Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang


Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: FORD
  • 7/4/2018

Έχοντας συμπληρώσει πάνω από 50 χρόνια αδιάλλεπτης παρουσίας ... η Mustang δεν έπαψε ποτέ να είναι η επιτομή του Αμερικάνικου Ονείρου (σε κάποιες γενιές της, όχι και τόσο... ονείρου, για να είμαστε ειλικρινείς!). Τα τελευταία χρόνια όμως κάτι έχει αλλάξει για το πιο χαρακτηριστικό pony car  των Αμερικανών. Η απόφαση της Ford να δοκιμάσει την τύχη της και εκτός των ΗΠΑ αποδείχτηκε μία έμπνευση κορυφαίας εμπορικής σημασίας, με την Mustang να γίνεται trend σε όλο τον κόσμο, και πολύ περισσότερο στην Ευρώπη. Πάνω από 33.000 μονάδες πωλήθηκαν μέσα στο 2016 (δεν έχουν βγει ακόμα τα στοιχεία για το 2017, τα οποία θα είναι σίγουρα καλύτερα) με τους Ευρωπαίους να ανακαλύπτουν έστω και όψιμα τις χαρές του αμερικάνικου τρόπου να γίνονται τα πράγματα: μεγάλος V8, πληθωρικός χαρακτήρας και τιμή πρόκληση για τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις που παρέχει μία Mustang.

H νέα γενιά που οδηγήσαμε στη Νίκαια της Γαλλίας, είναι στην ουσία ένα εκτεταμένο facelift του μοντέλου  που παρουσιάστηκε το 2015. Και είναι ίσως η πρώτη φορά που η Ford ρίχνει τόση βαρύτητα στο ευρωπαϊκό "προφίλ" του αυτοκινήτου, εστιάζοντας σε τομείς όπως η οδική συμπεριφορά και η εξελιγμένη τεχνολογία, χωρίς από την άλλη να διαπραγματεύεται στο ελάχιστο τον brutal χαρακτήρα της Mustang όπως την γνωρίζουμε εδώ και πάνω από 5 δεκαετίες.

Και όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στη Νότια Γαλλία τα κατάφερε και στους δύο τομείς, δημιουργώντας ίσως την καλύτερη Mustang σε ότι αφορά την οδική της συμπεριφορά την ίδια στιγμή που καταφέρνει να αποτελεί το επίκεντρο της προσοχής όπου σταθεί και όπου βρεθεί. Brutal όσο δεν παίρνει, επιβλητική μέχρι θανάτου, sexy όσο ποτέ στο παρελθόν (με την νέα χαμηλή μουσούδα) είναι το αυτοκίνητο που σε κάνει από την μια στιγμή στην άλλη τον πρωταγωνιστή των δρόμων. Και αυτός ο ήχος!...

 

Μustang για πάντα

Σχεδιαστικά, η νέα γενιά του μοντέλου δεν αλλάζει δραματικά το βασικό μοτίβο της Mustang, με τις αλλαγές να είναι σχετικά περιορισμένες αλλά και ευδιάκριτες. Υπάρχει μια σαφής προσπάθεια να δοθεί ένα στοιχείο μεγαλύτερης «έντασης» στο εμπρός μέρος, με πιο χαμηλό καπό, ένα μεγαλύτερο splitter για βελτίωση της αεροδυναμικής πίεσης στο εμπρός μέρος, ενώ αρκετά αλλαγμένη είναι και η μάσκα με μεγαλύτερους αεροαγωγούς και νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED.

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση στο πίσω μέρος, όπου τον τόνο δίνουν τα LED φωτιστικά σώματα, ένας μεγάλος διαχύτης, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης (στην έκδοση V8) καθώς και μία έξτρα αεροτομή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης της εξωτερικής εμφάνισης του αυτοκινήτου, είτε αυτό αφορά τα χρώματα (υπάρχουν τρεις νέες πολύ εντυπωσιακές αποχρώσεις), οι κλασικές «αγωνιστικές» λωρίδες σε μαύρο και άσπρο, καθώς και νέες ζάντες 19 ιντσών που και αυτές έχουν αρκετές δυνατότητες για διαφορετικό φινίρισμα.

