Οδηγούμε στις Η.Π.Α. τις BMW X3 M & X4 M Performance


Το μαγικό άγγιγμα του M Division της BMW πυροδότησε το extreme make over των X3 και Χ4, μεταμορφώνοντας τα δύο υπεράνω κάθε υποψίας βαυαρικά SUV σε δύο αδυσώπητες πολεμικές μηχανές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: BMW
  • 15/8/2019

Το σύμπαν έχει έναν μαγικό τρόπο να ισορροπεί. Να συνωμοτεί άλλοτε υπέρ σου και άλλοτε εναντίον σου, επιδεικνύοντας με κάθε τρόπο και κάθε ευκαιρία την παντοδυναμία του.

Ετούτη τη φορά, λοιπόν, ήταν η δική μας σειρά να βρεθούμε στο στρατόπεδο των νικητών, των ευνοημένων από τα τερτίπια της τύχης, των εκλεκτών που έφτασαν έως τη Γη της Επαγγελίας προσδοκώντας την ευκαιριακή λύτρωση από τα δεινά ενός φτωχοποιημένου Ευρωπαϊκού Νότου.

Η αλήθεια είναι ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ανήκουν σε ένα ξεχωριστό πλανητικό σύστημα, περιστρέφονται γύρω από έναν διαφορετικό κώδικα αξιών, επιβάλλοντας ακόμα και στον πλέον υποψιασμένο επισκέπτη τους τον δικό τους άγραφο Νόμο - τη δική τους υπερκλίμακα που ορίζει με ακρίβεια... μεγατόνου τι μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή και τι όχι.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αποτελούν το ιδανικό φόντο για να ξεδιπλώσει κανείς τις υπερφυσικές δυνατότητες δύο SUV που θέλησαν να απαρνηθούν τον πολιτικά ορθό ρόλο μιας ανεπιτήδευτα premium γερμανικής κατασκευής, επιζητώντας τη δόξα των υψηλών επιδόσεων και τη σκοτεινή αλλά ταυτόχρονα σαγηνευτική γοητεία μιας εθισμένης στην αδρεναλίνη “μηχανής”.

LIVE FOR THE MOMENT

Μπροστά στην κατάλευκη BMW X3 M και τη βαμμένη στο χρώμα του πάθους BMW X4 M γίνεσαι μάρτυρας μιας σπάνιας αστρικής σύναξης. Δύο τόσο ίδιοι μα τόσο διαφορετικοί αστεροειδείς φεγγοβολούν πάνω από το κεφάλι σου σαν ένα περίτεχνο πυροτέχνημα καθώς σκορπούν την ύλη τους παραδομένοι στη γήινη ατμόσφαιρα.

Αν και οι Γερμανοί επιμένουν ότι η X3 M και η X4 M είναι μόνο η αρχή, πως θα υπάρξει συνέχεια και μάλιστα ηχηρή στην αυτοκρατορία των Μ και των υψηλών επιδόσεων SUV της BMW, κάτι βαθιά μέσα σου αρνείται να το πιστέψει.

Δυσκολεύεται να αποδεχθεί πως σε μια δεκαετία από σήμερα, οι λαίμαργες εισαγωγές αέρα των X3 M και Χ4 Μ θα εξακολουθούν να φροντίζουν για την ψύξη ενός εξακύλινδρου, διπλά υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ και όχι για τη μακροζωία των πηνίων ενός OEM ηλεκτροκινητήρα.

Όπως και να έχει, οφείλεις να ζήσεις τη στιγμή. Να σταθείς χωρίς φόβο και πάθος μπροστά σε δύο κατασκευές που σε κοιτούν αφ’ υψηλού, αδιαφορώντας επιδεικτικά, ορμώμενες από τις εξωτικές προδιαγραφές και τις πληθωρικές περγαμηνές τους, για το παρελθόν και το βιογραφικό σου.

Ναι μεν οι διαστάσεις των Χ3 Μ και X4 M δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές μεταβολές, σε σύγκριση πάντα με τις πολιτικές εκδόσεις των βαυαρικών SUV, ωστόσο, τα... καλλωπιστικά στοιχεία που έχουν προστεθεί φροντίζουν ώστε να αναδείξουν τη διαφορετικότητά τους.

Μιλώντας, λοιπόν, για τις κορυφαίες σε ισχύ εκδόσεις Performance -αλήθεια ποιος θα κάνει το λάθος να φτάσει στην πηγή χωρίς να πιει από το καθαγιασμένο νερό των 510 ίππων;- ανάμεσα στα χαρακτηριστικά των δύο SUV συναντάς τις ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών με τα ειδικά προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των αυτοκινήτων χαμηλοπρόφιλα ελαστικά της Michelin, το piano black των χαρακτηριστικών «νεφρών» της κεντρικής εισαγωγής αέρα, των καλύμματα των καθρεπτών και των Air Breathers, τις σκουρόχρωμες απολήξεις των εξατμίσεων και τα πλευρικά skirts.

Κάπου μεταξύ των κορυφαίων ποιοτικών χαρακτηριστικών και των προηγμένων εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας, το cockpit των X3 M και X4 M βρίσκει την απαραίτητη σχισμή στον χωροχρόνο για να αποτίσει τον δικό του φόρο τιμής στη φυσική ανωτερότητα των εκδόσεων Performance.

O πίνακας οργάνων, το τριάκτινο τιμόνι με τους κόκκινους διακόπτες επιλογής προγραμμάτων οδήγησης, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και οι διακοσμητικές επιφάνειες των θυρών με φινίρισμα ανθρακονήματος θέτουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις εκδόσεις των 480 και των 510 ίππων.

