Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Renault Clio 1.0 TCE 100 PS


ΤΟ ΝΕΟ CLIO ΞΕΚΙΝΑ ΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΝΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: RENAULT
  • 18/10/2019

Η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον με την άφιξη πολλών αυτοκινήτων πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, το νέο Clio έρχεται με πολλές αξιώσεις, βασιζόμενο στην συνολική αναβάθμισή του για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό (βλέπε Peugeot 208, Toyota Yaris, Opel Corsa, κ.α.).

Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι από το γαλλικό μίνι είναι η θεαματική αναβάθμιση των ποιοτικών και εξοπλιστικών του προδιαγραφών.

Η Renault έχει ανεβάσει κατά πολύ τον πήχη, μια και το νέο Clio έχει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας (αν και οι διαστάσεις του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματος είναι ελαφρώς μειωμένες) με τις ανέσεις και τη σιγουριά που προσφέρει και από εκεί και ύστερα είναι και η λεγόμενη «απτή ποιότητα κατασκευής», το τι αντιλαμβάνεται ο επιβάτης δηλαδή, που έρχεται να ενισχύσει αυτή την εικόνα.

Οι Γάλλοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, επιλέγοντας ποιοτικά, μαλακά υλικά στο  μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας, με τη συναρμογή να είναι κορυφαία και να δείχνει ανθεκτική στον χρόνο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τις επιφάνειες του ταμπλό και παραπέμπει άμεσα στο Megane… Ωστόσο τα ποιοτικά υλικά δεν είναι το μοναδικό πλεονέκτημα του μοντέλου, είναι και οι ανέσεις που προσφέρει, αλλά και εκείνη η high end αίσθηση από την μεγάλη touch οθόνη του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό.

Με κάθετη διάταξη η οθόνης αφής μεγέθους 9,3 ιντσών χαρίζει με τον πλέον απλό και διαισθητικό τρόπο απευθείας πρόσβαση στα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως οι εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Σε ότι αφορά τους εσωτερικούς χώρους, το μεταξόνιο των 2,583 μέτρων είναι το εχέγγυο για μια ευρύχωρη καμπίνα για τέσσερις ενήλικες, οι οποίοι και θα εκτιμήσουν την άριστη στήριξη που προσφέρουν τα εργονομικά καθίσματα. Η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εύκολη, λόγω του μεγάλου ανοίγματος ακόμη και των πίσω θυρών, ενώ το ίδιο ισχύει και με τον αποθηκευτικό χώρο που σε χωρητικότητα φθάνει τα 391 λίτρα, τιμή κορυφαία στην κατηγορία.

Παράλληλα, το νέο Clio είναι διαθέσιμο με ένα πλήρες «πακέτο» συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, ακόμη και από την βασική έκδοση και όλες τις εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας που η Renault τοποθετεί κάτω από την ομπρέλα του EASY DRIVE.

Τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης σήμανσης και διατήρησης λωρίδας είναι μερικές από αυτές, όχι όμως και οι μοναδικές καθώς το νέο Clio πρόκειται να αποτελέσει το πρώτο δείγμα της κατηγορίας των supermini που θα ενσωματώσει συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης.

Αξίζει να τονιστεί και το κορυφαίο επίπεδο ασφαλείας που προσφέρει το γαλλικό μίνι, καθώς έλαβε την υψηλότερη βαθμολόγηση στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP (5 αστέρια), κάτι που βεβαίως οφείλει και στη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία CMF-B και την άκαμπτη δομή….

Ο κινητήρας 1.0 TCE 100 PS που δοκιμάσαμε δεν δείχνει να αντιμετωπίζει ιδιαίτερο πρόβλημα με τα 1.178 κιλά το αμαξώματος.

Ως επιλογή κρίνεται ως «ισορροπημένη» με δεδομένο και τον αστικό χαρακτήρα του Clio, εν τούτοις το συγκεκριμένο σύνολο δεν μπορεί να αναδείξει τις αρετές του πλαισίου, αφού σπάνια είναι η περίπτωση να του βάλει «δύσκολα».

Για να επιταχύνει τα 100 km/h θα χρειαστεί 11,8 sec, χρόνος που –τηρουμένων των αναλογιών- μπορεί να χαρακτηριστεί αποδεκτός, αποδεικνύει ωστόσο την… υπομονή που πρέπει να έχει κανείς στο γκάζι. Και για του λόγου το αληθές για το πρώτο χιλιόμετρο από στάση (0-1.000 km/h) θα χρειαστεί 33,7 sec.

Είναι όμως οικονομικός σε κατανάλωση, μια και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορείς να κινηθείς στην πόλη κατά μέσο όρο στα 5 λίτρα/100 km και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσεις και κάτω από 4 λίτρα εφόσον δεν πιέζεις υπερβολικά το δεξί πεντάλ του γκαζιού.

Στο δρόμο το νέο Clio ακολουθώντας με μαεστρία τη «γαλλική σχολή» χαρακτηρίζεται από τον μοναδικό τρόπο που μπορεί να συνδυάσει την άνεση με τον κράτημα, καθώς πολύ δύσκολα θα ανοίξει την  τροχιά του, όντας επί το πλείστο ουδέτερο στις αντιδράσεις του.

Με κορυφαία ποιότητα κύλισης, αψεγάδιαστα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και ένα πολύ πιο σαφές σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης το νέο Clio, είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο πόλης.

Ασφαλές, πολυτελές, ευρύχωρο, updated σε ότι αφορά τις τεχνολογικές καινοτομίες που ενσωματώνει, υπερκαλύπτει τον «αστικό» χαρακτήρα του και μπορεί να αποτελέσει ένα κανονικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η έκδοση με τον κινητήρα 1.0 TCE 100 PS κοστίζει κατά το λανσάρισμα 14.190 ευρώ με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Αναλυτικά οι τιμές του νέου Renault Clio