Στο εσωτερικό έχει γίνει μια σοβαρή προσπάθεια να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η ποιότητα των υλικών και η εργονομία, ενώ έχουν προστεθεί πολλά νέα στοιχεία που προσθέτουν ακόμα περισσότερο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Το δέρμα κυριαρχεί σε όλο το σαλόνι, με τα φιλέτα αλουμινίου σε επιλεγμένα σημεία να δίνουν τον σπορ τόνο στην όλη κατασκευή. Εντυπωσιακός είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών, με άπειρες δυνατότητες εναλλακτικής διαμόρφωσης και μία πληθώρα πληροφοριών πιου μπορεί να παρέχει στον οδηγό (μπορεί να προβάλλει ακόμα και... animation με ειδικά γραφικά!). Και στο σαλόνι οι δυνατότητες να «ράψει» κάποιος την δική του Mustang στα δικά του μέτρα και την αισθητική του είναι πληθωρικές, με το πακέτο Carbon Sport να δημιουργεί ένα πιο «ψαγμένο» σαλόνι με δέρματα Αλκαντάρα, επενδύσεις από ανθρακονήματα σε αρκετά σημεία του αυτοκινήτου και πολύ εξελιγμένα καθίσματα της Recaro (που και αυτά προσφέρονται σε τρεις διαφορετικές χρωματικές επιλογές, έτσι ώστε το... πάρτι του configuration να μην τελειώνει ποτέ...)

Για πρώτη φορά η Mustang θα παρέχεται στις αγορές της Ευρώπης με όλη την παλέτα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα Pre-Collision Assist που διαθέτει και Pedestrian Detection, το Αdaptive Cruise Contron με Distance Alert, το Lane Departure Warning και Lane Keeping Aid.  Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα infotainment Ford SYNC 3, το οποίο διαθέτει φωνητικό έλεγχο και έλεγχο με χειρονομίες, οθόνη 8 ιντσών και βέβαια όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

 

Νο replacement for displacement

Αν οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι επιλεκτικές και σχετικά περιορισμένες, τα πιο σημαντικά νέα για την καινούργια Mustang συμβαίνουν κάτω από το αμάξωμα. Με κυρίαρχο βέβαια τον μεγάλο V8 κινητήρα, το σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου, που στη νέα του εκδοχή έχει μέγιστη ισχύ στους 450 ίππους (στις... 7.400 rpm!) και ροπή στα 529 Nm. Η ανεβασμένη απόδοση και τα πιο ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του οφείλονται στο νέο διπλό ψεκασμό που έχει ενσωματωθεί από τους μηχανικούς της Ford, με άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης στον κύλινδρο και έμμεσο ψεκασμό χαμηλής πίεσης στους αυλούς εισαγωγής για καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές. Η δεύτερη επιλογή που υπάρχει πλέον στην γκάμα είναι με τον 2,3 Ecoboost που αποδίδει 290 ίππους και 440 Nm ροπής (έχει και λειτουργία overboost). Oι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί και αυτές σημαντικά, με το μεγάλο V8 να κάνει το 0-100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα και το μικρό σε 5,5 ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει αντίστοιχα στα 249 km/h και στα 233 km/h.

To σημαντικότερο νέο αυτής της γενιάς είναι η ενσωμάτωση του 10τάχυτου αυτόματου κιβωτίου (υπάρχει και το εξατάχυτο μηχανικό, μην ανησυχείτε...). Το συγεκριμένο κιβώτιο, διαθέτει ιδιαίτερα εξελιγμένο λογισμικό, ώστε να κρατά τους κινητήρες ζωντανούς σε ένα ιδανικό εύρος στροφών, ανάλογα και με τα πολλά προγράμματα οδήγησης που διαθέτει το αυτοκίνητο. Το εξατάχυτο μηχανικό είναι και αυτό βελτιωμένο, διαθέτοντας βολάν διπλής μάζας για μεγαλύτερη αντοχή και ένα νέο σύστημα που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα για πιο ομαλές και γρήγορες αλλαγές στην σπορ οδήγηση.

Οι αναρτήσεις είναι και αυτές βελτιωμένες, με πιο σφιχτό σετάρισμα και αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου για καλύτερη απόκριση στην γρήγορη οδήγηση, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει έναν επιπλέον εγκάρσιο σύνδεσμο για λιγότερες κλίσεις στις στροφές και καλύτερη συνεργασία με το μπλοκέ διαφορικό.

Ενδιαφέρον έχει η έξτρα ανάρτηση MagnetRide Damping System, η οποία χάρη σε ένα ιδιαίτερα εξελιγένο ηλεκτρονικό σύστημα λαμβάνει πληροφορίες από αισθητήρες πάνω στα ειδικά αμορτισέρ σε πραγματικό χρόνο, και ανάλογα προσαρμόζει την συμπεριφορά της ανάρτησης με βάση τα δεδομένα του προγράμματος οδήγησης. Προγράμματα οδήγησης που δεν περιορίζονται μόνο στα γνωστά Normal, Sport, Track και Snow/Wet, αλλά έχουν προστεθεί και άλλα  δύο, το Drag Strip Mode που απευθύνεται στους «πυροβολημένους» των επιταχύνσεων και των drag πάσης φύσεως, και το My Mode που δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει το set up με βάση τις δικές του επιθυμίες. Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και κάμποσα ακόμα οδηγικά γκατζετάκια, όπως το Active Valve Performance Exhaust μέσω του οποίου μπορεί κανείς να ρυθμίσει την ένταση της εξάτμισης, ή το Good Neighbour Mode, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να χαμηλώνει την ένταση της εξάτμισης αυτόματα σε προγραμματισμένες ώρες έτσι ώστε να μην σηκώνει την γειτονιά στο πόδι όταν φεύγει νωρίς το πρωί για την δουλειά (ή για το track day...). 

 

Με ευρωπαϊκό "αέρα"

Oδηγώντας στα ορεινά στροφιλίκια πάνω από τη Νίκαια, η πρώτη και καθοριστική εντύπωση που αποκομίζεις είναι ότι όλες αυτές οι μικρές αλλαγές και βελτιώσεις έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο, με ένα σαφώς πιο ευρωπαϊκό ταμπεραμέντο. Βεβαίως και δεν διαπραγματεύεται στο ελάχιστον την μακρά ιστορία του ως σύμβολο της αμερικάνικης αυτοκινητικής κουλτούρας, όντας πληθωρική και larger than life σε όλα της. Όμως όλα πλέον γίνονται ένα "κλικ" πιο άμεσα και με μεγαλύτερη σαφήνεια.

Τις εντυπώσεις κερδίζει η MagnetRide ανάρτηση που λειτουργεί αποτελεσματικά στην γρήγορη οδήγηση χωρίς να κουράζει ή να επιτρέπει κλίσεις υπό πίεση, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζεται αρκετά βελτιωμένο σε αίσθηση, τόσο στις στροφές όσο και στην θέση γύρω από την ευθεία. Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, καταφέρνει να κρύβει καλύτερα το βάρος και τον όγκο της, είναι πιο άμεση στις αντιδράσεις της, περισσότερο συμμετοχική στην γρήγορη οδήγηση και λιγότερο επιρρεπής στο να σε "δαγκώσει" με την ουρά της αν ξεχαστείς λίγο παραπάνω με το γκάζι. Ευχάριστη έκπληξη η μικρή έκδοση με το χαμηλότερο βάρος εμπρός και το καλύτερο balance, ενώ περιμέναμε κάτι παραπάνω από το 10τάχυτο κιβώτιο σε επίπεδο αμεσότητας απόκρισης στις εντολές του οδηγού (ιδίως στα κατεβάσματα).

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ, η οποία συνεχίζει τον ακαταμάχητο αμερικάνικο μύθο της, προσθέτοντας οδηγικά στοιχεία που την καθιστούν πλέον ένα ικανό σπορ αυτοκίνητο όπως το εννοούμε στην από εδώ πλευρά του Ατλαντικού. Η άφιξή της στην χώρα μας θα γίνει μέσα στον Απρίλιο, σε τιμές που ακόμα δεν έχουν καθοριστεί, αν και σίγουρα θα συνεχίσουν να δημιουργούν την καλύτερη σχέση ίππων και οδηγικής έντασης για τα χρήματα που κοστίζει. Όπως και να έχει, ακόμα και χωρίς το δέλεαρ της χαμηλής τιμής, η Mustang είναι μία υπερπαραγωγή συναισθημάτων και -καλώς εννοούμενης- υπερβολής, έχοντας πλέον και την δυνατότητα να σε γεμίζει με γερές δόσεις οδηγικής έξαψης. Και αυτός ο ήχος!...