλει πολύ το διπλό εξωτερικό πέλμα που υποστηρίζει το ένα το άλλο ώστε να ανταπεξέρχεται καλύτερα στο αυξημένο φορτίο στις στροφές.  Η ισορροπημένη απόσταση μεταξύ των αυλακώσεων στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού συμβάλει στην καλύτερη πρόσφυση στο βρεγμένο και στον πάγο και ελαχιστοποιούν το φαινόμενο του «aquaplaning» (υδρολίσθησης αν θέλετε). Τέλος το κεντρικό κομμάτι του πέλματος με τα μεγάλα τοξοειδή πέλματα συμβάλλει τα μέγιστα στην καλύτερη και πιο ασφαλή οδήγηση σε χιόνι (και λειτουργεί με τέτοιο τρόπο σαν υπάρχουν «αλυσίδες» στο ελαστικό.  Ένα μεγάλο μυστικό του ελαστικού είναι και οι «zigzag» αυλακώσεις του στα πέλματα που λειτουργούν καλύτερα υπό συνθήκες φρεναρίσματος και μεγάλου φορτίου.