FLOAT LIKE A BUTTERFLY

Δικαίως ή αδίκως, ο απόλυτος πρωταγωνιστής σε κάθε πρόταση υψηλών επιδόσεων είναι ο κινητήρας. Στη δική μας περίπτωση, βέβαια, έχεις έναν ακόμα λόγο να στρέψεις το βλέμμα σου στο εξακύλινδρο σύνολο των 3,0 λίτρων, το οποίο φωλιάζει κάτω από το μακρύ καπό των δύο SUV.

Με σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, νέο μπλοκ, νέα κυλινδροκεφαλή υψηλότερη σχέση συμπίεσης, δύο monoscroll υπερσυμπιεστές, αναβαθμισμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού, και βελτιστοποιημένο σύστημα ψύξης, ο straight six των Χ3 Μ και Χ4 Μ δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνον που εξακολουθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε M2, Μ3 και M4.

Προς ώρας βέβαια οι 510 ίπποι και τα 600 Nm ροπής του εξακύλινδρου βαυαρικού θαύματος οφείλουν να περιμένουν, μιας και τα ασφυκτικά όρια των αμερικανικών αυτοκινητοδρόμων και το ανάγλυφο οδόστρωμα των επαρχιακών δρόμων που οδηγούν στην πίστα-κόσμημα του Monticello επιβάλλουν διαφορετικές προτεραιότητες.

Θέτουν υπό αίρεση την άνεση που μπορεί να προσφέρει σε πραγματικές συνθήκες ένα SUV υψηλών επιδόσεων που αν μη τι άλλο διαθέτει όλο τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό ώστε να ανταποκριθεί στον νέο του ρόλο.

Δεν είναι μόνο τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που προσαρμόζουν σε πραγματικό χρόνο τη λειτουργία τους είτε στις συνθήκες κίνησης-οδοστρώματος είτε στις διαθέσεις του οδηγού αλλά και οι ενισχύσεις που έχει δεχθεί το πλαίσιο δημιουργώντας μια ακλόνητη βάση πάνω στην οποία μπορείς να στηρίξεις τις όποιες ελπίδες επιβίωσης σου ακόμα στο πλέον εχθρικό περιβάλλον.

STING LIKE BEE

Έχεις αρχίσει να πιστεύεις ότι αυτήν τη φορά ίσως δεν πάρεις τις ευκαιρίες που σου αναλογούν, ότι το ταξίδι στο μακρινό Garden State των Ηνωμένων Πολιτειών δεν είναι από εκείνα που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μια θέση στο βιογραφικό σου.

Είναι η στιγμή που η μπάρα των εγκαταστάσεων του Monticello Motor Club ανοίγει, ξεδιπλώνοντας μπροστά στις διεσταλμένες κόρες των ματιών σου έναν αμόλυντο, σχεδόν ανεξερεύνητο κόσμο. Έναν πραγματικό ναό αφιερωμένο στον θεό της ταχύτητας. Ο χρόνος έχει ήδη ξεκινήσει να μετρά αντίστροφά, ωστόσο, για κάποιον περίεργο λόγο τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα εξακολουθούν να κυλούν με έναν αργό και βασανιστικό ρυθμό.

Μέχρις ότου βρεθείς και πάλι πίσω από τα πηδάλια της BMW X4 M Competition σημαδεύοντας με τον ρύγχος της την είσοδο της μικρή ευθεία που οδηγεί στο μήκους 5,5 χιλιομέτρων σιρκουί.

Ο χρόνος διαστέλλεται και πάλι καθώς στους δύο πρώτους-αναγνωριστικούς γύρους ακολουθείς σε ρυθμούς ρελαντί το pace car επιχειρώντας ταυτόχρονα να φέρεις στα μέτρα σου τα «ηλεκτρονικά» που εν πολλοίς ορίζουν την τύχη και των μηχανικών μερών.

Του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων με τα τρία προγράμματα λειτουργίας, του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, όπως και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης του πίσω άξονα.

Θαρρείς πως θα χρειαστείς τις γνώσεις και την εμπειρία ενός IT πρώτης γραμμής για να επιτύχεις το ιδανικό ζύγισμα μεταξύ της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής, ωστόσο, αρκεί να ακολουθήσεις το ένστικτό σου για να βρεις το sweet spot της σύνθετης βαυαρικής κατασκευής. Αρκεί να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ της X4 M Competition για να βγεις από τον φαύλο κύκλο της αμφιβολίας και της διστακτικότητας. Αρκεί να εμπιστευθείς τις αισθήσεις και την αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα ενός υπεράνω κάθε υποψίας γερμανικού SUV που το μαγικό άγγιγμα του M Division της BMW μετέτρεψε σε μια αδίστακτη πολεμική μηχανή.

Πολλοί θα σταθούν στις επιδόσεις, καθώς το γεγονός ότι τα πρώτα 100 km/h επιτυγχάνονται από στάση σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο. Ωστόσο εσύ οφείλεις να κοιτάξεις πίσω από την αδιαπραγμάτευτη αλήθεια των αριθμών, δηλώνοντας ενθουσιασμένος, αν όχι γοητευμένος, με την ακρίβεια και τη συνέπεια με την οποία η X4 M Performance των 4,76 μέτρων και των 2.045 κιλών εκτελεί ξανά και ξανά μια σπάνιας ομορφιάς χορογραφία, αφήνοντας το ανεξίτηλο σημάδι της στην άσφαλτο του Monticello. 

Ίσως να μην γίνουν ποτέ τα αγαπημένα σου track day cars, ίσως να χάσουν πανηγυρικά τον ρόλο του πειθήνιου SUV της διπλανής πόρτας, ακόμα και έτσι πάντως η X3 M Competition και η X4 M Competition έχουν ήδη προσθέσει το όνομά τους στο πάνθεον της πυκνοκατοικημένης πια κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.