Οδηγούμε στην Ελλάδα: Νέο 2018 Mitsubishi ASX


Οι αλλαγές στο ASX είναι προσεκτικά επιλεγμένες ώστε να κάνουν το όχημα πιο χρηστικό, πιο σύγχρονο αισθητικά και πιο ασφαλές από πριν. Μια ακόμα ανανέωση για ένα μοντέλο που έχει στόχο να το διατηρήσει στην αγορά μέχρι την αντικατάστασή του.

  • 24/11/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: MITSUBISHI.

Αντί άλλου προλόγου, θα αναφέρουμε ένα στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού το οποίο αφορά τη μεγάλη («πανοραμική») οροφή του επανασχεδιασμένου ASX. Διαθέτει LED φωτισμό ώστε να δημιουργείται μια πιο φιλόξενη ατμόσφαιρα για τους επιβαίνοντες σε αυτό. Βεβαίως, το παραπάνω είναι κάτι επιπλέον και γνωστό από το παρελθόν του ASX, ωστόσο δείχνει την πρόθεση των ανθρώπων της Mitsubishi να διατηρήσουν έναν οικείο «χαρακτήρα» στο μοντέλο τους. Η πρόθεσή τους αυτή αντικατοπτρίζεται και στη διαφοροποίηση του εξοπλισμού εν γένει. Για παράδειγμα, η τοποθέτηση ρευματολήπτη στο εμπρός υποβραχιόνιο για τη φόρτιση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών και συστήματος «Auto Hold» για τη διευκόλυνση του οδηγού κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Είναι η δεύτερος επανασχεδιασμός του ASX από το 2010 οπότε και παρουσιάστηκε. Αυτό που τότε ήταν καινούργιο -τόσο για την κατηγορία όσο και για τη Mitsubishi- έχει ωριμάσει και βελτιώνεται στα «σημεία». Εκτός από τις αισθητικές αλλαγές στη μάσκα, τους προφυλακτήρες και τα φώτα ημέρας LED, το ASX θα είναι διαθέσιμο σε επτά διαφορετικά χρώματα αναφορικά με το αμάξωμά του.

Εσωτερικά, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης, υπάρχει δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, στην κονσόλα έχει τοποθετηθεί πλαίσιο «piano black» και έγχρωμη οθόνη με σύστημα «MGN» («Multi GPS Navigation»). Όμως ακόμα και στη βασική έκδοση του ASX υπάρχουν τα συστήματα «ASC» με «Traction Control» (σημ.: ελέγχου ευστάθειας του οχήματος), υποβοήθησης του συστήματος πέδησης και παράκαμψης των φρένων καθώς και σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.

 

Οδική συμπεριφορά

Η ανάρτησή του δεν έχει αλλαγές αναφορικά με τη ρύθμισή της (θυμίζουμε ότι εμπρός αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων). Είναι σχετικά σφιχτή -κάτι που ταιριάζει με τον crossover «χαρακτήρα» του μοντέλου- αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες στο ταξίδι. Απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου, δεν αφήνει το αυτοκίνητο να γέρνει πολύ στις στροφές ενώ δίνει στον οδηγό την αίσθηση ενός αμιγώς επιβατικού οχήματος, υπό την έννοια ότι το τελευταίο έχει χαμηλότερο ύψος από το έδαφος.

Το πλεονέκτημα που έχει η συγκεκριμένη ρύθμιση της ανάρτησης κάποιος το καταλαβαίνει καλύτερα όταν κινηθεί σε χωματόδρομο ή κακοτράχαλο έδαφος. Σε αυτή την περίπτωση, η λειτουργία της είναι τέτοια που εξομαλύνει σε σημαντικό βαθμό τις ταλαντώσεις. Τέλος, το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό ακόμα και όταν αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης. όμως το κιβώτιο πέντε σχέσεων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις αλλά και τελική σχέση μετάδοσης.

Στη χώρα μας, το ASX θα διατίθεται στη δικίνητη εκδοχή του, κυρίως με τον (τεχνολογίας «Clear Tec») βενζινοκινητήρα 1.6 «MIVEC». Η μέγιστη απόδοσή του είναι 117 PS/6.000 rpm και η μέγιστη ροπή του 154 Νm/4.000 rpm. Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης του μοντέλου, ο κινητήρας έχει βελτιωθεί ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο οικονομικός. Το ASX θα διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις: την «Inform», με βασική τιμή από 17.120 ευρώ, και την «Invite», με βασική τιμή από 19.740 ευρώ.