Οδηγούμε στην Ελλάδα το αναβαθμισμένο Mazda 2 σε έκδοση Mild Hybrid


ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΣΕ ΣΥΝΤΟΜΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ. ΙΔΟΥ ΣΕ ΓΝΩΣΤΑ ΤΟΠΙΑ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟ ΝΕΟ MAZDA 2.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: MAZDA
  • 30/1/2020

Πόσο νέο; Ακόμη δε μάθαμε τις γραμμές του ιαπωνικού supermini (αφού η παρουσία της Mazda στην Ελλάδα δεν έχει σβήσει το πρώτο της κεράκι) και να, η αναβαθμισμένη εκδοχή του «2». Οι τελειομανείς Ιάπωνες υπόσχονται περισσότερη ποιότητα (πόση πια!;), περισσότερη ασφάλεια με νέα συστήματα και καλύτερη συνδεσιμότητα με το κινητό μας και τον έξω κόσμο. Κι επειδή μέχρι σήμερα έχουμε μάθει ότι κάθε τι που υπόσχονται οι μηχανικοί της Mazda το πραγματοποιούν, δεν είχαμε παρά να το υποδεχθούμε στις εγκαταστάσεις της Mazda-AutoOne στη Γλυφάδα μαζί με συναδέλφους από ολόκληρη την Ευρώπη.

Τόσο ίδιο…

Ναι, η αίσθηση είναι ίδια και μόνο μινιμαλιστικές λεπτομέρειες όπως κάποιες λεπτομέρειες στη μάσκα, τους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά κάνουν το Mazda 2 να δείχνει πιο σοφιστικέ, πιο φαρδύ  ενώ μέχρι και οι 15άρες ή 16άρες ζάντες με τα νέα τους σχέδια και το χρώμα συντείνουν προς τη δημιουργία ενός συνόλου premium. Το ίδιο… έργο συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου και πάλι οι αλλαγές είναι αμυδρές με νέους συνδυασμούς ποιοτικότερων υλικών αλλά που, ασυνείδητα, δίνουν αυτό το κάτι μέσω λεπτομερειών που συνηθίζει η Mazda, όπως είναι οι δερμάτινες επιφάνειες και οι πυκνογαζωμένες ραφές. Οι μηχανικοί υπόσχονται επίσης καλύτερη ηχομόνωση με πιο πολύ απορροφητικό υλικό στην οροφή και τους πίσω θόλους, περισσότερες τσιμούχες και άλλα αμορτισέρ και ελαστικά για καλύτερη ποιότητα κύλισης. Ακολούθως, σειρά είχαν οι… εργονόμοι με νέα καθίσματα ενώ παρατηρεί κανείς στη λίστα εξοπλισμού στοιχεία όπως ηλεκτροχρωμικό καθρέφτη και θερμαινόμενο τιμόνι. Αναβάθμιση υπάρχει και στις δυνατότητες διασύνδεσης με επαυξημένες λειτουργίες μέσω του smartphone είτε αυτό είναι iPhone είτε Android.

Βελτιωμένο

Και μέσα σε όλα τα updates η Mazda βελτίωσε και τα οδικά χαρακτηριστικά του «2». Αναφέραμε τα αμορτισέρ τα οποία έχουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά στη φόρτιση και την αποφόρτιση για καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών και συνάμα ενισχυμένες με ουρεθάνη πίσω βάσεις για περισσότερη άνεση. Η οδική συμπεριφορά είναι επίσης καλύτερη ελεγχόμενη μέσω της μικροηλεκτρονικής και του προγράμματος G-Vectoring Control Plus που βελτιώνει την περιστροφή κατά τον κατακόρυφο άξονα όταν οι ρυθμοί κίνησης ανεβαίνουν. Το αυτοκίνητο επίσης διατίθεται με συστήματα όπως  προβολείς  LED, Adaptive LED Headlights (ALH), Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) με ανίχνευση πεζών, Lane Keep Assist (LAS) και Traffic Sign Recognition (TSR) μαζί με κάμερες 360° και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος.

Σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα το νέο Mazda2 είναι διαθέσιμο με επιλογή από δύο εκδοχές του αναβαθμισμένου ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα  Skyactiv-G 1,5l, 16 βαλβίδων,  75 PS και 90 PS MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) υιοθετώντας την τεχνολογία  Skyactiv-eSync, αμφότερες με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια, και μια παραλλαγή των 90 PS που συνδυάζεται με ένα βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Ο 75άρης  με μέγιστη ροπή 135 Nm στις 3.800rpm επιταχύνει το Mazda 2 από 0-100km/h σε 11,4 δευτερόλεπτα και με τελική ταχύτητα 171km/h, ενώ υπόσχεται κατανάλωση 4,1l/100km και εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km.

Ο κινητήρας των 90 PS με μέγιστη ροπή 148Nm στις 4.000rpm δίνει το 0-100km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 183 km/h. Η δε κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι –επίσης- 4,1l / 100km και 94 g/km αντίστοιχα. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, η μονάδα 90 PS χωρίς MHEV επιταχύνει από 0-100km/h σε 12,0 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 177km/h. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου είναι 5,2l / 100km και το CO2 στα 118g / km. Το ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυάζει την υπάρχουσα τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, i-ELOOP με ενσωματωμένη γεννήτρια μίζας (B-ISG) και – σε αντίθεση με ό,τι πράττουν όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές- έναν πυκνωτή χωρητικότητας 0,012 kWh (στα 22,5 Volts) που συσσωρεύει την ηλεκτρική ενέργεια, αποδίδοντάς την για ταχύτερη εκκίνηση του κινητήρα για υποβοήθηση στις αλλαγές σχέσεων και τελικά και για μείωση της κατανάλωσης. Βέβαια, σε αυτή συνεισφέρει συνολικά η αναβάθμιση του κινητήρα με βελτιωμένη αναπνοή, μείωση τριβών, καλύτερη έγχυση καυσίμου και καλύτερη λίπανση.

Οδηγήσαμε λοιπόν ένα κατακόκκινο (τι θεσπέσια απόχρωση!) 90άρι Mazda 2 με μηχανικό κιβώτιο. Έχοντας νωπές τις μνήμες από το προηγούμενο Mazda 2 μπορέσαμε να διαπιστώσουμε ότι οι αλλαγές, αν και δυσδιάκριτες έχουν, συνολικά, επιφέρει έναν αέρα στο αυτοκίνητο. Όχι ότι το προηγούμενο δεν ήταν καλό, αλλά τώρα πια μιλάμε για ένα πιο premium σύνολο με αθόρυβη κύλιση (ένα βουητό μόνο κοντά στον κόφτη) με αμεσότητα (όπως πριν) στο σύστημα διεύθυνσης και κατευθυντικότητα υψηλού επιπέδου με ελαστικά 185/60-R16 της Toyo και πιο συνεπείς αναρτήσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Η ύπαρξη όλων των συστημάτων δίνει μια άλλη σιγουριά σε κάθε σενάριο οδήγησης (ή στάθμευσης) ενώ και ο κινητήρας δείχνει να στροφάρει πιο γρήγορα μέχρι τις 6.500 rpm, συνεπικουρούμενος από το υβριδικό σύστημα σε εκκινήσεις και αλλαγές ταχυτήτων όπου το μοτέρ αν και ατμοσφαιρικό δείχνει όσο αποδοτικό ορίζουν τα κυβικά του και η έλλειψη turbo. Όσο για το 6αρι μηχανικό κιβώτιο; Ίσως το καλύτερο στην κατηγορία!  Συνολικά το Mazda 2 δείχνει να έχει ποιότητες, αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους του. Το νέο Mazda 2 έρχεται από Φεβρουάριο στη χώρα μας με τιμές που θα ανακοινωθούν σύντομα.