Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Nissan Juke Hybrid


Η Nissan ασπάζεται την υβριδική τεχνολογία και μας παρουσιάζει το υβριδικό Juke Hybrid με συνδυαστική απόδοση 141 ίππων και κατανάλωση μόλις 5,2 lt/100 km. Ταξιδέψαμε στη Γαλλία για να το γνωρίσουμε και να δούμε αν εκπληρώνει τις υποσχέσεις του για τόσο χαμηλή κατανάλωση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: NISSAN
  • 17/6/2022

Η Nissan έχει βάλει σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμας της, με στόχο ήδη από το 2023 να διαθέτει τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη έκδοση σε κάθε μοντέλο της ολικώς ή μερικώς, με τη βοήθεια δηλαδή της υβριδικής τεχνολογίας ή αμιγώς ηλεκτρική.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Nissan κάνει την αρχή και λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά το υβριδικό Juke Hybrid, ενώ το επόμενο βήμα είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya και το Qashqai e-Power, τα οποία και θα γνωρίσουμε από κοντά στο άμεσο μέλλον, αναμένοντας τα στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους.

Το υβριδικό σύστημα του Juke Hybrid είναι δανεισμένο από τη Renault και έχει σαν βάση έναν 1.600άρη κινητήρα βενζίνης 94 ίππων και 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες. Το ένα και «βασικό» ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει ισχύ 49 ίππων και 205 Nm ροπής και παίρνει την απαιτούμενη ενέργεια από μία μικρή μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας είναι στην ουσία μία μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης ισχύος 15 kW. Το υβριδικό σύστημα ολοκληρώνει ο μετατροπέας και το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει εξελίξει η Renault και παρέχει τη βέλτιστη χρήση της ισχύος, σε κάθε mode λειτουργίας, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.

Για τη μείωση της τριβής, το συγκεκριμένο κιβώτιο χρησιμοποιεί γρανάζια τύπου dog (ίσια) αντί για τα συμβατικά με συγχρονιζέ, για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες του κινητήρα βενζίνης και τις 2 ταχύτητες του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, δεν χρησιμοποιείται συμπλέκτης έτσι ώστε να μειωθούν οι τριβές. Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική.

Το αποτέλεσμα είναι ένα υβριδικό σύστημα που σύμφωνα με όσα λέει η Nissan έχει 25% αυξημένη ισχύ από την βενζινοκίνητη έκδοση του Juke των 114 ίππων και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο με έως και 20% στον μεικτό κύκλο. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 141 ίππους, η μέση κατανάλωση είναι 5,0-5,2 L/100 km και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 114 έως 117 g/km, τιμές που στην Ελλάδα συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο.

Μικρές αλλαγές στο αμάξωμα

Η γνώριμη μας σπορ εικόνα του Juke δεν αλλάζει. Μόνο μικρές αλλαγές έχουν γίνει στην έκδοση Hybrid του ιαπωνικού compact crossover με κύριο γνώμονα να βελτιωθεί η αεροδυναμική του απόδοση, αλλά και να ξεχωρίζει οπτικά από τις συμβατικές εκδόσεις.

Στις δύο μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν πάρει τη θέση τους τα λογότυπα «Hybrid», ενώ η μάσκα με το νέο λογότυπο της Nissan πλέον είναι κλειστή και διαθέτει μία μαύρη γυαλιστερή λωρίδα στο πάνω μέρος της που ενώνεται με το καπό. Χαμηλά στον προφυλακτήρα έχει προστεθεί ένα κλείστρο για την προσαρμογή της ροής του αέρα ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του μοτέρ, μειώνοντας παράλληλα την αεροδυναμική αντίσταση.

Επιπλέον, η πίσω αεροτομή έχει επανατοποθετηθεί για πιο ομαλή ροή του αέρα, ενώ στο καθαρά εμφανισιακό σκέλος νέες είναι οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17 και 19 ιντσών, με τις δεύτερες να προέρχονται από το ηλεκτρικό Nissan Ariya.

Στο εσωτερικό, έχει αλλάξει ο πίνακας οργάνων των 7,0 ιντσών με νέες ενδείξεις για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενώ υπάρχει και το μπουτόν του e-Pedal στην κεντρική κονσόλα, αλλά και το κουμπί για την ενεργοποίηση της λειτουργίας EV. Ο χώρος αποσκευών έχει πλέον όγκο 354 λίτρα, μειωμένος κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας των 1,2 kWh κάτω από αυτόν.

Οδηγώντας

Η Nissan ισχυρίζεται ότι το έξυπνο υβριδικό σύστημα του Juke Hybrid δίνει προτεραιότητα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και στοχεύει στο να μεγιστοποιεί τον χρόνο που το αυτοκίνητο κινείται με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η Nissan λέει ότι είναι εφικτό έως και το 80% της οδήγησης σε αστικές συνθήκες να γίνεται σε λειτουργία EV, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν επιστρέψουν στη λειτουργία EV. Το Juke Hybrid μάλιστα, όχι μόνο μπορεί να εκκινεί 100% σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 km/h κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά.

Στην σύντομη επαφή μας που είχαμε στους δρόμους περιφερειακά του Παρισιού, το Juke Hybrid έδειξε να επιβεβαιώνει τα παραπάνω. Στην γαλλική πρωτεύουσα και κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον, το Juke Hybrid εκκινεί 100% σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να κινείται και σε ταχύτητες έως και 55 km/h αμιγώς ηλεκτρικά εφόσον φυσικά η μπαταρία του είναι επαρκώς φορτισμένη. Γι' αυτό φροντίζει ο θερμικός κινητήρας, ο οποίος στις υψηλότερες ταχύτητες κίνησης παράλληλα με την εμπλοκή του στην κίνηση του αυτοκινήτου, αναλαμβάνει να φορτίζει και τη μπαταρία.

Αξίζει επιπλέον να σημειώσουμε πως το Juke Hybrid διαθέτει τον διακόπτη EV όταν ο οδηγός δεν θέλει να λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, όπως για παράδειγμα σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Και εφόσον το επιτρέπει η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, το Juke Hybrid κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Μάλιστα, χάρη στην προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake, όλη η διαδικασία γίνεται απόλυτα ομαλά χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάτι στην οδήγηση ή όταν φρενάρει.

Τέλος, το Juke Hybrid διαθέτει επίσης τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport, τα οποία αλλάζουν το βάρος του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, ενώ επεμβαίνουν επίσης στη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

 

Στην πράξη η μέση κατανάλωση δεν απέχει και πολύ από τις εργοστασιακές μετρήσεις της εταιρείας, αφού εμείς σημειώσαμε κοντά στα 5,7 L/100 km, κινούμενοι σε μεικτό περιβάλλον με αστικούς δρόμους, επαρχιακούς, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Σε όλες τις συνθήκες, ήταν αξιοσημείωτο το πόσο ομαλά λειτουργεί το υβριδικό σύστημα και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά, είτε εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας. Ακόμα και η μετάβαση από τη μία λειτουργία στην άλλη γίνεται τελείως ανεπαίσθητα, αν και ο οδηγός μπορεί να βλέπει συνεχώς τη ροή ενέργειας από την κεντρική οθόνη στον πίνακα οργάνων. Το υβριδικό Nissan Juke Hybrid αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα το φθινόπωρο και οι τιμές πώλησης του, όπως και οι παραγγελίες θα ανοίξουν το αμέσως προσεχές διάστημα μέσα στο καλοκαίρι.