Οδηγούμε στην Ελλάδα την επανασχεδιασμένη Skoda Fabia


Η προγραμματισμένη επανασχεδίαση της Fabia, τρίτης «γενιάς», συνοδεύεται από αναβάθμιση του εξοπλισμού της και από βελτιωμένους βενζινοκινητήρες, αναφορικά με την οικονομία καυσίμου και τη μικρότερη εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Βασικό στοιχείο της παραμένει η πολύ καλή αναλογία αξίας/τιμή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 22/11/2018

Η Fabia, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε (το 1999), θεωρήθηκε ως ένα οικονομικά συμφέρον μοντέλο, στη supermini κατηγορία οχημάτων. Τότε, η Skoda ακόμα έθετε τις βάσεις για να αναπτυχθεί ως μια αυτοκινητοβιομηχανία που θα απευθυνόταν σε όσους ήθελαν ένα προσιτό, αλλά σύγχρονο για την εποχή του, όχημα.

Η εμπορική πορεία της κρινόταν ικανοποιητική από τα στελέχη της και πάντα παρέμενε στην επικαιρότητα, σύμφωνη με τις αλλαγές και την πολιτική που ακολουθούσε ο Όμιλος VAG.

Πλέον, υπό την κατασκευαστική πρακτική «Simply Clever» (όπως την ονομάζουν στη Skoda), γίνεται προσπάθεια να της προσδώσουν περισσότερα στοιχεία τα οποία θα την καθιστούν πιο ενδιαφέρουσα, όπως πιο σύγχρονη σχεδίαση, επικαιροποιημένα συστήματα ασφαλείας και διασυνδεσιμότητας και –φυσικά– και πιο οικονομικούς κινητήρες.

 

Η αναβάθμιση

Η αισθητική διαφοροποίηση της Fabia, σε σχέση με πριν, αφορά στην επανασχεδίαση της μάσκας (είναι μεγαλύτερης διάστασης), των φωτιστικών σωμάτων (διαθέτουν LED φώτα ημέρας ακόμα και στη βασική έκδοση και LED προβολείς προαιρετικά) και τη δυνατότητα μεγαλύτερης εξατομίκευσης του οχήματος (πρόγραμμα «Colour Concept»). Επίσης, διατίθενται νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, διάστασης έως 18 in για τη hatchback έκδοση του μοντέλου.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, αναλόγως της έκδοσης, η Fabia διατίθεται με το σύστημα ενημερωδιασκέδασης «Amundsen» που επιτρέπει online σύνδεση, με έγχρωμη οθόνη 6,5 in, με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κατά την κίνηση και τη στάθμευση (όπως κάμερα οπισθοπορείας, Front Assist με ενσωματωμένη λειτουργία φρένου ανάγκης «City», ανιχνευτή κόπωσης οδηγού).

Πέραν αυτών, η επανασχεδιασμένη Fabia διατίθεται και με συστήματα ανίχνευσης ύπαρξης οχήματος στο τυφλό σημείο, προειδοποίησης του οδηγού για την πίσω κυκλοφορία και αυτόματη αφή της μεγάλης σκάλας των φώτων.

Για πρώτη φορά, διατίθεται και εφαρμογή μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να προγραμματίζει τη διαδρομή του από το smartphone του και κλειδί με το οποίο να κλείνει τα παράθυρα και την ηλιοροφή (όπου υπάρχει) από μακριά. Επίσης, έχει ενταχθεί στην γκάμα του μοντέλου και η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση η οποία ονομάζεται «Monte Carlo» και η οποία διαθέτει διχρωμία αμαξώματος, πιο σπορτίφ εμφάνιση εκτός και στο εσωτερικό του, επιπλέον δέκα χρώματα αμαξώματος (επιπρόσθετα των 15 με τα οποία διατίθεται η Fabia στις υπόλοιπες εκδόσεις της) και ηλιοροφή (προαιρετικά).

Η συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση διατίθεται με όποιον κινητήρα επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής.

 

Οι κινητήρες

Η επανασχεδιασμένη Fabia θα διατίθεται μόνο με βενζινοκινητήρες. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν είτε τον 1.0 MPI των 75 PS είτε τον 1.0 TSI μέγιστης ισχύος 95 PS και 110 PS, αντίστοιχα.

Όπως ανακοινώθηκε, έχουν αναβαθμιστεί για να πληρούν το νέο πρότυπο «Euro 6d-TEMP» για την προστασία του περιβάλλοντος. 

Να σημειώσουμε ότι, πλέον, η Fabia διατίθεται και το αυτόματο, επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη («DSG7») στην έκδοση με τον 1.0 TSI των 110 PS, τόσο στη hatchback όσο και στην Combi εκδοχή του αμαξώματος.

 

Τιμές

Όπως ανακοινώθηκε από την Ελληνική αντιπροσωπεία, η βασική τιμή της επανασχεδιασμένης Fabia hatchback 1.0 MPI 75 PS ξεκινά από τα 10.980 ευρώ. Η έκδοση με τον 1.0 TSI 95 PS ξεκινά από τα 13.980 ευρώ και αυτή με τον 1.0 TSI των 110 PS από τα 14.880 ευρώ. Η έκδοση με το DSG κιβώτιο ξεκινά από τα 14.880 ευρώ («Ambition»).

Οι τιμές για τη Fabia Combi ξεκινούν από τα 11.680 ευρώμε τον 1.0 MPI 75 PS, από τα 13.680 ευρώ με τον 1.0 TSI των 95 PS και από τα 15.580 ευρώ για τον 1.0 TSI των 110 PS. Η έκδοση με το DSG κιβώτιο ξεκινά από τα 15.580 ευρώ («Ambition»).

 

Πρώτες εντυπώσεις

Καθώς δεν έχουν γίνει ουσιαστικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη της, το ενδιαφέρον στην επανασχεδιασμένη Fabia εστιάζεται στο τι έχει αλλάξει αναφορικά με το πώς αισθάνονται οι επιβάτες εντός αυτής. Έτσι, επικεντρώνονται στην οθόνη αφής και τα υλικά του ταμπλό που δείχνουν καλύτερα από πριν. Φυσικά, έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο χώρο για τα δεδομένα της supermini κατηγορίας, κάτι που αποτελεί καίριο πλεονέκτημα του οχήματος σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του. 

Ο οδηγός έχει και αυτός νέα στοιχεία για να εστιάσει. Ο επανασχεδιασμένος  πίνακας οργάνων και τα νέα εξοπλιστικά στοιχεία που συμβάλλουν στην ενημέρωσή του και την υποβοήθησή του κατά την κίνηση στο δρόμο είναι τα αυτά που τον κάνουν να αισθάνεται πιο άνετα.

Ο υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 95 PS είναι σχετικά ικανοποιητικός για το αυτοκίνητο.

Ο οδηγός καλείται να εκμεταλλεύεται τη ροπή αυτού και όχι τις επιδόσεις. Αυτή, αρχίζει να αποδίδεται από σχετικά ψηλές rpm (περίπου 2.000) και παραμένει γραμμική σε εφαρμογή έως το μεσαίο εύρος αυτών. Η χροιά του είναι τυπική ενός τρικύλινδρου και γίνεται αισθητή αλλά όχι ενοχλητική.

Τέλος, η οδική συμπεριφορά της Fabia παραμένει καλή για τα δεδομένα της supermini κατηγορίας, χωρίς να υποστρέφει έντονα, ενώ η σχετικά σφιχτή σε αίσθηση ανάρτησή της απορροφά καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου.