Οδηγούμε το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 & 160 PS


Στη Nissan αποφάσισαν να αντικαταστήσουν τους υπερτροφοδοτούμενους 1.2 και 1.6 βενζινοκινητήρες με τον καινούργιο 1.3 DiG-T μέγιστης ισχύος 140 PS και 160 PS, αντίστοιχα, αναλόγως της εκδοχής του. Οι λόγοι; Η μείωση της κατανάλωσης, των ρύπων καθώς και του διοξειδίου του άνθρακα καθώς και η αντίστοιχη μείωση του κόστους κατασκευής.

  • 19/10/2018

Ο νέος turbo βενζινοκινητήρας εξελίχθηκε από τους τεχνικούς της «Renault Alliance» (Renault-Nissan-Mitsubishi) σε συνεργασία με τους ομολόγους τους της Daimler. Σκοπός τους ήταν να δημιουργήσουν ένα μηχανικό σύνολο, μικρής χωρητικότητας αλλά σχετικά μεγάλης απόδοσης το οποίο να αντικαταστήσει υπάρχοντες κινητήρες σε όλες τις συνεργαζόμενες στο εν λόγω σχέδιο αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με δεδομένο την εφαρμογή του αυστηρότερου προτύπου προστασίας του περιβάλλοντος, που θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και τον νέο τυποποιημένο κύκλο κατανάλωσης, ήταν απαραίτητο να γίνει αυτό. Θυμίζουμε ότι οι Renault και Nissan υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας με την Daimler πριν από οκτώμισι χρόνια (Απρίλιος 2010) με σκοπό να αναπτύξουν τεχνολογίες που θα είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων αποδοτικότερων και οικονομικότερων σε κατανάλωση καυσίμου κινητήρων. 

 

Ο νέος κινητήρας

O συγκεκριμένος, τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας είναι προϊόν αυτής της συνεργασίας. Όπως ανακοινώθηκε, για την εξέλιξή του απατήθηκαν περισσότερες από 40.000 ώρες δοκιμών σε πέδη και προσομοιώσεων λειτουργίας σε υπολογιστή. Επίσης διανύθηκαν περισσότερα από 300.000 km δοκιμών του σε έντονες θερμοκρασιακές συνθήκες και ακραίο φορτίο μέχρι την ολοκλήρωση της εξέλιξής του. Στο Qashqai, o καινούργιος 1.3 DiG-T κινητήρας θα διατίθεται στις εκδοχές με τους 140 PS και 160 PS, αντίστοιχα, αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του (σημ.: υπάρχει και μία πιο αδύναμη με 115 PS).

Με τη χρήση νανοτεχνολογίας, οι κύλινδροι έχουν υποβληθεί (εσωτερικά) σε θερμική επεξεργασία ψεκασμού με πλάσμα για να μειώνεται η τριβή και η θερμοκρασία κατά την κίνηση των εμβόλων, η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής για καλύτερη ψύξη των καυσαερίων, οι εγχυτήρες του συστήματος άμεσου ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές έκαστος και λειτουργούν με πίεση έως 250 bar και το turbo διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης που ενεργοποιείται ηλεκτρικά ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.

Επίσης, υπάρχει εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ενώ οι θάλαμοι καύσης είναι σχεδιασμένοι για να συμβάλλουν στην καλύτερη δυνατή καύση του μείγματος. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στη μείωση των κραδασμών και του θορύβου του κινητήρα, ο οποίος (επί ευρωπαϊκού εδάφους) κατασκευάζεται στην Ισπανία (Valladolid), στη Βρετανία (Sunderland) και στη Γερμανία (Kölleda). 

 

Περί απόδοσης

Στην εκδοχή με τους 140 PS, ο κινητήρας έχει μέγιστη ροπή 240 Nm. Σε αυτή με του 160 PS η τιμή αυτή αυξάνεται στα 260 Nm για τη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο και στα 270 Nm γι’ αυτή με το καινούργιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Αναφορικά με τη μέση τυποποιημένη κατανάλωση του Qashqai με το μηχανικό κιβώτιο, είναι ίδια τόσο στην εκδοχή των 140 PS όσο και των 160 PS. Συγκεκριμένα, είναι 5,3 l/100 km με τροχούς 17 in και 5,7/100 km με τροχούς 18 in ή 19 in. Η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 121 g/km και 130 g/km, αντίστοιχα.

Στην έκδοση του μοντέλου με τους 160 PS και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,5 l/100 km με τροχούς 17 in και 5,8/100 km με τροχούς 18 in ή 19 in. Αντίστοιχα, η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 122 g/km και 131 g/km.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με το οποίο διατίθεται πλέον το Qashqai, αντικατέστησε την έκδοση με το CVT. Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο κιβώτιο τοποθετείται σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της Nissan.

 

Νέο σύστημα infotainment «NissanConnect»

Με την ευκαιρία τοποθέτησης του νέου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα, το Qashqai εφοδιάστηκε με το αναβαθμισμένο σύστημα ενημερωδιασκέδασης «NissanConnect». Πλέον, διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιεί τις ενδείξεις που επιθυμεί να βλέπει πρωτίστως και συνδέεται με smartphone Android ή Apple CarPlay. Η οθόνη παραμένει 7 in, όμως έχει καλύτερα γραφικά από πριν ενώ συμπεριλαμβάνεται το σύστημα πλοήγησης «TomTom Premium Traffic». 

Το νέο σύστημα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να «κατεβάσει» στο κινητό του την εφαρμογή «Door to Door Navigation» με την οποία μπορεί να καθορίσει στο τηλέφωνό του τη διαδρομή που προτίθεται να ακολουθήσει για τη διαδρομή από το σπίτι στο γραφείο (και τανάπαλιν) και να τη στείλει στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου. Επίσης, μπορεί να «κατεβάζει» ενημερώσεις για χάρτες ή εφαρμογές μέσω «Over The Air».

 

Πρώτες εντυπώσεις

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
NISSAN QASHQAI

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

VALUE FOR MONEY

ΣΥΝΟΛΟ

Ο καινούργιος κινητήρας ταιριάζει στον χαρακτήρα του Qashqai, τόσο υπό την έννοια της τεχνολογικής καινοτομίας -ας μην ξεχνάμε ότι ως μοντέλο ήταν πρωτοπόρος-- όσο και υπό αυτής της καλύτερης απόδοσης και οικονομίας καυσίμου.
 
Στην εκδοχή του των 140 PS  έχει ικανοποιητική ροπή από τις περίπου 1.800 rpm και επιταχύνει σχετικά γρήγορα το αυτοκίνητο. Μάλιστα, η ένταση της επιτάχυνσης διατηρείται έως και πάνω από τις 4.500 rpm. Το επίπεδο θορύβου δεν ενοχλεί, αντιθέτως συντείνει στο ύφος του (καλύτερες επιδόσεις).
 
Σε ό,τι αφορά στην ισχυρότερη εκδοχή του, αυτή των 160 PS, τα δεδομένα είναι ίδια αναφορικά με τη ροπή. Όμως, αναμενόμενα, η μεγαλύτερη ισχύς είναι αισθητή στις μεσαίες rpm, συγκριτικά.
 
Το Qashqai με τον 1.3 DiG-T θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη Νοεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες γι' αυτό μπορείτε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχος του περιοδικού που κυκλοφορεί με την εφημερίδα "Παραπολιτικά" εκτάκτως στις 26 Οκτωβρίου.