Οδηγούμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων τα MINI Countryman και Clubman JCW


Συναντήσαμε τα ισχυρότερα και ταχύτερα MINI όλων των εποχών στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, αξιολογώντας τον συνδυασμό ενός δίλιτρου κινητήρα 306 ίππων με το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης ALL4.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
  • 25/11/2019

Πρόκειται για τα ισχυρότερα MINI που έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής της βρετανικής φίρμας, η οποία πριν από λίγους μήνες γιόρτασε τα εξηκοστά της γενέθλια ή αν προτιμάτε τη συμπλήρωση 60 ετών από την ημέρα που Αλέξανδρος Ισσιγόνης είδε το τετράτροχο δημιούργημά του να παίρνει σάρκα και οστά.

Ναι, η σύγχρονη εκδοχή των MINI δεν θυμίζει σε τίποτα το αυτοκίνητο τσέπης που έμελλε να αλλάξει μια για πάντα τον ρου της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο, 60 χρόνια μετά ελάχιστοι είναι πια εκείνοι αναλώνονται σε τέτοιου είδους παραλληλισμούς και συγκρίσεις.

Πόσο μάλλον όταν τα καλοζωισμένα Clubman και Countryman φέρουν τα διακριτικά JCW και έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που εσχάτως έφτασε τους 306 ίππους και τα 450 Nm ροπής «κρύβοντας» με μαεστρία τα παραπανίσια… κιλά τους.

Δεν είναι όμως μόνον η ισχύς του τετρακύλινδρου, προφανώς υπερτροφοδοτούμενου, κινητήρα που καθιστά ετούτα τα MINI τόσο ξεχωριστά. Είναι το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, απλοποιεί τις διαδικασίες.

Ακολουθώντας έναν επιεικώς σβέλτο ρυθμό στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, το MINI Clubman JCW απέδειξε από την πρώτη στιγμή ότι η μετάλλαξη σε ένα hot hatch υψηλών επιδόσεων ήταν απολύτως επιτυχημένη.

Το χαμηλότερο βάρος και η μικρότερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το MINI Countryman JCW τού επέτρεψαν να προσαρμοστεί πιο γρήγορα και πιο εύκολα στον νέο και απαιτητικότερο ρόλο του.

Μοναδική εξαίρεση, ίσως, αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων το οποίο δεν δείχνει διατεθειμένο να ακολουθήσει τα κελεύσματα του οδηγού, όταν αυτά αντιβαίνουν με τον κώδικα λειτουργίας του.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία μπορεί να μην έχεις τη σωστή σχέση τη σωστή στιγμή γεγονός που όπως είναι φυσικό οριοθετεί τον ρυθμό σου.

Η εικόνα του MINI Countryman JCW δεν είναι πολύ διαφορετική. Οι μεγαλύτερες ανοχές της ανάρτησης παρόλα αυτά οδηγούν στη συχνότερη παρέμβαση των ηλεκτρονικών, κάτι που είναι από μόνο του αρκετό για να σε απομακρύνει από τη λογική της full επίθεσης.

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφερθούμε και στο σύστημα πέδησης, η αναβάθμιση του οποίου έφερε τετραπίστονες δαγκάνες και στον πίσω άξονα ενώ αυξήθηκε και η διάμετρος των δίσκων. Μπορεί, λοιπόν, οι αίσθηση του μεσαίου πεντάλ να μην ήταν η καλύτερη μετά από συνεχόμενους γύρους μέσα σε μια πίστα, ωστόσο, σε κανένα σημείο της ομολογουμένως επίπονης διαδικασίας δεν δόθηκε οι αίσθηση ότι τα φρένα των MINI JCW θα σε προδώσουν.

Στη χώρα μας, το νέο MINI Clubman John Cooper Works προσφέρεται έναντι 53.110 ευρώ. Σχεδόν δύο χιλιάδες ευρώ ακριβότερο είναι το MINI Countryman John Cooper Wokrs, η τιμή του οποίου ξεκινά από τα 55.250 ευρώ.